Evlilikte kadının yemek yapmayı bilememesi bir eksiklik midir? Yemek yapmak sadece kadına ait bir görev midir? Erkeklerin yemek yapmayı bilmeyen eşlerini boşamak istemelerini etik buluyor musunuz?
Sizce bir evlilikte kadının yemek yapmayı bilmemesi boşanma sebebi olabilir mi?
Bilmemesi sebep olmaz ama öğrenmemesi sebep olabilir :D Şaka bir tarafa mümkün olduğunca ağır ve tahammül edilemez bir sebep olmadıkça boşanmak, yuva yıkmak hiç istemeyeceğimiz bir durumdur elbette. Ben yemek yapmayı çok severim mesela. Şu anda bekarım. Ailemin yanındaysam anneme yardım ederim. Ama babam yemek yapmanın y'sinden anlamaz mesela. Bu biraz kişilikle, yetenekle ve zevklerle alakalı. O yüzden böyle bir hassasiyet varsa evlenmeden önce konuşulmalı. İleride tahammül edilemez sorunlara yol açılacaksa, evlenmemek boşanmaktan daha iyi. Kadınlar da yemek yapma konusunda kendilerine yardım edecek koca arıyorsa ona göre hayat arkadaşı seçmeli kendisine. Evlenmeden önce birbirini her konuda %100 tanımak mümkün olmayabilir ama en azından hassas olduğumun kırmızı çizgilerimizi belirtmemiz lazım karşı tarafa. Ben evlendiğimde eşimle beraber yemek yapmaktan keyif alırım, çok düzenli derli topluyumdur ama temizlik yapmaktan ve ütü yapmaktan nefret ederim mesela. Eşimden kirlileri düzenli makinaya atıp, ütülerimi yapıp çamaşırı gardropta hazır hale getirmesini beklerim. Eşim çalışıyorsa eve yorgun geleceği için daha toleranslı olmaya çalışırım. Bu ve bunun gibi durumlar baştan konuşulup iş bölümü yaparak halledilmeli. Sonradan küsmece darılmaca olmamalı. Karşılıklı saygı sevgi ve güven önemli ;)
Bulaşığı makina yıkuyor çamaşırıda artık süpürgede evi temizliyor eskisi gibi değil hiçbişey artık hamarat çalışkan olmaya gerek yok makinalar yapıyor kadında bir zahmet bilsin yemek yapmayı aşçı başı olcak hali yok kadının 😂😂 tatlı bilsin et yemeği bilsin benim gözümü doyursun yeter ben aşçılık okudum ben bile biliyorum tabi ama ben boşamam ya ben öğretirim ki bu çok hoş olur ya da kursa gider daha iyi öğrenir boşanmak için kimse bahane aramasın
Ben simdi çok açık açık durumu anlatmaya çalışayım.. bence her bireyin kendini doyurabilecek düzeyde yemek yapmasini bilmesi gerekir ister erkek, ister kadin.. ve bir kadin yemek yapamiyor diye bosanmak da sacma adama sorarlar evlenmeden önce nerdeydi aklin diye.. Fakat söyle de bir durum var bir kadin sadece kadın değildir ayni zamanda bir ANNE dir.. ve bir anne yemek yapamıyorsa bu kadinin yemek yapamasindan çok daha kötü bir seydir.. Bu yuzden bu konuda cok feminist düşüncelere katılmıyorum ve diyorum ki "kadın anne olmadan yemek yapmayi öğrensin ve bilsin"!!
Bilmemesi bir hata değildir, hala öğrenmemesi hatadır. Evlendiği adamı seviyorsa mutlu etmek ister her halde. Bir gün yumurta, ikinci gün kızartma, üçüncü gün elbet bu adamın canını sıkar. Hem ben gerçekten sevdiği kişiye leziz yemekler hazırlamak istemeyecek birini daha görmedim.
Neden yemek yapmak sadece kadının görevi olarak görülüyor? -Evli olmayan, tek başına yaşayan erkeklerin sürekli dışarıdan yemek söylediğini düşünmezsek- istedikleri zaman yapabildikleri bir şey neden evlenince sadece kadının görevi haline geliyor? Böyle bir şeyin boşanma sebebi olması oldukça saçma. Erkeklere zahmet olacak ama evliliğin bu işleri yerine getirmek için yapılmadığını kabul etmeleri gerekiyor.
Boşanma sebebi yemek yapmayı bilmemek olmamalı; olamaz da🙏 Yeteneği olmayabilir ama boşanmayı gerektircek daha ağır sebepler vardır. Zamanla illaki öğrenilcektir yemek yapmak. Bu sebepten boşanmak hoş değil açıkcası
Çok muallakta bir soru cevabı bu. Boşanma sayılmamalı yemek yapmayı bilmediğini bilerek aldıysa kabul edilir birşey değil ama evde de yemek bekler aile bireyleri..
asla. fakat şöyle bir durum var herkesin bir görevi vardır ve herkes bir şeyler yapmalıdır, kadın çalışmıyordur yemek yapar ya da erkek çalışmıyordur yemek yapar. Her ikisi çalışıyor ise birlikte yaparlar ya da birini tutarlar. İş dağılımı ve adalet önemli
Kadını eve aşçı olarak aldıysan evet boşanma sebebi böyle saçma şey mi olur yemek yapmanın kadının görev tanımında olduğunu kim söyledi çok saçma cinaiyetci yaklaşımlardan birisi bu erkeğin tek başına evin bütün geçim derdini karsilama zorunluluğu gibi buda çok saçma hayat müşterek herkes herşeyi yapabilmedi birinin yokluğunda işler aksamamali
Herkes annesinin karnında öğrenmedi ya zaten! Boşanma çok saçma. Ortada yemek sorunu varsa çift beraber yemek yapmayı deneyebilir. Neden yemek işi sadece kadına veya sadece erkeğe kalsın ki? Evlilik müessesi kadının sorumlulukları ve erkeğin sorumlulukları olmamalı. Kadın ve erkeğin yani birlikte sorumlulukları olmalı. Kadın yemeği yapsın erkek yesin? Olmaz ki birlikte yaptıklarında daha çok zevk alacaklar eminim. Birlikte vakit geçirmek de önemli
Dünyanın en iyi aşçıları erkeklerden oluşuyor. Bence erkeklerin el lezzeti daha iyi. Ama Türk toplumunda tüm yük kadına verildiği için erkekler yumurta kırmaktan öteye geçmiyor. Bu bir boşanma sebebi olamaz. Aile kurmak, evlilik bu kadar basit bir olgu değil.
değil. yemek yapmayi öğrenmek ne kadar zor olabilir ki? yemek yapmanin zor olmamasi? evlenmeden önce bilmiyor muydu yemek yapamadigini? bosanmanin herkes tarafından bu kadar hafife alinmasi? eslerin artik birbirine doğru düzgün değer vermeyip ilk sorunda bosanalim demesi?
Bunu erkeğe evlenmeden önce söylerseniz problem olmaz ama evlenmeden önce başkasına yemek yaptırıp hepsini ben yaptım diye gözünü boyamaya çalışırsanız erkek kendini kaptırabilir hele birde evde tek başına kalan yemeği dışarıda yiyen ev yemeklerine hasret kalmış bir erkekse kadının başka hiçbir özelliğine bakmadan evlenmek isteyebilir e tabi böyle bir erkek evlenipte eve döndüğünde yemek bulamazsa ertesi gün mahkemelik olursunuz gayet normal
Olmamalı bence. Öğrenmek zorun da değil. Erkeğe araba sürmeyi öğreten aile kızına öğretmeyince bilmiyor kızına yemek yapmayı öğretip oğluna öğretmeyince bilmedi olunuyor böyle zamanlar da. Bu tür olaylar boşanma sebebi olmaması lazım. İki tarafın da öğrenmesi daha uygun olur.
Kadın özellikle çalışmıyorsa ne yapalım işe gidip gelip evdede yemek mi yapalım. Hatta arasın evden benim karnım acıktı sabah hiç değilse neden bir çorba yapıp çıkmadın diye. Çalışmıyorsa bir zahmet ayıp olmazsa öğrensin bişeyler. Çalışıyorsa da öğrensin erkek yine yardım eder o ayrı ama kadına yemek yapmayı erkek öğretmez
Bilmemek değil öğrenmemek ve ısrarla öğrenmemek olabilir
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
'Bunu bilmeden mi evlendin?' derler adama. Boşanmak isteyen kişi yemek yapmamasını da, cam silmemesini de bahane eder. Halbuki o sorunları büyütmek istemeyen insan 'Bir işin ucundan da ben tutayım' der. Yemek de temizlik de sadece kadının işi değildir.
Yemek yapmayı bilmemesi değil de öğrenmeye niyetinin olmaması boşanma sebebi olabilir. Işsiz kaldı diye bir adamdan boşanilmaz ama çalışmayıp tembellik ediyorsa bosanilir. Bu da onun gibi...
Erkek Midesini doyurmak icin evleniyorsa kadinin yemek yapmayı bilmemesini eksiklik olarak görebilir. Fakat evlilik ruhunu kalbini doyuracagini emin oldugun kisiyle yapilirsa kadinin yemek yapmayı bilmesi arti olur
Evlilik öncesi sorun teşkil etmeyeceği düşünülen şeylerin evlilikte sorun haline gelmesi çok saçma. Yemek yapamamak bir eksiklik ise o kişiyle en başından bir birlikteliğe başlamazsın olur biter.
Şu devirde yemek yapmayı bu kadar abartanlara şaşırıyorum cidden. Aç interneti yap. Boşanmaya ne hacet? 😅
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hayir bosanma sebebi olamaz. Yemek yapmak kadinin gorevi degildir. Ama oyle dusunen bir erkek zaten benimle evlenmesin isterim 😂 O yuzden bilsem de bilmiyorum dicem lan. 😂
Yemek yapmasını bilmiyor diye kadın boşanmaz seni seviyor ve namusuna sahip çıkıyorsa taşda pişirme yenir hem hayat müşterek bilmiyorsa öğret ve sabır et yavaş yavaş öğrenir
Öğrenir ne varki bunda artık eskisi gibi değil o işler kadınlar okuyor çalışıyor kendilerini geliştirmek için uğraşıyor ve en az erkek kadar yoruluyorlar ve üzerine yemek külfeti oluyor bence bir sebep değil saygı duyulmalı
Boyle bir sebepten boşanıyorsa zaten yanlış kişiyle evlenmiştir zor birşey değil 2 3 kez pratik yaptıktan sonra ogrenilebjir kimse anne karnında öğrenmiyor
Bosanmak ne ya her kuçuk bir seyde bosanmakmi olur sadece guzellikle yemek yapmayi oyren der ben seni elinden yapilan yemek yemek istiyorum der kadinda bu sozler karsisinda yapmayi öyrenmiyorsa ne diyim 😁😂😂
@gamzeliwammm Herkes aynı fikre sahip olacaksa eğer neden burada sorular sorulsun çok bilmiş hanımefendi? Bu benim görüşüm, katılmayabilirsiniz ama siz katılmıyorsunuz diye saçma olmaz. Gözlerinle okusaydınız eğer aç kalacağımızı değil, bir şekilde kendi karnımızı doyurabileceğimizi belirttim. Lütfen her duyu organınızı kendi görevinde kullanın.. Bizden tavsiye..
Tabi ben ne desem boş İnşallah evleneceğiniz kişi için sorun olmaz Ben 19 yaşına gircem 10güm sonra Çoğu yemeği yapabiliyorum Bilmediklerimi de sadece tarifini okumam yetiyor
En İyi Cevaplar