
Ne yapsam ki incecik yufka açsam, güzel börekler yapsam?

Doğruyu söylemek gerekirse hamurun ince açılabilmesi hamurun malzemeleri ve kıvamı ile alakalı bir durum. Hamur kıvamında ise ince açılır. Böreklik hamurlara un serperek ince açılır. Baklavalık hamura buğday nişastası serperek ince açılır.
Ne demek 😊 onun için baklavalık hamuru anneme yaptırıyorum ben açıyorum 😂
Elinin altında hep un olmalı. Ve hamuru rahat ince açabilmek için hazırlanan hamur bekletilmeli, yani dinlendirmek şart. Tüm malzemeleri yavaşca kararında koymak gerekir. Hamur dinlenip kıvam alınca zaten incecik açılır amaaa burda oklavanın önemi de var. Yapışmaması adına ve ince açmak adına un serpin. Ve ne yapıcaksanız börek mantı hamuru baklava hamuru mutlaka eşit parçalara ayırmakta çok önemli. Baklavalık börekli hamur açılcaksa nişasta unu işinizi rahatlatır. Buradaki etken maddeler un ve oklava ayrıca dinlendirme süresi. Sanırım oldu evet oldu😬🙏
🥰🙏 O hamuru açınca üzerine kahve iç emeğin karşılığı ne güzel olur o kahve☕️🙏
Kahve sade olmalı zaten yoksa olmaz🙏🥰
Teşekkür ediyorum 🥰🙏
Ne kadar un o kadar ince yufka 🙂
Açarken ellerin oklava üzerinde kayacak ki yufka iyice açılsin serpilsin...
bu video yardımcı olabilir :)
tabi hamurun kıvamı da önemlidir yapışmaması ve yırtılmaması için :)
Cevap
17Cevap
Annenden bissürü laf yersen "ben senin açtığın hamuru 10 yaşımda açıyordum diye" kendini öğrenmeye zorluyorsun sussun artık diye 😄
Hele içine peynirle at biraz tereyağ sür tavana önünü arkasını 3 dk kızart ta versene öldüm acliktan
Resimdeki de kafi olmus olmus
Adil olun. Yufkayı göz ile ortadan 4 parça gibi görün. Her tarafa aynı sayıda oklavayla açım yapın. İnceldiğine kanaat getirirseniz genel olarak aynı sırayla gidip gelin ve bitti.
acarken surekli un dok oklavaya yapismasin boylece yirtmadan acarsin
Hamuru bir saat dinlendir açarken Ununu bol dök incelir o sonra fazlasını silkele
Bolca un dökünce açılıyor ama bu sefer de katı oluyor en iyisi hazır yufka. 😃
bir deneyim soylicem 😂😂😂
Hshsh 😂
:D yetenek lazım onun için 😂
Bu sırrı annem bile bana vermedi. Kendi kendime öğrenmiştim.
Sen yaparsın güveniyorum sana reis hadi bakalım :)
az bıraz ıslatmak parmak ucunda kalan suyla.
Oklavan iyi olmalı öncelikle
Gözleme büyüklüğünde anca acıyorum 😬😅😅😅
İyi mayalama , dinlendirme mümkünse mermer zemin kağıt gibi açarım 😀
yufkayı benim açmam lazım :D
Oklavayı kılıç ustalığında kullanabilmek.
Oklavan güzel olmalı eğri olmayacak.
Nişasta kullan unla beraber
bunu en iyi neneler bilir etrafında varsa sor :)
yuotubeden baksan 🙂
Nişasta bol olacak
Zaman ve çaba
El pratikliği ister.
İncecik yufka açmaktir
Nedir?
hiç bilmiyorum yufka açmadım
Hiç açmıyom bilmem
Ince olmasi
İncecik açmak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?