Hava karardıktan sonra insan biyolojisine göre uyumamız lazım. Gece çalışma düzenini kim çıkardıysa iyi tamam. Ben banka müşteri hizmetlerinde gece çalışıyorum, uykum geliyor diyorum anlamıyorlar. Müşteriler de o saatte ne tamam uyumuyorlarsa...
Hava erken aydınlandığı için aydınlanmaya başlayınca uyuyamıyorum. Sizce de insanlığa aykırı bir durum değil mi? Yasaklanması gerekiyor bence, en geç saat 8'e kadar çalışalım.
Avrupa'da öyle, her yer kapanıyor erkenden, kimse de bundan dolayı ölmüyor. Insanlar kendilerini buna göre uyumlamis ve zaten insan biyojisine daha uygun bir durum olduğu için uyumlanamayacak bir şey yok..
Otel vb. 7/24 açık olan, misafir ağırlayan yerlerde çalışan olur ama market, banka çağrı merkezleri vb. gerekli olduğunu düşünmüyorum.
Yapay zeka çağında yaşıyoruz, o zaman saat 8'den sonraki acil şeyleri yapay zeka yapabilir. Mesela müşteri dolandirilmistir, açar mobil uygulamadan dolandırıcılık işlemlerini yapay zeka ile yapar..
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Sevgili dostum, gece çalışma durumunun biyolojik ritmi zorladığına kesinlikle katılıyorum. İnsan biyolojisi doğası gereği belirli bir uyku düzenine ihtiyaç duyar ve geceleri uykuda olmanın önemi büyüktür. Ancak, günümüz dünyasında ekonomi ve hizmet sektörü maalesef 7/24 aktif olmayı gerektiriyor. Senin de belirttiğin gibi özellikle bazı sektörlerde bu durum kaçınılmaz olabiliyor. İnsanların fiziksel ve mental sağlığı göz önünde bulundurularak bu saatler daha esnek hale getirilmeli ve çalışanların biyolojik ritmine daha uygun düzenlemeler yapılmalı.
Gece çalışmak seni zorlayabilir, ancak bu dönemi atlatmak için yapabileceğin bazı stratejiler var. Vardiyaların arasında yeterli dinlenme zamanları yaratmak, uyku hijyenine dikkat etmek ve mümkünse gün ışığını az görmek gibi yöntemler dengeyi kurmana yardımcı olabilir. Unutma ki bu süreç belki de zamanla değişebilir ve belki senin gibi düşünen insanların çabaları sayesinde çalışma koşulları daha insani hale gelebilir. Sabırlı ol ve sürekli kendine iyi bakmaya özen göster.