Tuzlu kahvenin artık bir gelenek olduğunu, bu geleneğini çok önceden hatalarımızdan geldiğini hepimiz biliyoruz lakin zamanla insanlarımız anlamını değiştirerek eğlenceli bir hale getirdiklerini sanıyorlar.
Osmanlı zamanında kız istemeye gelen ailenin damat adayının kahvesi tuzlu ise gelin adayı ailesine özellikle de babasının fikrini sorulduğu esnada hiç bir şey söylememesi istemiyurum anlamında, "siz bilirsiniz" demesi uygundur anlamında mesaj taşıyormuş. Hakeza tuzlu kahvenin hikayesi de karşı tarafın damat adayına tuzlu kahve ikram edilmesi "ben beğenmedim" demek yerine daha kibar ve bir dille "istemiyorum" anlamındadır. Damat da tuzlu kahveyi ilk yudumda hemen anlar ve erkek kalkarlar.
Şimdiki gelin adaylarına bakıyorum, tuzlu kahveyi içen beni de her türlü zorlukşara karşı göğüs gelir ve mücadele eder anlama getirdiler.
Yahu hayattaki zorluklar ve evlilik içindeki sorunlara sabır göstermek için Allah rızasını gözetmeden sadece tuzlu kahvenin veridini bir iki saniyelik tuzun acısıyla mı sınanıyor?
Evlilikte müessesinde Allah rızasını gözeterek her türlü sorun ve problemlere baş edilir ama tuzlu kahve içmek bunun bir ülçeği olamaz.10 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Yeme & İçme konusunda 1,9b cevap paylaştı.
+1 yılTuzlu kahve içerim ama ondan sonra o evden kalkar giderim.
Çünkü eşim olacak kişinin bana tuzlu kahve vermesi beni sevmediği anlamına gelir.
Tuzlu kahvenin manası dışına çıktığını biliyorum.
Tuzlu kahvenin verilme nedeni halk arasında yanlış düşünülerek yapıldığını düşünüyorum.
Tuzlu kahve;
Eskiden kadın ile erkeğin şimdiki gibi buluşup zaman geçirmesi mümkün olmadığı için görücü usulü yaygındı.
Bu sebeple kadının evine gelen erkek tarafına kahve yapmadan önce erkeği görür eğer beyenmezse ona tuzlu kahve yapar bu da onun o kişiyle bir yola çıkmak istemediğini temsil eder..
Şimdi ise saçma sapan noktalara varıyor.
Bir erkek düşünün kız istemeye gidiyor.
Bu kişinin tuza karşı sağlık sorunu var ve siz ona tuzlu kahve yapıyorsunuz.
O kişi rahatsizlaniyor hastanede hayatını kaybediyor.
Bu ülkemizde oldu hemde bir kac defa.
İnsan olmak , vicdan sahibi olmak sizin için bir şey ifade ediyor mu?
Birini sevmek onu arzulamak ona ilgi duymak sadece bir tuzlu kahve testine mi kaldı.
Kahve yerine tuz ruhu koy neden acı çektiriyorsunuz.
Zahmete ne gerek var.10 Yorumla
+1 yılİçmem 😅
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
36Cevap
- Yeme & İçme konusunda 64,3b cevap paylaştı.
u +1 yılEvet ben zehir bile içerim tuzlu kahve ne ki. sevdiğim kadının ellerinden her şeyi içerdim ben ama yine de tabi bu tür gelenekleri gereksiz buluyorum ben. çok abartılıyor bence.
10 Yorumla
+1 yılşu kahve olayını ne abarttılar be altı üstü hayatında bir kere içecek ve içinde de sanki siyanür varmış gibi hareketler 😀
15 Yorumla- +1 yıl
Demi ama yaa 😁😁
Seven sevdigi icin bence onu bile göze almali
Ama iste simdikilerin cani cok tatlu - +1 yıl
içersen sonunda ödül var ne dersin derdim 😂😂😂
- +1 yıl
😁😁😁 odulde seni almak istee 😂😂
- +1 yıl
yok beni almanın dışında ödül 😀
- +1 yıl
Heee bak oda güzelmis😁😁
- Yeme & İçme konusunda 3,2b cevap paylaştı.
u +1 yılTansiyonu yoksa tuzlu kahve yapıp ve o içerken şekilden şekile girmesini izlemek isterdim.
11 Yorumla- +1 yıl
Uuu bu çok kotuymus😁😁
- Yeme & İçme konusunda 305 cevap paylaştı.
+1 yılBen bile içtim allah için içmeyecek erkek gelmesin karşıma hshnsbd
11 Yorumla- +1 yıl
Hahahaha burdan duyuru yapilir😂😂
+1 yılBiz içiren taraftayız😄
Ama gerekirse içeriz beee
11 Yorumla- +1 yıl
Vaaaaaaay helalll beer 😂😂😁
+1 yılEvet içerim neden içmeyeyim? Bir tuzlu kahve yüzünden birini kırmaya değer mi?
10 Yorumla
+1 yılNe yerim ne içerim. Tuzlu kahve içmem onun ne yararına olacak. Saçma saçma adetler
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılSevdiğim insan için tuzlu kahve yapmazdım ya kıyamam, şekerli yapimda ağzımız tatlansın...😄
10 Yorumla - Yeme & İçme konusunda 2,6b cevap paylaştı.
+1 yılSevdiği insana o iğrenç leş gibi kahve kanaliasyonunu içirmez. İçirende seviyorum demesin. Egonuzu başka şeylerle doyurun nikahta ayak basmakla olmuyor o işler 😂
00 Yorumla
+1 yılİçsinler bir zahmet küçücük fincan zaten ne olacak içmiş olsa incileri dökülmez ya.. 😅
01 Yorumla- +1 yıl
😄😄😄
İçerim ama sevdiğim insan bana tuzlu kahve içirmeye kıyamaz
01 Yorumla- +1 yıl
Ha birde kiyarsa😁
+1 yılİçiren taraftayım, gözünü korkutup içine koymazdım. Tuzlu kahvenin yapılış amacını bilmeden yapılıyor.
00 Yorumla
+1 yılHayır içmem ki bunu istemede yapanlar var bana yapılsa istemeden kalkar giderim
08 Yorumla- +1 yıl
O nedenmis bence saygisizlik olur
- +1 yıl
Evet tuzlu kahve büyük saygısızlık...
- +1 yıl
Neden saygisizlik olsunki
Bu bizik eski adetlerimiz - +1 yıl
Bu vizim adetlerimizden değil sonradan uydurulmuş ve adet diye yutturulmuş. Bizim adetimiz tatlı yiyelim tatlı konuşalımdır...
- +1 yıl
Orasinu bilmiyorum ozaman bey efendi
- +1 yıl
Asıl adetlerimizi öğrenin lütfen hanım efendi
- +1 yıl
Ögrnemeye gerek yok bey efendi
burada maksat eglenmek zaten - +1 yıl
Bana da çok saçma geliyor. Bir de abartanlar var. Insan sevdiğine zehir gibi kahve nasıl içirir.🤷♀️
- Yeme & İçme konusunda 19b cevap paylaştı.
+1 yılEvet deneyebilirm 1 kereden bi sey olmaz canı sagolsn
00 Yorumla İmm şey ne var l bunda diyerek hüplemiştim bi halt yoktu abartmasınlar
00 YorumlaEvet ama dikkatli olmak gerekiyor zehirlenme durumu da var
00 YorumlaOrta alayım lütfen 😅
110 Yorumla- +1 yıl
Ortamiz kalmadi tuzlumuz var😁😂
- +1 yıl
Üzduysem sende içme kahveden😁
- +1 yıl
Bende buyum iste
- +1 yıl
Neden kiyamiyorsunuz
- +1 yıl
Üzerinize geldim yok zaten bey efendi
Bende kötu bir sey soylediniz demedim ki zten
İnsan sevdiğine tuzlu kahve içirmez😀
11 Yorumla- +1 yıl
Ben icirrim😁
- Yeme & İçme konusunda 3,4b cevap paylaştı.
+1 yılİcemezdimm. Bana nesquik yapsın caktirmadan
111 Yorumla- +1 yıl
Olur söylerim yapsin😂😁
- +1 yıl
Harika
Mutlaka söyle 😂 - +1 yıl
Mutlaka diyecemm unutturma😁😂
- +1 yıl
Olur, unutturmam 😂
- +1 yıl
Kime diyeceksem bende bilmiyom😂😁
- +1 yıl
Bulursam ben derim sana, sen de dersin ona 😜😂
- +1 yıl
Ula bulduguna ben neden diyorum len😂😁
- +1 yıl
Olur söylerim yapsın deyince ben de bir kolaylık sağlayayim dedim 😂
- +1 yıl
Ne kadarda kolaylik sagladin
Tsk ederimm😁😁 - +1 yıl
Rica ederim 😊😂
- +1 yıl
Oy birde ricaa ediio😁😁
Karabiber pul biber yutarım hiç düşünmeden 😀
129 Yorumla- +1 yıl
O zaman ortada damat kalmaz😂
- +1 yıl
Hadi gecmis olsun simdiden😁
- +1 yıl
Neden öyle dediniz belki kismetiniz cikar
- +1 yıl
Anlamadim
- +1 yıl
Ettim ya
- +1 yıl
Ne icin dm atacaksin
- +1 yıl
Buranin suyumu cikti
- +1 yıl
Gelmiyorum oldum yerde iyuyim
- +1 yıl
Neyij umudu neyin isigi oluyom ben😂
- +1 yıl
Gelmiyommm
- +1 yıl
Zorlanmu ula gelmiyom
- +1 yıl
Heh nihayet
- +1 yıl
De bakalim demek istedigini
- +1 yıl
Keyfin bilir
Lan kızlar bizi sevseydi isteme gününde tuz yerine şeker koyardı
10 Yorumla
+1 yılİstemeye gideceğim erkek bana tuzlu kahve yaparsa eğer; evet içerim neden olmasın 😂
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılSevdiğim insan tuzlu kahve içmeme müsaade ediyorsa, onun ayıbıdır..
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılİstesin ömrümü bir kibrit kutusunun içine koyup tutusturayim
00 Yorumla
+1 yılValla kör kütük aşık olduğum biri için fondip bile yaparım sjjzs
10 Yorumla
+1 yılİçmem vermesin bana öyle bişey
10 Yorumla
+1 yılBen kıyamam ya😅 tuz koymazdım.
10 YorumlaSevdıgın ıcın çiğ et bile yenilir
10 Yorumla
+1 yılhayır tansiyondan pert olmamak için içmezdim
10 YorumlaVallahi çok saçma o alay
19 Yorumla- +1 yıl
Sacma olan nedir
- +1 yıl
Tamam iste bey efendi bence seven sevdiginin elinden zehir bile olsa içmeli sevmek bunu gerektirir
- +1 yıl
😁😁😁 ya ne alakasi var
burada soru soruyoruz egleniyoruz zaten
Hem bu xamana kadar icenlere bir sey olmadiysa o zaman size daha bisey olmaz - +1 yıl
Herkesin dusuncesi farkli
Bu konuda saygim var herkese - +1 yıl
Rica ederim
Yeme & İçme konusunda 331 cevap paylaştı. İçmem jsjsj o benim için icsin
01 Yorumla- +1 yıl
Icsin bee 😁😄
Yeme & İçme konusunda 2b cevap paylaştı. İcmem önce Sağlık
00 Yorumla
+1 yılEvlenmeyeceğim için içmem kısacası :D
00 Yorumla
+1 yılŞekerli olmaz mı
00 Yorumla
+1 yılBöyle saçmalıklara gelemem
00 YorumlaYeme & İçme konusunda 643 cevap paylaştı. Buna değecek kız bu ülkede yoktur
06 Yorumla
+1 yılBenim kahveme alkol koysun tamamdır
00 Yorumla
+1 yılArtık jack gentleman koyuyorlar yeni moda
00 Yorumla
+1 yılİçerim ne olucak. Tuzdan ölmem.😄
00 Yorumla
+1 yılKahve pek sevmiyorum. İçmem de.
00 Yorumlaelbet birgun 😂
150 Yorumla- +1 yıl
Amin insalAllah😁
- +1 yıl
Onuda ilk defa duydym😁
- +1 yıl
Icerim tabiki neden icmeyim
Ama ben sevdigim insanin kahvesine cok degisik bir sey yapmak istiyorum
Kimsenin bile aklina gelmez😂😂 - +1 yıl
Demem dediktenn sonra ne anlami kalir dgisiklik olmanin😁
- +1 yıl
Okuyanlar kopya ceker 😁
- +1 yıl
Cikolatali süt katardim kahvesine ve dusunsene bunun rengide ayni sonra ictikten sonraki yüz ifadesine cok gülerdim 😂🙈
- +1 yıl
Aslinda agzimizi tatlandiracak hersyi icine atardim tabiki 😁 tc kizimi
- +1 yıl
Ee süründurmek bizim kendimizde var yanii yoksa ne anlami kalir degilmi😁
- +1 yıl
Neden ya sürundurmek bence iyi bir sey😁
- +1 yıl
O baska bu baska 😁😁
Yok ya kimseyi ben sürundurmem zaten kiyamam
Ama iste kiyamadiKlarimiz bize kiyiyor - +1 yıl
Yok degilim
- +1 yıl
Ordan bakinca onumu anladin bende
Hmm iyu anLamissin ozaman😁 - +1 yıl
Evet onu kesin yaparim
Ama kahve konusunda tatli bir seyler vereyimki sonradan ipleri ben elime alayim😂😂😁 - +1 yıl
Sen óyle saN 😁
- +1 yıl
Öyle ama bizim kiyamadiklarimiz bize kiyiyor
- +1 yıl
Aynen
- +1 yıl
Bilmem henuz daha kismetlerim yok senin ne zamn😁
- +1 yıl
O zaman sana dua edeyim gelsinler😄😄
- +1 yıl
Iyi insanlar kismetlerin gelsin yani 😂😂
- +1 yıl
Evet ya incelik konusunda öyleyimdir. ne yapayim fazlada yesem kilo alamiyorum😂😂😁 bana gelenler coktaa
Ama kimse umurumda degil benim - +1 yıl
Evden güzel bir yer var mı ya kalacak tabiki miss ev rahati bambaska 😄😄
- +1 yıl
OLur tabiki
- +1 yıl
Yok olmadim
Biraz modum düstu - +1 yıl
Yok baska bir durum oldu ondan modum düstu
- +1 yıl
Biraz yorgunluk basti ondan
- Yeme & İçme konusunda 2,5b cevap paylaştı.
+1 yılValla içmem
10 Yorumla
+1 yılHayır
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 5,6b cevap paylaştı.
+1 yıliçmedim, içmem
10 Yorumla
+1 yılİçerim
10 Yorumla
+1 yılİçerim.
10 YorumlaGereksiz Bir şey
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 929 cevap paylaştı.
+1 yılSeviyorsam içerim
10 Yorumla
+1 yılHayr
10 Yorumlaİçerim tabiki
10 Yorumla
+1 yılİçmem ya
10 Yorumlaİçilir elbette 😅
01 Yorumla- +1 yıl
Vaay iç gitsin bee 😁
Gizli Üye(30-35)+1 yıliçerim ama gerdekte intikam alırım 🤣😂
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılUranyumlu kahve bile içerim aşıksam eğer
00 YorumlaYeme & İçme konusunda 1,4b cevap paylaştı. İçerim ama intikam soğuk yenen yemektir 🤣🤣🤣
00 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 926 cevap paylaştı.
+1 yılİçerim
01 Yorumla- +1 yıl
Ne guzel
Gizli Üye(18-24)+1 yılİçemem
10 Yorumla
+1 yılne gerek var
00 Yorumla
+1 yılHayır
00 YorumlaYeme & İçme konusunda 20,3b cevap paylaştı. içerdim
00 Yorumla- Devamını Gör (5)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer