Evet , ekonominin kötü ve alım gücünün yarı yarıya düştüğünü , eflasyonun yüzde yüzden bile daha fazla olduğunu şu basit matematik işlemiyle kanıtlamak ve koyunları susturmak mümkündür ;
2018 yılı aylık brüt 2.029,50 TL , Big Mac Menümüz ise 13,95 TL ise
2029,50/13,95 = 145,48 yapar yaklaşık.
2023 yılı 8 bin 506 TL , Mig Mec Menümüz ise 135 TL ise
8506 /135 = 63,007 yapar yaklaşık yani bu demek oluyor ki
Birim Trük Lirası (1 TL) başına düşen alınabilirlik yeterliliği yani alım gücünün basit bir numarasıdır. Sonuçlara göre ;
2018 yılı 145,48 > 2023 yılı 63,007 = 2018 ALG > 2023 ALG
Yılbaşında yedim galiba, enflasyon her sektörde hissediliyor maalesef.. Yüksek enflasyon var birde gözle görülmeyen gizli zamlar, gramajları düşürülen çikolata vb yiyecekler. Otomotiv sektöründeki arabaların daha basit ve dandikleşmesi vs.
Standart burger zaten yemiyorum lastikten farkı olmuyor. düzgün steakciler denk geldiğinde yerim. ramazan olduğundan yemedim bi süredir normalde haftada bir yerim
En son valla 4 ay önce yedim oda 150 TL idi 240 Gr et karamelize mantarlı kaşarlı kremalı köftesi xl 2 kat ve özel burger sosu yanında kola ve baharatlı papateslwei vardı hayatımda yediğim en leziz burger idi. O parayı cidden hak eden bir burger kocaman ekmekte özel yapım yumuşak 250 TL olsun yine yerim ama yılda 2 kez anca
Yarı yarıya mı? Verdiğin fiyatlara göre on kat artmış fiyatı. demek ki yarı yarıya değil on kat
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
4 sene önce şu an çok canım çekti. Hayat hiç kolay değil benim için. 5500 ekmekli maaşı babamda 2400 kesiliyor 3100 e 4 kişi Engelli halamın bakım parasıda kesildi sağa sola hamallık yapmaya başladım. Yine olmuyor olmuyor zaten engelli halamda sever para olsa ona alırım. Kafayı yemiş haldeyim
Gercekten fiyatlar can yakmaya basladi. En son 2 ay once almistim. Tamam aldim ama o kadar para verdikten sonra yedigim lokma bogazimdan gecmiyo. Rahat rahat yiyemiyorum.