Hislerde zorunluluk olamaz, sevmek, nefret etmek histir, bunları kimseye dayatamazsınız çünkü içinden geldiği gibi davranmalıdır insan. "Ben falancayı sevmiyorum" diyen birini yargılayamaz, "Neden sevmiyorsun o şöyle şöyle iyi biri" diye ısrarcı olamazsınız. Aynı şekilde "falancayı seviyorum" diyene de, "ayy o şöyle kötü böyle kötü biri sevme onu" diyemeyiz.
Ancak davranışlarda zorunluluk olabilir. Örneğin hiç sevmediğiniz bir insana makamından, duruşundan, kişiliğinden dolayı saygı duymak zorunda olabilirsiniz. Bu bir idareci olabilir, yaşı sizden büyük biri olabilir, bir akrabanız olabilir... Hatta hiç kimse olabilir, sadece "insan" olabilir.
Sevmek ve saygı duymak arasındaki farkı ne zaman anlayıp, gereğine göre davranacağız? Birini sevmiyor olmanın saygısızlık olmadığını idrak edip, kimseyi sevmek zorunda olmadığımızı ne zaman fark edeceğiz?
Ancak davranışlarda zorunluluk olabilir. Örneğin hiç sevmediğiniz bir insana makamından, duruşundan, kişiliğinden dolayı saygı duymak zorunda olabilirsiniz. Bu bir idareci olabilir, yaşı sizden büyük biri olabilir, bir akrabanız olabilir... Hatta hiç kimse olabilir, sadece "insan" olabilir.
Sevmek ve saygı duymak arasındaki farkı ne zaman anlayıp, gereğine göre davranacağız? Birini sevmiyor olmanın saygısızlık olmadığını idrak edip, kimseyi sevmek zorunda olmadığımızı ne zaman fark edeceğiz?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar