Diyet listeme avokado ekleyeceğim ama zararları var mı? Bir de bana ne gibi faydaları olur? Avakadonun faydaları ve zararları neler, bana genel bilgi verebilir misiniz? Teşekkürler.
Doğal yağ , lif kaynağı , bir çok mineral ve vitamin , protein ihtiyacını giderir ilk etapta bunlar yeterli gibi 🥑🥑🥑 Kilo yapıcı etkisi yoktur ve gönül rahatlığı ile tüketim yapılabilir Öyle yarısı falan değil gayet 2 tane günde olabilir ben zararını görmedim
Faydaları şunlardır Antioksidan miktarı yüksek bir meyvedir yağda çözünen yani lipolifik antioksidan bakımından zengindir tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur içeriği düşük sodyum yüksek potasyum sayesinde kalp ve damar sağlığı için faydalı olduğu araştırma sonuçlarında yer almaktadır bünyesindeki düşük şeker oranı ile kilo verme konusunda yardımcı olur sahip olduğu yüksek lif (yaklaşık %25’i liflerden oluşur) sayesinde bağırsak sistemine destekte buluncak şekilde probiyotik etkisi göstermektedir önemli düzeyde C ve E vitamini barındırmaktadır bu sayede vücudunuzun ihtiyaç duyduğu ve bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminleri sunmaktadır yapılan araştırmalar kolesterol konusunda destekleyici olduğunu göstermektedir doymamış yağ konusunda zengindir içerdiği potasyum yağ ve lif sayesinde tokluk hissinin uzun sürmesine yardımcı olur demir, çinko, fosfor gibi önemli içeriklere sahiptir.
Zararları şunlardır Hamilelik ve emzirme döneminde tüketilmesi sağlık uzmanları arasında tartışma konusudur bir kesim, tüketilmemesi gerektiğini savunmaktadır fazla tüketmek ciltte ve ağız içinde kaşıntı kızarıklık gibi tepkilere yol açabilmektedir üst solunum yolları enfeksiyonu geçiren kişilerin dikkatli şekilde tüketmesi önerilmektedir kolesterol veya karaciğer rahatsızlıkları sorunları olanların doktorlarına danışmaları gerekmektedir latekse alerjisi olanların tüketilmemesi önerilmektedir.
Faydaları şunlardır Antioksidan miktarı yüksek bir meyvedir yağda çözünen yani lipolifik antioksidan bakımından zengindir tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur içeriği düşük sodyum yüksek potasyum sayesinde kalp ve damar sağlığı için faydalı olduğu araştırma sonuçlarında yer almaktadır bünyesindeki düşük şeker oranı ile kilo verme konusunda yardımcı olur sahip olduğu yüksek lif (yaklaşık %25’i liflerden oluşur) sayesinde bağırsak sistemine destekte buluncak şekilde probiyotik etkisi göstermektedir önemli düzeyde C ve E vitamini barındırmaktadır bu sayede vücudunuzun ihtiyaç duyduğu ve bağışıklık sistemini güçlendiren vitaminleri sunmaktadır yapılan araştırmalar kolesterol konusunda destekleyici olduğunu göstermektedir doymamış yağ konusunda zengindir içerdiği potasyum yağ ve lif sayesinde tokluk hissinin uzun sürmesine yardımcı olur demir, çinko, fosfor gibi önemli içeriklere sahiptir.
Zararları şunlardır Hamilelik ve emzirme döneminde tüketilmesi sağlık uzmanları arasında tartışma konusudur bir kesim, tüketilmemesi gerektiğini savunmaktadır fazla tüketmek ciltte ve ağız içinde kaşıntı kızarıklık gibi tepkilere yol açabilmektedir üst solunum yolları enfeksiyonu geçiren kişilerin dikkatli şekilde tüketmesi önerilmektedir kolesterol veya karaciğer rahatsızlıkları sorunları olanların doktorlarına danışmaları gerekmektedir latekse alerjisi olanların tüketilmemesi önerilmektedir.
Zarari su cok yedigin zaman vucutta yaglanma yapar cunku yagli bir besin bu. Gunluk yarim avocado tuketsen zarari olmaz ama bunu tuketirken diger yagli urunlerden uzak durmaya calis bundan aldigin yag orani saglikli oldugu icin iyi olur. Sabah kahvaltilarinda guzel oluyor salatada, pure yapip tam bugday ekmeginin uzerine suruldugu zmn falan bazen omletin icinde bile kullaniyorum degiisklik oluyo