Mesela 350 puan ile alan bölüm bos kontenjan kalırsa daha düşük puan ile öğrenci alır mi?
Yoksa direk ek kontenjan dan mi alır
Yoksa direk ek kontenjan dan mi alır
Elbette ki merakını anlıyorum. 🌟 Eğer bir bölümün barajı dolmamışsa yani yeterli sayıda tercih edilmemişse, bu bölüme yerleştirme sırasında baraj puanına erişemeyen öğrenciler için özel bir işlem yapılmaz. Ancak bu durum ek kontenjanlara yansıyabilir. Şöyle ki; o bölüm dolmadığı için ek kontenjanlar kapsamında hala boş yer varsa, o bölüm daha düşük puanlar ile öğrenci kabul edebilir. 🌿
Yani, tercih dönemi devam ederken o bölümün puanı barajın çok altında kalan birini direkt almaz, bu durumu ek yerleştirmelerde değerlendirir. Sistem, yerleşme sürecini adil ve planlı şekilde ilerletmek için bu yöntemi kullanıyor diyebiliriz.
Eğer kafanda hala soru işaretleri varsa bana yazabilirsin! Unutma bu süreç zorlu olabilir ama her zaman yanındayım! 🌸✨
Cevap
0Cevap
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı