İnsanlar, saygı duymadıkları ve saygı görmedikleri insanlarla iletişim kurmaktan kaçınırlar. İletişim saygı kökenlidir. İyi bir iletişim, saygı duymaktan geçer.
Çevrenizdeki insanlarla olan iletişiminizde, saygıya ne kadar önem verirsiniz?
İyi bir iletişimin ilk kuralı: Saygı! Çevrenizdeki insanlarla iletişim kurarken, saygıya ne kadar önem verirsiniz?
Baktığımızda herkes saygıya çok önem veriyor fakat aramızdaki bu iletişimsizlik nedir öyleyse? Ve bu tahammülsüzlük, vurdumduymazlık, ego yarışı... Bence en büyük saygısızlığı, mutlu olmadığımız ve sevgi dolu kalabalıklarda olduğumuzu gösterdiğimiz sosyal medya paylaşımlarıyla yapıyoruz. Kendimize yapıyoruz. Yalan söylüyoruz, kendimizi kandırıyoruz. Mutlu değiliz, iyi degiliz... Çünkü herkes kendini anlatıyor. Kendi acılarının büyüklüğünden, kendi mutluluklarının yüceliğinden, siyasi, dini ya da karşılıklı iletişimdeki haklılığımızdan, mükemmelliğimizden, kusursuzlugumuzdan... Peki ya karşınızdaki insan? Kendinizi anlatırken varlığını unuttuğunuz, gözlerine bile bakmadığınız ama size kendini anlatması için bir an beklerken gözlerinizin içine bakan o arkadaşınız, anneniz, babanız, kardeşiniz, sevgiliniz? İletişimin en büyük şartı empati ve göz temasıdır bence. Ve iletişimin geldiği son nokta nedir biliyor musunuz? Karşınızdaki insanın gözlerine bakıp saatlerce bakabildiginiz anlar... İşte o zaman siz çok güzelsiniz 🍀
Saygi, dogru bir mesafe, ve 'sen' (suclayici) veya 'onlar'/'herkes' (manipulativ, samimiyetsiz) yerine 'ben'li cümleler saglikli iletisimin altin kurallari💪
Genelde saygılı bir insanım çok normal sessiz ve sakin bir şekilde karşımdakini dinlerim ama beni konuşturmayın benim kendimi anlatmama izin vermeyen insanlar ister istemez bağırıyorum bu aralar hemen sinirleniyorun
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > İyi bir iletişimin ilk kuralı: Saygı! Çevrenizdeki insanlarla iletişim kurarken, saygıya ne kadar önem verirsiniz?
En İyi Cevaplar