Yaşamından umut kesilen öleceği kesinlikle bilinen bir hastanın acısını bir an dindirmek amacıyla ve hastanın istediği üzerinde yaşamına bir hekimce son verilmesi biçiminde gerçekleşen ölüm bir sorum olacak böyle ölen birisi yani ötenaziyle hiç acı çekiyor mu olurken?ötenazi nedir?
Ötenazi, acısız ölüm anlamı taşır kelime yapısı olarak. Geçmeyen acıları olan, hastalığının çaresi olmayan, tedavinin etki etmediği ve beyin fonksiyonları yerinde olan yani hala kendi kararlarını verebilecek durumda olan hastaların, doktor kontrolünde bir iğne ya da farklı bir metodla yaşamına son vermesidir.
Ötenazide, bir doktorun, hastanın ve ailesinin hemfikir olduğu sürece, bir kişinin hayatını acısız bir şekilde sonlandırmasına izin verilir.
Gönüllü ve istemsiz ötenazi
Ötenazi ayrıca gönüllü ya da istemsiz olarak da sınıflandırılabilir. Gönüllü: Ötanazi rıza ile gerçekleştirildiğinde. Gönüllü ötenazi halihazırda Belçika, Lüksemburg, Hollanda, İsviçre ve ABD'deki Oregon ve Washington eyaletlerinde yasaldır.
İsteğe bağlı olmayan: Mevcut sağlık durumları nedeniyle rıza gösteremeyen bir kişi için ötenazi yapıldığında isteğe bağlı olmayan denir. Bu senaryoda, karar hasta adına, yaşam kalitesi ve ıstırabına bağlı olarak başka bir uygun kişi tarafından verilir.
Pasif ve aktif ötenazi
Ötenazinin iki usule ilişkin sınıflandırması vardır:
Pasif ötenazi , yaşamı sürdüren tedavilerden vazgeçildiği zamandır. Tanımlar kesin değil burada. Bir doktor, opioidler gibi artan güçlü ağrı kesici ilaç dozları verirse, bu sonuçta hasta için toksik olabilir. Bazıları bunun pasif ötenazi olduğunu iddia edebilir ancak tartışmalı bir durumdur.
Aktif ötenazi, birisi ya da bir başkası tarafından, birinin hayatını sona erdirmek için öldürücü maddeler ya da güçler kullanmasıdır.
Ciddi anlamda hayatta kalması sıkıntı ve zor olan, iyileşmesi mümkün olmayan, ağrılı bir hastalık süreci geçiren insanların kendi isteği ile hayatına son verilmesine ötenazi denir. Bir ilaçla yahut iğne ile acı çekmeden hayatına son veriliyor. Bazı ülkelerde yasal bu. Ama bizim ülkemizde değil.
Ötenazi türkiyede yasak, evet Ötenazi yapılan bir insan acilarindan kurtulmak istediği için bu istekte bulunur ve hiç acı çekmeden ailesinden biri tarafindan hayatına Son verilir başka ülkelerde yasal olan bu durum türkiye de yasak bir vaziyette.
İslam dinine göre kişinin kendi canına kıyması (intihar) yasak olduğu gibi, tıbbi verilere göre yaşama ümidi kalmamış veya şiddetli acılar hisseden bir insanın yaşamına bir başkası eliyle son verilmesi talebi olan ötanazi de yasaktır. Ancak yoğun bakım cihazına bağlı olarak yaşamını sürdüren kimsenin, solunum cihazından kurtarılmasının iki şartının bulunması durumunda caiz olacağı ifade edilmiştir. Bu şartlar;
A. Kalp ve solunum tamamen durmuş ve uzman tabiplerin, bu durumdan geri dönüşün artık imkansız olduğu sonucuna varmaları. B. Beynin bütün fonksiyonları kesin olarak durmuş ve uzman tabipler bu durumdan geri dönüş olmadığını ve beynin çözülmeye başladığına hükmetmiş olmalı.
Belirtilen bu şartların gerçekleşmesi durumunda hastanın bağlı olduğu yoğun bakım cihazı kapatılabilir.
yasal değil epik de değil ama doktorların yeni bölümü yok ya artık yasal olduysa bile bilemiyoruz :P acı kısmına gelirsek en acısız şekilde yapılmaya çalışılır elbet ama acısı var mıdır yok mudur bilemeyiz
Aktif ötenazi yasaktır. Ama her gün pasif ötenaziyi görüyoruz. Nasıl mı? Tedaviyi reddederek... Sistem boşluklarla ve çelişkilerle dolu. Pasifi serbest olan bir şeyin aktifinin serbest olmamasını anlayamıyorum açıkçası.
En İyi Cevaplar