Selam yeşil limonlar, kuzen WhatsApp'tan ojeli tırnaklarını atınca aklıma bu soru geldi. 🤤 Herkes yemek yapan kişinin temiz olmasını ister. Uzun ve ojeli tırnaklar birçok kişi için kriter..Bir restoranda ya da misafirlikte yemek yapan kişinin tırnakları uzun ve ojeli olsa, o yemeği yer misiniz? Sizin için bir kriter mi?
Tırnakları ojeli birinin yaptığı yemeği yer misiniz?
Yemem yemiyorum da çünkü ojeler çıkıyor hijyen ve temiz olmuyor o kişinin yaptığı yemeklerede ojelere gelebilir sağlıksız olur elleri ojeli olan birisinin kendim ve sağlığım için hiçbir şey yemiyorum yemek yaparken ojesiz olmak her zaman için çok daha iyi temizlik ve hijyen açısından
Hijyen ve sanitasyon açısından ojeli tırnaklarla yemek yapmak katiyyen yanlıştır. Zaten işletmelerde HACCP gereği, mutfak elemanları buna dikkat etmek zorundadır. Oje kimyasal ve çözünebilir bir madde olduğu için çok risklidir... Asla yenmemeli. Kişi kendi yapıp yiyecekse bile buna dikkat etmelidir. Aksi takdirde mide bağırsak florasını bozabilir, zehirlenebilir.
Tırnaktaki oje beni rahatsız etmez. Sonuçta kuruyan bir şey. Ve her yemeğe el girmez sonuçta, hamur açılmadıysa örneğin. Beni rahatsız eden tırnaklar, uzun olupta cadı tırnağı gibi pis bir görünüm oluşturanlar. Bilhassa pastanelerde vs. ürünle temas ediyorsa bu tırnaklar, yemem yani tiksinirim.
knk şöyle ki ben aşırı takıntılı oldugum ıcın sureklı temızlıyorum ellerı yıkarken sureklı tırnak ıclerıne kdr yıkıorum kalp kırmak değil umrumda olmazda yanı bılımde yanılabılıyor bazen
Uzun ve ojeli tırnağı olan kişilerin yaptığıhiç bir şeyi yiyemiyorum. Bu onun pis olduğu anlamına gelmiyor tabi ama benim yiyememek sebebim ya oje soyulduysa ya da tırnak kırılır içine kaçarsa diye yiyemiyorum.😂
Oje kullanmayı seven biriyim ve hamur köfte gibi yoğrulması gereken yemekler yaparken eldiven kullanıyorum hem tırnaklarımı sudan korumuş oluyorum hem de yemeklere bulaşmadığına emin oluyorum. Karşı taraf da aynı özeni gösteriyorsa neden olmasın yerim yani
Kriter değil aslında ama bu şekilde düşüncede bilemedim. Ama gittiğim yerlerde en ufak bir problem görsem hijyen konusunda ister istemez yiyemiyorum yaa🤦♀️
uzun ve ojeli oldugu ıcın ben yerım cunku bende yemek yaparken trnaklarımı yıkayacak sekılde hareket edıyorum ha rahatsız olacagını bıldıklerıme ıse ya eldıven kullanırım ya da yemesınler zorla değil