Çok canın istiyorsa sen de ye demeyin lütfen. İnsanların birçoğu et sevmediği, mangaldan nefret ettiği için vegan olmuyor. Tam aksine çok sevdikleri yiyeceklerden sırf hayvan sömürüsüne vicdanları el vermediği için vazgeçiyorlar. Ben de kimseyi vegan olmaya zorlamıyorum, erkek arkadaşım da kendi vicdanı ve aklı olan biri. Onun tercihlerine saygı duyarım. Ancak o her hafta önümde Adana’lar, Urfa’lar, lahmacunlar yiyerek beni vazgeçirebileceğini sanıyor.Bu durumda ondan anlayış beklemem yanlış bir şey mi sizce, nasıl tepki göstermeliyim?
Ben vegan olmaya çalışırken erkek arkadaşım yanımda her hafta mangal yiyor, anlayış beklemem haksızlık mı?
Aslına birçok veganın muzdarip olduğu bir konuya parmak basmışsınız. Toplumumuz da ne yazık ki henüz bu konuda ki bilinç tam gelişmediği için böyle sorunlar yaşanıyor ancak günden güne bilinç seviyesi de artmıyor değil tabii. Eminim ki çok yakında artık veganlığın neden tercih edildiği hemen herkes tarafından biliniyor olacak ve insanlar bu konuda daha anlayışlı olacaktır. Sizin bu konuda erkek arkadaşınızdan anlayış beklemeniz normal tabi ki ama onunda düşüncelerine saygı gösterip onu güzel vegan tariflerle ya da güzel vegan yemekler yapan bir restorana götürerek kendisininde bu yaşam tarzına adım atabileceğini göstermeniz daha güzel olabilir. Tabii ki kendisinin sizin yanınızda özellikle sizi caydırmak için yapmış olduğu çabalar yanlış. Onun da bu durumda size saygı göstermesi gerekir.
Bu konuda insanların birbirlerine daha anlayışlı ve hoşgörülü olmaları gerektiği kanısındayım.
Hiç kimse kimseye bir yaşam tarzını dayatamaz ama en azından saygı göstermek ve eleştirmemek gerekir. Yazının başında da söylediğim gibi bilinç ve farkındalık günden güne artıyor. Yakında bu konularda başınızın çok daha az ağrıyacağına hatta bir süre sonra hiçbir sorununuz kalmayacağına adım gibi eminim. Sevgiler.
Eğer gerçekten bir vegan düşünce tarzına sahip olursanız, karşınızda olan bir insanın hangi navegan yiyeceği yerse yesin, hiçbir zaman, bir gram bile canınınızın çekmemesi lazım. Bu yüzden saygı duymalı ve istediğini yemesine izin vermelisiniz. Eğer bilerek yapıyorsa bu onun saygısızlığıdır. Saygısızlık yapan bir insana da ne yapmanız gerektiğini siz daha iyi bilirsiniz.
Hayvan sömürüsü ne alâka ya hayvanlar da diğer varlıklar gibi insanın hizmeti için yaratılmış varlıklardır. Zarar verilmesine, incitilmesine, gereksiz yere (makyaj ürünleri, deneyler vs.) Kullanılmasına her zaman karşıyım ama insanın tüketimi için yani helâlinden tüketmemizde bir sorun yok ki aksine faydası var. Erkek arkadaşınıza gelinceee ciddiyetinizi gösterin yani gerçekten yardımcı olmasını isteyin.
‘İnsanın hizmeti için yaratılmış varlıklar’ mı? Emin misiniz insan dışındaki diğer tüm varlıkların bizim için yaratıldığına? Biraz küstah ve kibirli olmuyor mu? Zaten besin zinciri/eko-sistem içinde birbirine bağlı, eşit değerde varlıklar olmamız mümkün değil mi? (Bu arada oldu da dine referans verdiniz, Tevrat-İncil-Kuran’da tam olarak ‘hizmetimize’ değil, ‘emaneten, sorumlu’ gibi değişik ifadeler var bu konuda, kendiniz okuyun isterseniz)
Ben sizin zulme taraf olduğunuzu iddia etmiyorum ki, başta tırnak içinde eleştirdiğim ifadeniz bulunuyor, sizin yorumunuzu okudum ve onun üzerine söyleniyorum zaten... ilk cümlenizde kullandığınız ifade sizin sonuçta (kendi yazdığınız not), ‘insanın hizmeti için yaratılmış’ yazdınız değil mi? Bunu eleştiriyorum, sanırım biraz fazla yakın bir okuma oldu, veya haklı çıkmak zorunda hissediyorsunuzdur belki... Kullandığınız ifade başka bir anlama gelemiyor maalesef, ister gerekli ister gereksiz kullanımdan yana olun:) yorumunuz ifadenizin kendisiyle çelişiyor yani, anlatabildim mi? Zulmedilsin veya edilmesin, bir tür bir başka tür ‘için’ yaratılmıştır denince başka nasıl anlamak gerekir?
Veganlik hiç yiyememektir. Çalışmak farklıdır. Sen hayvan veya et yemiyorsun diye hayvanlar kesilmiyor değil. Zaten burdan bizler için inmiştir. Hayvanın her tarafını yiyenlerden değilim ama bazen et çok önemli bir besin olabiliyor, kemik suyu vs saglikli olabiliyor eğer miden kalkmıyor canın çekiyorsa bence ye. Ama hayır ben sevmem istemiyorum dersen bunu soylemelisin oda sana saygı duymalı.
Tepki göstermemelisin çünkü etrafında et yiyen insanlar hep olacak. Ne yapacaksın evden mi çıkmayacaksın? Madem farklı zevkleriniz var ikiniz de birbinize saygı göstereceksiniz
Hayvanlar nimettir be sırtlanın canlı canlı bi ısırık aldığı bufaloyu ben mangal yapıncamı senin hayvan sömürüsü aklına gliyor ya da o çok sevdiğin köpeğin amaçsız olarak kediyi telef etmesine doğası gereği derken insan kuzuyu yediği zaman mı sömürü geliyor aklınıza.. keyfe keder öldürene acı çektirene ben karşıyım ya da yenmeyecek hayvana sana zararı dokunmayanı öldürmeye karşıyım. Ama bana nimet olarak verilmiş şeylerden kendimi niye esirgeyin bende doya severim ona bakarsan o güzelim yeşil yeşil marulların havuçların ıspanakların çiçek dahi vermeden sizin gibi caniler tarafındna körpecik koparılması beni çok üzüyor.. bir bitkinin en ulvi görevi çiçeğini doğaya kazandırmak ama sizin gbi caniler yüzünden hiç marul çiçeği havuç çiçeği göremedim
Bilerek yapıyorsa sıkıntı ama oda seviyor et yemeyi diyecek birsey yok guzel guzel geçinin alışır oda belki derdi seni vazgeçirmek
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
etten alına proteni bitkisel hiç bir şey tam anlamıyla karşılayamaz. Etrafımda bunun örneğini fazlasyla görüyorum. tanıdığım ne kadar et yemeyen varsa türlü türlü hastalıklara sahipler , kansızlık dahil olmak üzere. Hepsinin dr unun da dediği et yemediğniz sürece de düzelmeyeceksiniz. Hayvansal gidalarda ki herşeye vücüdun ihtiyacı var.
Anlayış beklemelisin ama arkadaşının yemesi normal ya sebze sevmiyordur ya da eti sevdiğindendir ama her hafta mangal zarara neden olur Siz en iyisi mangal yapamayacağı bir program düzenlemeye çalışın vakit kalmasın mangala
Asıl sende saygı yok Adam etçil öyle besleniyor Senin yanında sevmiyor gibi mi yapsın Ne kadar bencilce düşünüyorsun Senden vegan filan da olmaz gözün hala orda imreniyorsun kimse kimseye karışamaz ilişkilerde
Normal yani her kez istediğini yesin, neden illaki birine uyması gerekiyor, uyması gerekiyorsa da neden o , nefen siz değil... Biri birinizi haksız duruma düşürmek yerine , düşünüp ortak noktaya gelebilirsiniz.
O da kötü bir şey yapmıyor sonuçta işi biraz kendi açısından eğlenceye dökmüş. Bir süre sonra zaten vazgeçer anlayış beklemeniz normal elbette ama konu bence çok büyük değil
İnsanların görüşüne kararına en önemlisi düşüncesine saygı göstermek zorundayız. Saygı göstermeyen saygı beklemesin. Erkek arkadaşın çok bencil bir insan. Vur tekmeyi gitsin
veganlık senin tercihin haliyle senin problemin. etrafındaki insanlardan böyle bir şey beklemen çok bencilce. eğer yapamıyorsan da senin sorunun çünkü tercihini kendin yaptın.
Evet haksızlık sen kendi tercihini yapıyorsun o kendi tercihini yapıyo Adam et seviyor et yiyor sen ne seviyorsan onu ye bunun anlayışını beklemen çok saçma herkes ne isterse onu yer
Yani, kendi iradene güvenmiyorsan ve kontrol edemiyorsan eğer vazgeç bence, başka insanların iradelerini sen sorgulayamazsın ve kısıtlayamazsın çünkü.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
O senin o anda ne yediğine karışmıyorsa sen de karışamazsın. Anlayış bekleme gibi bir duruma geliyorsan kimseyle çıkıp yemek yeme. Sen et yiyorsun veya yemiyorsun diye o da kendi beslenme türünü değiştirecek değil ya
Zaten hayatın boyunca görücen o yiyecekleri, ve et yemenin "hayvanları sömürmek" olduğunu söylenen saçma ve Buda başkalarına saygı duymadığın anlamına gelir.
Hayvan sömürüsü böyle olmaz. Allah bize bazı hayvanları yememizde sakınca görmemiştir. Ancak ben hayvana kıyamam sağsa. Siz de ya yersiniz ya da onun yemesine karışmamalısınız. Sömürü olarak ta düşünmeyin. Allah doğayı böyle yaratmış.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Allah kolaylık versin ama senin yerinde hiç olamazdım doğrusu. Vegan oldum lafını bile kuramazdım. İradeni alkışlayayım 👏
bu kadar rahatsiz oluyorsan vegan olamazsin acikcasi. vegan olmaya devam ettigin surece surekli bunlar olacak evet biraz anlayisli olmali bence de en basta cunku alismaya calisiyosun duruma anlayis beklemen cok normal
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
allah onları yememiz için yarattı zaten ve vücudun buna ihtiyacı var o yiyerek en doğrusunu yapıyor. sende ye bence çok güzel :D
Adam ciddiye almıyor büyük ihtimal bu durumu rahatsız oluyosan ciddi anlamda onla ciddi bir şekilde konuşmayı deneyebilirsin eğer sevgilinse senin halinden anlıycaktır 👍
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Çok düşüncesizce ve saygısızca alay eder gibi bir davranış
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Neden o sana uyum sağlasın ki bu bencil bir düşünce
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Sende kararıysan yeme ama şimdi haklısın ama iradeli ol
Merhabalar,
Aslına birçok veganın muzdarip olduğu bir konuya parmak basmışsınız. Toplumumuz da ne yazık ki henüz bu konuda ki bilinç tam gelişmediği için böyle sorunlar yaşanıyor ancak günden güne bilinç seviyesi de artmıyor değil tabii. Eminim ki çok yakında artık veganlığın neden tercih edildiği hemen herkes tarafından biliniyor olacak ve insanlar bu konuda daha anlayışlı olacaktır. Sizin bu konuda erkek arkadaşınızdan anlayış beklemeniz normal tabi ki ama onunda düşüncelerine saygı gösterip onu güzel vegan tariflerle ya da güzel vegan yemekler yapan bir restorana götürerek kendisininde bu yaşam tarzına adım atabileceğini göstermeniz daha güzel olabilir. Tabii ki kendisinin sizin yanınızda özellikle sizi caydırmak için yapmış olduğu çabalar yanlış. Onun da bu durumda size saygı göstermesi gerekir.
Bu konuda insanların birbirlerine daha anlayışlı ve hoşgörülü olmaları gerektiği kanısındayım.
Hiç kimse kimseye bir yaşam tarzını dayatamaz ama en azından saygı göstermek ve eleştirmemek gerekir. Yazının başında da söylediğim gibi bilinç ve farkındalık günden güne artıyor. Yakında bu konularda başınızın çok daha az ağrıyacağına hatta bir süre sonra hiçbir sorununuz kalmayacağına adım gibi eminim. Sevgiler.
veganlıkta neymiş alacan böyle adanayı koyacan lahmacunun içine üzerine zerzevat koyacan saracaksın löp löp yiyeceksin.