1 tost nasıl 45 TL olabilir yaa. 🥲 40 yılda bir keyif yapayım, evde yapmayayım dedim. Kursağımda kaldı. Sipariş edeyim mi yoksa evde mi yapayım sizce? Tost yemek bile lüks mü olmuş? 🙁
Tost sipariş edecektim, tanesi 45 TL. Tost yemek de lüks mü oldu?
Şu sıralar yemek sipariş etmek için uygulamaya girdiğimde fiyatlara bakıp oldu iyi günler size deyip çıkıyorum sadece. Aynı yiyeceği evde daha uyguna getiriyoruz. Bir tostun bile 40 TL'yi bulduğu bu dönemde hayatta kalmak bile baya zorlaştı. Ama bu konuda ben satıcılara da bir şey diyemiyorum getirecek kurye yakıt harcıyor, dükkan işletiliyor elektriği, kirası bir sürü masrafı oluyor ve sık sık zam geliyor ayakta kalabilmesi için bir şekilde kâr etmesi gerekiyor. Sonumuz hayrolsun
Geçen sene bir ilçe belediyesine ait olan ama özel şirketin halka ucuza çay bahçesi hizmeti vermesi için kiraladığı bir yerde tost istedik. Tost ekmeğinde 1 tosttan 16,00 TL istendi. Bilmeden 5 tost, 10 çay içtik. 110 TL ödedik. Halk için ayrılan bir yerin bu kadar pahalı olmasını beklemezdik. Şuanda 16 TL çok rahat 32 TL olmuştur. Her şeye en az %100 zam geldi.
Ülkeyi yöneten basiretsiz tahtakuruları koşulları bu hale getirmek için tam 20 yıl durmaksızın çalıştılar, hep sadece tek bir amaçları vardı, Türkiye'nin yeryüzündeki en büyük yağma üssü olabilmesi, şükürler olsun ki ne bu amaçtan bir gün olsun geri kaldılar ne de Türkiye yağma üssü olmanın dışına çıkabildi.
Hayır, tost yemek lüks değil. İnternet üzerinden verilen siparişler, şirketin almış olduğu komisyonlar nedeniyle fiyat farkı olarak bizlere yansıyor.
A şirketinde tost 25 TL iken, B şirketinde aynı restoran tostu 40 TL'ye satıyor. Bunun sebebi ise A şirketinde kampanya yoktur, B şirketinde kampanya vardır ve maksat fiyat dengelemektir.
Son olarak bulunduğun bölge ve tercih ettiğin restorana göre fiyatlar değişir. Nasıl ki her dondurmacı bir topu farklı fiyata veriyorsa.
Sonuç itibariyle tost yemek halâ lüks olmuş değil.
45₺ye 400gram kaşar alırsınız ve 8 defa tost yaparsınız bol bol koyarak. Evde zaten domates ve salatalık vardır, yoksa da kilosunu 10₺den yarım kilo alın ve 55₺ye 10 günlük kahvaltınız çıkmış olsun. Bi tost asla 45₺ olamaz, olmamalı. İmpossible.
Online siparişin var olma sebebi, dışarıya çıkamayacak olan kişilere hizmet vermektir aslında. Ancak milletçe her şeyin dibini yaşamayı sevdiğimizden sektör giderek büyüdü ve rekabet arttı. Teknik olarak rekabetin artmasının fiyatın durağan olmasını sağlaması beklenir ancak bizim memlekette bilinen ekonomik kurallar geçerli olmadığı için maalesef fiyatlar artıyor. Ekonomi yönetilemez durumda olduğu için kimse zarar etmek istemiyor. Amacı dışında kullanılan online alışveriş evet lüks.
Şahsen artık deodorant, diş macunu, şampuan, ped , tuvalet kağıdı gibi TEMEL ihtiyaçlarımızı karşılak için kullandığımız ürünler bile lüks kavramında. Tost yemeninde artık lüks olması gayet normal bir de 2-3 beyinsiz çıkıp demiyor mu yeme kullanma falan diye. Bizden istedikleri uyan işe git vergini öde uyu
Sadece tost değil, her şey pahalı, hayat pahalı, herşeye iki katı zam geldi.. Artık dışarıdan yemek, içmek dar gelirli vatandaş için oldukça lüks oldu.. Alım gücü ile alakalı bir durum.. Maddi durumunuz iyi ise 45 TL ' ye tost sipariş edip yiyebilirsiniz.
Ohoo ne diyon sen ya dürümcüye gidiyorsun adam zam geldi diyor tamam diyorsun 5 lira zam yapıp dürümün içini boşaltmak ne adam sosu bile göstermiş sadece ya getirdi önüme koydu daimi dükkan olmasına rağmen şok oldum severdim lezzetini de artık kuru bir ekmeğe 20 tl veremem kusura bakmasın😂
Tost yemek lüks değil biz bir tosta bile layık değil miyiz maalesef üzülüyorum bu durumlara 45 tl tosta vermek yerine baska bisey siparis et veya al malzeme evde yap aslinda bizim de disarda bir tost yemeye hakkimiz var ama işte ülkecek disarda 1 şişe su almaya bile hakkımız yok gibi davraniliyoruz
Her şey çabuk zamlanıyor mesela son 1 ay içerisinde siparişlerime baktım söylediğim kumru 50 den 55 olmuş sonra 60 a çıkmış
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
1 kg kaşaın fiyatı en dandiği 100 tl sucuk zaten geç elektirik zaten geç... geri kalan her türlü işletme gideri geçççççççç... ucuz olan hiç bir sarf malzeme yokken kullanılan her şey ekleniyor. Eskiden ucuzdu bunlar hissetmiyordunuz. Çünkü ucuz zaten. Ama şimdi direk herşeyi hissediyor müşteri. Her gün 2 kez zam yiyor tüm malzemeler
0
2 Yorumla
Cevap sahibi
+1 yıl
Kuriye geliceği için zaten min kontağı çeviriği gibi dk'sına 3-4 tl benzin yakıyor. 1 lt benzin 25 tl idi en son... vergiler argılar falan ölüm. Yemek sektörü yapmak için harbiden vatana hizmet sözü vermek gerek içten.
Eee ne olacak olabildiğince s. okmaya çalışıyorlar bir de getirmek için dah da geçirmeye çalışıyorlar dışarıdan olabildiğince uzak duracaksın artık 4 5 sene önce aldığım popeyes menü vardı 20 liraya alıyordum şimdi 100 lira oldu
Dün akşam Usta Dönerciden ekmek arası et döner büyük boy patates kızartması ve ayran ı bundan daha ucuza sipariş ettim. Bence ilk aşamada tost söylemeyi düşündüğünüz restoran tercihinizi bir gözden geçiriniz.
İnternetten söylediğim her yemeği indirimsiz asla söylemiyorum cunku cok pahalıya denk geliyor. Ya dışarda kendin gidip restoran da yiyieceksin ya da indirimli diğer türlü çok pahalı
eğer illa bir şey sipariş etmek evde uğraşmak istemiyorsan başka bir şey sipariş et ama eğer evde malzeme varsa ve tost yemek istiyorsan evde iki dk yap gitsin
45 liralik tosta kac gr kaşar koyarlar ki... bu artık fahiş fiyat... kaşarlı pide 45 lira..50 lira... iki dilim ekmek arasi 10 gr kasar 10 liradır... yani pes