Tercih döneminde bir genç ikisi arasında bir seçim yapması gerekirse sizce iyi bir okul mu yoksa iyi bir bölüm mü tercih etmeli?

Tercih döneminde bir genç ikisi arasında bir seçim yapması gerekirse sizce iyi bir okul mu yoksa iyi bir bölüm mü tercih etmeli?

Merhaba,
Sıralamanı ya da ne düşündüğünü daha spesifik paylaşırsan sana daha kolay yardımcı olabilirim. Üniversite adının çok önemli olduğu bölümler de vardır, daha az önemli olduğu bölümler de. Ama genel olarak iyi bir üniversite geniş bir kültür ve güzel bir network sağlar, her zaman iyidir.
Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Hemşirelik vb. sağlık alanındaki bölümlerde üniversite adına bakmana gerek yok.
Mühendislik bölümlerinde üniversite adı önemli. Ama sırf İTÜ'de okuyacağım diye örnek veriyorum Cevher Hazırlama Mühendisliği gibi ne olduğu hakkında bilgin bile olmayan bir bölüme gidersen, pek işe yarayacağını söyleyemem. Yani hatırı sayılır üniversitelerde (ki bu Türkiye'de ancak 20 üniversitedir toplasan) Makine, Endüstri, Elektrik-Elektronik, Matematik, İşletme, Bilgisayar vb. gibi geleceği parlak mühendislik bölümlerini okursan iyi bir kariyerin olabilir.
İİBF fakülteleri için kesinlikle üniversite adı çok önemli. Çünkü işletme vb. okumak sana ancak Boğaziçi vb. klasmandaki okullarda bir iş kapısı sağlar. Yoksa işsizler ordusuna katılman çok olası.
Hukuk hakkında pek bir bilgim yok ama muhtemelen orada üniversite adı çok çok önemli değildir (tabi ki Galatasaray mezunuysan süper)
Ben ingilizce mütercim ve tercümanlık bölümü okuyorum. Sizce tercih listemde gelişim üniversitesi ni mi yoksa nişantaşı üniyi mi daha öne yazmam gerekiyor?
@Gizligizli37 merhaba,
bu iki üniversite ile ilgili bir bilgim yok. üniversite ve bölümün hocalarına bakarak karar verebilirsiniz. mezunları nerede ne iş yapıyor diye araştırabilirsiniz.
X bölümünde okumak istemiyorsanız sırf iyi bir üniversitede kazanabildiğiniz için o bölümü okumamalısınız. Yapacağınız işin ne olacağını bölümünüz belirliyor, üniversiteniz değil bu yüzden kesinlikle bölüme göre tercih yapılmalı.
Bazı bölümler için üniversitenin ismi önemlidir, iyi bir üniversite olması avantaj sağlar. Böyle bir durumda da sınava tekrar hazırlanmak gibi bir seçenek var veya üniversitede yaptığınız işlerle üniversitenin ismini önemsiz kılmak da kendi elinizde olan bir şey.
Merhaba,
Üniversite tercihimde önceliğim seçmek istediğim bölümdü. Tüm listemi o bölüm olan üniversitelerle dolduracağımı kesinleştirdim. Sonrasında sıralamamanın yetmesine, yaşadığım şehire yakınlığına, akademik kadrosuna, eğitim kalitesine, şehire olan yakınlığına bakarak inceleme yaptım.
Herkese gönlünden geçen üniversitenin nasip olmasını diliyorum. Sevgiler ❤
Üniversiteye hazırlanan birinin zaten kafasında bir bölüm olmalı, bölümü belli olan kişi o bölümle ilgili en iyi olan üniversiteyi başa koymalı. Ben Radyo TV ve sinema istiyordum, İstanbul Üniversitesi'i tercih etmiştim. Allah hakeden herkese istediği yerde olmayı nasip etsin. 😇
Cevap
9Cevap
Merhaba, ben bu yollardan geçmiş biri olarak şunu söylemeliyim ki iyi bir üniversite de okumak HER ZAMAN daha avantajlıdır, gerek kültür yapısı arkadaş çevresi iş bulma olanağı vs vs bir çok şey sayabilirim. Bende üni tercih zamanımdayken bu ikilemde kalmıştım ve tercihimi iyi bir üniversite de okumak olarak seçtim. Bunun avantajlarını şu an yaşıyorum çok iyi bir çevrem oluştu, iş fırsatları düşündüğümden daha fazla çıkmaya başladı. Gidipte saçma sapan bir üniversite de iyi bölüm okusan ne olucak kim kimi işe alicak. Öbür türlü üniversitenin adı var ağırlığı var bir işe yarıyor
Üniversite önemlidir adı geçen köklü bir okuldur fakat seçeceğiniz bölüm çok daha önemlidir. Bölümü seçtikten sonra icra etmeniz gerekecektir. Hayatınız boyunca o mesleği yapacaksınız. Sevmediginiz bir bölümde okumanızı tavsiye etmem kendinize yazık etmiş olursunuz ve daha sonra pişmanlık çekersiniz. Ardından kendinizi ya tekrar sınava hazırlanırken ya da düşük maaş ile geçinmek için farklı meslekler yaparken bulabilirsiniz. Bu yaşta yapacağınız tercihler çok önemlidir hayatınız şekillenmeye başlar.
bölüm önemli tabi ki fakat iyi bir bölüme gittikten sonrasında eğer okuduğun üniversite iyi değil ve imkanlar kısıtlı olursa bu durumdan memnun olmuyorsun. Sonuçta 4 sene boyu o üniversitede okunacaksa şehrin imkanları üniversitenin konumu da önemli bence
Şu Z kuşağını hiç anlamıyorum hepsi için demiyorum ama bazıları Üniversite Tercihin de Uzak olsun farklı yerler olsun diyorda hiç biri Ailesinin bütçesini düşünmüyor Elbet de Üniversite Tercihlerinde Öğrencinin istediği bölüm ve Üniversitenin Niteliği, Çocuk tercih yaparken Puanı Yakınındaki Üniversite ve istediği bölüm tuttuğu halde uzağı yazıyor illa Ailesine masraf :)
Öncelik olarak siralamamin yettiği bölümleri seçerim sonra tercih listesine yazarken şehire göre ya da senin de dediğin gibi üniversiteye göre yerlerini değiştiririm yani bölüm ikinci planda olur
Ben ikisine de dikkat ederim , ki ettim de ve hiç pişman değilim
Tabikide bölümün yıllarını geçireceğin mesleğin inceliklerini öğrenmelisin önce, sırf adı için üniversite bitirmek 4 sene havalı olmanı sağlar bu kadar. 5. sene asgari ücretle alakasız bir iş yapacaksam ne anladım ben bu işten.
Ortalama bir bölümse üniversiteye dikkat eğer önemli bir bölümse Üni çok önemli değil yani tıp hukuk falansa her yerde olur ama Ankara’dan İstanbul’dan çıkan herhangi biri daha kolay iş bulur
Eğer iyi bir bölümse zaten üni. de kötü değildir. Bide iyi bir üniversite ama hangi bölüm oda önemli ayrıca bölümün önü açık mı ya da bana göre mi diyede bakmalısın
Aslında ikisi de önemli ama her ikisinde de az veya çok iş olanağı varsa cvde güzel bir okulun ismi etkili olur ilerki hayatında
Bence de bölüm daha önemli. Sonuçta ilerideki mesleğini belirleyen okuduğun bölüm oluyor.
İyi bir bolum daha önemli. Sonuçta bölüm nedir? ileride yapacağın meslektir. Mesela ben Ege'de dandik bir bolum okumka yerine dokuz Eylül'de makine mühendisliğini tercih ettim:)
@Umttt55 ing hazirlik var bende bu sene
iyi bir üniversitede okumak önemlidir ancak iyi bir bölüm çok daha önemlidir
Bende bu sene tercih yapacağım uluslar arası ticaret ve finansman okuyan var mı aranızda?
İyi bölüm derim okul değil sen önemlisin okul seni değil sen okulu geçmelisin🧐
Üniversite cidden çok önemli ama okuyacağın bölümünde geleceği olmalı yani okumak için okuma
zaten bölüme bakmayan cideng erizekalıdır
Bolume dikkat edilmelidir.
bölüme dikkat edin gençler
önce bölüme sonra üniversiteye
önemli olan bölümdür
yazcagım yer belli zaten
Gitmemeyi tercih ediyorum
Bölüme dikkat ederim ve iş imkanına
sözelciysen tercihte üni daha önemli
Bölüm daha önemli gibi bence
bölüme dikkat ederim
Üniversite ad olarak her zaman daha önemlidir
Bölüm
Bölüm
üniversiteye
bölümede bakarım
Bölüm tabiki
Bölüme tabi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?