Şiddetin her türlüsüne karşıyız. Kadınların erkeklere uyguladığı şiddet de dünya üzerinde konuşulan ve dikkat çekilmeye çalışılan konulardan bir tanesi. Peki sen hiç böyle bir sahneye şahit oldun mu? Şahit olsaydın ne yapardın?
Kadına yönelik şiddet de dahil, güçlünün güçsüze şiddet uyguladığına şahit olduğun herhangi bir durumda nasıl davranıyorsun? Deneyimlerini paylaşmayı unutma...
Şiddetsiz günlere...
Şahit oldum
Şahit olmadım
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Bir kadının, bir erkeğe şiddet uyguladığına şahit oldun mu?
Evet bir bar çikisinda boyle bir seye sahit oldum disarida durmus aracimi beklerken arkamda bir erkek ve bir kizin konusmalarina sahit oluyordum arkamda kucuk agaclar oldugundan onlar beni farketmiyordu adam kiza israrla beni oldugum mekanlara adimini atma derken kizda ona sen bana ne yapacagim hakkinda kararlar veremezsin die birbirlerine karsilikli gondermelerde bulunuyorlardi bir sure gectikten snra adam kiza vurmaya baslayinca bende bu olaya dahil olmamin zamaninnin geldigini dusunerek uzerimde olan musta ile adama hissettirmeden onlerine atladim parantez icinde yaziyorum 'milli bir guresciyim' sporu birakmama ragmen iyi dovusebilen agbi olarak nam yapmis biriyim fakat gucumu guclulerden yana kullanmaktan asla kacinmam bu olayda da ornegini anlatiyorum sizlere mustayla vurmak istemem ama bu adam bunu haketmisti bence adamin karsinina dikildigimde neden kizi rahat birakmiyosun arkadasim kiz senin isteklerine gore hareket etmek zorundami istedigi yerde istedigi zaman gezip eylenebilir sen kocasimisin ki bu kadar zorluyosun kizi dedigimde sen karisma l*n bizim aramizda olan meseleye demesiyle kaburgalarina vurmaya basladim adam darbe yedikce bagirmaya basladi bense durmadan yerde musta ile vurmaya devam ediyordum barda taninan birisiydim beni gorenler korkarak adami altimdan almayi basardilar ama ben cok sinirli bir sekilde tekrar adami aldim ve bir daha seni bu mekanda ya da baska mekanlarda gorursem kararim kemiklerini diyerek adamdan uzaklastim kiza ne oldu diye soruxaksiniz adam kiza vurdugunda ne yazikki korkudan bayilmisti kendine geldiginde boyle birseyin birdaha yasanmayacagini soyleyerek barin onunden bir taksiye bindirerek evine gondermistim sonuc olarak
kadina kalkan eller illaki cezasini bulur kadina vuracak kadar aciz herifler cürüttüm nefretimi onlari döverek hafiflettim dayak adami adam yapmaz ama bazi seyleri yapamayacaginin farkina vardirir :))
dövdükten sonra uzuluyorum vicdan olarak ama döv beni diyede zorluyorlar adamı
erkekler belki fiziksel şiddet yapıyor ama bazı kadınlar psikolojik şiddet yapıyor :) bir erkeğin en lezzetli başının eti sanırım.. zira bu kadar kadın yanılıyor olamaz.. şaka bir yana ama Maalesf ki kimsenin kimseye tahammülü kalmamış.. bütün sorunlarımızı şiddetle çözmeye çalışıyorz diyalog kapısını kapatarak..
13
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Babam eğitimli ve şiddete karşı biriydi. Annemle sık sık kavga ederlerdi ama hiç vurmazdı. Annem hep ona vururdu. Babamı dövdüğünü kaç kez gördüm. Babamın dizlerinde sürekli morluklar olurdu. Aslında güçlü bir adamdır babam. Ama kadına şiddek uygulamazdı. Bir gün bir kavgada annemin kolundan tuttu ve annemin kolunda sadece bir kızarıklık oldu. Bu olaydan iki hafta önce annem kardeşimi döverken ben de onun kolunu cimciklemek zorunda kalmıştım çünkü balkonda dövüyordu çocuğu ve bütün mahalle bize bakıyordu. Kolundan tutup içeri çekiyordum gücüm yetmiyordu. Bende cimcikleyip içeri kaçtım, sonra içeri geçip beni kovaladı. Ben dayak yedim ama onu içeri sokmayı başarmıştım ve mahallelinin bize bakmasını engellemiştim. Gelelim konuya. O gün cimciklediğimde sağ kolunda fındık kadar bir morluk olmuştu. İşte babam onun sol kolunu tuttuğunda kolu sadece kızarmıstı. Ertesi gün iki hafta önce benim cimciklediğim morluğu göstererek bunu sana ödetecem dedi babama. Babam onun sol kolunu tutmuştu ve sol kolunda hiç bir şey yoktu. 3 gün sonra kadına şiddet gerekçesiyle derhal babamı evden uzaklaştırdılar. Ben olayı biliyordum. Sadece kolunu tutmuştu o gün ve bir iz yoktu. Akşam annemin yanına pat diye girdim giyinirken. Sol kolu elim kadar morarmıstı. Bunu babam yapmamıştı. Aslında bizim evde tek şiddet uygulayan da kendisiydi. Ama babamı yalan söyleyerek kendi yaptığı bir morlukla evden uzaklaştırmıs yüklü bir para cezası ödettirmişti. Evet şahit oldum.
kadınlar erkeklere göre daha şiddet yanlısı emin ol babalar genelde çalışır annelerdir hep çocuklarıyla vakit geçiren dolayısıyla çocuk dayak yiyosa hep anneden yer şiddete alışan anne babaya karşı üstünlük kurmayada çalışır takma sen kafana umarım herşey gönlünce olur
Yahu erkeğe vurulduğunda erkek hakediyor, kıza vurulduğunda zalim adam! Çifte standart bu! Ne vururum neden vurmasına izin veririm. Bana bir kız boş anımda vurursa aynı şidet ile karşılık veririm o kadar. Daha hiç gerekmedi.
Cinsiyetçi değilim en başta belirteyim. Fiziksel şiddet deyince ilk akla tokat yumruk gibi kavramlar gelse de, şakayla karışık gücününü yettiği kadar vurma eğilimi gösteren kız bir hayli fazla. Daha çok kıskançlık durumları nüksettiğinde artan bir durum olarak şahit oldum. Sözel şiddete girmiyorum bile argoda "karı dırdırı" olarak bilinen eyleme maruz kalmayan erkek sayısı yok denecek kadar az. Bu şiddet türleri psikolojik şiddeti de beraberinde getiriyor. Aile değerlerine, gelenek ve göreneklerine bağlı bir toplum olduğumuzdan ve uzun süre dini kurallarla yönetilip Cumhuriyetten sonra kadının daha özgür bir birey haline gelmesinden dolayı bu geçiş sürecinde kadının ikilemde kalması, Türk kadınında daha çok görülen kapris ve trip eylemleri meydana getiriyor. Bu sonuca uzun süre düşündükten sonra vardım. Birkaç kere yabancı sevgilim de oldu aradaki fark bariz bir şekilde görülüyor. Şiddetin birden fazla çeşidi olduğundan dolayı, sadece fiziksel şiddet akla gelmemeli. Toplumsal cinsiyet rollerinin baskısı toplumumuzda fazlaca hissedildiği için hem kadın hem erkek psikolojik ve sosyal baskıya marz kalıyor sürekli. Gitgide azalan bir durum olsa da erkek hala evin reisi ve geçimini sağlamakla yükümlü tek birey olarak görülüyor. Burada yeni olduğum için kuralları tam olarak bilmiyorum bu kadar uzun yazdığım için kusura bakmayın. Ama başlıkta "dünyada erkeğe yönelik şiddet de dikkat çekmeye başlayan bir konu" yazısını görünce ben de bu durumun sadece fiziksel şiddete indirgenmemesi gerektiğini düşündüğüm için bu kadar ayrıntılı yazdım. Konudan sapıp lafı alakasız yerlere getirdiysem affola.
İş yerım sanayide yani genellikle erkekler var bir gun sabah saat 7 gibi dükkanı actım bir cıglık sesı gelıyor bir yerlerden neyse kapatım dukkanı arka sokaga dogru gıttım kazanların oldugu yerde (kazanlar sıcaktır ancak henuz kapalı oldugu ıcın yapıstırmaz ınsanın elını) bır erkek bır kadını dövuyor kadının suratını kazana bastırıyor. Hey napıyorsunuz orda dıye seslendım yaratık sanane l*n sıktır gıt ısıne bak dedı. Bende adama saldırdım neyse ıse adam kadını bıraktı kaçtı polıs cagırdık kadın ıfade vermek ıstemedı sıkayetcı degılım dedı kocamdır döverde severde dedi. :@ nasıl sinir oldugumu bilemezsiniz. daha sonra bu vatandas 5 kısıyle gelıp benım 4 mt yukseklıkte 8 mt genıslıkte kı vıtrın camımı kırmaya calıstı tasla kırılmayınca sopa ve levyelerle kırmak ıcın vurdular cam patladı 1 ının durumu agır 4 kısı de hafıf yaralı hastaneye kaldırıldılar.:) ilahi adalet bu olsa gerek. :D ben sıkayetcı oldum tabi yargılanıyorlar hala
gelelim kadının erkege sıddetıne. şu an hala gittigim spor salonunda bir kız arkadasım vardı sadece arakadas neyse bununda bır erkek arkadası vardı ama sporla alakası yok bıldıgım kadarıyla spor salonunun ust katında tekvando egıtımıde verılıyordu premıum uyeler derslere katılabılıyordu falan ıste bu kızda tekvandoya gıdıyordu bir kız bana cocugun bunu aldattıgından suphelendıgını söyledı falan fılan ıste 2-3 gun sonra ayrıldık dedı. gecen ay cocuk salonun onune geldi kızla konusmak ıstedı bende gızlıden gızlıye bakıyorum cocuk kıza tokat attı ben tam kapıya yoneldım kı sen kımsın kıza vuruyorsun gıbılerınden cocugu kızın elınden zor aldım.
Şiddete karşıyız her turlusune hayvanlara insanlara kısaca tüm canlılara evet bir erkeğin sokak ortasında eşini tokatladigini gordum ben kimse bisi yapmıyordu bende dayanamadım dedim sen nasıl erkeksin kadına el kalkmaz diye elini tuttum adam bana sanane l*n benim karım dedi bende dedim insan o insan bu lafimin ustune kadın da bana sanane dedi o benim kocam doverde severde dedi bir an durakladim şaşkınlık yaşadım 10 sn falan sonra adama döndüm madem esin senin git eve seviyor musun dovuyor musun evinde hallet dedim topluma kötü ornek olmayın dedim ama ne çare pişman oldum doğrusu karistigima insanlarımız çok enteresan :) gülüp geciyorum
@fırtınasessizliği ozur dileyerek size katılmıyorum darp ederek şiddet uygulayarak bir yere varilmaz en iyi sert tepki bence ona karşı sanki yokmuş gibi susmaktir o anda fark etmez ama sonra jeton dustugunde pişman olur
Sitede bile sevgilisine şiddet gösteren kadın sayısı fazlaca var
Erkek şiddetine tepkisini fazlaca gösteren insanların , nadir de olsa medyaya sızan kadın şiddetini gördüklerinde ohhh , aferin , ellerin dert görmesin diyerek sirittiklarini gördükçe samimiyetsizliklerini anlıyoruz
Kadın şiddeti gören erkek sayisi sanıldığından fazladır fakat çoğu erkek gururuna yediremediginden bunu dillendirmez
Oldum, annem üvey babama uçan tekme ve kül tabağı ile dalmıştı, ne yapayım anamı mı toktlayayım kendine gel diye :D
Bana da yapıldı ancak kolum cimciklendim tek yani :D Yahu şuna sinir oluyorum, kadın eşitliği için savaşılırken erkekler eziliyor. ''Kadınlara el kalkmaz, gücün kıza mı yetiyor'' vb. tarzı sözler ile erkeğin kadına kendini korumak amaçlı dahi olsa fiziksel bir münasebette bulunmasına engel olunmaya çalışıyor. Tekrar diyorum, nefsi müdafa dahi olsa şerefsiz ilan edilir erkek. Tabi erkeğin kendisine vuramayacağını bildiği için saldırıp adamın peşini bırakmayan kaşarlar dolu ama, onlar ''ezilen'' taraf oldukları için bir şey diyemiyoruz ''şerefsiz'' olmamak için :D
Bizzat kendim şiddet gördüm, hem de defalarca. Fakat bu şiddet fiziki değil, psikolojik şiddetti. O şiddetleri görmektense, tekme tokat dayak yemeyi tercih ederdim, bu kadar acıtmazdı canımı, bu kadar travma yapmazdı hayatımda. İki tokat ya da yumruktan daha çok acıtıyor canınızı sevdiğiniz insan tarafından suiistimal edilmek, aldatılmak, kandırılmak ve duygularınızla oynanması. Üstelik seneler geçmesine rağmen kapanmıyor o yaralar, en ufak bir terk edilişte ya da ayrılıkta tekrar cereyan ediyor.
Elbette şiddetin her türlüsüne karşıyız. Ama erkeğin kadına yaptığı şiddetle kadının erkeğe yaptığı şiddet (?) bir tutulmamalı. bir kere erkek kadın onunla birlikte olmak istemiyorsa yani ona istediği şeyi vermiyorsa öldürür, döver. Size soruyorum hangi kanalda hangi haber bülteninde 'kadın kendisiyle birlikte olmak istemeyen erkeği önce dövdü sonra 24 yerinden bıçakladı ellerini kesti yaktı' haberini okudunuz ya da dinlediniz. Yok kadınlar dırdırıyla dövermiş yok ayrılırken tokat atarmış. Bu şiddetse kadına şiddet ne? Arkadaşlar iyi veya kötü kimse şiddeti haketmez. Şiddet en son yoldur. Ama kadınlar bu dünyaya erkeklerin işlerini daha rahat görebileceği istediğini yapmayınca daha kolay dövebileceği katledebileceği için zarif yaratılmadı ve erkekler de bu amaç doğrultusunda güçlü yaratılmadı. Önemli olan insan olduğunu Rabbinin her şeyi görüp işittiğini bilmektir. İnsan olduğumuzu unutmamak dileğiyle..
Bir erkek tarafından şiddet gördüm onu kucumsedigim için daha doğrusu bir kadına hakaret ettiği için ona yapabileceğin şeyleri söyle dedim kadına seni doverim diyordu sonrasında bir gün boyunca yatmak zorunda kaldım bileklerim tamamen morarmisti polisi aradım ama şikayetçi olmadım olayın üstüne geldi arabamin camını dagitti ama ben güçlüydum her kadın güçlüdür ruhen gucluydum canım aciyacagini bildiğim halde onu sinir etmeye devam ettim ve psikolojik olarak cok etkilendim aradan 1 yıl geçti ve hala bazı geceler istemsizce ağlarım ama yine olsa yine yaparım FİZİKEN DEĞİL AMA RUHEN GUCLUYUM HER KADIN GÜÇLÜDÜR BENİM ARKAMDA BABAM VARDI ONLARINDA ARKASINDA BİRİ OLSA O KADINLARDA GÜÇLÜ OLURLARDI
şahit olmadım, ama bu olmadığı anlamına gelmez. illa ki bir yerlerde oluyordur bu. şiddetin her türlüsüne karşıyız elbette ki. tabi duruma göre affetmek kişinin kendisine kalmış ama gücünün yettiğine şiddet uygulamak genel olarak onaylamadığım bişey.
şiddet ayrıca sadece fiziksel olmuyor, psikolojik, cinsel ve daha birçok kategoriye ayrılabilir belki. hepsi sonuçta karşındaki kişiye zarar veriyor. bu sebepten keşke hiçbir şekilde şiddetin hiçbir türlüsü uygulanmasa insanlara. burada önemli olan bir de şiddete maruz kalan da olsak, tanık olan da olsak sessiz kalmamamız. haksız yere buna maruz kalmışsak bunu duyurmalı, gizlenmemeliyiz. çevremizden beklenilen de bizlere bu konuda manevi destekte bulunmalarıdır.
9. Sınıfta bir erkek kasten ayagıma bastı ayağım acıdıgı icin ve sinirlendigim icin. Gelisi güzel yumruk attım kaş patladı. Ama o durmadı arkadasıma saldırdı. Yani haklılık payı var. ;) Annem; Evimizi basan adam. Komsumuz ( yönetici olunca ) Bizi tehdit etti. Evde tek ben kaldıgım icin konunum bizimle alakası olmayınca adam da edebini takınmayınca annemde bıcak cekti. Yani ağır siddet var. Ben bana biri siddet uygulasa bende ona uygulatim. Ama siddete her türlü karsıyım. Burada Konya Erkek sıgınma evi var.
bir sevgilimden gördüm çocukluğumda ailede gördüğüm şiddetten dolayı kadına el kaldırmamaya yeminim var kuzenimle benim fotolarımı görmüş facede kalabalık bir caddeye çağırdı sorgu sual sormadan beni aldatırsın hee diyip öyle bir dövdü ki tekvandoya gidiyodu kendisi tüm öğrendiklerini üstümde uyguladı bense elimi arkadan bağladım yeminimden dolayı dayamı bir temiz yedim ama öyle bir dayak şekli yok :o dövdükten sonra kimdi o dedi kuzenim dedim bir tane daha vurdu kaçtım :) sonra özür diledi gerçeği anlayınca ama affetmedim :)
Kizin saclarina asilmis birini gormustum. Elini hizlica cektim napiyorsun sen diye. Bir de genclerdi. Kizi evine kadar goturdum. Zulme sessiz kalan dilsiz seytandir deyip, mumkun oldugunca yardimci olmak lazim.
Birgün arkadaşlarla gezerken, bir bağırış duydum. Nerden geliyor diye bakarken, kızın biri çocuğa tokadı yapıştırdı, elindeki yüzüğü çıkardı ve fırlattı.
O an herkes yüzüğe bakıyordu. Yüzük yuvarlandı yuvarlandı, kanalizasyon giderinin kenarında kaldı. :))
Kız gitti, adam ise orada kalakaldı. Yüzüğü almadan o da yoluna devam etti. Bir erkek için yaşanacak en kötü siddet bu olsa gerek.
O değilde kaba kuvvet/ fiziki güç üstünlüğü kadınlarda olsa idi daha mı çok yoksa daha mı az cinsiyete dayalı şiddet mağduru olurdu bilemedim. Cevabım evet oldu da kadının eze eze dövdüğünü görmedim. Erkeğin sabrettiğine şahit oldm. bence oda sayılır.
Şiddeti bizzat ben ailemden gordum. Bir iki kez değil bu bir kaç kez olduğu için dayanamadım. Sustum sabrettim. Ama sudan sebebler yüzünden hiç bir suçum yokken dövmeleri sözleriyle tahrik etmeleri hakaret etmelerine dayanamadım. Maddi ve manevi davami actim.. asla yapılan hatalara sessiz kalmayın. Asla haksizliga uğrarken susmayin. Sabredim geçer demeyin bayanlar. Geçmez. Kafanızı bir karınca ezer gibi ezene kadar geçmez. Hakkınızı hukukunuzu bilin. ..
Ben ! Halam eniştemi ve mahallenin erkeklerini döverdi çok :D erkek gibi kadındır bir gün birinin ' kulagını kafandan ayıracam ulan senin ' diyerek çekmiş ayrılmış deri birbirinden olay emniyetin önünde olunca çabuk almışlar elinden allahtan sonra babam gidip çıkarmış karakoldan :D Not: Tamamı ile yaşanmış bir olaydır :D
Oldum, cafede oturuyorduk. Ben yine bunları kışkırtıyordum eğlenerek. Bunlarda gülüyordu falan derken meğersem bizim oğlana karşı masadaki kız bakıp bakıp gülüyormuş. Bizim kız, arkadaşı dövdü 6-7 tane tokat birde kafaya çanta. Sonra kıza gitti of of offf.. sonra yine oğlana bir tekme attı oturdu. Ben şok ben iptal ve dayanamadım kahkahalar attım.
Psikolojik şiddeti de hesaba katarsak şiddete uğramayan erkek yok gibi bir şey aslında. Kadınlar genelde fiziksel şiddet görürken (ki bunun toplama oranı %1 bile değil) erkeklerin neredeyse tamamı, psikolojik ve hukuksal şiddet görüyor. Üstelik bunu dillendirdiği an alay konusu oluyor. Gerçekler medyanın söylediğinin tam zıttı.
Onu parçalardım. Eğer bir ardakaşınız karısını dövüyorsa, arkadaşlığınızı bozun. Dışlayın. Mahallenizde rkmek bile vermeyin. Su bile almaya gelse, sana yok deyin. Dışlayın, dışlatın. Soyutlayın. Bu onu bunalıma sokar ve karısını dövemeyi bırakır. Tövbe eder.
Çok şahit oldum.. Son yaşanan olayda kadın adamın tişörtünü yırttı aldı üzerinden.. Her yerini tırmaladı, adam tişörtsüz bir şekilde kaçarak anca kurtulabildi.. Kadınlar korkunç yaratıklar.. Baba olma hevesim olmasa inanın ki yalnız yaşayıp yalnız ölmeyi tercih ederdim..
Abi Selamlar, İnanın kainatın en acımasızı kadınlar bence. Sırf bu olanları gördükçe, yaşadıkça yalnız kalmak bile daha mutlu yapıyor beni. Daha derin mevzular kadınlarla ilgili ama açmak istemiyorum uzadıkça uzar. En bast örneğini vereyim mi? Evli olduğun halde işssiz kalsan kadın sana kaç gün bakabilir, dayanabilir? En fazla 6 ay. Ama sen kadın için bir ömür boyu çalışırsın, çalışıp/çalışmamasını sorgulamazsın. Kadınlar=Bencil Yaratıklar.
@denemelaynnnnnnnn aynen öyle dostum.. Son zamanlarda iyice uyanık oldular.. Çalışmaya gelince "evi geçindirmek erkeğin görevi", yemek yapmaya gelince "kadın hizmetçi değil erkek de yapsın", evlilik monotonlaşınca "kocam hiç eskisi gibi sürprizler yapmıyor" yahu sen ona sürpriz yap o zaman, "aaa ben niye yapayım, ben kadınım".. Hep zaten erkekler kadınlara yaranmak zorunda.. Evlenirken bile erkeğin evi olmalı, arabası olmalı, eşyaları almalı, takıları almalı, düğün masrafı yapmalı.. Peki kadın ne yapacak? Kocaman bir HİÇ.. Sadece süslenip püslenip kasılacak.. Dediğin gibi çok uzun mevzular bunlar.. Ancak sen ve ben gibi yaşı ilerlemiş ve ömrü boyunca kadınlardan çok çekmiş insanlar bilebilir.. Hani bir laf vardır "tencere demiş dibim altın, kepçe demiş girdim çıktım" Yani kadınlar kendini ne kadar överse övsün biz onların ne olduğunu gördük.. Hayırlı günler kardeşim..
Böyle sahnelere şahit olmadım, hayır. Lakin şiddet sadece fiziksel olarak ifade edilecek bir şey değil. Başka birini aşağılamak, küçük düşürmek de istismar etmek kapsamına giriyor yani o da bir tür ''şiddet'' Ve ne yazık ki bunu yapan çokça erkek olduğu gibi kadın da var. Her türlüsü iğrenç.
istiklal caddesinde tünel çıkışı kız çocuğa bir şey anlatıyordu sanırım çocuk telefonu açtı konuşmaya başladı kız niye dinlemiyon l*n beni diye elinin dersi ile çocuğu yapıştırmıştı çocuğun burnu kanadı telefonu yere düştü millet yardım ettti parçalanan telefonun parçalarını toplayıp çocuğa verdiler falan sonra kızla hiçbişey olmamış gibi devam ettiler
oldum arkadaşlar kötü bir olaydı hala oğlu vardı yanım da polis o olay fazla büyüme di adamı aldı hemen ekip falan geldi nişanlısı imiş kız 1 dk demedi kızın gözü burnu falan fena oldu sonra sını hala oğlun dan öğrendim kadına şiddet olunca olay büyümüş kamera kaydını falan istemiş savcılık kamu davası açılmış kız zaten nişanı attığı için saldırmış bu falan filan adam tutuklanmış işte kamu davası olunca ama şimdi oturup düşünün ce ya kız yalnız olsaydı biz de tesadüfen orada olmasaydık.
Bazı erkekler şiddet göstermemek için kendisini kadına teslim eder, çünkü hiçbir erkek kolay kolay dayak yemez veya sakin kalmaz bunu bilmek lazım unutmayın.
Bende dahil olsam kadına el kaldırmam zaten kadının vurması çok fazla erkeği etkilemez ama şiddete yine de karşıyım.
Sözüm; Şiddeti sevmeyiz karşı çıkarız gün gelir şiddet uygularız. Unutma şiddet insanlar için bir vazgeçilmezdir kabul et. Şiddet sadece kadına değil, hayvan da olsa şiddet uygulanmaz.
Elazığ'da sokak ortasında maalesef şahit olmuştum polisi aradım polis geldi ama adam çoktan kadını bırakıp gitmişti. Kadın, öyle bir şey olmadı falan dedi... Bir de az önce şahit oldum Fenerbahçe - Galatasaray bayan basketbol maçında sahaya '' Kadına şiddete hayır '' Pankartıyla sahaya çıkan bayan Fenerbahçe basketbolcularına o sırada kötü tezahürat yapıldı hala yapılmaya devam ediliyor...
bir kere bir kadının bir erkege parkın ortasında bagırıp çagırdıgını gördüm o erkeğin yerin de olsam o kadının agzını burnunu kırar sktri çekerdim kadın adama bu bayram senin geri zekalı anenin yanına gitmek istemiyorum kadın çok salak felan dedi adam karıdan resmen korkarak konuşuyordu
Kim güçsüz kim haksizliga ugramissa dil din irk ayirmaksizin taniyayim veya tanimayayim yardımcı olurum oldum da. Yarın öbürgün ayni durumda bende olabilirim ama ben sanmiyorum birinin tanımadığı insana yardım etsin çünkü bütün ikili ilişkilerin çoğu çıkar davasına dönüşmüş durumda. Ben kendimden sorumluyum ve her türlü mudahelede bulunurum bana. Şahit oldugum olay 4 tane bayan bir tane erkegi dovmeye kalktilar ellerinden aldim :)
2 hafta once Mecidiyekoy ortaklar caddesinin orda ki yol calismasini herkes bilir, neyse bayagi fa kalabalik tek sira halinde yuruyoruz, davaronun teki karisi magazadan gec cikti diye agzina tokati şap diye yapistirdi, kadin hayatim dur bisey dicem derken bir daha patlatti, ne yazik ki kadin halinden memnundu ama mahcuptu ama ama iste,
bir kere Küçükçekmece sahilinde tren giriş yerleri vardı altgecit orda adam karısını dovuyordu ilk başta korkmuştur yaşım 12 falandi alt geçitlerde ozamanlar baleci tinerci kaynardi adamın elinde bıçak karısı yerde tokatliyor hemen kostum abimi cagirdim abim hemen araya girip adamı dövdü polisler gldi adamı serbest bıraktılar abim 1 karakolda tutup bıraktılar
"Kadınların erkeklere uyguladığı şiddet de dünya üzerinde konuşulan ve dikkat çekilmeye çalışılan konulardan bir tanesi. " Ne zaman bir kadın erkeğe zarar verdiğinde gündeme geldi bu? Hep zaman kadını haklı çıkardılar. Gündeme bak hani bunca piskolijik ve fiziksel şiddet gören erkek nerede? Hep kadın hep kadın
Şahit oldum. Elimdeki sıcak su dolu çaydanlığı kaldırdım. Suratına indirmek istedim. Sağ duyum engel oldu. Şerefsiz herifin tekiydi.
6
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bunu kesinlikle gördüm. Kadınlar erkeklere fazlasıyla şiddet uyguluyor. Ama bizim canımız yanmadığı için sorun çıkmıyor. Geçen kardeşimin okuluna gittim (Lise). Çocuğun sınıfa girdim. Kız bir tane çoçuğun sırtına 2-3 tane geçirdi sertçe çocuk orda arkadaşıyla konuşuyor. Konu da kıza makaradan şişko demiş. Benim bile için gitti. Çocuk hissetmiyorum sorun yok dedi. Bence gururdan dolayıydı. Ama ben olsam geçirmiştim çoktan bir tane...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Sahit oldum, evde oturuyordum ve sokakta iki cift ( genctiler) yururken kiz bagiriyordu az takip etim kiz birak beni felan diye bagiriyor oglanda zorluyordu tokat atigini gordum ilk once neyapsam derdine dustum sonra otobuse bindiklerini gorunce polisi aradim bu saatte su otobus duragindan bu otobuse bindiler dedim ve Polis otobusden aldi onlari sonra neoldu bilmem.
Bazı kadınlar ve kızlar vardır sabahtan akşama kadar dövsende yetmez. Bazı erkekler vardır ki bunları da testereyle öldürsen yine de hırsını alamazsın. Yani her iki türden de çok kaşınan var. Ama siz bayanların sadece kadınlar eziliyor öhü öhü diye feryat etmesi saçmalık. Bizim toplum olarak disipline sokulmamız gerekir. Böyle bir sorunumuz var !
Şiddeti fizik ve psikolojik yönden teste tabi tutmak lazım. Psikolojik anlamda iki tarafında birbirine yeni bir dünya harbi açmış olmasını kabul etmek lazım gelir. Fiziksel şiddette ise şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki; insanoğlunun eş yaratılmışlığının Lilith'ten gelen o egoizm ve feministlik; kadının da erkeğe şiddetini yansıtıyor gözlerimize. Her ikisine karşı olmakla beraber, bir an önce sevginin ve sadakatin değerine davet ediyorum herkesi.
bakın şimdi büyük bisi olarak görmiceksinizde ben lise 2 ye gidiyorum ve kızlar artık kızlara vurulmaz lafını bir kalkan olarak kullanıyorlar çok terbiyesizleştiler yumrukla giriyolar küfür ediyolar vuramıyosunda hadlerini aşmaya başlıyolar gerçekten bişide yapamıyosun sana 5 yumruk atar hiçbirşey olmaz ona elini sürersen disipline gidersin + sülalesini toplar ananı s****ler
1saat önce sahilde otururken bağrışma duyduk kadın sesi baskını ama bizde (7kişiydik) hemen olaya el atalım dedik ağaçlar felan vardı oturduğumuz yerden gözükmüyor koltuk koştuk bide ne görelim kız çocuğa vuruyor erkekten bir tepki gelmeyince yolumuza devam ettik.
Gordum ablamin enisteme karsi ama enistem kasindi cok ugrasti tabi ona siddet denmez bir saka ve cilveydi gulustuk zaten. Bence boyle olmali siddet degilde erkek gucludur yani bayana kalditmazsin el ama hatun kizmissa sana o da cilvesidir sana verdigi degerdir bir iki cimdiklemenin hesabi yapilmaz. Tabi ortaligi dagitip hakaret sacmak degil
evet şahit oldum dükkanda gelen müşterilere bakıyordum bir ara patronun avukatı alışverişe geldi hanımıda yanındaydı tezgahtaki ürünlere bakınırken avukat hanımına tezgahtakilerden gösterip birşeyler dedi kadın birden doğrulup avukata öyle bir bağırdıki adamçağız resmen annesinden azar işitmiş cocuk gibi bir kenarda beklemeye başladı
arkadasim esine tokat atarken elini havada yakalamistim havada hic sevmem kendinden gucsuz insanlara siddet uygulayani sonrada arkadasla muhabbeti kestim
Oldum.. Yolda adam kadını silahla vurdu arabadan inip adama doğru koştum o esnada 2 tane adam geldi kadının yakınlarıydı silahlı adamı 4 kere bıçakladılar adam yere yığıldı vurmaya devam ettiler ayırma gereksinimi duymadım kadına koştum bişeyi yoktu korkmuştu silah kuru sıkıymış. Polis geldi sonra falan filan..
Evet oldum, arkadaşım yanında sevgilisi bende kız arkadasimlayim kafede oturuyoken arkadaşı başka kıza bakarken yakaladı kafasını çevirdiginde sağlam kroşe yemişti gülmekten yere düşmustum göz morarmisti her hatırladığımda güldüğüm olaydır.
Çok küçükken şahit olmuştum yaşım 10-11 falan biranda çocuk sevgilisini dövmeye başladı nasıl kızın yanına yetişeceğimi şaşırmıştım ki daha çok küçüğüm o zaman arkadaşlarımla toplaşıp yardım etmiştik..
Evet lisede yüzük diye bir oyun oynardık yüzük birinin eline saklanır tahmin yanlış çıkarsa eline 10 sopa vurulurdu kızlar ve erkekler vs oynardık ulan biz kızlara kıyamazdık kızlar elimizi şişirirdi resmen ve çok ballardı zaten şuanki problemlerimin o günlerden kaldığına inanıyorum. :)
Bir gece saat 3 4 gibi apartmanın altından sesler geldi camdan baktım kadının kucağında bebek vuruyor kadına , nasıl saklıyor bebeğini görmeniz lazımdı o kadar caresizdi kadin.. bağırdım bekle dedim indim aşağıya kaçmaya başladı , sonra geldi yine dayağı yiyip gitti
hiç şahit olmadım eğer olsaydım o adamın ağzını burnunu kırardım kimse kimseye wuramaz buna hakkı yoktur asla we şiddet gören kişilerin yardıma ihtiyaçları olur bunu görmezden gelemem...
Şiddetin türüne göre değişiyor. Ama fiziksel şiddetten çok daha yaygın olan şey psikolojik şiddettir ki maalesef herkes bunu yaptığı halde fiziksel şiddet kadar ön planda tutulup yargılanmaz.
Kadının erkeğe değil ama erkeğin kadına oldum. 155 polisi aradım hemen. Kendimin müdahalesi imkansızdı çünkü ben minibüste idim onlar da otomobilde seyir halinde idiler.
hoş bir durum değil biliyorum, her ne kadar şiddete karşı olsam da bazen hak ettiklerini düşünüyorum. kız kardeşim milli sporcuydu branşından olsa gerek bayağı dövmüştü çocuğu. o an bir afallamıştım. ama napalım o da gelip taciz etmeseydi kızı.
pazar gibi bir yerde tezgahları inceliyorduk. birden kardeşim adamın birine saldırmaya başladı. meğer kıza dokunarak taciz etmiş sapık ben fark etmemişm. öyle yumruklamıştı yüzünde kan vardı hatırlıyorum. ama çocuk da karşılık vermemişti
Şahit oldum ama çok eskiden. Şimdi bir tokat atsan bütün mahalle üstüne atlıyor. Kadınlar tokat atıp "Adalet biziz" diyor, mahalle alkış tutuyor. Bu da kadına şiddetin en temel sebeplerinden biri aslında.
gerçekten de tanık olmuştum konuşurken birden saldırmıştı hep kadın erkek eşitliği derler tamam lafını duyduktan sonra bayanlar önden derler kadına şiddet mi siz de şiddet uyguluyorsunuz vay ya sizin laflarınız da ilkeleriniz de çok çelişiyor
Şiddet kelime anlamı ile zaten 'zulum' demek. Yumruk yarası acısı geçer. Lakin kalp acısı bir ömür devam eder. Kadınlarda bunu yapıyorlar. Kadin şeytanın 's' modelidir. Bkz: iphone 6 iphone 6s
En İyi Cevaplar