Sizce dünyayı yörüngede tutan melekler mi?

"Allah O dur ki, gökleri dayanak olmaksızın yükseltti; onları görmektesiniz." (Ra'd, 13/2);

"Arşı taşıyanlar ve onun çevresinde bulunanlar (melekler) Rablerini hamd ederek tespih ederler." (Mümin, 40/7)
..
BirGün’den Erk Acarer’in haberine göre; Diyanet İşleri Uzmanı Fatma Yüksel Çamur’un kaleme aldığı yazıda, okul çağındaki 7-8 yaşındaki çocuklara soyut dinsel kavramların nasıl öğretileceği konusunda şöyle bilgi veriliyor: “Bir çocuğa melek, cin, şeytan, cennet, cehennem vb. soyut varlıklardan bahsedebilmemiz için, çocuğun soyut kavramları algılayabilecek zihinsel olgunluğa erişmesi gerekmektedir. 4-6 yaş döneminde çocuk somut düşünme aşamasında olduğundan, bu konuları anlatmak kafa karıştırıcı olabilir. Okul çağı dediğimiz 7-8 yaş dönemi çocuğunun zihinsel yeterliliği, soyut düşünmeye adım atacak seviyeye ulaşmıştır. Dini inancın hikâyelerle şekillendiği bu dönemde çocuğun hayal dünyasında Allah, peygamber, ahiret, melek vb. tasavvurlar, dini hikayeler aracılığıyla oluşur. Melekler ile ilgili bilgiyi gerektiği kadar ve hikâye içerisine yerleştirerek anlatmak, çocuğun konuyu kavramasını kolaylaştıracaktır.”
Yazıda, “Çocuğa verilen örnekler meleklerin yaratılış amacını ve vazifelerini anlatmalı; onların görüntüsü, şekli ile ilgili tasvirler içermemelidir” deniyor. Bu vazifeler ise bir baba-çocuk öyküsü üzerinden anlatılıyor. Baba, çocuğuna önce, kar taneleri birbirlerine hiç değmeden yere inmelerini, “her birini meleklerin taşıması” olarak açıklıyor: “Melekler, elektrik değil ama görünmedikleri ve çok güçlü oldukları için onları elektriğe benzetebiliriz. Melekleri Allah’ın koyduğu kanunları evrende uygulayan ‘görünmez ordu’ olarak düşünmek daha doğru” diye anlatıyor.
..
Sizler ne diyorsunuz? Dünyayı yörüngede tutan melekler mi?
Sizce dünyayı yörüngede tutan melekler mi?
Sizce dünyayı yörüngede tutan melekler mi?
Cevapla