Çoğu insanın psikolojik rahatsızlıkları var. Sosyal fobi olsun, depresyon olsun, şizofreni olsun vs. Bu rahatsızlıklar insanın peşini bir ömür boyu bırakmazmı? Tedavi görülse bile %100 geçermi?
Psikolojik rahatsızlıklar bir ömür boyu insanın peşini bırakmaz mı?
Doç. Dr. Nurhan Fıstıkçı ve Empatist Ekibinden Merhaba!
Psikolojik bozukluklar, kişiyi günlük yaşantısında zora sokan ve işlevselliğini etkileyen bazı durumlardan oluşur.
Sosyal fobide kişi; topluluk içine giremez ve bu şekilde eğitiminden geri kalabilir, kariyerini rayına oturtamayabilir, depresyonda evden çıkamayabilir ve arkadaşlarını yok sayabilir. Ancak birçok psikolojik bozukluk, tedavisi uzmanlara bırakıldığında kişinin işlevselliğini geri kazanmasını sağlayabilir. Bireylerin bu bozuklukları atlatması, doğru ve etkili tedavi alması ile orantılıdır.
Aynı şekilde bireylerin farmakolojik tedaviye önem gösterdikleri gibi psikolojik destek almaya da istekli olmaları gerekmektedir. İlaçların düzgün kullanılırken terapi ile durumun desteklenmesi, psikolojik bozuklukların tedavisinde en etkin yoldur.
Terapi için birçok farklı yol bulunmaktadır. Bireyler için hangisinin daha uygun olduğuna alanında uzman olan psikoterapistler karar verebilir. Kimi hasta için Bilişsel Davranışçı Terapi uygun olurken, kimi hasta Şema Terapi, kimi ise EMDR ile daha etkin sonuçlar almaktadır. Bu sebeple uygun tedavi, kişiden kişiye farklılık göstermektedir ve psikoterapist ve hasta işbirliği ile tedaviye başlanırsa sonuç çok daha iyi olmaktadır.
Babama bipolar bozukluk teşhisi konuldu. şu an psikolojik tedavi görüyor (ilaç alıyor). Ve şu an 4 yaşımdan beri benimle arası hiç iyi değildi. şu an o kadar iyi ki benimle ilgileniyor, sevdiğini belli ediyor. Tedavi alındığında hastalar %99 oranında iyileşiyor. Profesyonel destek alındığında çözülemeyecek psikolojik rahatsızlık yok diye düşünüyorum.
Tedavi görürsen ayni zamanda iyi oldum diyip ilaci birakmazsan bununla yasayabilirsin. Tamamen gecmez, koruyucu tedavi sart. Yoksa gun gelir seni yine bulur...
depresyon geçici bir durumdur zaten giderilebilir , sosyal fobi yenilebilir , ama şizofreni gibi piskopatik rahatsızlıkların tedavisi zordur... kanser gibi tekrar tekrar nüksedebilir arızaları tam olarak giderilemez...
Psikolojik hastalıkların genel sebebi yalnızlık ve içine kapanık bir yaşam tarzı gibi geliyor bana, bence çoğu konuşmayla zamanla çözülecek problemler.
Yayinladigin gif sayesinde epilepsi krizi geciyordum
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Cuma günü psikiyatrise gittim ilaç istemiyorum dedim ama verdi bakalım nolcak gecicek mi görücem
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bildiğim kadarıyla bazıları bırakıyor ama bende olan şey (bipolar manik depresif) maalesef bırakmıyor. Hayatımın sonuna kadar bu saçmalık ile yaşamak zorundayım :)
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Geçer elbet. Ama bunun oluşmasına sebep olan şeylerin senden uzakta olmasi gerekir. Tekrar hatirlamaman için o günleri
Doç. Dr. Nurhan Fıstıkçı ve Empatist Ekibinden Merhaba!
Psikolojik bozukluklar, kişiyi günlük yaşantısında zora sokan ve işlevselliğini etkileyen bazı durumlardan oluşur.
Sosyal fobide kişi; topluluk içine giremez ve bu şekilde eğitiminden geri kalabilir, kariyerini rayına oturtamayabilir, depresyonda evden çıkamayabilir ve arkadaşlarını yok sayabilir. Ancak birçok psikolojik bozukluk, tedavisi uzmanlara bırakıldığında kişinin işlevselliğini geri kazanmasını sağlayabilir. Bireylerin bu bozuklukları atlatması, doğru ve etkili tedavi alması ile orantılıdır.
Aynı şekilde bireylerin farmakolojik tedaviye önem gösterdikleri gibi psikolojik destek almaya da istekli olmaları gerekmektedir. İlaçların düzgün kullanılırken terapi ile durumun desteklenmesi, psikolojik bozuklukların tedavisinde en etkin yoldur.
Terapi için birçok farklı yol bulunmaktadır. Bireyler için hangisinin daha uygun olduğuna alanında uzman olan psikoterapistler karar verebilir. Kimi hasta için Bilişsel Davranışçı Terapi uygun olurken, kimi hasta Şema Terapi, kimi ise EMDR ile daha etkin sonuçlar almaktadır. Bu sebeple uygun tedavi, kişiden kişiye farklılık göstermektedir ve psikoterapist ve hasta işbirliği ile tedaviye başlanırsa sonuç çok daha iyi olmaktadır.
Sevgiler...