"Aşağıda ölüm var, yukarıda açlık. aşağıdaki ölüm olasılık, yukarıdaki açlık kesin" demişti Zonguldak'ta bir madenci.
Yaşamlarını tehlikeye atarak yerin binlerce metre altında çalışan insanlar asgari ücret alabilmek için 8-10 saat arasında çalışırken; günlük çalışma süresi 1 saati ancak bulan imamlar 4 bin liraya yakın maaş alıyorlar. Alıntı
Neden gelir adaletsizliği var neden? Geçen Cuma Namazında imam ın biri : Cemaat çocuklarınıza söyleyin okullarda seçmeli ders olarak din kültürünü seçsinler dersleri giremiyoruz diyor. Oysa ki binlerce atanmamış öğrenmek varken sen kalkıp imam olarak bunu diyorsun. Ben de Müslümanım ama bu gelir düzensizliği hiçbir kitapta, dinde yazmaz. Ve kaldı ki imamların çoğu zaten ek iş yapıyor. Namazı kıldırır kıldırmaz çoğu kaçıp ek işleri olan dükkanlarını gidiyor. Ya bu madenciler ne yapsın? Bu sadece bir örnek tabi ki gelir adaletsizliği her yerde var. Amacım imamları karalamak değil.
Çalışarak zengin olunsaydı en zengin kimler olurdu?
Çalışarak zengin olunsaydı derken verdiğin örnek hiç iyi durmamış. 4bin tl maaşla kim zengin olmuş Türkiye şartlarında? İmam dediğin adam, bir mühendis gibi bir öğretmen gibi okumuş etmiş, o işi yapmak için atanmış memurdur. Düz bir memur maaşı neticede.
Madencilerin zor şartlarını anlatmak için başka insanların maaşıyla kıyaslamak doğru değil. Keşke onların şartları da iyileşse bu herkesin ortak düşüncesidir. Ancak madenci 1300tl alıyor diye imam gidip ben maaşımı dağıtayım mı desin istiyoruz? Veya bir devlet memuru gidip neden parasını versin? Memurlara karşı bu rahat kazanıyorlar imajı çok üzücü.
Adaletsizliği sağlayan memurlar, masa başı çalışanlar değil. Ben de oturarak çok rahat çalışıyorum. Birileri beden gücü kullanıyor diye kendimi ezik hissedemem veya maaşımı çok bulan birine de tepki gösteririm. Kaç yıl okuduğumu, ne iş yaptığımı bilmeden yapılan eleştirileri hiç doğru bulmuyorum.
Evet kim zengin olmuş ben de mimarlığı bitirdim asgari ücret bile almıyorum. Sigorta yok. Kıyaslama yanlış olabilir ama durum bu. Ben de kaç yıl okudum sözüm ona yüksek puanla gittim. Peki sonuç?
Doğru çok kötü bir durum ne umutlarla insan okuyor mezun oluyor. Her şey mükemmel olacak sanıyor ama çoğumuz için durum bu değil maalesef.
İşte tam bu noktada, çok yanlış kişilere sinirleniyoruz. Ben de eskiden memurlar ne söylenip duruyor madem öyle bıraksınlar çok var çalışacak diye düşünürdüm. Halbuki neden söylenmesinler? Onların da yaşam standartlarıyla alakalı iyileştirme istemek hakları. Aynı senin benim gibi.
Senin tepki vereceğin veya vermen gereken kişi bir cami imamı, bir okul öğretmeni, bir polisten çok sistemi bu kadar aşağı çeken, emeği yok sayan yöneticiler olmalı. 1300TL asgari ücrete bile alkış kıyamet yaklaşan insanlara olmalı. Yoksulluktan fakirliğe yükselmek isteyen insanlara değil.
Ben maden mühendisliği öğrencisiyim. 2 kez yer altı stajı yaptım toplamda 6 hafta. Yer altı öyle bir yer ki çoğu insan rüyalarında görse korkar. Ama bizler ve işçiler sanki sokakta yürür gibi asansöre biniyor ve yer altında işimizi yapıyoruz. 400- 500 metre yerin altında nefes almak önünü görmek çok zor ve tozu da cabası. İş gücüne gelirsek 12 yılda emekli oluyorlar fakat 12 yılda sanki 20-30 yıl çalışmış kadar yıpranıyorlar. Kendi içimde düşünüyorum da bazen o işçilere helal olsun aldıkları her kuruş helaldir. Fakat umuyorum ki yeni düzenlemeler sayesinde hem çalışma saatleri kısaltılacak hem de ücretleri en az asgari ücretin 2 katı olacak. Kötünün iyisidir tabi ki bu durum ama şu bir gerçektir işçi çalışır patron zengin olur işçi de karnını anca doyurur ne yazık ki
Ne güzel soruyu yorumlamışsın soruyu yargılamak yerine. Kıyaslama yanlış olabilir bu basit bir örnekti kaldı ki zaten detayda da demişim her yerde düzensizlik var diye ama işte..
Çok imam tanıdığım var hiç biri ek iş yapmıyor bir yere gitmek istesek gece yatsı, sabah da sabah namazı var imam arkadaş gelemiyor ben imam değilim istediğim camide namaz kılıyorum mahallemdeki imam cami tuvalettlerini bile temizliyor mümkün oldukça bu işi kendim yapıyorum hocam sen camiide boş kalan zamanlarında camii temizliği yapıyorsun çocuk okutuyorsun bari bu işi yapma mümkün oldukça ben yaparım demiştim yeni 4 bin olduysa bilmem ama okadar almadıklarını biliyorum madenciler risk olarak daha fazla ama çalışma şartları ve süresi olarak onları geçenler
İmam mı 4 bin alıyor en yüksek başvaiz alır oda 3800 gibi bir şey olması lazım imam düz memurdur öğretmen kadar alır belki özel gecelerde ek olarak ekleniyordur para almadan yaralı parmağa işemeyen bu işi direk ticarete döken insanlar var ama hakkıyla yapanlarda var ayrıca ilahiyat okumakta kolay değil kazanmakta kolay değil
doymayan kesim hazır para dünyalıkla ilgi olan ne yazıkki islam bunu yasaklamış olması rağmen bun ların ısrar la yapması bana hep acaba bunlar okudkları bildikleri bir şey var bize gelince günah onlara gelince sevapmı allahım sen afet beni böyel yalak olmaktansa fakir olm ak daha iyi şükür
bak kardeş algı oluşturmaya çalışma imamlar 2500 tl ile 3000 arası alıyor onlar atanmışlar adam okumuş atanmış memur olmuş ki en düşük memur maaşıdır sen illa da çalışmayan kesim arıyorsan hdp li milletvekillerine bak nereye nasıl çalışıyorlar önce büyük meseleleri çözelim bunlar ufak tefek şeyler
Bizim buradaki imam Olu yıkamaktan ucret alır Hayvancılık yapar Esi dua okur mevlutlerde parasini alir Devletin verdiği maaş hariç daha neler neler var
Kıyaslama yanlış olabilir ama benim anlatmak istediğim tam da bu. Din düşmanlığı yapmayın diyorlar bilmem ne. Ama kimse asıl meseleye odaklanmıyor. Din düşmanlığı demesinler diye bak müslümanım diyorum Cuma namazı diyorum ama insanlar neyse...
Hocaların hic fakirlik çektiğini gördün mu? Bak bu hoca ayda 5 fazlasini alıyordur Kıyaslama yapalım bence din dendi mi insanlar susuyor Burada cuma namaz diyenler önce gunde 10 saat çalışan insanların durumuna baksın sonra dini savunsun Zekasi olan zaten din hakkinda konuşmadığımızi anlar
Yanlış kıyaslama olmuş resmen açılmak için soru açılmış özel sektörde yaşanan adaletsizlik ve gelir dengesizliğini konu almalısın şu an en düşük memur maaşı bu 4000 özel sektör gelir adaletsizliği konusu olsaydı daha doğru olurdu
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Himm 4 bin maaş aldıklarını bilmiyordum ama ben kendim ilahiyat okumayı düşünüyordum parası için değil kendimi yetiştirmek için şuanki yaptığım meslek mali müşavirlik
Bir kere de beni şaşırtın. Bak orda Müslümanım demişim Cuma namazı demişim imamları karalamk değil demişim ama sizin de işiniz gücünüz olayı çarpıtmak. Sorunun cevabı bu değil. Öyle olduğumu düşünüyorsun engellersin olur biter soruya cevap ver lütfen!
Yazmayacaktımda Asıl sizin gibiler yüzünden sınıf ayrımı yapılır din düşmanlığı yapılır oldu bana masum ayakları yapıp mazlumu oynama algı operasyonu yapan sensin o görselle neden bir din adamını koydun da koskoca şirketlerde bir işe yaramayan müdürleri şefleri koymadın 10.000 tl para alan ama yoğunbakım ünitesinde dans eden adamı koymadın bunlarda ölüyor diyen habere çıkan 3800 tl alan hemşireyi neden koymadın ben ceo oldum diye instagramda facebookta havan atan banka personelini neden koymadın da din düşamnılığı yaptın he neden tarlada 3 kuruşa alınan meyve sebzeden %500 üzerinde kar yapan aracının resmini koymadın neden haksız bölgeleri peşkeş çeken avantasını alan belediyeleri koymadın neden bir servis çekmek uğruna kazancının yarısını alıcıya veren bunuda alan firma sahibini koymadın bana drama yapma önce bilgili ol din düşmanlığı sempatizanlığı yapma
En İyi Cevaplar