sizce sebebi din olabilir mi?
inanmadıkları için
sebebi yoktur
bu ne saçma soru
bilmiyorum
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Selam demeyi sevmediğim için demiyorum hele bir de selaağğm diye uzatanlara uyuz oluyorum. Merhaba kibar kalıyor yanında. Ayrıca insanlar selamünaleyküm demek yerine selam diyorlar gibi geliyor bana türetme gibi kısaltme gibi bir kelime ne bileyim hoş değil.
Bende genelde merhabalar diyorum ağız alışkanlığı malesef benimkisi.
selam dersen selam derim , merhaba desende selam derim , daha olgun hissettiriyodur merhaba demek:)
Bence aleyküm selam denmeli
Cevap
7Cevap
Sebebi o olan da vardır ki kimsenin görüşüne karışılmaz. Merhaba demek istiyordur canı der yani onu seviyordur der. Kişiden kişiye değişir belki dikkat bile etmiyordur cümlelerine
Ben de merhaba derim. Dinle alakasi yok. kimsenin dinine de ya da inancsizligine karisamaz kimse zaten, bu ne saçma soru harbiden
Selamün aleyküm desen merhaba diye bir karşılık alsan böyle düşünmeni anlardım ama bu bahsettiğin durumun sebebinin inançla alakası yok bence.
Merhaba kelimesini daha çok seviyorum, şu sorgulamayı bilime adasaydiniz şimdiye aya çıkmıştık.
keyfe göre herkes düzenli insanlar daha çok merhaba diyor ama
Selam demek çok itici.
Merhaba daha bir sınır belirliyor
Merhaba da bizim güzel selamlarımızdan biridir. Yobazlar Günaydın Merhaba gibi selam verme şekillerini sevmezler
Arap düşmanlığı bunun adı
Ne alakası var illa yalaka olmak mı gerek belki nötr olabilir ya da her ırka yaklaştıgı gibi yaklaştıgı gibi yaklaşıyordur. Sen neden korelilere samimiyet göstermiyorsun sözlerinde o zaman onlara düşmansın. Senin düşüncen bu işte. Araplara düşmanlık değildir bu. Tercihtir. Ha bu arada belli ki yobazsın. Ama isteyen istediğine inanır. Ayrıca devletin dini islam olsada kağıtta islam yazsa da zorla kapattıgınız onca kadın olsada yüreklerindeki inanca işleyemezsiniz. Yani özgür düşünce her zaman var olacak.
İslam olsa da derken varsayımdı. TÜRKİYE LAİKTİR LAİK KALACAK.
@Dilara0912 üşenmeyip yazmışsın ya hatta yazmamış içindekileri kurmuşsun. Laikliğin ilkeleri neler saysana bir
Laiklik din ve devlet işlerinin ayrılması devletin değil bireylerin inancının olacağını kavrayan beyinlere sahip olmaktır.
@Dilara0912 işine gelen kısmı nasıl da makaslamışsın
Saçmalamaya devam et. Bays
@Dilara0912 işine gelmeyince de saçma de kaç hemen, senin benle tartışmaya kültürün yetmez
Senin gibi beyinler ile tartışamıyorum. A diyorum z den cevap veriyorsun. Önce konuşmayı öğren sonra tartışabiliriz.
@Dilara0912 Zaman kaybısın sadece
dilara bebek gibi konuşma
iyisi de arapca 😂😉 Turkcede m harfi ile baslayan bir cok kelime arapcadir😉
@TuTáñkámøn Evet öyle fakat selam denilince aleykümselam denen bir ülke burası. O nedenle belki bazı insanlar çok kullanmıyor olabilir.
@TuTáñkámøn Laikliğin L sini bilmeyenler konuşuyor maalesef
laiklik guzeldir. laiklikten ciktigimiz anda da basimiza 1000 cesit sorunun gelecegini sanirim bu ulke daha 2 ay once cok iyi anlamistir.
@Dilara0912 haklisin..
Arapça selam kökünden gelen salām سلام "1. sağ ve sağlam olma, güvende olma, barışık olma, 2. sağlık, selamet, barış, güvenlik" sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük Arapça salima "sağ ve sağlam idi" fiilinin masdarıdır. (NOT: Bu sözcük Akatça aynı anlama gelen şalāmu veya şulmu sözcüğü ile eş kökenlidir. Akatça sözcük Sumerce aynı anlama gelen silim sözcüğü ile eş kökenlidir
Arapça marḥabā مرحبا "'ferahlıkla' (karşılama sözü)" fiilinden alıntıdır. Arapça fiil Arapça rḥb kökünden gelen raḥab رحب "ferah ve geniş olma" sözcüğünün zarfıdır.
Bence selam diyene merhaba denilebikir. ki merhaba demeyi severim. Ikisi hemen hemen ayni.
Selamin aleykum denildig8nde de uygun olan aleykum selamdir evet.
Ama selam ve merhaba aynı. Sonucta ikiside arapca.
@TuTáñkámøn :D
😉😉
Ben aleyküm selam derüm ahsj
Selam daha cıvıksı
Merhaba daha resmi
sence ne farkı var
bilmiyorum :)
Arapça marḥabā مرحبا "'ferahlıkla' (karşılama sözü)" fiilinden alıntıdır. Arapça fiil Arapça rḥb kökünden gelen raḥab رحب "ferah ve geniş olma" sözcüğünün zarfıdır.
Arapça selam kökünden gelen salām سلام "1. sağ ve sağlam olma, güvende olma, barışık olma, 2. sağlık, selamet, barış, güvenlik" sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük Arapça salima "sağ ve sağlam idi" fiilinin masdarıdır. (NOT: Bu sözcük Akatça aynı anlama gelen şalāmu veya şulmu sözcüğü ile eş kökenlidir. Akatça sözcük Sumerce aynı anlama gelen silim sözcüğü ile eş kökenlidir
yani ikiside auni anlamda. aleykum selam diyene merhaba diyende gormedim.. selam a Merhaba denir.
merhaba da guzel anlamdadir😉 ben cok severim merhaba kelimesini.
onlari da ben yazmadim. bir yerden kopyala yapistir😅
merhaba demek sünnete uyar mı bunu düşünmek gerek
onu da arastirmak lazim. sadece selam demekte uymaz sanir8m. sunnete uyan selamin aleykumdur.
her arapca kelime kutsal değildir sonuçta. kutsal olan. kuran i kerimde gecen anlami ile kullanilandir. ya da sunneti tam olarak yerine getirmek. detayli incelemek gerek.
haklısınız
yok hakli olmak icin degil daha ziyade. beyin firtinasi icin söyledim sanirim. bizler oyle guzel insanlariz ki askinda. yokda arapca adres yazan kagidi bile yirtmayiz kutsal bir sey yaziyorsa diye. minik bir hikaye buna ornek. turk haci kafilesi yillar once havaalaninda pasaport kuyruğunda beklerken (hacca gitmenin verdigi mutluluk o duyguyu uzerinde tasidiklari heyecanla) kalkan iran ucaginda arap bir yolcu daha ucaga gelmedigi icin bir anins yapilmisti. tabiki arapça. turkce anlami hemen hemen suna denk gelen nirseyler yapilan arapca anonsta "sn ahmet mehmet vs. bu sizin icin yapilan son cagridir"tqbi kullanilan dik arapca olunca bizim hacilarin hemen hepsi ellerini acmis anons bittikten sonra amin demisti bile. bize de gulumsemek düşmüştü
ahah :) ne tatlı.
bencede😊 yazarken bile gulumsedim aslında hat8rladim o anı. yaziyla da olmadi ama idare et😉
yok kafamda canlandı
iste bizde o yuzden belkide selam diyene merhaba diye karsilik vereni ilginc karsiliyoruz. ikiside ayni anlamda aslinda. bilmeden yanlis mi yapiyoruz acaba demek sanirim.
bence günaydına merhaba, merhabaya selam denmesi ilginç geliyor. ve altında belki sebep mi var dedim
yoktur ya bence. Günaydina mergaba diyene okuz diyebiliriz 😂
selam diyene selam derim genelde l. ama ben Merhaba demeyi tercih ederim. arada selam derim tabi. ya da Selamın aleyküm. durumda kişiye göre değişiyor.
peki teşekkür ederim
rica ederim. ben teşekkür ederim
Canı öyle istemiş.
Sebebini bilmiyorum
slk olduklarından
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar