Kadınsan eğer; Bir adam senin gözlerine bakınca gülümsüyorsa yok yere, kıskanıyorsa ve karışıyorsa giydiğin kıyafete, çekiniyorsa öperken bile, o adamın kıymetini bil ve onu asla kaybetme… Çünkü merhamet katili kadınların olduğu bu dünyada, merhamet bulamazsın her erkekte…
Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse, "Kınama ve ayıplamayı öğrenir"
Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse, "Kavga etmeyi öğrenir"
Eğer bir çocuk alay edilip aşağılanmışsa, "Sıkılıp utanmayı öğrenir"
Eğer bir çocuk sürekli utanç duygusuyla eğitilmişse, "Kendini suçlamayı öğrenir" Eğer bir çocuk hoşgörüyle yetiştirilmişse, "Sabırlı olmayı öğrenir"
Eğer bir çocuk desteklenip, yüreklendirilmişse, "Kendine güven duymayı öğrenir"
Eğer bir çocuk övülmüş ve beğenilmişse, "Takdir etmeyi öğrenir"
Eğer bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, "Adil olmayı öğrenir" Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetişmişse, "İnançlı olmayı öğrenir"
Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse, "Kendini sevmeyi öğrenir"
Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse, "Bu dünyada mutlu olmayı öğrenir" madem konu çocuk nasip olduktan sonra bunları yapma sakın sen de
Çevremdeki her şeyi iyi analiz eden biriyim ve iyi bir aile eğitimi aldım tabi ki bazı eksiklerim var ama ben çocuklarımı çok daha güzel yetiştircem dedim hep kendime ve öyle yapacağım inş. Dünya gittikçe pislikleşiyor ve ben elek üzerinde duran un topokları gb az evlat yetiştircem.
Her yaşımda olgun oldum ve size bir şey söyliyeyim mi gerçekten ana ve babalarının ellerinde iyi yetiştirilmiş çocuklar vicdanlı oluyor ve her attıkları adımı, her yaptıkları işi büyük bir insan gb yapıyorlar. 5-6 yaşlarımdaydım anaokulu yoktu olduğum yerde ve annemle kırtasiyey gider boyama kitapları, kalemler alırdık. Kırtasiyenin önünde yeşil büyük bir pas pas vardı ve ben paspası halı sanarak terliklerimi çıkardım ve elime alarak girdim içime. Adam bana gülmüş başımı okşamıştı :'( burası ev değil terliklerini giyebilirsin demiş anneme dönerek güzel yetiştirmişsin demişti. Bu zamana kadar kimseyle alay edip dalga da geçmedim, ergence hareketlerimde olmadı.
En İyi Cevaplar