Geçmiş geçmişte kalır mı, yoksa gölge gibi peşinde mi olur?
Geçmiş geçmişte kalır sidar
Geçmiş geçmişte kalmaz sidar
Senin uykun var sidar
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Nereye gitsen ecel gibi peşindedir sidar
Bazen yediğin kazıkların bileşkesi doğrultusunda seni mutlu edecek şeylere koşarken bile tecrübelerin fren görevi alır
Bazen de olmadık yerde olmadık kimselerin boşboğazlığı eline küreği alma isteği uyandırır
Bazen kalıcı hasarlar verir sağlık bunların en önde geleni işte onu her gün hatırlıyor insan
Nereye gidersen git eline sigarayı aldıran anlardan kaçmak imkansız örneğin gülerken bir şarkı çalar darmaduman olursun
bir de tam unutursun sokaktan bir ses
Hıyar bir lira
Ne kadar geçse bile, unutmaya çalıştığın şeyle ilgili küçük bir anı bile onu kafanda canlandırır. Onun verdiği bir ayıcık çıkar yatağın altından 1 haftadır hatırlamadığın o geçmiş bir anda gelir aklına. Böyle bir film vardı, çoğu kişi izlemiştir. Ama yine de baya baya öneriyorum; Sil Baştan (eternal sunshine of the spotless mind)
www.bakbulizle.com/.../...less-mind-sil-bastan.jpg
Geçmiş bir yara gibidir. Üstünü kapar iyileşmeye bırakırsan acısı geçer izi kalır.
Ama sürekli onla oynar kanatırsan iyileşmez veya daha kötüsü enfeksiyon kapar kesilmesi gerekir.
Geçmiş anı olarak ya da acı olarak hep yanındadır.
Geçmiş geçmişte kalmaz :)
Geçmiş, eğer geçirmiş de geçmişse izi kalır, her gün bir gölge seninledir.
Geçmiş, eğer gül atmış de geçmişse, her gün sana gülümseyen bir gölge eşlik eder.
https://i.hizliresim.com/AmyXn7.jpg
Cevap
173Cevap
Bence bu geçmişin seni ne yönde etkilediğine bağlıdır. Kötü bir geçmişe sahipsen pişmanlıkların varsa her ne kadar geleceğini iyi bir şekilde planlamak için uğraşsanda geçmişte hatalarına tekrar düşme korkusu endişen olur ve bir yanını gölgeler. Fakat iyi bir geçmişe sahipsen bu senin geleceğe tırmanmaya çalışırken kullandığın merdiven olur.
Geçmiş senin hayat çizgin gibi. Dün yediğin gibi ya da 1 hafta önce geçirdiğin trafik kazası gibidir. Sen onu hatırlayacağın kadar o seninle gelir. Sonra senden ayrılır gider. Ona verdiğin yük kadar seni taşır ta ki bir şeyler onu unutmanı sağlar yükünü hafifletir o zaman işte seni takip etmemeye karar verir. Yinede gitse bile tamamen o kendini bir zaman orada olduğunu hatırlatır.
Atlattığın müddetçe, geçmiş geçmişte kalır. Fakat zamanında sorun ve problemler yaşanmışsa, benzer şeyleri aynı kişiler ile birlikte bir şekilde yeniden tecrübe ediyor olmak, geçmişi yanı başınıza getirir. Ve geçmişten yana soru ve sorunlar başlar, sorgulamaya dair. Çözdüğünüz müddetçe, geçmiş geçmiştedir.
Ne geçmişte kalir ne de pesimizden gelir. Sadece gecmis yok sayilamaz hep vardir ama geleceğeodaklanarak pesimizden gelmesini engelleyebiliriz diye düşünüyorum. Gecmis sanildigi gibi kirk ayakli musmula suratli bir canavar degil ya, bu sekilde dusunmeniz gereksiz çünkü gecmise yon veren de kendimiziz
Geçmiş geçmemişse peşinde bir gölgedir, yok gerçekten geçmişse, acısı ile tatlısıyla dünde bırakılmışsa "anı" olmuştur, an'a taşınmaz, ama hep vardır, durur zihnin odalarından birinde, kapıyı açmanı bekler, arada fotograf albümlerini karıştırır gibi anılarını karıştırır insan, göz atar dününe, sonra usulca çıkar odadan, kapatır kapıyı döner bu güne.. Geçmiş geçmişse tozlu birer anıdır, geçmemişse gölgedir işte..
geçmiş geçmişte kalır diye bir kelime kadar saçmalık yoktur..! sonuçta sen gelmişinle geçmişinle bir bütünsün, yaşadığın her AN seni anlatan bir kıtabın sayfalarıdır.
"geçmişinden kopamazsın ama geleceğinide değiştirebilirsin!!!"
☑imza: jack sparrow☑
Bir baba, birgün oğluna: ''Her kırdığın insan için şu tahtaya çivi çak demiş'' Oğlu, babasının dediğini yapmış. Sonra bakmış ki tahta çivilerle dolmuş taşmış. Sonra babası ''Şimdi Kırdığın İnsanların Gönlünü al, her aldığın gönül için bir çiviyi sök'' demiş. Çocuk babasının yanına çivileri söküp geri gelmiş ama tahta delik deşikmiş. Ve baba evladına şöyle demiş, ''İnsan kalbi bu tahta gibidir oğlum, kırdığın kalbi düzeltirsin fakat İzleri hep kalır''
Çocukluğunda bir insana yapılan kötülüğü bir ömür boyu unutmaz. Bu anlamda geçmişte kalmışsa da unutulmayacağından bazı kötülükler vardır ki geçmişte de kalsa insanın bir yerinde açık bir yara olarak kalır.
Soruyu detaylandırısanız daha ayrıntılı görüş yazarlar.
Geçmiş geçmişte kalmaz sidar, unuttuğun bir ansızın kapını çalıp hatırlatır kendini sana
:))
oOo teşekkürler :)
:D sistem vermiş haha
ahaha ne alakaysa :D
:D seçilmiş kişisin kaardisim
burdan @KızlarSoruyor a teşekkür ediyorum :D dsafsaasf
:D ahaha ne güldüm
gül abla gül :)
Icim kan ağlıyor.. geçmişi geçmişte birakamiyorum
hayat devam ediyor...
Haklısın. Boşuna 32 denedim ;))
hahahah :)
Insan gecmisinde neyse geleceginde de odur.. derdim ama onyargili konusmak yakismaz insan gecmisinin kotulugunden ancak tevbe ile kurtulur tevbe eden insan bir daha ayni seyleri islemekten atesten kacarcasina kacar ve sadece Allaha verecegi hesabi dusunur tevekkul et gecmisi geleceginle temizle
Geçmişi gölgeye teslim ettim ve şimdi gölgeler takibimde..
:) sevdim
Çok kötü birşey yapıldıysa geçmişte; gölge ( vicdan azabı ) olur.. Ama iyi Birşeyse hayatının güzel bı anısı olur.. Bana göre hayatta hiçbir şeyin kesın cevabı yok , Evet inde Hayır ında altında yatan kişiye bağlı birçok nedenler var. BENCE.
Insani geçmişte yaşadıkları oluşturur. Ne demek geçmiş geçmişte kaldı, hiç anlamam. Geçmişte yaşadıklarını görmezden geliyor olabilirsin, ama etkileri istemsiz olarak karakterde kendini gösterir. Bu yüzden bence her insanın her anı çok önemlidir.
Geçmişin olumlu veya olumsuz olarak bilinç altında baki kalmalıdır ve ondan ders çıkarmalı insan.
Yerine göre veli ve deli olunması, vede her doğru her yerde söylenmez misali bilinç altında olmalı geçmiş.
konuyu bilmiyorum ama bir genelleme yaparsak, geçmiş geleceğin aynasıdır.
ağaç uzarken bir yıl önceki konumundan farklı uzamaz uzayamaz; yani bir yıl önceki uzunluğunun üzerine ekleme yaparak daha fazla uzayabilir ancak.
yasanmisliklarin izi kalir
ancak dunyaya bir kere geliyoruz, bu dunyadan da zevkimi alip yasamak istiyorum, takintilarla ugrasamam.
gecmisten ders al gelecege bak diyorum ben
geçmişde yaşanmışlar suankı sen olma nedenındır ve olumlu olumsuz ız bırakır kesınlıkle
yaşanmış olaylara görede ya unutur ya da taşınılır bir ömür boyu
Geçmiş geçmişte kalmaz , seninle birlikte nereye gidersen git peşinden takip eder pişmanliklarin , hayal kırıkliklarin , uzduklerin , üzüldüklerin herşey herşey seninle birlikte yürüyorlar sidar ;)
Sahsi fikrim;
gecmis gecmiste kalir diyen hatalarindan ders almamis, vurdumduymaz basina buyruk "beynelminel" tiplerdir...
Gecmis iz birakir diyen;hatalarindan ders almayi bilen gelecegine yon veren tecrube kazanmis insanlardir...
Geçmişin karanlıksa illaki gelip seni bulur, ama önemsiz şeyler unutulup gider. geçmiş geçmişte kalmalı bizi gelecek ilgilendirir bu yüzden geçmişe çok takılmamak gerekir.
geçmiş şuanki seni yapandır ama şimdiki şuannki yaptıklarına mutluğunu yok etmesine izin verme buyuzden yok et onuu hafızanın derinleiklerine yolla ve suanki anın tadını çıkarr
bazen kalır. bazen gider.
tam da olmadık yerde kalır. gecer aklinin en kalinmicak yerini kendine yurt edinir..
ama senin aklin , dilin ve kalbinle bağlıdır. yapick biseyin yoktur : /
Geçmiş geçmiştir orada biter o kadardır , geçmişte yaşamıyorsanız eğer geleceğe bakmanızı tavsiye ederim eğer başaramıyorsanız hayatınız boyunca gölgele peşinizi bırakmayacaktır.
Bazen insan sadece orada yaşamakta ister...
yaşadıkların ev gibidir. temeli geçmiştir. geleceğini ayakta tutacak olanda geçmiştir. işin özü budur.
Geçmiş geçmişte kalır ama insan kendisi bırakamaz o geçmişi. İçerisinde anıları, tecrübeleri herşeyi barındıran bir olguyu nasıl silip atabilirisn ki?
geçmişiteki sevdiğim şeyler unutulmuyor kötülükte unutulmuyor kırmamak lazım birilerini kötüyü kötü anıyom iyiyi iyi
karısık ve uzun mevzuu.. gecmısındekı seyler gelecegını aydınlatır ınsanın.. kafası gerıde kalmasın yeter..
geçmişte de kalmaz, bir gölge gibi peşinde de olmaz. sadece bir köşede gizlicene bekler ve hiç olmadık bir anda gelip selamını verir sana ;)
Biraz kişiye ve gecmisindeki kisilere bağlı. Bazen insan kendisi gecmiste biraksada diğerleri onu su zamana kadar getirebiliyor
Dün'ü takmazsan gelecege bakarsın, takarsan gecmiş de seni bırakmaz. Psikolojik bunlar fazla takılmıcaksın.
seninn elinde eğer geçmişe takılıp kalırsan kendini yeni durumlara göre güncellemezsen geçmişe takılıp kalırsın
sen gecmisini gecmisinde biraksanda comak sokanlar olur. gecmisini kafana kakmayan insanlarin cevrende olmasi dilegiyle.☺️
Geçmişte herşey gününe yansımaz herşeyin bir zamanı var yüZleşeceğin an gelir, hatırına düşüverir gözlerinin önüne iyi veya kötü..
Sen hiç bilmezsin ama bir anda bilinç altından fışkırır..
😊
Kim olduğu aklımda yok şu an ama bu konu ile ilgili biri şöyle bir şey söylemişti. "Geçmiş geçmiş değildir hatta geçmiş geçmiş bile değildir''
Kimse yapılan haksızlıkları unutmaz her zaman hatırlar kimse yapmış olduğu haksızlıkları unutmaz geçmiş geçmez
yaşananların üstüne ne kadar sünger çekersen çek asla peşini bırakmıyo unutmaya çalıştıkça dahada çok büyüyo..
Geçmişte bıraılan şeyler peşimizi bırakmıyor. İyi günde hatırlamıyorum ama kötü günde hemen önüne çıkıyor aklına geliyor.
Evet geçmiş bir gölgedir. Güneşi arkana alırsan geçmiş sana geleceği gösterir karşına alırsan arkandan gelir. Ancak kimse gölgesini yakalayamaz.
Geçmiş geçmişte kalır
Ancak etkileri bir ömür sana hüküm eder..
Yani ondan kaçamazsın..
Geçmiş asla silinmez. Kinci insanlar mesela, kolay kolay silemez içinde bir ukte kalır. Ama bazı insanlar da Polyanna gibidir unutur gider önüne bakar :))
Geçmiş asla peşimizi bırakmaz ve sülük gibi yapışır bize
Geçmiş geçmişte kalsa da geçmişin izleri gölge olur, sonuçta hiç bir şekilde geçmişten kaçış yok :)
geçmiş geçmişte kalmıyor hiç ummadığın bir zamanda karşına tak diye çıkabilyo
Geçmiş geçmişte kalmalıdır. Eğer geçmişi geleceğe taşırsan , geleceğini de yaşayamazsın.
Geçmişin her zaman bence yaşadığın zamana etkisi olur.
geçmiş geçmişte kalmıyor.
gölgen gibi hep peşinde, sadece görmekten kaçıyoruz.
geçmiş sana bağlıdır bunu asla unutma çünkü geçmişide gelecekleride planlama hakkın var diğer kader olayları hariç
Geçmiş geçmişte kalsa da, unutulmaz. En ufak bir anı hatırlamak için bir şarkı veya bir isim yeter..
Kalmıyor be ne zaman her şey yolunda desen biri soğumuş küflü yemeği ısıtıp önüne getiriyor o kadar ttatsız o kadar iğrenç...
Ehemmiyet verirsen büyür, ehemmiyet vermezsen küçülür...
Ne kadarına izin verirsen, o kadarı gelir peşinden.
Bizim alemde gecmis hicbir zaman gecmiste kalmaz, problem varsa makineliler konusur.
Bazen geçmişte kalırken bazen şimdinin izinde bazense geleceğin hırsızlığını yapıp durur işte...
Geçmiş geçmişte kalmıyor. Özellikle can yakan şeyler yaşadıysanız hiç unutulmuyor ve her adımınızı tedbirli atmanıza, olgunlaşmanıza yardımcı oluyor.
Geçmiş yani boşuna geçmiş diye bir kelime icat edilmemiş sonuç olarak!
geçmiş önümde ilerler aynı hataları bir daha yapmamam için sürekli aklıma gelir sigorta gibi en az zararla kurtulmamı sağlar
Geçmişi unuttuğunu bile düşünsen her zaman karşına çıkar gölge gibi takip eder.)
Geçmiş geçmişte kalır.
Çünkü arkama bakarsam, önümü göremem.
geçmiş geçmişte kalır ama geçmişten ders çıkarmalıyız her zaman...
Gecmiste ne hata yaptigina bagli amaa bazen kalir geride bazende seninle gelir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar