Ben mesela tiksiniyorum bir kısmından. (Başını kapatıp açık giyinen kesimden )
Siz ne düsünüyosunuz? Türban doğru mu kullanılmalı yoksa tamamen yok mu olmalı?
Siz ne düsünüyosunuz? Türban doğru mu kullanılmalı yoksa tamamen yok mu olmalı?
Tamamen yok mu olmalı?
Boyle bir soru soramazsin. Turban insanların uydurduğu ortaya koyduğu bir şey değil, inan ya da inanma bu kesinlikle beni bağlamaz. Ama ben şu an tesetturluysem bunun sebebi herhangi bir algı oluşturmak veya bir geleneği, örfü doğru şekilde yerine getirmek değil. Benim inancıma gore bu farz ve ben bir farzı yerine getiriyorum. Açık giyinenler ya da tesetturu yanlış anlamış insanlara bakarak herhangi bir yargıda bulunmaya ya da genelleme yapmaya hakkin yok aslında. Eminim kotu bir niyetle yazmadın ve kendince haklisin bazı insanlar beni de çileden cikariyor, dalga geçer gibi takıyorlar o örtüyü başlarına. Ama her koyun kendi bacağından asılı, arkadaşım bikini giyse dahi kendi secimi derim, inanç boyutunda üstüme düşen bir şey varsa yaparım ama kesinlikle saygı duyarım ve açık olup da tüm iğrençlikleri yapan insanları düşünerek genel bir yargıya varmam. Bikini yok olmalı ya da şortlar kaldırılmalı mi dememle senin turban yok olmalı mi diye sorman arasında pek bir fark yok aslında. Turban varsa -ki türbanı değil tesetturu tercih ederim- birtakım insanlar yapsın diğerleri gozlemlesin yahut öylesine bir formalite yerine getirilsin diye değil farz olduğu için var. Bana farz olduğu kadar diğer bir kıza diğerine ve diğerine de farz. Takar takmaz beni ilgilendirmez.
Anlamiyorum turbandan kastın baş örtüsü değil mi? Görüşlere verdiğin cevapları okuyunca az çok aynı düşündüğümüzü farkettim yok olma kısmına takildim sadece sanırım anlayamadım her neyse tesetturu yanlış kullananlar yok olsun diyelim
@yrdnca öfkelenmedim ki, uzun yazdım sadece. Hâla türbanın yok olması kavramı saçma geliyor ama muhakkak kendince bir mantığı vardır o yüzden bir şey demiyorum. Aşağıda çok daha öfke dolu ifadeler var
Bende tiskiniyorum
ne kadar türbanlı bayanla tanıştıysam hepsi herşeyin günah ve günah işliyen insanlardan nefret ettiklerini dile getiriyorlar ve tüm günahları kendileri de işliyor zinada dahil bundan ötürü genelinden nefret ediyorum istisna olarak gerçekten aklı başında olanlar var onlara da diycek bir şeyim yok devam etsinler böyle diğerlerine örnek olsun fakat genel var ya o lanet olasıca genel yüzünden hep türbanlılar dan uzak duruyorum =D =D hele biriyle bir sohbetimiz oldu aman aman adamı dinden çıkartıcak şeytan resmen
senin modadan haberin yok galiba?
eig için teşekkürler
eyvallah
Cevap
19Cevap
Türban, Rabbin kadına verdiği bedenini koruyup kollaması için farz kılınmıştır.. (Helali olanlar hariç)
Tesettür hakkıyla icra edilirse sıkıntı yok.
Lakin Süslümanlara birer tekme vurmak lazım!
Olması gereken bu kardeşim..
doğru bir şekilde örtünse bile bir insanın kalbinden geçenleri örtemezsin... şu yaşıma kadar (tamam ahım şahım bir yaşım yok) türbanlı bir çok arkadaşım oldu hatta son iki yıl hariç hep öyleydi inancı itibariyle örtünmediklerini söyleyebilirim bence imaj için örtünüyorlar tarafını belli ediyorlar... şimdi bunu görünce iki yıldır kendim gibi insanlarla takılıyorum bence en azından ne oldukları belli insanı şaşırtmıyorlar
Örtünmek diye bir ahlaki davranış varsa şayet toplumumuzda;
kadınlar bu davranışı gereken biçimde kullanmak zorundalardır.
Değinmek istediğiniz noktanın üzerinde duruyorum bende.
Duruyorum ve afallıyorum.
Bana da bir garip geliyor, başı kapalı fakat ayak bilekleri açık kadınlar...
Tesettür dikkat cekmemektir, bunu basariyorsa saygim var. aksi takdirde itici buluyorum bir cok insani
Evet iste.. Modaydi süstü derken asil anlamini kaldirdilar
Türban farklı şey tesettür farklı şey her türbanlıya tesettür kılıfı giydirmek doğru değil itikadı sahih ise itikadındaki hassasiyetin tezahürüde vardır seni tasdik ederim haklısın şu vakitte kimi hanımlar görüyorum başındaki ipek parçası hakiki bir tesettür sahibi kimse ile kabil-i kıyas dahi değil
Türban yok olunca dinin kadınlar için anlamı kalır mı sence? Kapanıp başka yerlerini açanların hesabı Allah ile kul arasındadır yorum yapamam.
Siz de kapansaydınız keşke. Çok kolaymış gibi söylüyorsunuz ama kolaysa kendiniz kapanın.
Turban dini sembolize ediyor çoğu kesimce. Din kultur bence ve turbanda öyle abartmamak lazım insanları siniflandirmamak lazım. aklıma din kültürü ve ahlak bilgisi geldi :) . olması gereken temiz zihinleri ahlaklı zihinler. Böyle zımbırtı lar değil
hocam kim ne istiyorsa oyle kullansin. milletin derdi bizi niye gersin yahu
herkes istediğini giymek de özgürse onlar da kapanabilirler ama edebiyle.. bir şeyi yapıyorsan kapanıyorsan layığıyla kapanmalısın
Bende çarşaf giyenleri pek sevmiyorum kapanmak başka ninja gibi dolanmak başka o nere bu nere ek olarak salaklara kara çarşafın hristiyanlıkdan gelen bir adet olduğunu islamla alakası olmadığını da anlatamıyorsun kıt beyinli çarşaflıların %90 lık kesimi
Ben insAllah eşimin türbanlı olmasını hatta çarşaflı olmasını istiyorum. Ancak öyle süslüman gibi değil müslüman gibi...
Kapanmanın amacı dikkatlerden uzak olmaktır.
Hakkıyla kapanmazsan ne anladık o işten?
şimdi bu türbanlı: www.modasesler.com/.../...Crban-modelleri-2016.jpg
ama buna türbanlı demeye dilim varmıyor: https://i.hizliresim.com/mPpJv2.jpg
Bir ayeti Sadece"BAŞ" örtüsü haline getirip k. ç larını açmaları yüzünden nefret ediyorum Kafalarında yarım metre görgüçle geziyorlar sonra müslüman geziniyorlar Yaptıkları ahlaksızlıktır Yaptıkları yüzünden cennetin kokusunu dahi alamayacaklar güzellik için kapanıyorlar
tamamen yok olması gibi bişey olmaz sonucta hem dinimiz hemde gelenek goreneklerimzden gelen bişi ha ne yapılabilir adabına uygun olarak kullanırsa hiç bir sıkıntı olmaz
Bende etrafta o... gibi dolananlardan tiksiniyorum o zaman ! Adam kadın çıplak çıkıyor sorun yok biri türbanlı çıkıyor o zaman mi sorun oluyor. Herkes nefsine ne kadar hakim olabiliyorsa o kadarını yapıyordur. Ayrıca şurda biri foto atmış baş kapalı alt mini etek bunlar aile zoruyla ya da geleneklerden dolayı kapalı tamamen cahil insanlar. Basında taşıdığının bilincinde değil bunlara kapalı türbanlı vs demeyin.
Adam gibi kullansalar sonuna kadar saygı duyarım ama sevgilisi istiyo diye sırf keyfii bir tesettüre girip bir açılanları, ilginç ilginç şekiller verenleri, kafasını kapatıp kalan heryerini açanları, yüzüne bir ton makyaj yapanları gördükçe sinirlenmemek elde değil banada itici gelenleri var
En azindan bir seyler yapamaya calisiyolar Allah'in emrini yanlis kullaniyolar diyoruz da madem bukadar onem veriyoruz biz niye o emri uygulamiyoruz diye bir soru dustu aklima?
Evet neden yapmıyorsun allah rızası için yapıyorlarsa allahın istediği gibi yapsınlar
Üstü minare altı kerhane 😄 sevmiyorum ben açık net 😄
normal üslubuyla takana laf yok lakin bunu yapanların sayısı azalıyor. ben tesettürle ilgili net bir ayet olmadığını biliorum sadece.
başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar diyor sadece, mumya gibi olun demiyor. müşrikle müslüman ayrılsın diye yapılmış bir durum.
AllahIn buyurduğu sekilde kapanmak kadina farz. Yani tamamen yok mu olmali diye bir soru olamaz eger müslümansan tabi.
Kapalilar her zman bir adim ondedir bende. Nolursa olsun ust mekke alt paris filan diyin umursamiyorum vicdaninizi rahatlatiyorsunuz. O bir kere yaradanin emrini yeriine oylr ya da boylr getirdir ya kapanmayanlar siz naptiniz?
ne islam dini ne başka din bence günümüzde güvenilir değil insanlar neye inandığını bilmiyor diye düşünüyorum. ama tesettürlü bir kız kendini öyle mutlu hissedecekse öyle olmalı
ispatlayamazsın
inandığı şeyi bilmeyen birisi olmaktansa inanamamayı tercih ederim.
peki
Bilmiyom ama kapanınca ne fark oluyor açılınca ne fark oluyor çıplak karı da karı kapalı karı da karı yani.
dogru kullanmalı. onlar ıcın gıyınık cıplaklar tabırı var. cezaları da dını ıstısmar ettıklerı ıcın artttırılabılır Allahualem..
Isteyen taksin istemeyen takmasin, herkes nasil istiosa òyle yapsin
*yani herkes istedigini yapsin
Anladim
Bizim mini etek, bikini veya herhangi birşey giymeye hakkımız varsa onlarında başına örtmeye hakkı var ''Kimse kimsenin hayatına karışamaz :D ''
Elalemden sanane , seni neden geriyor?
Kimseyi sallamam.
Ailem kapalı ama artık tesettür kalmadı rezil ettiler insan artık saygı bile duymak istemiyor 😐
sarı saçlı kırmızı saçlı kısa saçlı türbanlı ne farkeder yahu
Farketmez benim için diyim daha açık olsun
Doğru kullanılırsa saygı duyarım. Kullanmayan çok maalesef.
Allahın farzina tamamen yok olmali gibi şeyler soyleyemezsin ancak dogru kullanılmalı !!!
Ayetler var tabiki de oku ogrenirsin suslumanlar ayri onlara Allah ıslah etsin derim bende kapaliyim mesela
Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî, Radâ, 18).
"Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." (en-Nûr, 24/31) ayeti inince, etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar."
daha bircok delili var kardesim araştırman yeterli olacaktır
Allahın farz ettikleri arasında kadinlarin mahremlerini saçlarını ortmesi farz kilinmis biliyorsundur
Bunun icin de ayetler var tabiki de
Uğraşmayacagim hayirli geceler
süslüman sevmem..
hakkıyla kapananlara da saygı duyarım tabiki..
Kimseyi yargılama hakkını bulmuyorum kendimde. O yüzden beni ilgilendirmez
Doğru kullanmayanlar beni soğutuyor.
Süslümanlari sevmiyorum. Yapıyorsa Allah için yapsınlar. Üst minare alt kerane olmasın.
Süslumanlar gitsin muslumanlar yasasin dinini tesettur olarak turban kalksin
doğru kullanılmalı tabi ki , ya da ne halleri varsa görsünler banane
Herkesin dini kendine , kimse kimseyi yadirgayamaz. Naparlarsa yapsınlar banane
Bende cogundan tiksiniyorm ama ciddi kapalilara hayranim 😊😊😊
Türbanın hakkını verenleri çok tatlı oluyor :)
Bazilari sanki sus icin kapaniyolar, Onlari sevmiyorum.
Haklisin asiri iticiler
HerkeŞin hayatına kimse karışamaz
Doğru kullanılmalı nasıl yok oluyo ya
Kapalılar sinir ediyor beni. Yer cüce gibiler.
Türban doğru ama yanlış takıyorlar
Dogru kullanılmalı
Bende sevmem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar