Kolostomi bagırsagın karın duvarına agızlastırılması işlemidir. Kolostomiye baglı pek cok sorun yasanabilmektedir. Yardıma ihtiyacı olan yazabilir mi? Bilgim varsa destek olurum. teşekkürler.
Kolostominin görünüşü bu. beyaz veya siyaha dönük olmamalı. etrafı temiz olmalı. yara bere akıntı kasıntı olmamalı. Bu da torbası. tamamen torba degisimi 3 günde bir yapılıyor. gün içinde ise yarısı dolunca boşaltmalısınız.
Kolostomi (bagırsak torbası) olup da bakımını bilmeyenler var mı?
Bir tanıdığım abide var bu hastalık Allah şifalar versin son çare olarak poşet takılacak yine aksilik olursa demişti eşi şükür hala iyi nazarım değmesin.
Allah şifalar versin tüm hastalarımıza ve hastalıklarımıza. Allah razı olsun yardım amaçlı bilgilendirişin için.
2
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Tesekkür ederim destegin ve tesrifin için. Umarım gerek olmaz tanıdıgın kişiye de
Valla iki gundur kalcadan topuga kadar bir agri var bende. Ona bir el atsana sana zahmet 😄 Yururken hafif agri hissediyorum. 😔 Ince bir cizgi var sanki ve adim attigim sirada sacma bir hafif agri olusuyor.
Aslinda bu dediklerini bende dusunmustum sayin hemsire hanim 🤗 Senden daha teorik bir cevap beklerdim 😒 En azindan fitik diyip daha cok uzebilirdin beni 😄
Bu zaten bir tedavi şekli😊bagırsagın işlevini yeterince göremediği durumlarda acılabiliyor Mesela kolon kanseri. bunda tedavi olarak kanserli alan kesiliyor ve kalan kısım boşaltımı saglayamayacak kadar kısa olabiliyor Kolostomi ise buna yarıyor. dışkı boşaltımına
Elbette Ailesinde kanser veya polip öyküsü olan Sürekli kabız yahut ishal olan Sisman, cok yaglı ve et türü beslenen kişilerde risk fazla Sigara alkol fiks zaten
Eger kabız ve ishalsen sürekli olarak Dışkın inceldiyss Karnında gerginlik varsa Dışkında kanama görüyorsan.. ki bu coğu kez basur kanaması ile karıstırılıyor Lavabodan çıkınca tam boşalmamış hissediyosan Kilo verdiysen..
Tabi herkeste belirti verecek yahut bütün belirtiler olacak diye şart yok ne yazık ki
Çok teşekkürler bende iç hemoroid var şu sekiz aydır arada bağırsak tarafları yokluyor fark ettiğim kadarıyla antibiyotik kullandığımda bu yoklama süreklilik kazanıyor birde gastrit var hep ihmalden kaynaklı büyük ihtimalle bağırsak yarası olabilir doktora gidicem lys bitince teşekkür ederim bilgilendirmen için.
Off bayagı sey varmış sende. gastrit de uzun vadede mide kanserine cevirebilir. Çok stres yapma. sabah kalkınca bir kaşık bal ye aç karnına. o iyi gelir
Sen ciddimisin ya doktora koşayım bal felan pek yok birde devamıda var yürüyen ölü durumdayım da saymıyorum 😀niğdedeyim şu an burdaki doktorlar pek iyi değil evime geçince İstanbuldayım ordaki doktorlar gayet iyi orda gideceğim ama çok teşekkürler gastrit ile kanser dönüşü olacağını bilmiyordum sağol cidden doktor değilsen bunları biliyorsan sanada geçmiş olsun...
Oh iyi aman dikkat et, bu arada karının biri acilde vurmuştu ağrı kesici Kasım yırtılmıştı acil doktoru kas zorlanması demişti neyse gönderdi ağrı kesici yaptırdı bacak felç oldu totoda öyle kuzeni aradım kuzi dedim böyle böyle kuzi yapamamış iğneyi dedi. Onlada kalmadı ara ara iğnenin girdiği yerde ani acı girip geçiyor iki ay önce vurulmuştu bir tahminin var mı yordum senide kusura bakma...
Estağfurullah bir hastada da aynı şikayeti görmüştüm. ben yapmamıştım iğneyi tabi😊ama sebebi sinir sıkışmasıydı bir dr. a daha görün derim için rahatlar😊
Sinir sıkışması ise sıkıntı yok görünmem bile o günden beri iğneden korkuyorum. Çok teşekkür ederim bilgiler için baya yardımcı oldun baş hemşire ol sen bence olmalısın.
Elbette tek taraflı olmaz bu iş. Değilse tecavüze girer çünkü. Sekste ise zevk esastır. Hele benim gibi hayatında bir kez bile olsun parasini zikmemis ve bunu tiksinti verici olarak gören birisi için. .. ille de zevkine ve karşılıkli olmalı
Amacımın masum olduğunu iddia etmedim teyze. Yukardaki cümlelerimi dönüp tekrar okursan, tek taraflı bir iletişimin peşinde olmadığımi görürsün. Çift tarafli bu işler demiştim... O yüzden edepsizlik yapmak gibi bir derdim yok. Gerek de yok, ziktirlere...
Ayrıca farklı bir amacı olan hele hele masumiyet gibi bir düşüncesi olan birisi, bir de 29 yaşında ise eğer, o fotoyu o profile koymaz. Hem o foto var hem de masumiyet diyorsa, o kadın tam olarak şudur ve benden uzak olsun öylesi;
Konuşmada fahis. e gibi Gerçeğe dönüşmese rahibe gibi. .
Lan surda sordugum soruya bak Sorunun amacına bak Senin niyetine bak bşde Niyetine tükürdüğüm Hem sulanıyon Vermeyince teyze diyon Sence ben senin ne oldugunu anlamıyor muyum? Saydırma simdi
Ovvvv hem de edepsiz bir kevase çıktı teyzemiz. Yavrum burası bir tezgah. Tezgahindaki ürün belli. Ben de tüketici olarak dükkanına girdim. Hepsi bu. Soru işin paravan kısmı. Virltrindeki afişe takılıp kalacaklar, bakıcılardir. Alıcı olanlar paravan arkasına bakar 😯😂😃
Sen böyle şey yazınca benimde içim kalktı. Embesil. 9 aylik oğlumda bu hastalık var. Sırf senin gibi güzellik kalıbı olup hasta insanları çirkin gören toplumun küçük beyinleri yüzünden ilk zamanlarım hep stres oldu. Size açıklama yapmak, o igrenerek bakışlarınızı çocuğumun üzerine uzatmanizdan dolayi hastaligina uzulemedim bile. Bencil pislikler...
@theo_rzgr bir annesiniz ve evladinizda bu hastalik oldugunu bilmiyordum. Anladigim kadariyla sizi incittim. Kastim sizi incitmek degildi bagislayin lutfen. Çocugunuz için de allah şifa versin insallah. ( Keşke hakaret etmeseydiniz ama yine de ben suçluyum. Affedin lutfen. Iyi geceler
En İyi Cevaplar