- Özel Günler & Hijyen konusunda 550 cevap paylaştı.
+1 yılBen bu sorudaki bütün görüşleri okudum. Hiç yapmazdım ama görüş farklılıklarındaki uçurum dikkatimi çekti, biraz da öfkelendim sanırım..
Arkadaşlar! Bu olay bizim varoluşumuzun temelidir aslında.. Nesillerin devamı için olması gereken bir şey, genetik ölümsüzlüğümüz için olması gereken bir şey, var olmak ve bunu sürdürmek için olması gereken bir şey..
Sağlıklı olduğumuzu gösteren bir şey..
Şimdi, gerek hemcinslerim, gerekse erkek arkadaşlarıma sormak isterim; bu hadisenin edepsizlikle nasıl bir bağlantısı var? Soran arkadaşımız ulu orta herkese yaymaktan bahsetmemiş ki! Sadece bunun çekinilecek ve ayıplanılacak bir şey olmadığını vurgulamak istemiş. Lütfen arada bir düşünelim. Hiç bu kadar tepki göstermezdim ama gerçekten bu kadar sığ olmayın. Erkekleri geçtim hele ki hemcinslerim... Yapmayın allasen...
Gerçi toplumun kalıpsallaşmış tutunun gözçnüne alınca biraz daha hafifliyor kızgınlığım.. Sonuçta bu olayla ilk karşılaştığımızda ansızın dayak atılması gibi bir gelenek de var bu toplumda.. Ne beklenirdi ki...2010 Yorumla
Soran+1 yılHelal olsun valla okur okumaz "ohh bee" dedim. Teşekkür ederim görüşün için eline sağlık 👏🏻👏🏻👏🏻
- +1 yıl
Esas ben teşekkür ederim böyle bir konuya değindiğin ve bu konu hakkındaki güzel düşüncen için.. ☺️
Soran+1 yılEstağfirullah. Bu çok hoş bir yorum.. ☺️
- +1 yıl
☺️☺️
- +1 yıl
Arkadaş biz regl olmak edepsizlik demiyoruz. Millete anlatmak edepsizlik diyoruz. O kadar mezhebiniz genişse o kadar bilimsel yaklaşıyorsanız konuya buyrun anlatın. Ama bu sizi milletin gözünde yüceltmez bilin.
- +1 yıl
Peki öyleyse siz sünnet olurken neden davullu zurnalı düğünler yapılıyor? Altınlar, hediyeler... Bu da mahrem bir şey sonuçta?
Ayrıca görüşümü okuyup da yorumlarsan sevinirim. @Utopikzihin - +1 yıl
gerçekten sıktı bu konu ikisi aynı şey değil
Soran+1 yıl@Utopikzihin gayet aynı. İkisi de allahın emri. İkisi de cinsel organı çağırıştırıyor..
- +1 yıl
Şimdi olaya kızlar çok güzel yerden değiniyor erkek arkadaşlara da buradan sesleniyorum..
Biz sünnet oluyoruz bizim şeyimiz üzerinde şaka yapılınca hoş oluyor... Peki kadınlar neden yapamıyor bu ön yargıyı bu kapalı görüşlülüğünüzü kaldırın artık!!!
Biz ereksiyon geçirdiğimiz de ya da birşey olduğunda beredeyse herkese söylüyoruz ama yücelmiyoruz peki kızlar beden söyleyemiyor onu anlamıyorum bende...
Kızlar ben regl oldum demek ayıp değil... Biz ereksiyon olup dolaşırken ayıp değil de omu ayıp... Hatta gerekirse Facebook olsun Twitter hesabınız olsun ben bugün adetim diye yazın gerekirse çünkü sizlerde özgürsünüz...
BEN BU KONUDA KIZLARIN YANINDAYIM BANA KİM NE DERSE DESİN DELİKANLI DEĞİLSİN ERKEK DEĞİLSİN DİYİN İSTERSENİZ AMA BEN HER ZAMAN HAKLININ YANINDAYIM...
En İyi Cevaplar
+1 yılMillete ne benim kadinsal problemlerimden. Utanılacak bir durum değil fakat oyleyse agda yappppttiiiriyorum da diyebilirsin buda utanılacak bir durum degil fakat demezsin. Sonuc olarak bu ozel bir durum, utanılası ile alakasiz. Her seyi ortada yasiyorsunuz en azindan bir tarafi kapali olsun. Sonuçta kendin diyorsun bilindik bir sey her ay regl donemi oluyor. Bunu 7. sinifi okuyan herkes bilir, bu bilindik bir seyken ne icin soyleme geregi tasiyorsun? Simdi diyeceksin ki bir savunma mekanizman ile "ben anlatalim demiyorum" ee o zaman bu soru ne icin? Sen gosterelim diyorsun bende diyorum ki bu kadinlarin ozeli. Bir erkegi yolda mast yaparken izledin mi hic? Biliyorsun yaptigini fakat o onun ozeli. Anlatabildim mi simdi? Ama sen yine o kadar kabullenmişsin ki olayi algilarini kapayip bana karsi cevap vereceksin. Iyi günler
313 Yorumla
Soran+1 yılHerhalde öyle yapıcam. Yahu kardeşim açıp göstermekle pedi elinde taşımak aynı şey mi? Ne sığ görüşlüsün ya. Ona buna reglim demekle aynı şey mi? Dediğimi okuyup yine aynı şeyleri söylüyorsun başka savunacak bir şeyin yok mu senin? Geçmiş karşıma anlatalım demediğim halde anlatmaktan bahsediyosun sonra senin algıların kapalı oluyo. Biraz farklı yoldan girde bende seni anlamaya çalışıyım karşılıklı "saygı çerçevesinde" tartışalım ama bu sende yok kusura bakma. Beynin tek yöne odaklı. İyi günler
- +1 yıl
Evvet demek istedigime düştün. Beynim tek yöne odaklı değil, sen tartışmayı kurallarına göre yapamayan bir kişisin. Anında karşı tarafı dediğine uygun cümle kurmuyorsa bitiriyorsun. Iste bu senin sığ görüşlü olman. Kendini savunmak adına yapabildiğin tek şey kavga etmek onu kabul ettirmek değil. Ben sana baska bir bakis açısı taşıdım ve sen yine herkese yaptığın şekil konuştun. Bu beklenen bir şeydi ve bunu da yazmıştım zaten. Sen biraz ilerlemeye bak, bu şekilde toplumu ancak aşağıya çekersin. Eger ki tartışmayı istiyorsan ilk önce oyunu oynamak için onu öğren. Senin bildigin tek şey savunma ve bu yanlış atakta. Şimdi de kötü günler diliyorum regl olan kiz
Soran+1 yılHahahahaahahah kaç yaşındasın sen 😂 Senin kötü dilemenle mi günlerim kötü geçecek. Sen önce bir yaptığın yorumu oku bakayım saldırıcı içerikli mi değil mi? İnsanlar benimle nasıl konuşuyorsa bende öyle konuşuyorum. Sen benimle ne kadar saygısız olursan benze sana o kadar saygısız olurum. Karşıt görüşü kabul ediyorum. Ama saygısızlık yaparak ve kastetmediğimi belirttiğim şeyi defalarca kafama kakarak yapılan görüşleri kabul etmiyorum. Tıpkı senin yaptığın gibi ! Kendi cevabını kendin veriyorsun. Önce "bunu söylemiyorum" dediğim şey hakkınsa söyleyin demişim gibi konuşup sonra da bu senin savunma mekanizman diyorsun. E kardeşim söyleme dediğin şeyi söyleyip sonra da bu senin savunma mekanizman demek hangi akla mantığa sığar.
Soran+1 yılbunun rengi beyaz, siyah değil diyorum. Sen bana ısrarla o siyah değil beyaz ama sen bunu anlamazsın "siyah demiyorum zaten " diye kendine savunma mekanizması kurmuşsun diyorsun. Önce bir yaptığın yorumlara bak. Söylediğin şeylerin zıtlığına bak. Senin beni eleştirmeye hakkın yok. Senin konuyu eleştirmeye hakkın var. Haddinin sınırlarını aşma.
- +1 yıl
Ben burada seni elestiren bir sey yazmamistim oysaki sen beni eleştirmeden önce. Bu kadar sinirlenme çünkü dediklerin cok boş. Eger sübjektif olmayı bırakıp okursan ne kadar anlamli konuştuğumu ve ne kadar cok, bir o kadarda bos konuştuğunu anlarsın. Üstelik açıkta yaşamak isteyen biri olduğun anlamı ile ilgili soru sorarken ne için hesabını gizledin? Çünkü kendinden cekindin. Bu konu senin icin görüşe kapali zaten, sen sadece destek istiyorsun. Neyse ki ben karşımda benimle seviyeli bir tartışma yapmaya çalışan bir şahıs göremediğim için seninle ancak ortak yanlardan konuşabilirim. Çünkü gecen sene popüler olan "at gözlüğü" lafını sen kendine benimsetmissin. Devam etmek için duzelmeni beklerim. Umarim ne olduğunu anlar olduğun tabakadan çıkmaya çalışırsın.
Soran+1 yılAhahahahaha sus sus allah için sus 😂 kendimden çekinecek olsam markette pedi elimde rahat rahat taşımam o çok kötü bakışlara maruz kalmama rağmen. Her gün onlarca mesaj geliyor bana. Sana bunun hesabını mı vericem ben? Bu görüş içinde mesajlar gelmesin diye gizledim kapiş? Saldırı içerikli yorum atıp sonra da seviyeli bir insanmış gibi konuşma çabasına girmende ayır bir ironi. Kurban olayım sus kıymetli zamanımı senin gibi boş insanlara harcamak istemiyorum ben ömür kısa sonuçta. Hadi işine bak şimdi
- +1 yıl
Aşağılık kompleksi
Bu komplekse sahip kişilerde genellikle kendini ispat etme çabası görülür. Sıklıkla farkına varılmaz ve telafi etme düşüncesi, kişileri eziyet içine sürükler, şaşırtıcı bir kazanım veya aşırı bir antisosyal davranışla sonuçlanır. İlk çalışmalara, teorisini göstermek için Napolyon komplekslerini kullanan Alfred Adler öncülük etmiştir. Özgüven eksikliği, saplantı bozuklukları, kültürel yozlaşma; aşağılık kompleksinin nedenleri arasında gösterilebilir. Psikiyatrik bir hastalıktan çok psikolojik bir durumdur.
Soran+1 yılÇevremde popüler ve fazlasıyla sevilen bir insanım. Özgüvenim gayet yerinde ve her ortamda farkedilen biriyim. Hatta öyle ki insanlar tarafından kıskanılışımda çokdur. Kıskanıldığım için insanların süzmelerine maruz kalıyoruz bu rahatsız edici. Ama birçok insan tarafından saygı duyulmal pahabiçilemez. Babam müslüman annem hristiyan ve bu yüzden bir çok yönden farklı görüşe sahip olabiliyorum. Muhafazakar bir çevrede yaşıyorum ve farklı görüşlerimle etraftan saygınlık kazanmak benim karakterimle alakalı. Onları anlayıp onlarla karşılıklı çok rahat bir şekilde konuşup onların değerlerine saygılı oluyorum hatta bazen beni kapatmak istediklerine kafama şal takmalarına izin veriyorum. Oruç tutacaklarında ben de katılıyorum. (Ramazan dışında). Anlattıklarının çok aksineyim yani. Bu da tutmadı. kusura bakma ama sen bana teşhis koyabilecek seviyeye sahip değilsin. Şimdi edebinle sus. Daha fazla da yorum yapma. Gerçekten seninle uğraşmak istemiyorum..
Soran+1 yılHe bu arada Elhamdürillah Müslümanım.. Şimdi buna da bir kılıf uydurmaya çalışırsın falan baştan söyleyeyim 😊
- +1 yıl
Ben diyecegimi dedim, bana kendini büyüterek anlatmana gerek yok. Ne oldugunu gormen icin gosterdim ve sende kendinin ne oldugunu fark ettin zaten. Bu kadar uzun yaziyi kendine guvenmeyen kisi yazar. Sende oylesin, görüşürüz tatlı kız
Soran+1 yılHahahahahahaha he he 😂😂
- +1 yıl
Bazı insanlar vardır ki okuduğunu anlayamaz sonra da böyle karşında ki kişi haksızmış gibi konuşur insanı deli eder işte. Şimdi turk kızı, senin de dediğin gibi "ben anlatalım demiyorum' diceksin " diyorsun ya bunun Bi nedeni var tatlım. Çünkü öyle bi şey söylemiyor, sen sanırım beynin dışında başka yerlerini kullandığın için anlayamadın. Ben sana biraz daha detayları izah edeyim. Kızın sorusu "Regl olmak nedne ayıp bir şeymiş gibi karşılanıyor? " Heh burada hemfikiriz değil mi? Regl olmak ayıp bir şey mi? Hayır, olması gereken bir şey hatta eğer ki aksi oluyorsa insanlar bunu saklamak ister. Peki regl olma durumu ayıp bir şeymiş gibi karşılanıyor mu? Evet, şahsen ben utanmıyor olsam da bu cahil insanların bakışlarından çekiniyorum! Ben markette pedlere bakarken neden rahatsız hissediyorum? Neden ped almak için kasanın boşalmasını bekliyorum? Aldığım pedi saklamak için neden poşete hızlıca sarıp sarmalıyorum? Okulda neden kulaktan kulağa kanka pedin var mı diye kulaktan kulağa oynuyormuşuz gibi çırpınıyoruz? Arkadaşın da dediği gibi neden çantadan Bi pedi çıkartıp cebimize almak için saçma sapan hallere giriyoruz biz? Bu cahil toplum varya, çocuklara yani hani diyorsun ya 7. sınıfa giden Bi çocuk bilir regli diye, o çocuklara bu durumu ayıpmış gibi algılatılıyorlar! Birisi sana karnın mı ağrıyo niyr ağrıyo diye sorduğunda özel günümdeyim diyebilmek Bi kız Bi kadın ya! Kimse HEYYYYY LAN BEN REGLİM HA ONA GÖRE DAVRANIN HORMONLARIM GARİP HALLERDE şu an diye bağrılmasını söylemedi. Sadece bu utanılacak bir durum değil, olması gereken Bi durum, nasılsa biyoloji dersinde insan vücudunu görüyorsak, vajinayı penisi yumurtalığı spermi görüyorsak bu durumda kadınlara özgü olan bi biyolojik durumdur. Saklamamızı gerektiricek bir durum yok!
- +1 yıl
Yürü beeee mfmsmfmsmfd şu cümleye düştüm bak "karşıt görüşü kabul ediyorum ama saygısızlık yaparak ve kastetmemdiğimi belirttiğimşeyi defalarca kafama kakarak yapılan görüşleri kabul etmiyorum. " budur, kral 😉
+1 yılDoğru diyorsun. Utanılacak sıkılacak bir durum değil gerçekten. Erkeklerin ben hiç birinin bu konuda bir eleştiri bir dalga geçme konusuna giriştiklerini görmedim. Erkeklerin umrunda bile olmaz. En çok bu duruma üzülürler o kadar. Yani zahmetli bir süreç. Sinir bozucu. Yaşamasakda tahmin edebiliyoruz. Kısacası haklısın büyütülecek, saklanacak bişi yok.
Birde çoğu kendisini kötü kokuyor gibi hisseder. Alakası yok. Kendilerine öyle geliyor. Bu yüzden de sıkıntı yapıyor olabilirler.
Dediğim gibi en azından benim başıma bu yaşıma kadar hiç böyle bir durum gelmedi. Erkeklerin bu konudaki düşünceleri bakımından yani.
İçleri rahat olabilir.., ^_^311 Yorumla
Soran+1 yılKasılanlara iyi örnek olur bu dedikleriniz
- +1 yıl
Kasılanlara derken çekinenlere gizleyenlere mi yani. Hıaa tabi okurlar inşallah. Korkmalarını gerektirecek gerçekten bişi yok esasında ama işte naparsın. Birde yeni olmaya başlayanlar utanabiir , çekinebilir hadi onları normal karşılayabiliriz. Neyse onu bunu bırakda ne nalet bir durum hakkaten kadınlar için. Birincisi bu. Bu bitiyor ikincisi başlıyor. Menapoz dönemi. Demir eksikliği yanında bonus. Vücut demir üretemez. Bünyede akıllıya demiri kemikleri çözelterek almaya çalışıyor ve al sana kemik erime başlangıcı. Çok acayip kadınların vücut işleyişi. Neyse ellah kolaylık versin ne diim daha...
Soran+1 yılYeni başlayanlar için tabi ki normal utanmaları. Ama artık belirli olgunluğa ulaşmış insanların bu kadar çekinmesi çok garip geliyor. Zor olmaz mı. Allah herkese kolaylık versin valla😔 Yorumlar içib teşekkürler yeterince açıklayıcıydı her şey
- +1 yıl
Ederim ricalar... En azından iyi sorulardan biri. Ben erkekler tarafında çoğunluğun ne düşündüğünü yazdım hiç değilse. Başka türlü düşünen varsa kusura bakmasın ruh hastasıdır hahahaha. Alınan erkekler alınsın çok da fifing...
Soran+1 yılDesteğiniz için kendim ve kızlar adına çok teşekkür ederim ☺️☺️☺️ Hahaha aynen öyle 😄
- +1 yıl
Neyse körler sağırlar birbirini ağırlar oldu. Sakın Eig verme cidden. Ben olsam @nickimin_kenarı nickli cevaplayan arkadaşa eig verirdim. Güzel espri :)
Soran+1 yılHahaha erkekler konusunu düşüneceğim 😄
- +1 yıl
Temem anlaştık ozmen...
- +1 yıl
teşekkür ederım :) @CiddiOlalim
- +1 yıl
@nickimin_kenarı estafurullah. Gerçekten güzeldi ben güldüm en azından :) Kırıcı bir yanıda yok. Süper zeki bir espri işte daha ne olsun. Neyse biz kaçalım yoksa konu kapanmayacak. Kendine iyi bak...
- +1 yıl
eyv dostum @CiddiOlalim tabiki kırıcı bir yanı yok... Sitenin amacına hizmet ediyoruz maksat muhabbet gülmek eğlenmek...
+1 yılRegl olmak ayıp değil tabiki, ayıplanmıyor da, ama pedleri oturma odasına koyacak halin de yok. Sonuçta o pedi malum yerine giyiyorsun, yanlış birşey olmaması gözle görünür yerde olacağı anlamına da gelmez :) Don giymek te insanın doğasında olan gayet normal birşey, ama tutupta donlarımızı ortaya saçmıyoruz :D Tabiki gizlemelisin, sonuçta mahremiyetle ilgili bir konu yani.
1111 Yorumla
Soran+1 yılLütfen detayı tekrar okuyun..
- +1 yıl
Tamam bunu diyorum ben de, pedlerini gizliden çıkarman normal, çünkü mahrem bir konu, benim halısaha maçında popom terler düşüncesiyle yanıma yedek don alıp bunu gizlice çıkarıp giymem gibi birşey. Dediğin gibi ortalıkta değiştirecek halim yok. Regl konusunun da ayıp olmadığını zaten söyledim, herhangi bir arkadaşına da söylemende bir ayıp yok, çoğu kişi ayıp olarak algılamaz zaten, sadece karaktersiz olan ve işi dalgaya alan ergen tipler bununla alay eder. Ki ben bir kızın olumsuz davranışlarını ve dengesiz tavırlarını gördüğümde kendim bile bizzat sorarım "regl misin?" diye.. Hatta ben açıkça normal birşey olarak sorduğum halde tam aksine kızın kendisi "çüş" diye karşılık veriyor. Oysaki benim sorma amacım "eğer regl isen üzerine gelmeyeyim, anlayış göstereyim saçmalıklarına" modudur. Bazen erkeklerin anlayışsız öküzler olduğunu düşünen kızlar olurya, bazı kızlar da anlayışlı erkeklerin ne demek istediklerini anlamayan öküzler olabiliyorlar :D
Soran+1 yılDediğinizi daha iyi anladım. Ama iç çamaşırı alırkende çeketinizin altına saklamıyorsunuzdur eminim ki 😊 Tuvalet kağıdı olaral düşünün pedi. İç çamaşırı değil. Bizlerde iç çamaşırlarımızı göstermiyoruz tabi ki. Anladım ama teşekkürler
- +1 yıl
Kızlar da genelde ceketinin altında saklamaz, her kızın koluna mini bir çanta takması tesadüfi bir benzerlik değil :P :D
Soran+1 yılBizler saklayarak alıyor ve aynı sizin iç çamaşırınızı göstermediğiniz gibi bizde iç çamaşırımızı gösteriyoruz ama ek olarak pedi de deli gibi saklama gereği duyuyoruz baskılarınızdan ötürü. Hadi eşit olalım marketten aldığını tuvalet kağıdını lütfen bir taraflarınıza sıkıştırıp saklayın. Söz konusu edep sonuçta öyle değil mi? 😊
Soran+1 yılGöstermiyoruz*
- +1 yıl
Ben hiçbir kadının ped alırken sakladığını görmediğim gibi, eşi rica ettiğinde marketten gidip eşi için ped alan erkek dahi gördüm (şaka değil) ve bu da bir ayıp değil. Sadece ped değil, bazı erkekler eşinin kendisine ricasıyla iç çamaşırı mağazasından çamaşır da aldığı olur. İsteyen bununla "hadi ordan" diye alay edebilir, ama bizim geleneklerimizde bile var olan birşeydir ki, daha evliliğin ilk adımlarından biri olan nişanda kızla erkek nişan bohçası yapmak için alışverişe çıkarlar ve ikisi de birbirlerinin nişanda giyeceği kıyafetlerden tut, evlendiklerinde ilk gece giyecekleri kıyafetleri külotlu çorabından iç çamaşırına kadar beraber alırlar ve nişan sandığına koyarlar. Gelenek ve adaplarımızdan uzaklaşmış, bazı konularda ileriye gideceğimize daha çok öküzlüğe doğru gittiğmizden bu konular ilk defa öğrenenlere kesinlikle saçma gelecektir, ama büyüklerine sorsunlar bakalım, benimle aynı şeyleri söyleyecektir o büyükler.
Soran+1 yılGelenek göreneklerimizi biliyorum. Ama anlatmaya çalıştığımı anlamamakta ısrarcısınız. Eşinizden tabi ki isteyebilirsiniz. Uluorta yerde de söyleyin demiyorum bayanlara. Sadece rahat olun bunu abartmayın diyorum. Siz konunun başka noktalarına değindiğiniz için devam ettirmek zorunda kaldım
- +1 yıl
Ben rahatım zaten, siz sadece rahatsız tiplere denk gelmişiniz demekki :)
Soran+1 yılÇok sık..
- +1 yıl
Ama erkegin malum organı kesildiğinde kutlama yapılıyor başkasının organına yapılan işlem bizi ne alakadar eder? Mahremin değil mi? Dünyayı kurtarmış gibi kutlamalar yapılıyor ya biraz geniş açılı düşün
Kızlar Ne Diyor
+1 yılKadınlara ait olan hersey ayip hersey gunah. dogum, regl, emzirme vs. ama erkek sunnet olur dugun dernek yapılır ortalikta ciplak gezer, kiz regl olur aman kizim babana deme denir ayipmiscasina saklanir. tabi ki regl oldum falan diye ilan edilmemeli ama niye ayip oluyor anlamis degilim. zaten bunlar ayıp olmasa bile kadinlar bunu ifsa etmez
56 Yorumla
Soran+1 yılAynen öyle tebrikler. Cinsiyet ayrımı diyebiliriz açıkca yani
- +1 yıl
Doğum günahsa sende günah meyvesisin. Sokakta git emzir görmesi gerek herkezin.
Soran+1 yıl@Melankoli55 doğum günah demiyor. Öncelikle yapılan yorumu anlamayı deneyin.
- +1 yıl
okuma, okudugunu anlama konusunda problemi olan biriyle tartisacak değilim @Melankoli55
- +1 yıl
@nickimdebileolamaz yav he he
- +1 yıl
@nickimdebileolmaz yav he he.
Bende saçma buluyorum ozellikle okullarda kizlar kulaktan kulaga birbirine biseyler soruyo sanki öyle sorunca hic anlasilmiyo daha cok belli edip anormallestiriyolar bu durumu ben alirim cantamdan koyarim cebime abartilcak bisey degul saklayalim derken iyize rezil olmalari sadece komik
25 Yorumla
Soran+1 yılEvet dışardan izleyince komik oluyor 😄
Soran+1 yılGeniş kategorisinde bayrak sallıyorum galiba 😄 Aileden görmüşlükten geliyor bence bu. Kendini geliştirmeye baksa regl in ne olduğunu anlasa ayıp bir şey olmadığını farkeder çekinmekten vazgeçer ama işte..
Soran+1 yılAynen öyle 👍🏻👍🏻 genişliğimle daha mutluyum..
+1 yılSorun saklamak ya da göstermek değil erkeklerin normal karşılayamaması. Mesela bak ped aldım bir yerden. Kasiyer erkek ve kendini zor tuttu gülmemek için. Komik geliyorsa satmayacaksın arkadaşım dedim kasadan geçmiş onca şeyi de almadım. (O marketi işletenlerden biri o adam) Ugraşsın malak. Kadınız diye bir pedden bile utanmamız gerekiyormuş gibi davranıyorlar. İnadına gidip toptancıdan alıp cama dizesim geliyor. Kabullenecekler ama. Eşşek gibi kabullenecekler.
41 Yorumla
Soran+1 yılTerbiyesizlik mi desem geri kafalılık mı desem bilemedim valla
Özel Günler & Hijyen konusunda 1b cevap paylaştı. Cahil olan ayıpmış gibi düşünür. Allah kadınlara her yerde erkeklerin gözüne soka soka söyleyin gösterin diye vermedi ne kadar gizli o kadar iyi. Günümüzde tuvaletlerde ulu ortada açık brakılacak birşeyde değil mümkün oldukça erkekler görmemeli. Ben regl oldum sancısı var diye de konuşacak şeyde değil, madem öyle annene söyle ablana söyle kız kardeşine söyle olmadı yakın kadın akrabana sor ne biliyim biz öyle yetiştik ayıp yanlari da bunlar işte.
50 Yorumla
+1 yılAyip bir sey degil bir suru ayip sey var kimse garipsemiyor ama regl olmak sanki cok ayip bunlar hep he insanlarin uydurmasi eee tabi salaklar cogunlukta olunca sonuc bu
52 Yorumla
Soran+1 yılAslında bir de şu geldi aklıma. Önceden regl olan kızlarımız direkt evlendiriliyormuş. O yüzden kızlar saklarlarmış bu durumu. O zamanlardan gelen bir alışkanlık olabilir mi bu sence?
- +1 yıl
Olabilir ama tek nedeninin o oldugunu da sanmam
+1 yılÇünku toplumca yobaz bir topluma sahibiz.. kadinlar icin hem mucizevi hemde olagan bir durum ancak mahremiyet diye birsey varki bazi seylerin kapali yapilmasi gerekiyor hos olmaz neden bilsinki insanlar sana ozel kadinligina ozel bir durum ama hic bir toplumda konusulmasidan kacinmamak gerek
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılKardeşim edebe uygun olanı yapmak gerektiği için saklamalı. Yani tuvalete giderken peçeteyi bayrak gibi sallamıyoruz bakın ben wcye gidiyorum diye o yüzden onu da göstermeyiz. Kişiye göre değişir kişinin ahlak anlayışına göre şekillenir. Edep titizlik ister, ince eleyip sık dokumak gerekir. Hayız ayıp bir şey değildir fakat diğer başka kanamalar veya tuvalet gibi insana hoş gelmeyen, rahatsız edici bir şey olduğu için ve kadınların fıtratlarına uygun olarak daha incelikli düşünmesi edebe uygun olduğu için böyle yaparız. Sahih kız arkadaşlar arasında başkaları duymayacak şekilde bahsi geçebilir tabiki. Erkeklerin yanında böyle bir durum söz konusu bile olmaz. Bizim durumlarımızı bilseler bile zamanını kestiremezler ve ilân etmeye de gerek yoktur. O bizim özel durumumuzdur ve nasıl ki kıldan temiz miyiz değil miyiz gidip söylemiyoruz ya da cinsel ilişkinin olup olmadığını söylemiyoruz bu da onun gibi söylenmez. Özeldir.
11 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılEdep yerlerinde olan durumlar genelde dile getirilmez denmiş doğrudur, dinimizde bu konuda incelikli düşünmemiz söylenir.
Geçmişte kadın regline tanrıçanın iksiri deniyormuş. Bereket getirdiğine inanılıyormuş. Kadın egemen toplumlar varmış. Genç kızlar regl kanını alnına sürüp gururlanıyorlarmış. Sonrası erkek egemen toplum işte
26 Yorumla
Soran+1 yılİlk defa duydum. İlginçmiş. Bilgi için çok teşekkür ederim 😊🙏🏻
Soran+1 yılAynen öyle. Aslında birkaç yorumda da belirttim eğer okuduysan af buyur sana bunu tekrar söylemiş olacağım. Bir erkek sünnet olduğunda anlı şanlı düğün yapılır. Ama bir kız çocuğu regl olduğunda ayıp bir şeymiş gibi herkesten saklanır. Bazı yorumlarda vajinadan gelen akıntıdan dolayı ayıplandığı ve söylenmemesi gerek bir şey olduğu hatta çocukların bu durumu bilmesi onları biraz daha cinselliğe doğru ittiği söylenmişti ( yanlış anladıysam bu tarz yorum yapan arkadaştan özür diliyorum). Eğer regl ayıpsa bence sünnette ayıptır söylenemez. O da erkeklerin cinsel organıyla ilgili olan bir şey ve bu da çocukları cinselliğe itebilir o görüşe göre.. Bu düşüncemi eleştirir misin?
- +1 yıl
Hayır bende böyle düşünüyorum. Sünnet açık bir şekilde düğünlerle kutlanıyorsa regl de saklanacak bir şey olmamalı. En azından bu kadar saklanmamalı. Bir üye bana bu konuda tartışırken erkekler de rüyalanıyor o zaman bizde onu söyleyelim açık açık annemize, bacımıza erkekliğin sembolü diye, olur mu öyle? demişti jhfjff
Soran+1 yılRegl dönemini cinsellikle karıştırmaları cehaletlerinin göstergesidir kesinlikle.. Bu tip insanların mesaj atmasını istemediğim için gizledim zaten kendimi bende 😑
Benim icorganlarimin nasil durumda oldugu kimseyi ilgilendirmez. Söylemem, benim özelim o :D ister sinirli olayim. Ister olmayim. Hayatta söylemem. Ayip oldugu icin degil. Bu durumu paylasma ihtiyaci duymadigim icin. Tabi agrim, sancim olursa durum baska. En yakin erkek/ kiz arkadaslarima anlatirim
11 Yorumla
Soran+1 yılİnsanlara söyleyin demiyorum zaten ben. Anlatılacak bir şey yok ki ortada
+1 yılÇünkü biz türk'üz :D bizim amcaoğulları mermiye kafa atıyo. bizde herşey utanç verici çekingen toplum gibiyiz ama damarımıza basılırsa aman diyorum :)
13 Yorumla
Soran+1 yılBiz garip bir ülkeyiz ya
- +1 yıl
yalansa yalan deyin :D
Soran+1 yılDoğru söze ne denir 😄
Özel Günler & Hijyen konusunda 1,1b cevap paylaştı. Acikcasi kendimi hic de kasmiyorum gayet normal birsey.
41 Yorumla
Soran+1 yılEn iyisi 👍🏻👍🏻
+1 yılToplum yargıları işte , bir erkek sünnet olmasıyla övünürken bir kadının regli ayıp karşılanır. Erkek sünnet olur düğün yapılır , para takılır hediyeler alınır. Kadınlar marketten pet almaya utanır. Büyük ironi maalesef. .
40 YorumlaBasur da allah vergisi bir hastalık. Ama basurlu insanlar herkesin yanında rahat rahat BEN BASURUM demez. çünkü avret yerlerinde dönen o tur olaylar edep sınırları içinde gerek kalmadıkça söylenmemeli..
01 Yorumla
Soran+1 yılHayır gayet diyorlar. Sen rastlamamışsın
+1 yılBen de senin gibi düşünüyorum ve ped alırken yolda yürürken asla saklama çabasına girmiyorum lütfen sabit fikirli olmayın insanlar
30 Yorumla
+1 yılhiç öyle kasamam kendimi valla :D saklamam da haykırmam da :D
30 Yorumla
+1 yılyaptırım galiba 😏 tükaka bişey gibi bahsedilmesinden bende rahatsızım...
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılnie patronun yanındayken çantamın içinden pedi çıkardığım göstere göstere sokayım cebime. hiç görmücek bir şekilde hallediorm
23 Yorumla
Soran+1 yılBu da sizin görüşünüz tabi saygı duyarım. Şahsen ben öyle gözüne soka soka çıkartmam ama saklama çabalarına da girmem😊
Cevap sahibi+1 yıltuvalette ped değiştirdiğimi nie bilsinki. sıçmaya gidiorm da mı rahatca demeliymki
Soran+1 yılSöyleyin demedim ki
Tuvalete çıkmak normaldir de herkesin ortasında sıçmazsın değil mi?
31 Yorumla
Soran+1 yılOrtaya sıçmakla regl dönemi arasında kurduğun bağı açıklasana Allah aşkına. Hangi kafayla ikisini bağdaştırabiliyorsunuz
+1 yılhiç bir fikrim yok bizim evde tuvaletteki çöpe bile kirli ped atılmaz sanki erkekler bilmiyor bunu hatta çoğu bizden daha iyi biliyor bu kadar normal bir şeyin bu kadar saklanması çok traji komik
10 Yorumla
+1 yılçok küçük yaştan beri ayıp ayıp diye bilinçaltına sokulduğu için herhalde.
20 Yorumla
+1 yılBilmiyorum ama ilk başlarda işte 14 15 yaşlarında ayı babama üstü kapalı bir şekilde "Hastayım para verde gidip ped alayım diyorum" ayıp böyle şeyler babaya sözlenmez diyor. Ya annemle ayrısın senle yaşıyorum kime diyim aw...
Valla Allah benim başımdaki babayı kimseye vermezsin (âmin)10 Yorumla
+1 yılarkadaşlarına kabızımda diyebiliyo musun? canım elbette utanılıcak birşey değil ama ortalık yerde söylenmesi de garip ve ayıp. ilki kadar ayıp. he ben kabızımda derim diyosan orası başka. çok kötü bir örnek oldu ama neyse artık
01 Yorumla
Soran+1 yılÜlkemdeki insanların hiç ayarı yok ya. Kabızımdan ziyade bağırsaklarım tıkalı gayet rahat bir şekilde söyleyebilirim. Bir örnek verip karşıt görüşümü belli edeceğim derken nasıl abartıyorsunuz. Detayı da dikkatli okumuyorsunuz. Orada burada söyleyin ilan edin demiyorum yahu. Rahat olun diyorum kasıntı haline getirmeyin abartmayın diyorum. Ama regl dönmeni için öyle abartılı örnekler veriyorsunuz ki şaşıyorum. Örneğin regl dönemindeyim= bağırsaklarım tıkalı. / kabızım=vajinadan kan akan dönemdeyim.
Anladın mı aradaki farkı? Üslub tamamen. İkisini de kaba söylediğin zaman utanılacak bir şeymiş gibi duruyor. Üslubuyla söylediğin de sıkıntı yok
Ne saklamasi ya kizlar elinden gelse hoparlörle haber vericek dünyaya...
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBen baskasinin ozelimi bilmesini istemem dogrusu bilinse dahi yok ayin 16 si benim regl gunun diye bilmesine de hic gerek yok. Benim tuvalete girdigimi de kimsenin bilmesine gerek olmadigi gibi... ustune basa basa soyluyorum BENIM DUSUNCEM sadece bu
01 Yorumla
Soran+1 yılBende üstüne basa basa söylüyorum. Sorun ne zaman olup olduğumuzu bilip bilmemeleri değil. Bizim ped alırken falan orada burada rahat olamamamız. Sorun toplumun baskısı.
+1 yılTamam ama reglsin diye de bunu herkes bilmek zorunda degil, özelin olsun. Gelen gecene ay ben reglim vay ben reglim. Ee banane?
11 Yorumla
Soran+1 yılAbartılmasın diyorum sadece. detayda da belirttim ortalıkta bağırın demiyorum. Abartmayın diyorum marketten ped alırken oranıza buranıza sıkıştırıp bayan kasiyer arama derdine düşmeyin. Okullarda çantanızdan bin güçlükle gizleyerek çıkartmayın diyorum. Ortalığa ilan edin değil bu durumun ortasını bulun diyorum. Sadece ortasında olun ayarında olun. Ne çok abartın ne çok rahat olun. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir..
Tugalete gitmwk kadar normal bisey demissin regl olmak normal degil demiyoruz tugalete gitmekte normal ama herkesin icinde olmaz degilmi
21 Yorumla
Soran+1 yılOrtalıkta aç göster demiyorum ki. Sadece bu kadae büyütülmemeli diyorum 😊
Gizli Üye(30-35)+1 yılçünkü erkekler milli kadın o. türkiyede. Ve kadın pedi çıkarınca ooo diye hemen fantazi kurarlar kadında bundan çekiniyor haliyle.
01 Yorumla
Soran+1 yılOlabilir mantıklı 👍🏻
+1 yılAyıp değil de erkeklerde de bisuru allah vergisi olay oluyor ama gizli tutulur usul böyledir
03 Yorumla
Soran+1 yılErkeklerde olan bizde de oluyor ama regl başka. Söylensin demiyorum sadece abartılmasın. Kızların nasıl kasıldığını biliyorsun sende. Herkes öyle bir saklar ki pedleri falan. Birinin arkasına geçsin arkasında ordu yürür kimse görmesin diye bunlar abartılanlar. Markette illa bayan kasiyer aranır ped alındığında. Pedleri market arabasının içinde saklarlar falan. Bunları yapmasınlar diyorum. Geçip herkese duyurmaya zaten gerek yok
- +1 yıl
Evet bu kadının doğasıyla alakalı tamamen biz yapıyoruz böyle aslında
Soran+1 yılDaha rahat olsak artık. Büyütülecek bir mesele değil çünkü bu
+1 yılErkekle bayan arasındaki çizgiyi aşmamak gerek. Ben erkeklerin ereksiyonundan haberdar olmuyorsam onlar da benim bayansal mevzularimdan haberdar olmamalı, babam dahil
12 Yorumla- +1 yıl
Babasından çekinenler neyin kafasını yaşıyor anlamış değilim sen eşinede söylemezsin şimdi sanki bilmiyorlar
- +1 yıl
"Bayansal" değil de, "kadınsal" desen daha uygun olur sanki
Gizli Üye(25-29)+1 yılkadinin var olmasi ayip karsilaniyor kadinin özellikleri niye ayiplanmasin
20 Yorumla- Daha fazla (16)
Erkekler Ne Diyor
bir kere arkadaşlarımla hepimiz erkeğiz bu konuyu konuşmuştuk. Kızlar neden saklıyorlar utanıp kızıyorlar diye çünkü cinsellikle alakası yok bu olayın tamamen kadının doğası utanılacak sıkılacak mide bulandıracak birşey yok bunda , Allah vergisi ve doğurganlığın sembolüdür o olmazsa çocukta olmaz sonuçta ve bugüne kadar sevgililerim hasta olduğunda anlardım söylemeseler bile onlara belli etmeden mutlu etmeye çalışırdım şekerlemeler tatlı sepetleri yapar kapılarına bırakır kaçardım veya meyve ve meyve çayları koyardım içine , sıcak su torbası koyardım minilerden. Destek olmak en büyük görevimiz erkekler olarak ama çoğumuz bunu çok farklı yerlere çekiyoruz bu yüzden kızlar demek istediğim utanıp sıkılmayın asla bu kötü veya cinsel bir obje değildir bu kışın kar yağması yazın sıcak olması gibi doğal birşey bir tohumun çimlenmesi bir ağacın meyve vermesi kadar doğal birşey
42 Yorumla
Soran+1 yılGelde bunu anlat şimdi. Yazılan yorumları okuyun. İnsanların ısrarla "sen herkesin içinde ortaya sıçar mısın? " gibi salakça şeyler söylediğini görüp oha kime ne anlatıyoruz boşver uğraşmaya değmez diyeceksiniz 😊 Görüşünüz için çok çok teşekkürler. Size sonuna kadar katılıyorum ayrıca yaptığınız jestler gerçekten çok hoş tebrikler
- +1 yıl
Çok haklısın genelde hep sıçma yönüne konuyu çekmişler fakat o wc ihtiyacı kişinin elinde istesen yaparsın istemezsen 2 gün tutarsın ama regl tamamen farklı bir durum kız istesede istemesede uykuda olsada uyanık olsada gelen bir akıntı , çoğu erkek çok kötü gözüyle bakıyor ama bence ne utanılacak ne sıkılabilecek bir durum doğal yani buna karşı çıkanı Allaha karşı çıkmış sayarım şikayeti olanlar Allaha başvursun daha ne diyeyim :)
Ayiplandigi yok da...
Nasil desem, erkeklerce merak edilen ve nasil bir döngü oldugu bilinmeyen bisey oldugu icin kadinlarca hep gizli sakli tutulmuş. Kendi adima soyliyim, 25 yasindayim ve hala regl konusunda bircok seyi bilmiyorum. Hamilelerin adet olmadigini da daha dun ogrendim, dusun artik...
Sozun ozu; erkekler yuzunden, erkeklerin konuyu cinsellige baglamalarindan oturu bayanlarin kendilerince almis oldugu onlemdir, gizlemek saklamak...
Ben de cok dogal karsiliyorum ve ayiplanmamasi gerektigini dusunuyorum. Anneligin o mukemmel varligin belkide semboludur adet olmak, bu donguyu yasamak.24 Yorumla
Soran+1 yılÇok güzel bir yorumdu teşkkürler ☺️
Soran+1 yılKeşke herkes sizin gibi düşünse.. Emin olun biz bayanlar için her şey çok daha kolay olurdu o zaman. Sağlıkca teşekkürler bu güzel düşünce için
Şöyle söyliyeyim erkekleri o kadar çok rahatlatilarki erkeğin aldatmasi kari kiza bakmasi kalp kirmasi bu tür zevkler artik onlar hakinda bahsedilince normal görülmeye başlandi ve erkekleri iyice raharlati her konuda konuşulduğunda her yerinden bahsedildiğinde ya da güzel görüldünden beli oluyor
Ama bayanlarin regl olayi biraz daha tutumlu ve olgun bir şekilde karşilaniyor erkeğin yaptiklari veya yaşadiklari gibi rahat degil toplum da ha bu tam oturmadiği için gizlilik olarak görüluyor
Ama bunun olmasi daha güzel çünkü bir bayanin mahremiyeyi ona has olmali bir bayanin halini bir bayan anlar her erkek buna atlarsa ortada ne mahremiyet kalir nede çözülecek sorun daha fazla sorunlara yol açabilir12 Yorumla
Soran+1 yılBayan ve erkeğin olması gerektiği kadar eşit olmalıdır benim görüşüme göre. Ve o yüzden erkeğin normalleştirilmiş hatalarını kabul etmediğim gibi erkeği yücelten örf ve adetlerimize de karşı çıkıyorum. Kadın bu kadar saklanacaksa bence erkekte saklanmalı..
- +1 yıl
Işte adalet sağlanmadiği için eşit bir durum ortada kalmiyor demk istediğimde o zamanindan beri örf ve adet yanlişlardindan dolayi ya da eski kafalardan dolayi bu haldeyiz bir bayana ayip deniyorsa erkek içinde o ayip vardir ikiside eşit kilinmalidir
Kesinlile herkes senin gibi düsünebilseydi ama küçuk yaştaki etkek çocuklari bu tür konulari ögrenince ortaya konulan bir bayan meselesi artik küçümsenmeye başliyor nasilsa erkeğin ayibi olmaz zihniyeti var işe bizim arkamizdan gelen gençlere doğrulari öğretmemiz lazim yoksa bu toplum doğruyu bulamayacak
Ben hiç ayıp karşılamıyorum.. Bu doğanın bir mucizesi.. Niye ayıplayayım ki? Sevgilimin durumunu her ay takip ederim. Ağrılarına ortak olmaya çalışırım. Nedenini bilmem ama elimi karnına koyduğumda acısının hafiflediğini söyler hep. Ayrıca o dönemde tribini kaprisini çekerim. Başta garipserdi, utanırdı ama şimdi o memnun ben memnun. Bunda utanılacak ne var ki?
50 YorumlaGecem alisveris merkezinde kadının biri ped almis ben kasaya dogru giderken arkamdan birisi iterek gecti anlamadim basta acelesi var heralde dedim kasada bir baktim ped almis poset bir hışım koydu cikti birde benle göz teması kuruyor bu kadar utanilacak harbi hic bir sey yok dogalı bu yani
30 YorumlaÖzel Günler & Hijyen konusunda 1,4b cevap paylaştı. Arkasına bakmak lazım olayın.
Cinsel organı da ilgilendiren durum var.
Kadın cinsel organı olunca da konu biraz gizli yapılması daha doğru. Bir kızın cinsel organından akanı elin erkekleri bilmeli mi yoksa? Erkek zihninde o kızın organı canlanması vs bunlara gerek var mı durup dururken.13 Yorumla
Soran+1 yılBeyefendi. Anlatılsın demiyorum. Anlatılacak bir şey de yok ortada zaten. Ama cinsel organ örneği verdiğini iş sizin sünnete de kayıyor işte. Anlı şanlı düğün yapıp duyuruyorsunuz bunu. İnsanların kafasında canlanması hoş bir şey mi ye giriyor işte. Aradaki tek fark cinsiyet. İkisini de Allah buyurmuş. İkisi de sağlıkla ilgili. Ama bizim ki daha çok doğurganlığımızla ilgili. Ayrıca bizim olayın cinsel organla bir ilgisi yok yumurtalıklarımızla ilgisi var. Bir erkek yumurtalığı hayal edipte azmasın bir zahmet
Soran+1 yılevet farklı pencerelerden bakıyoruz..
+1 yıltabiki nefes almak kadar doğal bir şey. ama tabi insanlar neden iç çamaşırları kimseye göstermiyorsa neden prezervatif kullanan erkekler ellerinde sallaya sallaya gezmiyorsa kadınlarda bu yüzden saklıyor. Yani bazı şeyler uluorta bilinmemelidir diye düşünüyorum. tabiki bu doğal bir şey ama kimse ishal olduğunda ''ben ishal olmuşum sıçıp gelecem'' demez.
04 Yorumla
Soran+1 yılCinsellikle arasınsa ince bir çizgi var ama işte. Bunu göz önünde bulundurup yorum yapmak gerek. Ve uluorta söylensin demiyorum bu kadar strese girmesin bayanlar diyorum 😊
- +1 yıl
sadace cinsellik açısından söylemedim 2 açıdan söyledim. cinsellik açısından prezervatif örneğini verdim. diğer açıdan ise ishal olma örneğini verdim. sen hangi açıdan istersen o açıdan bak diye :) ama şöyle birşey var insanlar ishal olunca da stress olur. tedirgin olur buda onun gibi. kimse ishal olmuş diye ayıplamaz ama o kişi kimse bilmesin ister. icgüdüsel diyelim. rezil olurum korkusu :)
Soran+1 yılİshal olduğunuzu hemcinsleriniz arasında özellikle yakın arkadaşlarınızın arasında söyleyebilirsiniz. Yapıyorsunuzdur da açık olalım. Ama zor da kaldığınızda bunu söyleyebilirsiniz çünkü rahatsızlıktır ve ayıplanacak ya da gülünecek bir durum değil. Ama ne gerek var der söylemezsiniz. Bende bundan bahsediyorum. Söylemeyin ya sa söyleyin bu sizin elinizde ama çekinmeyin. Anladınız mı? Geçipte ben reglim diyip duyuru yapın demiyorum. İshalliği ayıplamadığınız gibi, hamileliği , sünneti, veya herhangi bir sağlık probleminizi ayıplamadığınız gibi bunu da ayıplamayın diyorum..
- +1 yıl
zaten kimsenin ayıpladığını zannetmiyorum. bilmiyorum ben bu konuda daha katıyım. ishal olsamda kimseye söylemem. benim şahsi fikrim tabi. söyleyenede karışamam
Ata erkil toplum yapısından kaynaklanıyor bu
Kadının ikinci plana atılması en büyük etken41 Yorumla
Soran+1 yılTabi ki. Cinsiyet ayrımının ülkemizde hat safhada olduğu ve kadının şaşırtıcı bir şekilde küçük görüldüğü bir ülkede yaşadığımız aşikar zaten
+1 yılBenim manyak arkadaşım var çıkıp bağırmıştı ben reglim o. çocukları diye. adamın biri peki diye tepki vermişti o kadar :)
31 Yorumla
Soran+1 yılHahahaahahahah. Özgüven tavan 😄
Özel Günler & Hijyen konusunda 1b cevap paylaştı. Çok değişik bir şey ya :D Ne demek yumurtalarım değişiyorda içimden kan akıyor ne demek ya na kadar da saçma :D Allahtan bizim yumurtalar standart :DSadasda
11 Yorumla
Soran+1 yılHahahaha güzel yorum 😄
- Özel Günler & Hijyen konusunda 8b cevap paylaştı.
+1 yılBu kadınlar için çok önemli bir şey. Neden ayıp olsun ki?
21 Yorumla
Soran+1 yılaynen öyle. Sağlıkla ilgili bir durum
+1 yılSiz kızlarda sırf adet yerini bulsun diye, her ay adet oluyorsunuz :)
14 Yorumla
Soran+1 yılTatlı bir espiriydi aslında neden bu kadar eksi yediniz anlamadım 😅
- +1 yıl
Aaaa valla yorumuna kadar bunun farkinda degildim 😃😃 hepsi bayan olduguna gore sanirim orf adetlerine sahip olmayan birileri 😃
- +1 yıl
O erkekte yeni yeni kizliga adim atiyor olmali daha yeni olacagindan esprim korkutmus olmali 😃
Soran+1 yılOnları kızdırmışsınız 😅
+1 yılDini anlayışların etkisi. Regl olan kadın kirli kadındır işte namaz kılamaz o halde pistir. oysa dinde kadına zorluk olmasın diye o günler için namaz ve oruç yükü kaldırılır fakat farklı yorumlanmış. Yahudiliğin etkisi olsa gerek (Yahudilerde cenabet ve regl olan kimsenin dokunduğu şey de kirli sayılır çanak eşya ise kırılır.
02 Yorumla
Soran+1 yılKirli kadın değildir. Regl döneminde absest alınamadığı için namaz kılınamaz oruç tutulamaz. Sizin parmağınız kesilse bir yerinizden kan aksa yine abdestiniz bozulur. Akıntı duruna kadar abdest tutmaz çünkü
- +1 yıl
Ben kirlidir demiyorum. Dini anlayışların etkisi ile kirli görülmüştür. Oysaki namaz kılamaması kirli olmasından değil kolaylık olsun diyedir diyorum
Çünkü ayıp kavramı çoğu zaman dinlerle ilişkilidir. Ve dinler eski toplumların kültürel yığınlarının ürüleri olarak topyekün kadın varlığını ayıplamaya, yasaklamaya meyillidir.
10 Yorumla
+1 yılKucuk yaslardan itibaren "hastalik" tabiriyle anildigi icin.. zten gerekli seks egitimide yok genclerimizin, bu gibi bir olayin olmasida gayet dogal..
40 Yorumla- Özel Günler & Hijyen konusunda 2,4b cevap paylaştı.
+1 yılEvet yahu bu tamamen dogal bisi ki hem ben cok üzülüyorum cunku cok buyuk haksizlik her ay aci cekiyosunuz bide ayipmis gibi bakislarla karsilasiyosunuz
40 Yorumla
+1 yılALLAH'ın verdiği büyük bir mucize bu olay ama ayıp olarak algılanması beni de çok rahatsız ediyor ve ısrarla gizleniyor utanılacak birşey gibi.
20 YorumlaCehalet sahibi olan insan, neyin ne olduğunu bilmeyen insan ancak öyle görür. ne ayıp ne yanlış birşey var ortada. Allah ın bir mucizesidir anlayana...
10 YorumlaEdepten saklıyorsunu edepten hani artık hiç olmayan varya işte o
213 Yorumla
Soran+1 yılBunun neden edepsizlik olduğunu düşünüyorsun? Hamilelik, sünnet olmak bunlarda edepsizlik mi senin için?
Soran+1 yılgayet. Allahın emrettiği şey bu da.
Soran+1 yılZaten öyle yapıyorum 😊
Soran+1 yılGönül ister ki doğru olduğuna inandığım şey için düşüncelerinizi bu yönde değiştireyim ama maalesef olmuyor. Teşkkürler görüşlerinizi paylaştığınız için. Sağlıkla kalın 😊
Soran+1 yılTeşekkürler. Aynen öyle. İyi günler 😊
- +1 yıl
Senin anneciğin seni dünyaya getirebildiyse; bu, senin edep sınırı içerisine koyduğun o muhteşem döngü sayesindedir. Bir insanın, dolaylı olarak bile olsa, kendi yaratılışının doğallığını edepsizlik olarak görmesi ne saçma..
- +1 yıl
@Şipşişmankız Ağzımı bozmamak ve arkadaşın konusunu sıkıntıya sokmamak için sana cevap vermeyeceğimm. Anladın sen beni.
- +1 yıl
Terbiyeden bahseden bir insanın ağzını bozmamak için çok çaba harcaması gülünç. Anlamadım ben seni, asla anlayamayacağım da... O kadar düşüremiyorum çünkü seviyemi.
- +1 yıl
@Şipşişmankız Seviyeyi tartışacaksan esamenin okunacağını pek sanmıyorum o yüzden boşver sen takıl kafana göre, Hadi ergen çocuğum benim...
çünkü bazı kızlar canım biz regl olduğunuzu duyunca gülmüyoruz bi'şey yapmıyıyoruz ki
10 YorumlaÖzel Günler & Hijyen konusunda 2,8b cevap paylaştı. Kadınlara özel bir durum. Kadınlar arasında kalmalı. Ayıp değildir. Ama herkesin (erkeklerin) bilmesine gerek yok.
25 Yorumla
Soran+1 yılDetayı okumadığınız gibi güncellemeyide okumamışsınız daha ne diyeyim size ben
- +1 yıl
Detayı da açıklamayı da okuyarak yazdığım bir görüş idi. Neyin kafasındasınız? Kabahat görüş bildirmekse not olarak "beğenmeyeceğim görüşler yazmayın" diye iliştirin. Biz de yazmayalım. Atarlanmaya gerek yok. Ne hakaret ettim ne küfür. Diyoruz ki soruna binaen özel bir durum. Bilimsel cevap arıyorsanız doktorunuza sorunuz.
Soran+1 yılBilimsel cevap aramıyorum. Ama en başından beri belirttiğim gibi herkes bilsin demiyorum zaten. Bunu kaç kişiye defalarca söylemekten gına geldi artık kusura bakmayın.
Soran+1 yılAlttakç yorumları okursanız karşı görüşü kabul ediyorum. Oturup tartıştığımda (tartışmaktan kastım kavga etmek değil) oldu. Ama bazı karşıt görüşlerle bunu yapmak çok zor. Direkt hakaret tarzında yorumla karşılaşıyorsunuz
Özel Günler & Hijyen konusunda 5b cevap paylaştı. Kültürümüze oturmuş bir şey bu. Böyle de gidiyor. Yabancılar tanımadıkları insanlara bile I'm on my period so get away from me diyerek işin içinden kurtulabiliyor.
10 Yorumla
1 yılArkadaşlar tabiki bağırın çağırin demiyuruz ama bu çok doğal Bir şey çok sağlıklı Bir şey hiç kimseden utanmayin sevgilim olsun kız kardeşim olsun kim benden ped istiyursa kasaya gidip rahatça alabilirim utanılacak Bir şey değil herkese iyi günler dilerim
00 Yorumla
+1 yılherkezin yaşamadığı yani erkek ve kadın olarak ve genital bölgelerle ilgili bir durum olduğu için uluorta konuşulması ayıp olarak karşılanır toplum içinde
12 Yorumla
Soran+1 yılToplumumuzda böyle evet haklısınız
- +1 yıl
ama sizde haklısınız toplumda çok abartılıyo tamam özel bir durum ama bilinmesi mahrem bişeyde değil
+1 yılne ayıbı ya allah öyle yarattı ayıp değil sadece cinsel bişey sonuçta ulu orta yerde konuşmak iyi değil
20 Yorumla- Özel Günler & Hijyen konusunda 831 cevap paylaştı.
+1 yılyıllarca toplumun aptal dayatmaları işte ayıp günah gibi saçma sapan şeyler
20 Yorumla Şimdiki insanların içi fesat ondan dolayi. Ben saygıyla karsilarom böyle şeyleri doğal şeyler bnce
15 Yorumla
Soran+1 yılYalnız değilim 😌
Soran+1 yılEvet
Çok saçma neden ayip olsun. sizin pisikolojinize öyle yerleşmiş bizim için siradan bir durum yani ne dalgaya alinacak nede ayiplanacak bir şey değil.
10 Yorumla- Özel Günler & Hijyen konusunda 3,2b cevap paylaştı.
+1 yılRegl bu ayıp falan değil.. Ayıp diyen kendi ayıp ediyo. Saçmalamasın...
20 Yorumla
+1 yılMal toplum yüzünden. Iç çamaşırı görünce bile azanlar varsa bu memlekette...
20 Yorumla- Daha fazla (42)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar