AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
61Cevap
Burada daha Bi'Bilen cevabı doğru dürüst veren görmedim. Yine de biz sorumuzu iletelim.
Türkiye’de neden herkes çocuklarını üniversite mezunu görmek istiyor?
Mesleki eğitim ve teknik, ziraat (tarım), hayvancılık alanına neden yönelim sağlamıyor insanlar?
Yerli sanayi sektöründe elaman yetiştirme konusunda neden desteklenmiyor?
MEB çıkıp eğitim planlamasını neden yapmıyor? Gerekli ve gereksiz alanlarla insanların okuyup işsiz kalmasına müsade ediyor?
Sen, senin çocuğun olsa onu başarılı ve yeterli görmek istemez misin?
Yazdığın şekilde cool görünmüyor pratikte bu bölümlerin ismi amelelik olarak geçiyor. Bir yerde bir tarlanız yoksa ve o işi topluca büyütme durumunuz yoksa bunlar ancak şimdiki çiftçide olduğu gibi ancak insanları isyan ettirir. Yukarıdaki soruyla birleştireyim, büyüyebilmek için de belli bir vizyon ve bilgi birikimi gereklidir.
Yine aynı cevap, isimsiz amelelik.
Çünkü hükümet, böyle istiyor.
Amelelik? Ne kadar vizyonsuz olduğunu kanıtlıyorsun. Bir teknik servis elamanı şu an en kötü 9bin TL alıyor. En kötü aldıkları para bu. Memurluk meslek değildir. İşletme, halkla ilişkiler okuyanlar kalıpsız mesleksiz insanlardır. Tek bildikleri şey word, excel kullanmak. Bu meslek değil. Neyse ben sorumu bi bilene sordum, size değil.
Yks tercihi ne zaman
27 temmuzda basliyor
Bizde o noktaya eksik yetersiz altyapı ile gelmek olduğu sürece hayatın sırrını versen boş
Her anlamda yetersiz ve eksik olduğumuz için doğru tercih yapsak bile hakkını veremeyiz
Eada sıralamam 800k kaç bin geriden başlamalıyıö tercihte dört yıllık cocuk gelisim gelir mi
Gelir👍
Dilde sıralamam 50.000. Tercihe kaç bin geriden başlamalıyım?
30 bin ile 70-80 bin arası yap bence
Abi ek puanlı yerleştirme tyt sıralamam 453.767 Y-say:675.791 Y-söz:237.612 Y-ea:564.242 seçilebilecek en iyi bölüm hangisi olur sizce
Ben uluslararası ticaret istiyorum puanım ea da 251 sıralamam 800 k larda geçen sene istediğim üniversite 500 k larda kapatmış bu sene gelir mi?
Gelir
İnşallah
Daha önce hiç üniversite okumadigim için ve açıktan okuyacağım için 2 yıllık bölüm tercih etmek istiyorum fakat neler yapabilirim neye göre hareket edebilirim?
Bir de puana göre mi başarı sırasına göre mi hareket edilmeli?
Bankacılık ve sigortacılık. Tyt puana göre
Bankacı olamam başka öneri var mı
Tyt puanım 260 sıralamam da tytde 1m329k ağız ve diş sağlığı gelir mi nkü olarak nasıl bi sıralama yapmam lazım ea 237 1m37k, söz 262 679bindeyim aşırı yığılma var kafam çok karışık help
Gelir
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler 😊
Ek puanlı yerleştirmem 290 sıralamam 909 binlerde 🙁 sağlık dallarından birini istiyorum gelirmi ayrıca büro yönetimi ve sekreterlik mezunuyum lise çıkışlıyim nereleri tercih etmeliyim risk alıyım mi ne dersiniz? Yakında psikolojimi bozacam ya
Saglık gelmez
Hiçbiri gelmez mi peki hangisi daha iyi okuduktan sonra boşta kalmak istemiyorum
merhaba istediğim önlisans bölümüne puanım tutuyor ama sıralamam 400k farkla tutmuyor kontenjani 1000 25 yine de en başa bu bölümü yazicam kontenjan dolmama durumunda kazanma şansım var mıdır?
Çok zor.
Sayısal da sıralamam 432 bin. Kaç binden tercih yaparak başlamalıyım? Birde garanti olsun diye son 5-6 tercihime 2 yıllık bölümlerden de yazmalı mıyım?
10 bin geriden. Maalesef riskli olabilir o dediğiniz.
Sözel 469 bin
Tyt 1.220.000 binlerde
Nereyi yazayım hangi sağlık bölümleri gelir?
Teşekkürler Enes Bey. Sorum Şu Şekilde Ben Geçen sene Hoca Ahmet Yesevi Türk-Kazak Uluslar arası Üniversitesin de Gazetecilik Lisans Programını yazmıştım Sözel Sıralamam 551.973 deydi Arkadaş Gazetecilik Lisans programı ise 2020 YKS son sıralamada 811000 di ancak çıkmadı, Bu yıl sanırım bu lisans programı 529.789 ile kapatmış son adam o sıralama ile girmiş ki çıkmadı yani bazen hiç ummadığınız yahu çıkar bu bölüm kesin dememek lazım Şimdi ise Sözel Sıralamam 547.543 oldu puanlarımı söylemiyorum çünkü puanlar önemli değil sıralamalar önemli Yine Sadece Tercih listeme 1 Üniversiteden sadece 3 program yazacağım başka da yazmayacağım O üniversite de Hoca Ahmet Yesevi Türk-Kazak Uluslar arası Üniversitesi olacak zaten Şimdi Hocam Geçen sene YKS yerleştirmelerinde Kastamonu Üniversitesi Fen Edebiyat Cografya çıktı O lisans Programı 2020 de 350 bin ler de kapatmasına rağmen benim gibi çok düşük sıralamalı birine çıktı Sanırım O program da geçen sene dolmamış
1.2 yıllık önlisansta 241 puanla gidebileceğim bölümler iyi midir sizce? ( Mesela hangi bölüme gitmeliyim)
2. puanım yüksek ama sıralama da baya gerideyim acaba puanla alma durumları olur mu olursa nasıl olur?
3. bir üniversitesiden bir sürü bölüm seçebilip tercihlere yazabiliyor muyuz?
Ağız diş sağlığı.
Merhaba, eşit ağırlık 100k oldum. Okuyabileceğim en iyi bölümler nelerdir? Ya da sizce mezuna kalmak mı? Cevabınız için teşekkür ederim :)
Bankacılık
Merhaba benim sıralamam ea 700k , sözel ise 400k ben Kırıkkale üniversitesi sosyoloji istiyorum gecen sene kontenjan dolmamis bu sene kılavuzda ne puan ne sıralama belirtmişler seçmem dahilinde kazanma olasılığım nedir?
Kırklareli öğrenci şehri olarak çok uygun ve gayet yaşanabilir bir yer avmsi yok ama birçok yer var yine gözünde büyütme şehir olarak ama çok güzel yaşayıp geçinebilirsin 🤍
Odyoloji matematik ve ziraat mühendisliği arasındayım şu an için ziraat mühendisliğine daha yakınım bitki koruma alanına ama emin olamıyorum sizce ne yapmalıyım
Ziraat mühendisi-matematik👍👍
Önlisans için puan mi sıralama mı önemli?
Puan👍
Arkadaşlar tek söylemek istediğim bir şey var istemediğniz bölüme gitmeyin 4 yılınız ya da 2 yılınız çöp olup gidyor. seneye tekrar girin güzel bir puan alın. Tabi ki karar sizin. birde atanamazsanız obp puanınız düşer.
Merhabalar. Sözelden hedefim ilk 1000 idi amcak 1931 sıralama geldi. Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarımı ve ODTÜ tarih yazmayı düşünüyorum ancak bu bölüm dışında yazmamı önerebileceğiniz yerler var mı? Gastronomi, Okul Öncesi ve Özel öğretim istemediğimi de belirtmek istiyorum.
Merhaba nasıl çalıştınız acaba ve kaçıncı yilinizdi
İlk senemdi calisma hakkinda soyleyecek cok sey var
Edebiyata hangi kaynaklardan çalıştın
Puan mi daha önemli yoksa sıralama mı
Sıralama daha önemli
Sayısal 100 bin sıralamam var ne yapmalıyım? Hemşirelik, Veteriner Hekimlik, Biyoloji , Gıda Mühendisliği ve Biyomühendislik arasında kaldım. Sizce hangisi?
Merhaba Enes bey, benim sıralamam 66bin. Aradığım üniversite istediğim bölümü 69 bin ile kapatmış tekniken girebiliyorum. Kesin yüzde yüz gidebileceğimi düşünürken kadın bana dedi ki “63binle kapatan bir üniteye girebilirken 70binle kapatana girememe ihtimaliniz de var. Bu yöke bağlı. “ ben bunu anlayamadım yardımcı olur musunuz
Bu sene tercih edilme oranına bağlı
sözelden 93 binle özel eğitim öğretmenliği gelir mi
İmkansız
neden yaaa :((
Çok yüksek çünkü
neden birileri neyi tercih etmesine yön ya da dolaylı olarak karar versin insanın çocukluktan beri hayali olanı tercih etsin gençler. ben kimseye neyi tercih edeceğimi sormadım benim hayatım ben yön veririm.
Öyle bir ülkede yaşıyoruz ki çocukluktan beri hayalim olan şeyi tercih edip mezun olsam %99 işsiz kalacağımdan dolayı alternatif arıyorum, arıyoruz benim gibi binlerce genç var
Puanın yettiği bölümler var fakat sıralama tutmuyor gelir mi istediğim bölüm?
gelmez tabi ki
Ben 2 yıllık radyo televizyon istiyorum oradan senaristlik, sizce mezun olunca iş bulabilir miyim?
Birincisi yok da ikincisi olabilir
Anlayamadım
Diyorum ki birinci dediğin radyo televizyon da iş yok çok mezun var 90% işsiz ama senaristlik yapabilirsen sağlam
Herkese duyurursun adını
Mezun olmak gerekiyor
Yani senaritliğe öyle evde oturup yapamam ki herhangi bir yere de başvuru yapıp elindekileri göstermen gerek sağlam bir şeyim yok ayrıca o konuda fikir almak lazım
Mezun olursun sıkıntı yok
İşte okuyup mezun çok işsiz çok bende biliyorum da başka çare de yok ki ordan mezun olmak lazım 4 yıllık ta kazanamam beklemek istemiyorum belki yazılarımı paylaşırsam diyorum bilindik yerlerle olur
Bir yerden başla derim çok iyi iş aslında bizim Türklerin leş dizi film senaryolarından bıktım hepsi tekdüze saçma farklı şeyler denemek lazım
Nerden başlayayım bir öneri sunabilir misin okumadan peki nasıl olacak ya da gideyim sonradan staj gibi araştırıp bir kurs işletme yer bulup ordan mı yazmaya başlayayım bilmiyorum ki
Bende kalemime güveniyorum ve farklılık olabileceğine inandığım için başlamak istiyorum
Ben senin için bunu deneyimlemiş kişilere sorucam şimdi cevap gelirse söylerim olur mu
Vallahi çok güzel olur yaa tanıdık varsa bilgi alsan,
İnşallah bakalım şimdi sorayım
Tamamdır
Cevap geldi birinden mesaj olarak atabilirim isteği kabul etmen lazım ama
Söyleyebilirsin
Özel üniversite tercih edeceğim ama ömür boyu parasıyla okudu demelerinden endişe ediyorum. Sizce bu durumda ne yapmalıyım?
En azından ben o gözle bakarım. Karar senin 🤗
Anestezi iyi mi
neden tercih yapmak zorundayız
Seneye hazırlanacaksan yapmak zorunda değilsin ben geçen sene tercih yapmadım bu sene tekrar hazırladım
Tercih nasıl yapılıyor benim yapmam lazım
ÖSYM aday işlemlerinden
Benim sadece e devlet şifrem var
E devlet ile giriş kısmı var oradan giriyorum bende benimde ÖSYM şifrem yok
Tamam sağol
222k sıralamaya sayısalda Kimya bölümü okumak mantıklı mı? Yoksa daha iyi bölümler var mıdır? Teşekkür ederim şimdiden.
Türkçe Öğretmenliği bölümü nasıl
Uygun değil bence
Neden
Ataması yok ama kendimi geliştirir özel ders veririm diyorsan çok iyi olur
Kariyer yapmak zor mu