Neden tanımadığımız yaşlı insanlara amca ve teyze deriz😕?

Yolculuk yapıyorum, daha önümde 2-3 saat yol var. 😔
Otura otura, sıkıla sıkıla aklıma bu takıldı 😕
tanımadığımız yaşlı insanlara neden xy amca veya xy teyze diyoruz biz? Neden dayı veya hala değil de amca/teyze? 😐
Neden tanımadığımız yaşlı insanlara amca ve teyze deriz😕?
Cevapla