Rusya'da 2019 yılında Paskalya orucu tutan bir kadın, et ve tavuk ürünlerinden uzak durduğu sıralarda McDonald's reklamındaki dev cheeseburgeri görünce dayanamayıp orucunu bozduğunu açıkladı.
Bunun üzerine McDonald's'ı tüketici koruma kanununu ihlal etmek ve dini duygularına hakaret etmek suçlarından dava ederek bin ruble tazminat talep etti.
Habere bakın, inanılmaz. :D Sizce kadın haklı mı?
McDonald's reklamını görüp orucunu bozan kadın davacı oldu. Sizce haklı mı?
1) Kadıncağız tertemiz gerzomat. 2) Para koparma derdinde olan bir kurnaz 3) Sovyetler Birliği'ne ilk giren ABD markası McDonald's olmuştu ve daha ilk günden itibaren o kadar büyük ilgi gördü ki sosyalist döneminin kapanışının sembolü haline geldi. Bu nedenle sosyalizm taraftarı olan Ruslar hazzetmez McDonald's markasından. Teyzemin de o günlerden kalma bir garezi vardır belki.
Ama sebebi ne olursa olsun haksız tabi. Açmayaymış televizyonu o kadar hassassa yav, daha neler :D
O reklamları görmeyecek şekilde de bişey izleyebiliyorsun. Ben 1 yıldan fazla süredir reklam izlemedim desem yeri var. İndiriyorum öyle izliyorum. YouTubede indirmeye reklam yok, hdfilmcehennemi var indirdiğim diğer site, onda da betilt ve bahsegel var. Uzun zamandır yiyecek reklamı görmek zorunda kalmadım. İstese oruçluyum görmemem lazım diye çok taksaydı görmezdi. Kadın açtı gördü bozdu bozmadı orasını bilemem, aklına geldi çakallık dava açtı. O marka o reklamları yaparak kendini tanıtıyor. Satışlara yararı var kadın karışamaz reklama. Ramazan ayında olsa haklı
Haklı tabii, aşırı haklı. Kesinlikle bu MD’s ın suçu. İnanılmaz bir suç. Hatta bu suç yüzünden bence tümüyle batması lazım, nasıl büyük bir ayıp, kınıyorum adeta.
Resmen demiş ki; boğazıma kadar borç batağındayım, ödeyecek hiçbir durumum yok ne yapsam da birilerine tazminat davası açsam da borçlarımı kapatsam diye.. Çaresizlik insan'a neler yaptırıyor, şaka gibi yani..
Türkiyede de buna benzer şekilde davalar açılıyor. Bu tarz davaların tek amacının bir yerden para kopartmak olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu insanlar için bu artık alışkanlığa ve gelir kaynağına dönüşmüş.
Haklı ya da haksız olması şöyle dursun, davayı açma sebebi dahi akıl dışı ve saçma geldi bana. Daha önce türkiyede hostes kırmızı ruj sürdüğü için tahrik olduğunu söyleyen bir adam THY larına dava açmış ve kazanmıştı.
Bundan yıllar öncesinde Fransada da bir adam Allaha dava açmış. Dava delil yetersizliği ve sanığın ( Allahın) yakalanamadığı gerekçesiyle dava düşmüştü...
Bu insanlar komik, bu insanları ciddiye alan mahkemeler daha bir trajikomik bence...
İnsanın neye inandığı ya da inandığı şeylerin ritüeline göre yapması gerekeni belirleyen kişinin kendi iradesidir. Mesela verek verek basit basit konuşan bol dekolteli kızlar instada keşfetimize düşüyor diye her kadına. Rospu muamelesi yapıp kendimizi haklı göremeyiz. Mesela Atatürk 'e değer verdiğimiz etkilendiğimiz için içtiğimiz rakının savunmasını onun üzerinden yapamayız. Aynı kafayla Mcdonalds, kadını kendi inandığı bir dini ritüel üzerinden beni tavuk-et satmamaya zorluyor diye suçlayabilir. Kadının haklı olmasını geçtim bunun üzerine beni düşünmeye ve anlatmaya vakit harcatması bile o aşağılık f. hişeye hakaret etmem için yeterli.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Reklamlar bir çok bilimsel veri toplanarak toplumlara yönelik yapılır. Bu reklam yapan insanlar insanların alt beyinlerin de kalıcılığı garantileyen yöntemler uygular. Haliyle %50 kendi nefsine %50 ise reklamı dizaynlayanların ne kadar sosyo hacker olduğuna bağlıdır.
Ne kadar saçma bir şey ya millet kafayı yedi iyice saçmalıklarda bugün diyelim biz bunada.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hahaha komikmiş. Orucun amacı bu zaten. Her koşulda nefsine hakim olabilmek... Tamam insanız bozabilir ama yemek şirketleri ne yapsın. Manasız. Adamların amacı zaten ürününü sarmak durup da senin orucunu düşünecek değil ya. Müslüman orucu olsa Müslüman memleketi olsa yine anlarım, en azından anlayış olur. McDonald's senin orucunu çok mu önemsiyor😂 Bence kadının amacı para almakmış oruç bahane.
haklı değil. kendi iradesine hakim olamıyorsa oruç tutmayacak. sanki reklemı zorla izlettirdiler birde üstüne yemeği zor zoruna ağzına dıktılar. para koparmak için bahane hepsi. insan daha yaratıcı olabilir di. bu çok çocukca
Yıllar önce kilolu bir adam mcdonaltın yıllardır müşterisiyim salondaki sandalyelere popom sığmıyor. Büyük sandalye koymuyorlar ayrımcılık yapiyolar diye dava açmıştı. Adamı haklı bulmuşlardı hakimler 😂😂
Haklı değil. Ben bilerek asmr videoları izliyorum ama bozmuyorum. Sen oruçlusun diye kimse yemek veya içecek reklamı göstermeyecek diye bir şey yok. Bu kadar kolay orucunu bozabildiğine göre imansızmış.
ben seni biseksüel sanıyordum ya kusura bakma öjghnfghgjhk. nedense artık her kpop fanı lgbt bireyiymiş gibi geliyor bana. çünkü çoğu öyle. kafayı bozdum ya off
Orucun amacı hangi dinde olursa olsun nefsini kontrol etmek. Haksız tabii ki. Kontrol edemediği iğrenç bir nefsi varmış. Reklamdan oruç mu bozulur. İradesiz ya.
Si... rsin... İzlemeseymiş ge... zekalı kadın. "Boğazımı tutamadım, iradesizim" diyeceğine, kanal değiştirmeyi akıl edemediğinden, düşük IQ nedeniyle 10.000 ruble para cezası ile cezalandırılmasına...
Tabi ki haklı değil Öyle saçma iş mi olur Bozacağı varmış bahanesi olmuş Öyle reklamla bozuluyorsa kimse tutamaz Kebapçıların dönercilerin yanından geçen direk bozardı orucunu
orucun amacı nefse sahip çıkmak iradeyi güçlendirmek zaten biri oruç tutuyor diye diğerleri de açlık çekmek zorunda değil tabiki haksız kendi iradesizliği
İnsanın iradesinde bitiyor herşey oruç gün geçtikçe zor tutuluyor önceden büyüklerimiz anlattığı zamanlarda dükkan açan esnafın dükkanını taşlıyorlarmış şu an herşey çok farklı durumda baktığımız da tüm esnaflar açıyor oruç tutan kişi sayısı da azalıyor önemli olan bu zamanda tutmak iradene sahip çıkıp sevabını daha çok almaktır 😂
Haklı değil.. Çünkü orucun amacı zaten nefsini köreltmektir.. Ve herkes yemeğini yeme ve içeceğini içme konusunda da özgürdür... Dini alet edip belirli bir yatırım sağlamak peşinde bence...
Bu detayı koymana gerek yoktu. Kendi bunu yapınca haklı olduğunu düşünüyorsa haklıdır. Orucu tutan o sonuçta yani. Ama bence haklı değil biraz saçma olmuş.
Bence değil, izlemeseymiş abi McDonald's ın suçu ne burada? O bir firma ve tabii kide kendi reklamını yapması gerekiyor ki insanlar gelsin. Oruç tutmak için irade lazım, önce iradesinden emin olsun ondan sonra orucunu tutsun. Şahsen ben oruç tuttuğum zamanlar insanlar yanımda yediği zaman sesimi çıkarmazdım çünkü dayanabiliyordum ve canım 1 gram çekmiyordu
para koparmayı iyi bilen zeki bi kadınmış oruç falan bahane yemeyecek adam yemez tutar orucu ayrıca nefis tenhada terbiye edilmez nefis herşeyin varoldugu yerde terbiye edilir ki asıl ibadet odur...
Kesinlikle katılıyorum ama Bizim orucumuzda gün batımından sonra istediğimizi yeme şansımız var; Paskalya orucunda 40 gün boyunca hiçbir hayvansal gıda tüketilmiyor. Ve günde sadece bir öğün, o da tıka basa olmayacak şekilde besleniyorlar. Bana bir tık daha zorlu geliyor o yüzden. Teyzem orucun son günlerinde balataları yakmış olabilir belki :)
Haksız. Oruç sadece yemek yememek değildir, oturup akşama kadar televizyon izlemek hiç değildir. Nefsi köreltmek, daha çok dini kurallara dikkat etmek ve benimseme dönemidir. De kime söylüyoruz. Umarım kadın kaybeder davayı
Haksız bence zaten birisi dinin vazifesini yerine gerçekten getirmek istiyorsa çok büyük durumlar olmadığı sürece o vazifeden vazgeçmez kadın burada başka bir şeye suç atarak vazifeden vazgeçmiş üstüne para koparmaya çalışmış
Birisi de redbull kanatlandirmiyor diyio dava acmisti milyon dolar tazminat falan almisti galiba eee simdi bu redbull kanatlandirmiyor diyen zeki degil mi? Skldlslcxlx
Buyuk markanin reklam panosunun altinda günlerce duran bir adam vardi pano sallaniyordu kafasina düşsün diye bekliyordu düşsün de tazminat davasi açsınmış ksjejehd
Eee oruçlardayken televizyonda yiyecek ve içecek reklamlari 2 kat daha fazla gösteriliyor. Ne yapalim yani? Nerdeyse ülkecek reklamlari yapanlari mi şikayet edelim? 😄😄😄