Neden saçınız uzun kızlar? Neden uzun saç kadını temsil ediyor? Mantıklı bir açıklaması olan var mı?
Teşekkürler.
#Dropgun
Teşekkürler.
#Dropgun
Öncelikle güzel bir soru sormuşsun, tebrik ederim. Ben bu soruyu bilgilerimi ve gözlemlerimi yorumlayarak cevaplamak istiyorum. Bir kadının poposunun çıkık olması, memelerinin diri olması, bacaklarının uzun olması biz erkeklere neden çekici gelir biliyor musun; bu özellikler kadının kadınsılığını ve doğurganlığını vurgular, uzun ve sık saçların da bu özellikler gibi kadının sağlığı, doğurganlığı ile ilişkisi olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden tarih boyunca hemen hemen her toplumda kadınlar uzun saçlı olmayı seçmişlerdir. Erkeklerin neden kısa saçlı olduğuna gelirsek, bu biraz karışık söyleyim ama yine de açıklamaya çalışıcam. Erkeklerde saçların uzun ve sık olması onları kadınların gözünde yüceltmez, daha seksi yapmaz, aksine kadınların yaptığı bir şeyi yaptıkları için kadınsı yapar, çünkü gösteriş yapmak kadınsı bir özelliktir, erkeğe yakıştırılan gösterişsiz olmaktır, bu yüzden erkeklerin böyle bir şey yapmasına gerek yoktur.
Zamanla oluşmuştur.
Savaşta falan düşünsene saç başa bela olur uzun olsa. Hiç yoktan iki de bir gözünün önüne gelerek sıkıntı yaratır. :D
Bir de uzun saçın bakımı zordur. Adam at üstünde 15 gün gidiyor. 6 ay 1 sene savaşıyor. Uzun saç her türlü bela yaratır yani. Böyle bir alışkanlıktan dolayı kalıcı hale gelmiş olabilir.
Kadınlarda uzun saç daha estetik duruyor, dişiliği öne çıkarıyor.
Eskiden savaşlarda uzun saç erkeklerde bir dezavantaj oluşturuyormuş. Bu saçından çekip boğazı kesme olayları olsa gerek, bunlar önlensin diye de erkeklerde kısa saç modası çıkmış ve öyle gitmiş diye bir efsane de var o ayrı.
Dinen baktığımızda da kadınların saçı uzun olmalı ki dirilişte bu kıyamet vaktinde falan göğüsleri kapatsın diye de bir şeyler var, senin için ne kadar yeterli/mantıklı olur bilemem. Ama ben bu kadar biliyorum asd
Pek sanmam, yine de telefon jokeriyle Allaha sorabiliriz. Veya daha az uğraştırıcı olacak şöyle bir paradoksa sürükleyeyim seni 'kıyamet günü, tekrardan diriliş var mı?'
Yukarıda dediğim dinen belirttiğim gibi, bilimsel olarak bir kesinliği yok yani sadece bir inanış var..
Geçmişten günümüze gelen yargılar, alışkanlıklar.
Cevap
16Cevap
troll olmadan düzgün cevap vereceğim :)
bir rivayete göre, eskiden bir anda patlayan bir moda akımıdır ama sonraları modadan çıkmıştır bu kısa saç. şöyle ki;
testosteron hormonu nedeniyle erkeklerin saçı, kadınlara göre çok daha erken dökülmeye başlar. dökülme etkisinin daha az farkedilmesi ya da daha az görülmesi nedeniyle erkekler genellikle saçı kısa tutarlar :)
erkekler savaşçı doğarlar. askerlik sırasında saça yapışan kir kolay çıkmaz. bit salgını olduğunda bunun önüne geçmek zordur dolayısıyla erkek kalabalık ortamlarda daha fazla durduğundan eskiden yani (askerlik gibi) saçını kısa tutar. eski zamanlarda saçını kısa tutmayan erkek saçını çok sıkı bağlar ve herhangi bir şeyin saçın içine girmesini önlerdi.
kuş boklarının filan mı? bu herhangi şeyler ne onu anlamadım..
@Manyatalı_Çakmak sen oyle de allahın trollü
Gördüğüm kadarıyla çoğu kadının bu soruya net bir cevabı yok. Evet bazılarının da dediği gibi eski çağlarda kadınlar cinsel seçilim oranlarını arttırmak için saçlarını uzun tutmaya başlamış ve böylece daha güçlü erkekleri elde ederek doğal seçilim yoluyla hayatta kalabilmiş ve üreyebilmiştir. Üreyen uzun saçlı kadınlarda bunları çocuklarına aktarmış ve böylece günümüze kadar gelmiştir uzun saç. Erkeklerin saçlarının kısa olmasının sebebi ise yine bazılarının söylediği üzere erkeklerin sert ve savaşçı yaşam koşullarıyla alakalıdır. Bana göre kadınların bugün bile saçlarını uzatmasının tek sebebi karşı cinsi etkilemektir. Bir kadın bana çıkıp da yok ben kendimi böyle seviyorum diye laf yapmasın. Kendinize dürüst olun ve bunların altında yatan sebepleri arayın ki zaten ben kendimi böyle seviyorum diyen birisi aslında içten içe karşısındaki kişinin fikirlerine önem veriyor ve ondan onay bekliyordur.
Kısa saçlı kadınlar ve uzun saçlı erkekler de var ama erkeklere genel olarak kısa saç, kızlara da genel olarak uzun saç yakışıyor. O yüzden erkekler genellikle kısa saçı, kadınlar ise genellikle uzun saçı tercih ediyorlar.
İkisi de neredeyse eşit uzuyor çok istiyorsan uzatabilirsin yani. Fakat eski zamanlarda askerler için bir dezavantaj olduğu için çoğu uygarlıkta saçlar kesilirdi erkeklerde ve o zamandan bize kalan bişeydir işte.
erkekler eskiden avcılık yaptıgından, sürekli saçları gözünün önüne gelirmiş o yüzden kısaltmışlar sonrada nesıllerce devam etmiş :D
bende bilmiyorum bunu salladım ama bence gayet mantıklı oldu :D
Saçı uzun aklı kısa sözüne uysun diye :D
Eski çağlarda bir kral bu sözü söylemiş karısına. Sonra bütün kadınların saçını uzatmasını emretmiş
Çünkü hatunlara yakışıyor birader mesela ben 8 ay uzattım homo sapiens'ten hallice bir şey çıktı meydana.
Biz öyle istiyoruz bir sakıncası mı var? Ayrıca bazı erkeklerin saçı uzun iiken bazı kızların saçı da kısa. 😑
Dropcum çünkü,
Kızların yüzüne, güzelliğine güzellik katan uzun saç
Yani uzun derken Göbel Ayşe gibi olmasın yeter
Erkeklerin saçlarının erkeklerin üzerinde o kadar etkisi yok. Ama kadınların saçlarının erkekler üzerinde etkisi :o
Erkeklerde saçlarını uzatabiliyor arkadaşlar😂
Yalnız şunu söyleyeyim uzun saç kadını temsil etmez. Ne yani saçım kısa diye kadın olmuyor muyum ben
Eskiden erkeklerinde saçı uzunmuş. Roma mıydı neydi bir yerde saçını kesmeye başlıyor erkekler savaşta rahat olmak için, o zamandan sonra hep kesiyorlar. Kadınların neden uzun bilmiyorum.
Çünkü bizim saçlarımız sizin saçlarınızdan daha güzel
Saçı benden uzun erkekler var😒 Bence saçma bir temsil etme durumu
O halde aynı durum topuklu ayakkabı, makyaj, küpe, etek vs. içinde geçerli.
Mantık aramaya lüzum yok tamamen estetik durduğu için
Biz kısaltabiliyosak bence uzatabilirseniz benim için sorun yok ama işinize kısa geliyo gibi :)
Birazdan birisi çıkıp evrimsel sürece dayandıracak. O fedaiyi merakla bekliyoruz
Uzun saç kadını temsil etmiyor, öyle alışılmış sadece.
Eskiden oyle olmus nasil olmus bilmiyorum ama olmus iste günümüze kadar taşımışlar
kadınlar bakımsız olduklarından kesmemişler hep uzatmışlar
Genel olarak kadınların saçı erkeklere göre daha sık ve gür olduğu için geçmişten bugüne kadınlarda uzun saç bir gelenek haline gelmiş olabilir.
Kafam da deli sorular 🤔🤔mantıklı açıklaması yok.
Artık o da değişti. Geç kaldın sornaya dostum
kısa saçlı kadın da var uzun saçlı erkekte😏
Böyle bir genelleme saçma
Kadinin aksesuari sacidir cunku
Çünkü kadınların saçı uzun erkeklerin kısa.
Valla günümüzde kadınların kısa erkeklerin uzun zxjhsks
Amaan boşver :D
Hayır kola gelirim
Bende hep merak ettim
geçmiş ile alakali büyük ihtimalle
Bir fikrim yok ama düşündürücü
Çünkü erkekler saç uzatınca millete batıyor.
Çünkü biz çiçeezz 😅
Benim sacim kisa😂
Uzun benimde
erkek lerinde uzun
Kim diyor
Çok kurcalama
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar