Türk yemek kültürü niye böyle ya ahsjs dert edindim kendime. Hayvanları az salın ya

Türk yemek kültürü niye böyle ya ahsjs dert edindim kendime. Hayvanları az salın ya

Dana eti, balık eti, tavuk eti fark etmez et olsunda her türlü yenir, ama zorunluluk ta yok. Mesele kuru fasülye pilavda yenir mis gibi, mercimek çorbasıyla doyar bir insan. Şahsen ben sebze sevmiyorum ama, ıspanak, brokoli, karnıbahar, brüksel zorda kalmadıkça yemem 🤢
Çünkü insanlar alışmış maalesef.. yani et olmadan hayatta kalamayacaklarını sanıyorlar.. tabi ki de et zorunlu değil.. önemli olan gerekli vitamin kalori ve proteini almak ki bunu da alabilirler zaten.. ama tavuk balık bunları yerim.
Haklısin hemfikirim. Diğer yandan protein, sebze, karbonhidrat dengesi var sağlıklı beslenmede. O nedenle ogunde protein kaynağı hayvansal oluyor ama bitkisel protein var mercimek , kuru fasulye gibi o da tuketilebilir
Sağlıklı beslenme dengesi içerisinde protein almak ki bu proteinler bitkisel kaynaklı proteinler ve hayvansal kaynaklı proteinler olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır hayvansal kaynaklı proteinleri söyleme gerek yok onları zaten hep sizler biliyorsunuz ama yetişkin bir bireyin imkanı varsa haftada bir gün kırmızı et dönüşümlü olarak da hindi veya mevsiminde balık yenebilir ki şu anda hamsinin ve sardalyenin bol olduğu bir süreçteyiz havalar soğudukça palamut da çıkacak Ve yağlanacak daha yenebilir kıvama gelecek bitkisel proteinlerden en önemlisi mercimek yeşil mercimek özellikle protein açısından çok zengin ve sağlıklı posalı bir yiyecek Bunun dışında karbonhidrat dengesi var karbonhidrat dengesinde de ekmek ki buna tam buğday ekmeği karakılçık ekmeğini Bir dilim yiyebilirsiniz ya da 6 kaşık bulgur pilavı Bir dilim ekmeğe denktir ve de selüloz sebzeler karışım olarak yemek doğrudur Bu nedenle çok alternatifli şeyler tüketerek hayvansal proteinleri dengeli şekilde yiyebilirsiniz
Cevap
12Cevap
Ben öyle değilim valla. Sadece akşamları tavuk tüketirim zaten kırmızı et sevmem.
Tavuk da bi et..
Ama beyaz et kırmızı et sevmiyorum ben
Ben tüm etleri kast etmiştim 😔
Sorma ya ben ne güzel 1.5 sene peskateryan bir biçimde besleniyordum sonra nedense bozdum :D
Ayy en çok denemek istediğim beslenme çeşitlerinden birisi ama balıktan tiksinirim diye korkuyorum🥲
Dene dene iyi hissedersin ben tekrardan baslıcam bi ara. d
Hazır balık sezonu açılmışken denemek lazım
Bunu suçlusu zamanında mızrakla mamut kovalayan atalarımız
Haha dogru
Et en iyi enerji kaynaklarından belki de en iyisi :)
At etini çok seven biri olarak söylüyorum gerçekten besin neyse insanda o.
Yok ben öyle değilim zeytinyağlılar sebzeler daha çok ilgimi cekiyor
Çünkü et dünyanın en doyurucu ve en lezzetli besini 😄
Öyle mi yapıyor muşuz : ))
Genelde evet
Niye acaba et pahalı olduğu ve halk yiyemediği için olabilir mi? İnsanların en doğal hakkı et yemek ya.
Etin pahalı olmasıyla bu sorunun ne alakası var şimdi
vejeteryan ya da vegan mısın
Değilim 🙄 henüz
Et girene dert girmez. Et her derde şifadır.
70 yıl önceki etler için konuşursak evet haklı olabilirsin
Kardeşim ben doğudayım, köy eti organik bizimkiler otlak hayvan. Ne yediği belli haliyle eti hazırlara göre çok farklı. :D
Tabi ki dağlar kadar fark vardır
Valla ben batıda da yaşadım. İç anadoluda da yaşadım. Doğuda da yaşadım. TR için 3 kısma şekillendir. En doğunun etleri güzel, en batının sebze ve meyveleri güzel. İç kısımların bakliyatları güzel gerçekten de. Hani illerin meşhurluklarını demiyorum, ortalama olarak nerede en güzelleri nedir kastım. Fıstık antepte güzel. Elma amasyada güzel.
Haha evet ama ben vejeteryanm kafam rahat
ben de severim evet
ama çok güzel değil mi : )
Ben her öğünde et yemiyorum sebze de tüketiyorum
maalesef öyle bir alfı var
Vücut ihtiyaç duyuyor tabi yicez
Etsiz bir hayat düşünemiyorum
Her öğünde etli yiyebilene helal olsun ba
Öyle bişey yok
Deliyiz çünkü
Et giren yere dert girmez
Bende
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?