Ben yapılır abla ben hiç yemedim tadı nasıl bilmiyorum ama eğer sen seviyorsan tadını yapabilirsin. ben yörem yok aslında doğduğum yer Ankara Ankara da da neler meşhur ya da neler sevilir pek bir bilgim yok. ama tatlı yapabilirsin ya da yöresel hamur işleri de yapabilirsin. afiyet olsun ellerine sağlık
Beni Allahlara getirme bak Biliyorum heral de bu işlerin ustasiyim hersene dışarıya yapıp satan biriyim ben senin ineklere aşilama yapmana burnumu sokuyormuyum
Bizim yorede külice yaparlar çok güzel ve lezettlidir ayrica çabuk nayatlamiyor.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Şöyle bir yorumlara bakayım dedim de Mersin Gaziantep tartışmanıza çok güldüm. Her ne köpükse... 😂 Sırf bunu söylemek için görüş paylaşıyorum. 😂 yazmışken şunu da söyleyim canım çekti tarifini at da bende yapayım olmaz mı? 😁
Haha basimin belası işte Tarif vereyim de ama bunun farkli bir baharati var 3 cesit kokusu o olmazsa aynı randıman ı verir mi bilmem aktarlarda gerebic baharati diye geçer kilis antepte olur genelde
1 kilo gerebiçlik irmik Yarım kilo gerebiçlik un 1 paket teremyağ 500 ml zeytinyağı (400 ml hamur için 100 ml kesim için) 500 ml süt (400 ml hamur için 100 ml kesim için) 1 paket gerebiç baharatı ( kahverengi kısmı iç harcına konacak, beyaz kısmı hamura konacak) İç harcı; 1 kilo fıstık veya ceviz 2,5 su bardağı pudra şekeri Hazırlanışı hamuru yoğuracağımız kaba irmik ve un konur. Daha sonra erittiğimiz teremyağ ilave edilir ve karıştırılır. Üzerine daha önceden ısıtıp soğuttuğumuz zeytinyağı (400ml) ve ılık süt (400 ml) ilave edilir. Üzerine gerebiç baharatının beyaz olanı yani mahlebi dökülür hepsi yoğurulmadan sadece karıştırılır ve 45 dk kadar bekletilir. Bu sürede iç harcını hazırlayalım. Ben fıstık kullandım. Fıstığı robottan çekelim. Üzerine pudra şekerini ve gerebiç baharatının kahverengi olanını yani tarçınlı karanfilli karışımı dökelim. Tadına bakıp isteğe göre daha şekerli veya daha az şekerli yapabilirsiniz. Veya içine toz şekerde kullanabilirsiniz. Daha sonra beklettiğimiz hamurdan az az başka bir yoğurma kabına alınarak üzerine azar azar zeytinyağından ve sütten ilave edilerek yoğrulur. İyice yoğrulup sakız kıvamını alınca küçük küçük sıkımlanıp oyulur içine fıstıklı harçtan koyup kapatalım daha sonra gerebiç kalıbına basalım. Gerebiç kalıbından rahat çıkması için daha önceden gerebiç kalıbını yağlayalım. Gerebiçleri tepsiye dizip 200 derecede üzeri kızarana kadar kontrollü şekilde pişirelim.