Çocukken bir akrabamızdan "Erkek dediğinin parası evde olur, kendisi değil" lafını duyduğumda çok şaşırmıştım. Çünkü babam beni öyle büyütmemişti, abimle her konuda eşittik. Benim okumamı, çalışmamı kendimden de, annemden de çok babam istiyordu, diğer taraftan da annem de çalışan birisiydi ve bana "olması gereken de bu" gibi geliyordu..
İlk kez çocuk aklımla o lafı duyduğumda ne kadar çok şaşırmış ve ağlamıştımsa, gittikçe basitleşmeye başladı, çünkü böyle lafları çok duydum. Hatta kadınların kendilerinden bile..
Neden toplumda aileyi geçindirmek sadece erkeğin görevi gibi görülüyor?
Ailede para kazanarak evi geçindirmek sadece erkeğin mi görevi olmalı?
Bizde de “kızım sen oku diplomanı al istersen çalışma ama bir gün çalışmak istersen bunu yapabilesin, evlensen ve hayat şartları bu işi yapmanı gerketirse (çocuk, geçimsizlik, eşinin vefat etmesi örnekleri verilir hep) sıkıntı olmadan yapabilesin. Bunlar denir bizde de o yüzden ilerisini düşünüp örnekler verdikleri zaman insan otomatikmen kendisi de diyor bir iş hayatı olması gerek. Hem o olmasa bile kendi istediğimi kendi paramla yapmak istiyorum kimseye muhtaç olmadan. Sırf bu yüzden bile çalışmak isterim çünkü insanın bir yerden sonra zoruna gidiyor baba parası yemek, veya aynı şekilde koca. Ben kocamın eline bakmak istemem , bakanları gördüm iyi bişey değil. (Genel konuştum umarım yanlış anlaşılmalara sebep vermem..) iyi geceler 🙂
Bu konuda biraz alt modish düşünüyorum. :) İslami anlayışta da böyledir. Erkeğinkisi zorunlu, kadınınkisi iradidir. Elbette kazanılan ortak harcanır. O ayrı bir konu. Ama bir vakit geldiğinde kadın "ben artık çalışmak istemiyorum" diyebilirken erkek diyebilir mi? Bir erkek evi ve çocukların bakımını bir kadının yaptığı kadar iyi idare edebilir mi?, farz edelim ki kadın çalışıyor erkek evde... İşte bazı toplumsal doğru roller ister istemez bu sorduğunuz soruda olan durumlar gibi durumlarda değişmez dinamiklerin olduğunu hatırlatıyor bize.
hayat müşterektir bayanlar eşlerine güvenerek hayatlarından hayallerinden vazgeçmemeli ya ayrıldı ne olacak? bence herkes istediği gibi bir yaşantı seçebilir. çalışabilirlerde. bu arada duvar kağıdındaki mehmet emin resulzade demi sözünden öyle hatırladım mekanı cennet olsun 🇦🇿 🇹🇷
'' Erkek dediğin; Fizik, maddiyat, güç vs.. hepsine hakim olmalı '' Toplumumuz böyle büyütülüyor. Kadın evde çocuğuna bakar, erkek çalışır ekmek getirir. Bunu diyorlar işte..
Evet ama aslında bu sorunun cevabını tartışmak yerine uygulamak lazım uygulamıyorsak bunu tartışmaya gerek yok. Eşitlik arayışına gerek yok ! Neden erkekler eşitlik aramıyo kadınlar arıyo çünkü erkek yapıyo istediğini kadın oturup koca parası da yiyo dayak da yiyo kölede oluyo. Kendilerini sosyal medyada cinsel obje olarak da gösteriyor (bu derin konuyu girmiyim) En önemlisi bir adam laf atsa sesini çıkaramıyo. kadın erkeğe laf atsa erkek susar mı? Susmaz ama siz kadınların çoğu susup bir köşenize çekiliyosunuz sonra da eşitlik diye ağlayıp zırlıyorsunuz. Sen istersen eşit de olursun ne istersen olursun bu sana bağlı. Acizler hak hukuk eşitlik arar. Kendi eşitliğini hakkını hukukunu kendin arıycaksın !
Erkek calisinca kadin tum gun evdd keyif mi catiyor ha catan kadin yok mu var ama meselemiz bu degil
Kadin disarda calisiyor Kadin evde ev islerini yapiyor yine calisiyor Kadin cocuguna bakiyor yine calisiyor Kendinizi on parcaya bölmekse niyet karar sizin hayat sizin..
Toplum olarak asamadigimiz tabular yuzunden... Kadinlarimizin cogu ekonomik ozgurluklerini elde edemedikleri icin... cesaretleri yok bunu demeye... Erkege, esine muhtac olduklarini dile getiremedikleri icin.. boyle kalipsal bir cumle ortaya cikmis...
Kadina hayati daraltmayi , evden cikmasini hor goren , ipleri surekli elinde tutmaya calisan erkeklerinde hosuna gdyr tabi onlarin bu tutumu...
Yemek yapmak, çocuk bakmak da kadının görevi gibi görülüyor. Bir evlilikte kadın da erkekte çalışıyorsa erkekte eşi gibi çocuk bakmalı, ütü- temizlik- yemek yapmalıdır. Ben çevremde görüyorum bazı kadınlar hem işte çalışıyor hem ev işlerinin büyük bir çoğunluğunu yapıyorlar. Çalışan kadınlar da ev işlerini eşiyle ortak yapmalı. Yoksa çalışan kadınlar da en az ev hanımları kadar kendini kullandırmış oluyor.
Maalesef ben de görüyorum. Kadın yorgun haliyle işten geldikten sonra yemek yapıyor, çocukların derslerine yardım ediyor vs vs. Keşke tüm erkekler de anlayışlı olsa ve yardım etse :/
Bir erkek bir kadinin eve yardim etmesini gurur yapiyor kadinlar para kazaninca genelde bu benim su benm felan diyor sahit oldum birkackez lakin kadinda calisabilir para kazanabilir benim gorusum kadin ozgur olmali
Tabiki guven saygi cok onemli ama bazi kadinlar var calisip eve yardim edince ettiklerini soyluyor yok ben yaptim ben ettim gibi ama erkek kendine görev edindigi icin mecbur hissettigi icin laf soz etmez yani bu toplumsal bir mesele
Zaten ben yukarda belirttim kesinlikle esim olsa ozgur birakirim bu konuda ne calis derim ne calisma cani ne istyosa yapsin benim cananım sultanim perishtem😊
Buna ewt demek kadar adaletsiz ve cahil bir yaklaşım olamaz.. ben makina mühendisiyim ve benim bölüm kuzular tarafından çok tercih edilmiyor ama aslında kızlar şunun farkında deil: kadın makine mühendislerine ciddi anlamda ihtiyacımız var.. teknolojinin daha çok ilerlemesi için ne kadar insan o kadar düşünce , ne kadar düşünce o kadar farkındalık , buluş , ne kadar buluş o kadar ileri bir toplum...
Ben de bunun erkeğe ait bir görev olduğunu düşünüyorum. Kadın; fıtratina uygun bir iş ve iş yeri olması şartıyla, iŕlrâdî olarak çalışmalı... Eve para getirsin düşüncesi ile değil...
Benim annem çalışan kadın olmasına reğmen ev hanımı olmasını isterdim... çok şükür eşiminde çalışmaya ihtiyacı olmayacak çünkü ben evcimen adamım hanım işte olmaz 6 7 saat deışardayım sonra evde ne yapacam hanım yolumu gözleyeyim...
Bizim toplum erkegi her konuda sevmekle mesgul oldugu icin bu olgu erkeklere yuklenir ondan her konuda esitlikten dem vuranlar zora gelince erkege yuklenerek hayatini idame ettirir bakis acisi egitim bir cok neden.
Şimdi eskiden kuru ekmekle ne vefalar sevgiler vardı Şimdi ise her gün et yeseler ne vefa ne sevgi var .. Şimdi bir erkek çalışıyor ama aldığı para yetmiyor çünkü yeni nesil bayanlar azla yetinmiyor
İlişki iki kişi olmadan kurulmaz. Ortak bir yaşam sürülüyorsa. İki tarafta her anlamda elini taşın altına koymak zorundadır. Kadının ekonomiye kazandırılması gerekir. Kesinlikle çalışmalı iki tarafta.
Bence istek varsa iki taraf da çalışmalı kadın erkek ayirilmamali
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
artık makinalar kadınların rahatlıkla kullanabileceği şekilde tasarlanıyor. umarım salak evlilik bilmem ne fikirleriyle buna zorlamak yerine. gelecek yıllarda kaybedeceğiniz işgücünün yarısını düşünün derim
@Limonxpeynir33 ne anladın bilmem ama şöyle izah etmeye çalışayım: islam din'i aileyi geçindirme görevini erkeğe vermiştir, kadın çalışamaz diye bir şey söz konusu değil ama ahirette ailesine bakmayan erkek hesap verecek, kadınların bu konuda yükümlülüğü yok.
Şahsen beni Görüşüm böyle. Benim karım ben olmadan başka erkeklerin içinde duramaz kıskanırım bilader aklımdan çıkmaz kendimi yerim. İstisnasıda çok çalışmak ister sıkılıyodur. Sadece kadınların olduğu güvenilir bir yer bulunur kadınlara hitap eden erkeklerin giremediği orda çalışır akşam ben alır sabah ben bırakırım istisnası o olur başka türlü ben Karımı erkeklerin içine bırakamam içim elvermez.
En İyi Cevaplar