Turşu kraliçesi olarak bilinen Begüm Yaramancı turşunun iyisi limonla mı yoksa sirkeyle mi olur sorusunu şöyle yanıtlıyor: "İlla birini seçeceksem limon! Limonu sirkeyle karşılaştırdığımız zaman asit oranı daha azdır. Limonu daha çok aroması için kullanıyoruz. Sirke hiç kullanmıyorum. Kullanmamamın nedeni çok keskin bir asidite vermesi. Benim yapmak istediğim o asiditeyi devreden çıkarıp fermantasyonun getirdiği kendi ekşimesini insanlara ulaştırmak." Peki turşu yaparken sizin tercihiniz limon mu olur yoksa sirke mi?
Sizce en iyi turşu limon ile mi yapılır yoksa sirke ile mi?
Yılların tartışmalı sorusu. Aklıma eski Türk filmi geldi Münir Özkul Adile Naşit🙏 Sirke açıkcası fazla asitli olduğu için turşu yapımında tercih etmiyorum. Limon hafif ekşilik katıyor turşuya. Tadını veren de bence limon ile yapılması. Gerçi tercih meselesi
En İyi Cevaplar