Pilavım her zaman lapa gibi oluyor, nasıl pişirmem lazım?

Her ne zaman pilav yapsam genelde 400 gram Baldo Pirinçten yapıyorum, 400 gram etmesi için 2 su bardağı koymam gerekiyor. Suyuda 3 su bardağından koyuyorum, tenceredeki suyu kaynatıyorum az içine ayçiçek yağı, teremyağ ve tuz ilave edip kaynayana kadar bekliyorum. O sırada pirinç 20 dakika kadar ıslatılmış bir halde bekliyor, tenceremdeki su kaynadığı zaman pirinci tencereye döküyorum, üzerini kapatıyorum ve sadece bekliyorum. Ara sıra başına gidip pirinci karıştırıyorum fakat buna rağmen pirinç ya az biraz diri kalıyor ya da hep lapa gibi oluyor, pirinçlerin hepsi birbirine yapışıyor. Bu durum artık ağız tadımı bozmaya başladı ve nasıl yapacağımı şaşırdım, var mı fikir verecek olan birisi?

Pilavım her zaman lapa gibi oluyor, nasıl pişirmem lazım?
Cevapla