Marka yapmış kahve dükkanları vardır bilirsiniz, artık çevremizde hızla yayılmaya başladı. Kahve severlerin uğrak yeri haline geldi; bir okadar da fiyatı bazı yerlerin uçuk olabiliyor pek tabi ki; ama gördüğüm manzara şu; kahveyi hani o kadar çok sevdiğinden değil belli , çeşitlerini çekirdeğin nereden geldiğini nasıl yapıldığını anlat desem anlatamazlar; sırf marka diye sosyal medyada bardağın resmini çekip paylaşanlar da az değil; bide böyle konuşma tarzları elit olmak için 180 derece harfleri çeviren tarzda; neyse kahveyi güzel yapan her mekanda içerim ama marka elitlik göstergesi değil bence. Siz ne düşünüyorsunuz? Yaaa kahve yapcam elektrikler gitti iyi mi🤦🏻♀️😬
Marka haline gelmiş mekanlarda kahve içmek o insanı elit mi yapar?
Genel algıya bakarsak öyle olduklarını düşünüyorlar ki bunu yapıyorlar. Ama ben öyle düşünmüyorum ve öyle düşünen insanlarıda hiç sevmem.. Sadece o bardakla, o mekanla ilgili bir fotoğraf çekeyim de paylaşayım derdin de çoğu insan.. Birde sadece fotoğraf çekmek için kitabı çıkarıp sonrada okumadan çantasına koyan insanlara sinir oluyorum..
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ben öyle yerlere pek gitmem, belki kahvesi güzel olabilir fakat o tarz yerler kibirli öğrencilerin mesken tuttuğu yerdir, onların saçma sapan çalım satmaları beni rahatsız eder, nitekim onların çoğu da iyi yontulmuş taşralıdır. Buda onların elit oldukları anlamına gelmez.. Ben daha çok böyle sakin ve mütevazi yerlere giderim keyfimi yaşarım...
Görgüsüz yapar defalarca değişik kahveler içtim en güzeli cadde üstünde standart bir mekanda içtiğim kahveydi. Köpürtülmüş süt kreması üzerine iri taneli sıcak taze kahve çekirdeği bırakmışlar kendiniz karıştırıyorsunuz. Harika tadı vardı. Üstelik 8 TL. Kartal soğanlıktaydı heralde.
Elit yapmaz ama fiyat konusuna katılmıyorum. İnsanlar bunu çok abartıyor. Sıradan, adı bile bilinmeyen bir yerde 14-15 liraya filtre içerken Starbucks’tan aynı kahveyi 9-10 liraya alıyorum. Tadı tartışmaya açıktır ama fiyat konusunda kesinlikle insanların önyargılı olduklarını düşünüyorum. Birçok sokak arası kahvecisine göre daha ucuz.
Bu sadece Türkiyede geçerli. Evinde Masasında Muşamba olan, Starbucksa gidip Kahve içince Elit olmuyor. Ama ne hikmetse hep özentilik en ön Planda oralarda. Bende anlamadım. Adam et yiyemiyorum diye ağlıyor ama Bir Latte için 17TL ödeyip İnstagrammda Poz veriyor 🤣🤣🤣🤣
Kendi çaplarına göre bireysel düşünürsek kendinizi elit sanmanız normal. İki nedeni olabilir buna göre birincisi kapitalizm haline gelmiş ve algı olarak elit gibi gözüktüğü için ( ki bence oturup bir kafede kahve içmek elit birşey olamaz, olmamalı da.) İkinci nedeni ise çoğu insanların okuyamadığı isimlerde kahveler olması kendilerine göre ayrıcalık gibi geliyor olabilir. . Dışardan bakıldığında ise biz sadece arkadaşları ile dışarda buluşmuş gayet normal oturup kahve içen kişiler olarak görüyoruz yani kendilerine dışardan bakan birisini gördüklerinde "uu hawliyim, elitim" gibi imalar bürünmelerine gerek yok.
Öf çok şükür bunları dert etmiyorum😄 Bugün bi kız telefonda mı ne konuşuyordu. Öyle bir sesli konuşuyor ki duymamak elde değil. "Ne Viar' ı kızaam! Ben oranıın önündan bila geçmeağm.." diyordu. "Allaaahımmm!! insanların derdine bak ya" dedim. Nne saçma sapan düşünceler, takıntılar bunlar... Öyle takıntıları olanlarla da anlaşamam zaten samimi gelmiyorlar.
Zincir kahvecilerden bahsediyosan nerdeyse hepsi yanık kahve veriyolar zaten. Kahve gurmesi olsa orda içmez yani. Elitlik seçkinlik demektir ayrıca. Parasınyeten herkesin girdiği mekana girmenin herhangi bi elitliği olamaz yani. Özel bi kulüp vs değil bunlar ticarethane
Dediğiniz gibi sadece gösteriş adlarını bile bilmedikleri şeylere sırf o fotoyu sosyal medya da paylaşmak için dünya para verenler var... En çok kızdığım da şu insanları öyle bir akıştırdılarki sıra beklemeye hem bir dünya para veriyorsun hemde uzun sıra bekliyorsun... Güzel kahve yapan yer mi yok git otur masana gelsin keyifle yudumla
Para avcisi ya da escort dolu mekanlar.. Diger erkeklerde muhtemelen evlidir takiliyordur.. Bekar olup oralarda takilan sanmiyorum.. Elit felan yapmaz satisa hazir insan yiğini bence Kaldirimda bankta meyvesuyu icip kek yiyen birini görursen Kendini tamamlamis olgunlasmistir Zararsizdir
Bu tarz mekanlarda genelde elitlerden çok özentiler ve sosyal medya maymunları abartıyor. Sakin sakin gider kahveni alır içersin, herhangi bir gösteriş yapmadan.
😏😏Sadece böyle bakıyorum bu tarz ben elitim diyen ayak takımlarına.. Elit olan ruhunuz beyin yapınız olsun yiyip s. çtıklarınız değil.. Keyifli geceler.
Kardeşim bak Turkiye de sınıfsal sıkıntı var. Bu ülkedeki insanların kalitesi dusuk kendisini aşağılık görüyorlar sonra starbucksa gidip biz elit yüksek insanlarız diyolar:D
Parası olan kahveyle çicekle böcekle elıtlık ya da zengınlık göstermesıne gırmez o tarz yerler gendel orta ve alt segment ınsanların hava atma yerlerıdır cebındekı son 3 kurusla gıder orada ıcer selfısını ceker koyar sonra kendını elıt veya zengın sanarak psıkojık olarak rahatlar. Gercek anlamda parası olan adamın gıttıgı yerler bellıdır öyle 3 kurusluk kahveye 20 kurus ödeyecek gösterıs meraklılarının gıttıgı yerlere takılmaz bu anlamda bence bu grüş pek dogru degıl
Alakası yok bazıları öyle davranıyor ama starbucksta bigchef te gidiyo giymiş lady gaga kıyafetlerini elit gibi geziyo eve dönüşe otobüs ama MCKSNCLSMCPWÖFĞWÇDÜQÖXQĞÖSĞQÖXĞAÖCİA XİW kimin kahveyi nerden içtiği önemli değil ama elitlik düşüncelerle olur bence yoksa pahalı mekanlara gitmek bi ton da para dökmek hava ve salaklık starbuckta içeceğim 15 liralık küçük boy kahve yerine başka bir mekanda çay içer yanına türk kahvesi alırım daha iyi
Ben yillar once sevgilimle beraner marka bi yerde kahve iciyormusum ama yillar sonra anladim marka bi yer oldugunu. Elitmisim ama farkinda degildim hahahaha
Tamamen özenti olarak görürüm. Geneli ergen tayfa olur harçlıklarını biriktirip 3-5 tlyi bir araya getirip gidip alırlar birde 500 fotoğraf çekerler işin yoksa story izle dur.
Evimin altında var StarBucks, Bisquitte gibi işletmeler. O yüzden takılıyorum orlarda, hem ortamıda iyi oluyor.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kahve kahvedir heryerde aşağı yukarı aynı adını ingilizce yapıyorlar diye marka oluyor 25 TL de fiyat veriyorsun aynı kahveyi başka yerde 10 TL ye içiyorsun, elitlik kişinin kendini kandırmasıysa diyecek bir şey bulamıyorum
Kitap okur gibi yap daha iyi.. en azından elit gözükmek için yüksek meblalar ödemek zorunda kalmassın.. yani ikiside yanlış ama biri senin için daha karlı
Hayır. Müsrif yapar. :) mekanda bir şeyler yiyip içenler bir de bir halt oldum diye düşünmez mi? Beyninde kütüphane, içinde vicdan ve sezgi yoksa ancak paralı biri olursun.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben marka haline gelmiş mekanlarda kahve içmekten de nefret üstüne nefret ediyorum.