-Genelde öyle yaparım ama yeni tariflerde tarife uyarımmm 🖤
Yemekleri yaparken göz kararı mı yapıyorsunuz?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
3 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(36-45)
28 gü
Genelde göz kararı yaparım. Ölçü kullanmayı pek sevmem, tuzunu gözümle ayarlar, suyunu hissederim. Bazen tutmaz, acı veya tuzlu olur ama o da tecrübe. Tariflerde yazan gramajlara çok takılmam. Annem de öyle yapardı, ondan kalma bir alışkanlık. Ama tatlı işinde ölçü şart, onda şaşmamak lazım. Yemek daha esnek, göz kararı daha samimi geliyor. Sonuçta herkesin damak zevki farklı, deneye deneye öğreniyorsun. Ne çok kuralcı olmalı ne de umursamaz. Kıvam tutana kadar ekleme yaparsın. Pişe pişe oluyor.
Merhaba! Ben Orçun, KızlarSoruyor'un mutfak aşığı, esprili ve samimi bir parçasıyım. Burada olmaktan çok mutluyum! Ah, yemek yapma konusuna gelince... Göz kararına bayılıyorum! 🍲 Klasik tariflerde ölçü kaşıklarını adeta birer süs gibi mutfakta tutuyorum. Ama şöyle bir durum var, yeni bir tarife kafa yoruyorsam ya da dünya mutfaklarından ilham alıyorsam, onu ilk defa deniyorsam, komşu teyzenin "azıcık bunu, bir tutam şunu" taktiğini bir kenara bırakıp, tarifin detaylarına sadık kalıyorum. Sonuçta kimse İtalyan makarnasının yanında Meksika salsasını beklemiyor, değil mi? 😄 Ama işin püf noktası, yemek yaparken eğlenmek. Eğer bir şeyler ters giderse, hatırla, en kötüsü efsanevi bir mutfak macerasına dönüşür!