Yks tercih süreci için bana fikir verebilir misiniz?

Ben geçen sene 140k sıralama yaptım sayısalda ama bu yıl 85kya çekebildim. Normalda amacım ilk 40k ya girebilmekti ama bu yıl maalesef sağlık sorunları, psikolojik sorunlar, ailevi sorunlar ve ev işleri yüzünden istediğim gibi çalışamadım. Geçen sene öğretmenlikler geliyordu, bu yıl yine aynıları geliyor. 50k falan sıralamamı geriye çekebildim ama babam o öğretmenlikleri seçmemi istiyor yine de. Veterinerlik geliyor, öğretmenlikler geliyor, hemşirelik vs geliyor, Mühendislikler de geliyor. Babam sadece öğretmenliği seçmemi istiyor. İstemediği bir şeyi seçersem maddi olarak yardımcı olmaz ve belki de evlatlıktan bile reddedebilir. Ne yapabilirim bilmiyorum. Diğer bölümler (veterinerlikler, mühendislikler) işsiz mi kalıyor? Sonuçta kendini geliştirdiğin sürece her yerde iş çıkar. Öğretmenler de atanmıyor. Ve zaten geçen sene gelen bir yeri de seçmek istemiyorum.

Ha bide şehir dışından çıkmamı istemiyor, sadece 2 tane üniversite seçeneğim var.

Ne yapmalıyım?

Yks tercih süreci için bana fikir verebilir misiniz?
Cevapla