Hz. Peygamberin insanlığa öğrettiği hayat düzenine DİN denir. Kur'an da Ahlaki davranışın kuralları zikredilmiştir. Ve Bu kuralların uygulanış şekli yaşanmış örnekler üzerinden gösterilmiştir. Örnek Vermem gerekirse Yusuf Suresi Okuduğunuzda Öyle bir anlatım Şekli var ki Düzenli bir şekilde anlatılmıştır.
İslam ahlakının kaynağı vahiydir. Yani Ayettir. Ve ucu açık ayetlerdir.
Mesela :"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
Mesela :Hud suresi114'üncü ayetinde "Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır.
Bu Ayetin gelişi ile beraber Bunu açıklamak söylemek Peygamber Efendimize Verilmiştir.
Ayet ne buyuruyor : Andolsun biz, açıklayıcı ayetler indirdik. Allah, dilediğini hidayete doğru yola yöneltip iletir.
Bir başka Ayet : Kendilerine, indirileni insanlara açıklayasın diye sana Kur'an'ı indirdik.
Bak gördün mü !
Şimdi İse Onun yaptığı Hal ve Hareketlerine SÜNNET Diyoruz (Namaz kılmak , Oruç Tutmak Selam Vermek Gibi)
Sonra O'nun Söylediği Sözlere de HADİS diyoruz. Mesela :"Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî) Bunu O Söylediği için Ona uymak zorundayız Şimdi diyeceksin ki ne alaka şimdi bu böyle bir ayet var mı EVET var Buyur :
Resul size ne verirse artık onu alın, sizi neden sakındırırsa artık ondan sakının ve Allah’tan korkun..." (Haşr Suresi, 7)
Diyorum Ki Din öyle basit bir şey değil. Her kes Kendi kafasına göre düzen koyamaz.08 Yorumla- +1 yıl
Evet. Bundan uzun zaman evvel kendi kafasına göre düzen koyanların dini yerine, hakikisini yaşamak lazım bu yüzden. Buna da önce açık seçik ayetleri görüp, zorlama yorumlarla olmayan şeyleri farz yapan zihniyetin uydurmalarıyla ayırmakla başlamak lazım. Boşa değil bugün bu cografyaların insan hakları, yaşam kalitesi ve eğitim gibi temel konularda bu kadar geri kalmış olması. Şekilperestliğin din yerine geçtiği her yerde, sünnetullah gereği, O'na karşı gelinmiş olunur. O'nun adıyla O'na karşı gelerek kimse O'nu aldatamaz. Sonuç değişmez. Yapılan şekilperestlik ve sonuçları belliyken, hala muaviyenin geleneklerini dinden ayrımamak, kitlelerin benimsediği gafleti gösterir. Dine de Hz. Peygamber'in mirasına da bundan büyük kötülük yoktur malesef...
- +1 yıl
Diyorum Ya Birisi çıkıp kendi kafasına göre yorum yapması doğru değil. Hz Ebubekir (r. a) Bile çok iyi arapça lisanını bildiği halde tefsir yapamamıştır arapçayı biliyorum demekle kur'anı tefsir etmek aynı değil buna benzer bir soru vardı latin ile islam alfabesini birbirine karıştıran var bu nasıl bir cüret yaaa arap alfabesi arapların konuştuğu dildir biz nasıl türkçe konuşuyorsak ingilizler nasıl ingilizce konuşuyorlarsa araplarda arapça konuşuyorlar. ama kur kur'an dili konuşma dili değil anlama idrak etme kabul etme dilidir.. o allahın indirdiği Kendine Has bir dildir ondan başka dil yoktur..
Fazla Uzatmak istemiyorum Yukarıda ki bahsedilen Kapanmak İle ilgili farz ayeti kesin bir emirdir. Ve bu emri önce vahiy ile sonra peygamberin yorumuyla kur'anda anlatılmıştır. - +1 yıl
Bu sizin görüşünüzdür. Ayet gayet açıktır ve kapanmanın farz olduğunu söylemek, olmayan bir şeyi farz haline getirip, dine bidat sokmaktır. Böyle bir emir yoktur. Bu kadar açık bir ayet ile arap geleneklerini birbirine karıştıran kitlelerin çok olması, bu gerçeği değiştirmez. Kuran'da baş örtmeye dair hiç bir emir yoktur. Kimse de tarihte bunu gösterememiştir. Ama gelenekler başkadır. Bu gelenekleri din edinmek şuna benzer: Hz. Peygamber aklı ve mantığıyla çöle en uygun kıyafeti giyerken, antartikada entari giymeyi onun sünneti zannetmek. Yani hiç düşünmemek, doğrudan takit etmek. Bir dine yapılabilecek en büyük haksızlık bu malesef.
- +1 yıl
Kur'an da Kapanmak İle ilgi Ayetler'in Var Lütfen Aşağıdaki Video yu İzle.
Ona göre yorum Yap.
https://www.youtube.com/watch?v=A-zjMeAntPE - +1 yıl
Bizzat okuduğumuz ayetleri bir başkasından dinlemeye, videolar izlemeye ihtiyacımız olmadan anlayabiliyoruz çok şükür. Ruhban sınıfı yokken, bunu dine entegre etmeyelim. Zorlama yorumlarla kadını kapatıp, kontrol etmek isteyen erkeklerin zorla uydurduğu yalana inanmamız mümkün değil. Ayet açık.
- +1 yıl
Bu arada biz hadislerin çoğunun nasıl uydurma olduğunu bilen insanlarız. Hz. Peygamber hayattayken dahi ortalık yalan hadislerle dolduğu için, bilirsiniz, kısıtlama getirilmişti. Dolayısıyla, bırakalım 3-5 seneyi, 1.400 sene (25-30 nesil) sonra, kağıdın dahi olmadığı bir coğrafyada, kim ne aktarırsa aktarsın, o hadisin doğruluğu süphelidir. Hz. peygamber çağının çok ötesinde bir peygamberdir. Kadınlarla ilgili yaklaşımını da bilen bilir. Bu tip söylenti hadisleri ciddiye alanın hali duman oluyor. İşte bakın arap yarımadasına. Kadınla uğraşmaktan, ortaçağ karanlığını aşamadılar daha. Dünya ilimde, bilimde ilerlerken, hala "kadınlar araba kullansın mı kullanmasın mı"yı tartışıyorlar. Bilen için aşikardır ki, bu Hz. Peygamber'in yolu değil, o yola ihanetin ta kendisidir. İşi gücü olmayan, kadına sarar. Dini kadının örtüsü üzerinden okumakla da, ne sonuç alındığı belli...
- +1 yıl
Onların bir gösterge olmasından bahsediyorum. Burada onların düzeyinde bir şekilperestlik henüz olmadığından, bu tip rezaletler de yok çok şükür. Ama meraklısı çok. Bilse ki aslında neler olabilecekken engellendi 100 sene evvel. Zannediyor ki dine karşı bir engelleme yapıldı. Tam tersine, din tüccarlarının ekmek kapısına bir engelleme yapıldı. Bağırmaları bundan dolayı. Ha "elbette her şey mükemmel oldu" demiyor kimse. Ama bugün yaşadığı şartların değerini anlamak için, oraları gidip görmek lazım. Biz gittik gördük. Birçok dostumuz da. O zaman anladılar bugün yaşadığımız sistemin değerini.
En İyi Cevaplar
+1 yılNur (24) suresi 31. Ayet;
Bismillahirrahmanirrahim
Mü'min kadınlara da söyle: gözlerini sakınsınlar, ırzlarını muhafaza etsinler, ziynetlerini açmasınlar, zâhir olanı başka ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar, ziynetlerini açmasınlar, ancak kendi kocalarına yâhud kendi babalarına kocalarının babalarına yâhud kendi oğullarına, yâhud kendi biraderlerine, yâhud kendi biraderlerinin oğullarına, yâhud hemşirelerinin oğullarına yâhud kendi kadınlarına yâhud kendi ellerindeki memlûklerine, yâhud ihtiyacı olmıyan erkeklerden uyuntulara, yahud henüz kadınların avretlerine muttali' olmıyan çocuklara, müstesna, gizledikleri ziynetleri bilin diye ayaklarını da vurmasınlar, hepiniz Allaha tevbe edin ey mü'minler ki felâh bulabilesiniz
Ahzab (33) suresi 59. Ayet;
Bismillahirrahmanirrahim
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve inananların hanımlarına, dışarıya çıkarken “üstlerine örtü almalarını” söyle. Bu, onların tanınmasını ve incitilmemesini sağlayan en uygun yoldur. Allah çok bağışlayıcıdır; merhamet sahibidir.
Elmalılı hamdi yazır.345 Yorumla- +1 yıl
Din konusunda kesşn ahkam kesecek kadar şerii hükümlere hakim misiniz
Arapça biliyor musunuz
Peygamberin hayatına hakim misiniz
Ayetlerin iniş sebebleri ve dönemlerini biliyor musunuz? - +1 yıl
Cehalet bilgiyi görünce kaçtı
- +1 yıl
Kaçmadık, yeni geldik :) Hakimiz çok şükür. 24 senemizi hakikat ile yalanları ayırmaya verdik. Bundan dolayı da yazdıklarımız net. Araştıran herkese açık. Burada tek tek her seferinde yazmaya gerek yok. Ayette de açık zaten. "Baş örtün" diye bir şey dinde yok, "başınızdaki örtüyü ziynetlerinizin üzerine çekin" emri var. Ziynetleri kapamanın en pratik yolu bu.
Hiçbir dişe dokunur bilgi yazmamışsınız, ne kaçması? :) Çok esprilisiniz... Ayetleri ezbere tekrarlamakla anlamak aynı şey değil. Ezberlemek veya okumak yetseydi araplar bugün dünyanın en geri kalmış toplumlarından biri olmazdı. Düşünen insanları Allah'ın adını kullanarak kandırma devri de sonuna yaklaştı artık. Bilgiye ulaşmak çok şükür ki daha kolay bu devirde...
Kısa bir bilgi daha: "onların tanınmasını ve incitilmemesini sağlayan en uygun yoldur" kısmı ne kadar açık. O devride tanınmaları bir risk oluşturuyordu. Burada bir de ahlakla değil, tam da riskli olduğu için (özellikle peygamber ailesi için) dikkat edin uyarısı var. - +1 yıl
Bana Nur suresi 31. Ayetin indiriliş nedeni ve sebebini açıklar mısın?
- +1 yıl
Ve bana şu 3 kelimenin çevirisini yapar mısın
zahera,
vel yadribne
bir humuri-hinne
"Araplar geri kalmış" kime göre, neye göre
3 soru sordum atlamadan cevaplaesan sevinirim. - +1 yıl
Öncelikle, "araplar geri kalmış, neye göre?" diye soruyorsanız, ortada ciddi bir problem var. İnsan hakları bir yana, kadınların araba bile kullanamadığı bir coğrafyanın "neye göre geri kalmış"lığını tartışmak dahi, akla ve vicdana hakaret olur. Buradan aşikardır ki, bizzat ana dili arapça olsa dahi, Kuran'ı anlamak ve insaniyette ileri gitmek bir yana, dünyanın malesef en bağnaz ve insani yönden geri kalmış coğrafyası haline gelinebiliyor. Zamanında Hz. Peygamber'in bizzat bulunduğu topraklarda bu bozulmanın başlangıcı hiç de yeni değildir. O vefat ettiğinde, daha defnedilmeden evvel çevresindekilerin nasıl yönetim derdiyle birbirine girdiğini öğrenmek, bu işleri araştıranlara kolaydır. Bu durumda araplar, kusura bakmayın ama, geri kalmışlığın, insani değerlerin dejenerasyonunun zirvesindedirler şu anda. Orada çalışan ve yaşamın içinde bulunan birçok insanın bizzat dinden soğuduğuna şahit olduk. Şekilperestlik dinin yerini aldığı için. Bunun tartışması dahi absürddür bu devride.
- +1 yıl
Ayetin tamamını yazalım: Mümin kadınlara da söyle: bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. ey müminler, allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!"
Zaten günlerdir bunları yazıyoruz. Halihazırda giydikleri başörtülerini ziynetlerine çeksinler diyor. Ziynetleri kapatmanın o günkü giyim kuşama göre en kolay yolu bu. Bunun hala neresini tartışıyoruz? - +1 yıl
bu kadar "izafi" kavramlarla, somut olayları taetışmata açmak cidden garip.
Atatürk ölümünün ardından yalanan cumhuriyetçi. taht kavgası kadar olmadığına emin olabilirsin ama bu konumuz değil.
Ancak yanılgın şu ki; Hz. Ebubekir ilk halifedir ve onun halifeliği harici zihniyettekiler bile (şia-vahabi) reddetmemektedir.
Bu sıkıntıyı kimden nasıl gözlemlediniz
bugün; bae-dubai, katar, bahreyn, kuvveyt vs örnekler ortada iken. Buradaki ibsanların gsmh sı çoğu ab ülkesinden fazla iken. Nasıl oluyorda bunu yazabiliyorsun
Diğer 2 sırumun cevabı? - +1 yıl
hayır ayetin tamamı değil bizzat söylediğim. o 3 kelimenin tervümesi, ayrıca bu çeviri kime ait?
- +1 yıl
Asıl tartışılması gereken yer nedir biliyor musun dostum, bunları tartışan kitlelerin, hırsızlıklara, yalana, kindarlığa hayranlık duyması.
Hiç düşündün mü, dünya istatistiklerine göre neden kadınların kapatıldığı (cinsel olarak aç) toplumlarda tecavüz ve siyasi hırsızlığın en yüksek oranda olduğunu? Açık bir şekilde işe yaramayan, hatta tam tersini besleyen bir şeyin zaten ayet olarak Allah tarafından gönderilmeyeceğini anlamak için biraz samimiyet yeter.
Bu coğrafyaların ortak bir yönü daha vardır: Bir baba figürlü otoriter adam çıkar ve ne yaparsa yapsın, Allah ile kandırarak insanları arkasından sürükler. Çünkü henüz ilk emir olan "oku" emrini uygulamamıştır ezberci kitleler. Sonra o ne yaparsa yapsın bir kulp bulurlar. Hırsızlık yaptığında "ama dine hizmet edecektir mutlaka" derler. Yalan söylediğinde "bir hedefi var, mübahtır" derler. En zor dönemlerinde bile bunların hiçbirini yapmayan Hz. Peygamber'in mirasına küfür ederken, zannederlerki dindarlar. - +1 yıl
Son yazdıklarınla Kuran ı kendi siyasi emellerine alet etmek için "araç" olarak kullandığını açık ettin.
Fikrşsabitgillerdensin bunu anladım.
Insanların sorusunu cevaplayamadığın için kendi "alakasız görüşünü" ortaya dökmüşsün.
Hiç tanımadığın birine önyargılarla ithamlarda bulunabilecek kadar okumuş cahillerdensin.
Hala sorularıma cevap alamadım!!! Neden
bir otoriteye ne yaparsa yapsın saygı duyarlar derken "Atatürk" ü mü kastettin?
"eleştirinin olmadığı yerde putçuluk başlar" ali şeriati,
Kuran ı anlamadan "parça parça" manalarından kopararak yorum yapmak ancak siz gibi insanlara nasip olur.
Örtünmenin fazileti yüksektir; düşün açık toplumlarda "gayrıresmi cinsel ilişki" yanlış dahi görülmemektedir, hatta bizans ta birlikte olunan erkek sayısı övünç kaynapıdır.
Yozlaşmış toplumlarda seks öyle hale gelmiştşrki; swinger-eş değiştirme meşru olmuştur.
Bilip bilmeden sallamayınız.
Not; muhtemelen "mıncikus" hesabı senindi. - +1 yıl
Oysa Kuran'ı (arapçaya gerek yok, en kötü çevirisini dahi) kalbiyle okuyan, dürüst ve samimi her insan bilir ki; hırsıza, yalancıya, kitabına uydurana, din ile aldatana, elinde Kuran insanları aldatıp arka planda onları soyana, yalan söyleyene ve kindar olana sempati dahi duyan kişi doğrudan "kıldığı namazdan bihaberdirler" ayetindeki lanetlemenin muhatabıdır. Böyle bir şekilperestlikten ve gafletten din çıkmaz. Gönlü abdestsiz olanın suyla abdest alıp Allah'ı kandırması mümkün değildir. İşin esasını ayaklar altına alıp şeklini yapanların da din ile ancak sözde ilişkisi vardır. İşin özünde sonuç bellidir.
Bir soru daha sormuştun: İndiriliş nedeni. O dönemde çöl şartları nedeniyle herkesin başında bir örtü vardı (erkekler dahil) ancak kadınların bazıları göğüsleri dahi açık veya açığa yakın geziyordu. Göğüslerinin kapatılması üzere verilen mesaj elbette gayet normaldir. Bunu "saç teli"ne çevirmek ise son derece anormaldir. Ancak bu saptırmadaki niyet anlaşılabilir: Kadın kontrolü... - +1 yıl
Son bir not daha: İlk sorunuzdaki "hakim misiniz?" konusuna. Yazılanlara bakan ve içinde sadece gerçeklerin olduğunu görebilen herkes, yaznaın konuya ne kadar hakim olduğunu anlayabilir. 24 sene boyunca hep bu alana yönelik araştırma yapmış ve ilim-irfan sahipleriyle aynı yerde yaşamış biri olarak, zamanında sizin gibi düşündüğümü de söylemek isterim. Sizi ne suçlarım, ne de yargılarım. Zamanı gelenin gözlerindeki kulaklarındaki mühürler kaldırılır. O zaman din adına söylenen yalanlara inanmayı bırakıp, işin aslını arayanlardan olur. Alla öyelelerinin ellerinden tutuyor, şükürler olsun.
- +1 yıl
Ayet in indiriliş nedenini bile "aklındaki gerçeklerle" açıklamata çalışandan alim olmaz.
Sadece saptırmaya çalıştığınız ve bilgi sahibi olmadığınız gün gibi aşikar.
Isterseniz ipucu vereyim. " Hz. Esma"
Ben "bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olanları" çok gördüm.
Emin olun baktığınız at gözlüğü sadece sizi değil çevrenizi de bozar.
Daha yapılan çevirinin kime ait olduğunu bile bilmiyorsunuz.
Hadi kelimelerin anlamını bilmedipiniz aşikarda bari kaynak gösterebilseydiniz. - +1 yıl
Hoca dan hoca ya nasıl bir fark olduğunun en büyük örneği
Yaşar nuri öztürk tür.
"Allah ile aldatmak" kitabının yazarı
Müslüman görünümlü bu zat
En sonunda
"Atatürk te deistti bende deistim" diye itirafta bulunmuştur.
Anlatabildim mi
her sakallıyı hoca sanmayın!!!
bu konu da en şereflisi aziz nesin di
"Beni aleviler sevmesin,
Ben alevi değilim,
Beni sunniler de sevmesin,
Ben sunni de değilim.
Dinsiz ateistim" demiştir.
Insanlar önce ne olfuğunu açıklayıp sonra bir konuda görüş belirtse
Münafık ile müslüman daha netleşir!!! - +1 yıl
Ohoo valla siz iyice ıskalamışsınız konuyu. Yaşar Nuri'nin sözlerini de ne güzel çarpıtmışsınız. Ama dediğiniz gibi olmadığından hakikat, biraz da gerçekleri yazalım.
Çevirinin onun öevirisi olduğunu elbette biliyordum. Bilhassa yazdım çünkü en uygun çevirilerdendir.
Önce çunu bir anlayın: Tüm peygamberler deistti. Anladın mı? Hepsi kendi zamanlarında tıpkı senin gibilerin "dinsiz misin" demelerine rağmen, bozulmuş olanı reddederek Allah'a ulaştılar. Yaşar Nuri'nin sözlerini çarpıtma. O konuda şöyle demiştir: "Din diye sunulan yalanların çok olduğu zamanlarda, insanın Allah'a yakın olamsının tek yolu, O'na olan inanaca saf bir şekidle sarılmaktır" Deizm bu. Yani senin tavrın peygamberleri korumuyor aslında, zamanında onunla savaşanlar aynı şeyi söylemişlerdi ona. Niyetini saflığını görememişlerdi. Önce bir bunu anlamak lazım. - +1 yıl
Daha da detay yazmayacağım çünkü bile bile konuyu saptıranla, bilgi dernliği olmadan ezbere muaviye yalanları anlatanla tartışılmaz bu konularda. Biz ayetler üzerinden konuşuyoruz. Olmayan farzları insanlara yamayanların halinin ne olacağı ayetlerde yine yazıyor.
Bu Allah'ın kullarına emri değil, ezbere dini öğrenenlerin emir zandıkları bir zan sadece. Bu mantıkla yaşayan coğrafyaların insan hakları, kadın hakları, hırsızlık, cinsel sapkınlık vb. konularda dünyanın en geri kalmış coğrafyaları olmaları boşa değil. Kulun uydurmalarına din diye inanıp, dinin hakikatlerini ayaklar altına alanların gideceği yer ancak bu kadar. Hak olsaydı bunlar, tecavüzü arttıracağına azaltırdı, değil mi? Allah kendi düzenini bilmiyor mu diyorsunuz? Neden bu konularda tutucu olmayan coğrafyalarda tecavüzler en düşük seviyelerde? Yabani bırakıp, cinsleri hayvan gibi ayırmakla hiçbir yere varılmaz çünkü. Bilen de bunun en büyük yalanlardan biri olduğunu bilir. Ayette açıktır. Tartışmak bile abestir. - +1 yıl
Benim yazdıklarıma değil, kendi yazdıklarını geri kendi yalanlayan birisin.
- +1 yıl
Ezbere cevap yazmyı bırakta domut soruları cevapla
- +1 yıl
Yok, çalmayan, çırpmayan, tüm tüm mal varlığını da milletine bağışlayanlardan bahsetmedim. Çalıp çırpanlardan bahsediyorum. Ona rağmen onlara kulluk edenlerden. Herkesin bildiği gerçeklerden. Onu dahi göremiyor musun
Konuya hakim olmayıp, bizzat yargılayp, ardından bunları karşı tarafa söylemek, çelişkilerle dolu olduğunuzu gösteriyor. Ne demişsiniz? "Onların milli geliri hepsinden yüksek". El insaf. Biz petrol satıp adam olamayanların cebindeki paradan bahsetmiyoruz, bu kadasr abes bir yorumu nasıl yaptınız? Bu tıpkı "cebinde para olan imanlıdır" demek gibi oldu. Biz bunu mu sorduk? Cebindeki petrol parasını mı sorduk
Tekrar soralım, iyi okuyun, doğru cevap verin: İnsan hakları, kadın hakları, tecavüz oranları vb. insani konularda en gerideler diyoruz. Biz değil de, açık ve net istatistiklerle aşikar bunlar.
Savunduğunuz şeyler hak olsaydı, Allah'ın emri olsaydı, tam tersi olması gerekmez miydi? Bırakalım bunları bana sorarsanız. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibisiniz belli. - +1 yıl
Siz Yaşar Nuri gibi "dini dejenere edenlerle mücadele edenleri" eleştirmek yerine, dinin hakikatine ihanet edip, onu şekilperestliğe çeviren ve bugün müslüman toplumları içinde bulundukları karanlığa çekenlerle mücadele edin biraz. Allah dildekine değil, amellere bakıyor, bunu biliyorsunuzdur herhalde. Şekle tapmaktan ortada dinin hakikatin kalmadı neredeyse. Sözde müslüman çok da, özde müslüman olmak lazım. O zaman da, dine sokulan yalanlara tahammülü azalır insanın...
- +1 yıl
Bu kadar cehalet ancak eğitim. ile olur.
Malını millete bağışlayan ferken
aoç kimin tapulu malıydı
banka sahibi c. başkanı kimdi?(hemde müslüman devletlerden kurtuluş savaşında gelen yardımla)
ya da neyse sen anlamazsın. - +1 yıl
Kadınların araba bile sürmesine izin verilmeyen ve "dinde zorlama yoktur" - "nefret ettirmeyiniz" uyarılarına rağmen zorla örtüye sokulan kadınların olduğu bir coğrafyada ne insaniyet vardır, ne de dinin hakikati. Sadece şekli kalmıştır. Şekle tapan bunlara bakıp, din düşmanlığını din zanneder. Putlara ve şekle tapmayan dindarlar ise, o coğrafyalarda dinin d'sinin bile kalmadığını görebilirler. Daha bu noktaya dahi gelememişseniz, tartışacak bir şey yoktur.
- +1 yıl
Önce amacını belirleyip sonra ona uygun done bularak olmaz bu işler.
Bulduğunuz sahte hocalar ile
"Hah tam kafama göre hoca" mantığı ile olmaz.
Ilk sorum orada duruyır.
O soruya evet dedikten sonra seni bir şey sanmıştım.
Kuru gürültüsün.
Islamiyette ruhban sonıfı yoktur, seni yaşar hocan kurtaramaz. - +1 yıl
"dinde zorlama yoktıur ve nefret ettirmeyiniz" bunların başı sonu ve ayetin anlamının tamamını biliyor mudun?
- +1 yıl
Önce dediğine sen katıl: Ruban sınıfınca dine katılmış yalanlara "Allah'ın emri" demeyi bırak. Senin zannında olan dinden değiliz biz. Müslümanız. Bundan dolayı da, senin zannında olan dine uyup uymamak bir şey ifade etmiyor bizler gibi sorgulayan ve dinin hakikatini araştıran müslümanlara.
Cevapları bile okumuyorsun, hepsine cevap verdik. Sen neden cevap vermiyorsun asıl soruma: "Allah'ın emirlerini uygulayıp, öte yandan insan hakları, kadın hakları, tecavüz ve siyasi hırsızlıkta en kötü şartlarda olabilir mi milletler?"
Ya "Allah'ın dedikleri (haşa) yanlış, onlar doğru uydular ama sonuç bu" diyeceksiniz, ya da "B<elli ki emirlere uymadılar ve çarpıttılar". Neden çekiniyorsunuz hakikatleri dile getirmekten? Aşikar olan şeyler için söyleyecek sözünü yok mu? Allah muhafaza "cepleri dolu ama" gibi bir cevap vermişsiniz, hala şaşkınım buna... - +1 yıl
Kuru gürültü olanlar sen ve senin gibiler. Ayetlerde yazmayanı farz sanıp, dinin hakikatlerini ortaya çıkarmayı çalışanları düşman ilan edenler. Zamanında peygambere düşman olanlar da aynı tavırdaydı. Gafletin böylesine pes. Bir de "ruhban sınıfı yoktur" diyorsun. Belli ki birileri seni fena doldurmuş. Ruhbana tapmai sana tavsiyem. Allah'a tap.
- +1 yıl
Tartışma
"Din konusunda kesşn ahkam kesecek kadar şerii hükümlere hakim misiniz
Arapça biliyor musunuz
Peygamberin hayatına hakim misiniz
Ayetlerin iniş sebebleri ve dönemlerini biliyor musunuz?"
Sorularına
Evet dediğiniz için başladı.
Ancak yorumlarınız tek hocanın yokundan gidip alternatifleri reddetmekle devam etti.
Bilmeden biliyorum demek en büyük yalandır.
Ayetleri paragraf içinden söküp kendi öenfaatinize uyan kelime dizimini kullanmak.
Herşeyin dışında "etik" değşldir.
Bu şekilde gideceksek "namaz kılmayın" da yazıor. Ama başını sonunu okumadan manası anlaşılmaz. - +1 yıl
Islamiyetin dışından bakarak islam anlaşılmaz önce islam ın içünde ve farzlarla olmak gerekir.
Muaviye laflarıyla demişsin ama bu da bilgisizlik.
Ancak Muaviye hakkında bilmen gerekenler var.
Hz. Hasan, Hz. Muaviye ye hslifeliği kendi elleriyle teslim edip, bşat ettiğini açıklamıştır.
Hz. Ali (r. a.) dönemi islam coğrafyası hep kargaşa ve gürültü ile dolmuştur. O nun iyi niyetinden de kaynaklanabilir. Bu ona olan sevgi ve muhabbetimizi azaltmaz. Ancak Muaviye döneminde, kıbrıs, rodos fethedilmiş, kontantiniye ye sayısız seferler düzenlenmiştir. Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Ebu Eyyub el ensari bu dönemde onun askeri ve komutanı olarak İstanbul segerlerine katılmıştır.
Bilmeden atıp tutmamanızı tavsiye ederim. - +1 yıl
Her zamanki gibi çarpıtmışsın herşeyi. Önce yalan söylemeyelim. Sadece çeviriyi aldığımız hocaya biat etmiş gibi bir görüntü çizerek, iftira atma noktasına gelmişsiniz. Bu hiç normal değil. Dinin hakikatini yaşayan böyle yalan söylemez, bu birincisi.
İkincisi, alternatifleri değil, yalanları reddediyoruz. Müslümanlık da bunu gerektirir. Tek hocanın görüşü değil, aklı başına her müslümanın görüşüdür bu.
Muaviye konusuna ise hiç girmeyeceğim. Tıpkı insanlık dışı şartlarda yaşayan arap toplumu için "ama paraları var" dediğiniz gibi, dine soktuğu ve bugün müslüman coğrafyasının bu derece dejenere olmasını sağlayn muaviye için de "şuraları fethetti" demişsiniz. Ne alakası var? Oraları feth etti de ne oldu? Dini dejenere ettikten sonra... Torunu 2. muaviyenin dahi gördüğü ve dayanamadığı şeyleri savunmayın burada. Gerçekleri bilenler biliyor... - +1 yıl
Onun ötesinde, benim 24 senelik bir çalışmam var konu üzerinde. Siz kaç senedir içindesiniz dini konuların? Her şeyi 20'li yaşlarında bildiğini zannedenlerden misiniz, yoksa gerçekten öğrenmeye devam edenlerden mi? Ben de aynı sizin gibi düşünüyordum, içinde olduğunuz halleri bilirim de, siz 20 sene sonra bugünlere bakınca nasıl görüneceğini bilemezsiniz, 40'ları geçmeden. İdrak derinleştikçe, yazdıklarınıza gülüp geçeceksiniz.
Ne muaviyenin islam'a yaptıklarının savunulur yanı vardır, ne de arap toplumlarının bugün içinde bulundukları halin. Hep cevap isterken, temel soruya cevap vermiyorsunuz, tekrar yazmayacağım. Zaten her iki cevapta da çıkmaza gireceğinizi biliyorsunuz. Ya Allah'ın yanıldığını (haşa) kabul etmek durumunda olursunuz, ya da arap toplumunun. Arap toplumunun yanlış yorumlarına bu kadar sadık kalma nedeniniz nedir? Bence uzatmayalım. Uzatırsanız, 8 saat sonra her yazdığınıza cevap verebilecek durumdayız, devam ederiz. Ama anlamadınız başında beri esas konuyu.. - +1 yıl
Her yorumun içine bugünün siyasi fikirlerine olan karşıtlığı katıyorsun.
Çarpıtma "islam"ı tartışıyoruz.
Islam tüm bu fikirlerin ve insanların üstündedir.
Inançlı bir müslüman; x şahısa kulluk ediyorsunuz demez. Bu dinden uzak fikirlerin iftirasıdır. Müslümanlar için "la ilahe" ne demektir çok açık. Biz sadece Allah var demiyoruz, ondan başka tapacak yoktur diyoruz.
Başka bir müslümana şirk koştuğunu iddia ederek kendi dini zatıgflığınızı döker.
Bizim gözümüzde "herkes" fanidir.
Sadece Hz. Muhammed (SAV) farklıdır O elçidir.
Bizler hepimiz kuluz.
Ayetleri ve geliş sebenlerini ve sırasını, heleki manasından koparılmış bölümleri kullanarak varacağınız bir hedef yok. - +1 yıl
Her konuyu bizzat çarpıtıp, çelişkili cevaplar verip, sonra da bunlarla karşı tarafı suçluyorsun. Belli ki kafan karışık. Sıralıyorum:
1) İnançlı bir müşlümanın nasıl davranacağını senden öğrenecek değilim. Yaşım senin 2 katı. Sen doğmadan evvel bu konuların içindeydim, hala da içindeyim. Daha bu konularda alacağın çok yol var. Yazdıklarının ezberi bunu gösteriyor.
2) Kula kulluk edene gayet rahat "kula kulluk ediyorsun" deriz. İşin siyasi yönü, yüzyıllardır dinin en fazla sömürülen yönü. Elbette bununla birlikte açacağız konuyu. Dinin dejenere edilmesindeki amaç bu zaten: Siyasi rant. Muaviyeyle başladı bu felaket, hala sürüyor, takipçilerince.
3) Neden sorulara cevap vermiyorsun? Senin bahsettiğin gibi yaşayan arap coğrafyası; insan haklarından tecavüze, kadın haklarından özgürlüklere kadar hep en gerilerde. Madem Allah'ın emirlerini dönliyorlar, sana göre (haşa) Allah mı yanlış şeyler aktarıyor? Yoksa araplar mı dini dejenere ettiğinden bunlar roluyor? Neden cevap vermiyorsun? - +1 yıl
Kadınların zorla örtü altına alındığı coğrafyalarda cinsel sapıklık (oğlancılık) ve tecavüz en yüksek oranlarda. Amacının tam tersi etkiye sahip bir şeyi Allah söyler mi? O alim değil miydi? Biz diyoruz ki, söylemez ve zaten söylemedi. Olmayan şeyleri zorla ayetlerden çıkaran, kadını kontrol altına almak isteyen, kompleksli erkek tiplemesidir. Biz çok gördük, herkesi ahlaka davet eden gazete yazarlarının nasıl çocuk tecavüzcüsü çıktıklarını. Sen daha 10-15 yaşlarındaydın o zamanlar...
- +1 yıl
Ben senin çoğu sorunu cevapladım. Senden öncelikle şu arap coğrafyasıyla ilgili soruya bir cevap bekliyorum. Allah'ın emirlerini uygulayıp, dünyanın insan hakları, kadın hakları, tecavüz vb. konularda en geri toplumlarından biri olmak nasıl olur? Allah mı yanılıyor sana göre, yoksa araplar mı? Dürüstçe cevap bekliyorum. Kıvırma cevap olursa, artık yazışmaya devam etmeyeceğim çünkü uykusuna bu kadar tutunan biriyle konuşulacak her şey havada kalır...
- +1 yıl
hanımefendi yaş 42, konuşma tarzı laf sokma çabaları 12.
Bu nasıl bir tartışma biçimi.
Çok öğrendiğini sanıp, karşı tarafın hiç bir şey bilmedğine kanan cehalet egonuz tavan yapmış. - +1 yıl
1. Aeap-arap diye aşağılama işini ehli sünnet bir müslüman yapmaz. Çünkü islamiyet evrenseldir dini dili ırkı gözetmez.
2. Din-siyaset ikilemini bu sizin kafadakiler kadar fazla kullanan diline dolayan görmedim.
Allah; siyasetten de, ülkeden de, üsimlerden de, devletlerden de, Atatürk ten de, aklınıza gelebilecek her isimden de üstündür.
3. Müslümanlar "la ilahe" de. Anlamını daha önce yazmıştım. - +1 yıl
Ilk mesajımda yazmıştım. Ona istinaden devam etmiştim. "Evet" dediniz aöa yalancı çıktınız
"Din konusunda kesşn ahkam kesecek kadar şerii hükümlere hakim misiniz
Arapça biliyor musunuz
Peygamberin hayatına hakim misiniz
Ayetlerin iniş sebebleri ve dönemlerini biliyor musunuz?"
Bu sıruların cevabına istinadrn devam ettim.
Yaşın 42 olması değil, hayatın dolu olması gerekir.
Bu yalancılığa neden başvurdunuz? - +1 yıl
Anlaşılıyor ki köşeye sıkışınca tek yaptığınız konuyu saptırmak ve cehaleti kapatmaya çalışmak.
Arapları aşağılayan kim? Bu sizin fanteziniz. Tüm dünyanın bildiği gerçekleri ve istatistikleri konuşuyoruz. İşinize gelmeyince "aşağılamak"mı oluyor? El insaf. Cehaletin bu kadarına pes doğrusu. Arapları kimse aşağılamıyor, yalan konuşmayın. Arapların bugünkü hali (sizin de çok iyi bildiğiniz gibi) insan hakları, kadın hakları ve tecavüz gibi konularda en kötü sıralarda. Ayetlere uyan bir halk bu durumda olur mu? Belli ki ayetler yanlış olamayacağına göre, sizin savunduğunuz yaşam biçimi iflas etmiş. Bırakın demagoji yapmayı. 5 Kez sorduk, cevap verememeniz en güzel cevap.
Dinde olmayan başörtüsünü farz oldurmaya çalışmak yerine, keşke gerçekten neler yazıyor, neler yazmıyor konusuyla ilgilenseydiniz. Bugünkü şekilperestliğin savunulur durumu yokken, sonuçları belliyken, kadınlara araba dahi kullanmayı hak görmeyen bir insaniyet düşmanlığını savunma gafletinde bulunmasaydınız. - +1 yıl
Sizin işiniz demagoji yapmak, belli. Gerçek sorulardan kaçıp, verilen cevapları verilmemiş gibi sunuyorsunuz. Kusura bakmayın, cehaletin bu kadarıyla bir şey konuşulmaz. Daha çok şey var öğreneceğiniz. Burada 10 kez tekrar etmeyeceğim yazılanları. Anlayanlar ilk cümleden de anladılar. Anlamak istemeyene kimse bir şey anlatamaz. Allah dinin hakikatlerini şekilperestliğe kurban edenlerden korusun bu dini. Hz. peygamber'in dinini putperest bir şekilciliğe indirgeyenler kadar dine uzak olan var mıdır? Sonuçları da belli işte, hepsi insaniyet treninde en sonda kaldılar. O gavur dedikleri, ahlakıyla çok daha müslüman hepsinden. Cehaletini aşan bunları kolaylıkla görür ama cehaletine aşık olan, şekilperestliğe kurban eder her şeyi. Uzatmaya gerek yok, belli, derdiniz başka...
Aslında Arapça çok anlamlı bir dil olduğundan Kuranda geçen anlamı iki türlüdür. Birincisi göğüslerden itibaren aşağıyı kapayın, ikincisi de baştan itibaren. Ama henüz bir dilbilimci bu konuda bir açıklama yapmamış. Ne yazık.
01 Yorumla
+1 yılGerçek hristiyanlar cennete gidecek Yani yine Allaha inanlar tek ilahi Allah bilenler
011 Yorumla- +1 yıl
Yani bir insn Allahi ilah bilmedikce kafir sayılıyor ve yaprigi iyilikler boşa gidiyo öyle bişey duydum yani sen hristiyan olup ısıyı tanrı bilirsin kafir sayiliyosun ve ne kadar iyilik yaparsan yap bir işe yaramıyor ki ben yinede mükafatı olduğuna inanıyorum
- +1 yıl
O ayri
- +1 yıl
@mirekelam1976 yani gerçekten Hz ısayı Allahın elçisi bilenler gerçekten ona uyanlar Allahi da ilah bilenler
- +1 yıl
@mirkelam1976
- +1 yıl
Diyorum
- +1 yıl
Yapılan iyilikler boşa gitmez de, böyle düşünenin tüm hayatı boşa gider. Din adı altında onu güderler, kula secde ettirirler de farkında olmaz. Bugün hırsızlara, yalancılara "din için yapıyor" diyerek destek veren (ki böylelerini ayetler lanetler) ama işin şekline gelince yapıp, O'nu kandıracağını zannedenlerden daha büyük gaflette olan olabilir mi?
- +1 yıl
Bnde yapılan iyiliklern boşa gittiğini düşünmüyorum ama böyle bişeu duydum bu insan Allahın varlığıni kabul etmezse kafir oluyo yanj ne kadar iyilik yapsin cennete giremez
- +1 yıl
Ama tabiki cehennemin de dereceleri var kuranda bahsediliyor
- +1 yıl
Ve bir insan sade namaz kilLipta cennete giremez namaz kiLip kul hakkı yiyen bir insanin cennete girmesini zaten beklemeyiz
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
10Cevap
Gamze_D sizin tüm yazdıklarınizi okudum ve gercekten bazi şeyleri çok yanlış bir şekilde anladigini goruyorum. Ya gerçekten baş ortusu farzsa hic Allah in bunun hesabini nasil bir şekilde soracagini dusundun mu? Vallahi Allah in azabi çok şedidtir.
Zaten Nur suresi 31. Ayeti yanlis anlamissin ama ortunmeyle ilgili sadece kur-an da o ayet tek yok.
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 59) bu ayette 1. Olarak; cilbablarin (ortulerini) üstlerine alsinlar derken sadece saclarini kapatsinlar degil tepeden tirnaga ortunsunler demektir. 2. si; "Hanimlarina, kizlarina soyle" derken diger insanlar istedigi gibi disari cakabilir demek mi oluyor bu? Biz Peygamber Efendimizin ailesinden ifetli olma konusunda daha cok mu garantideyiz ki onun ailesi ortunerek ciksin disarida biz keyfimizin istedigi gibi cikalim?(ben pek anlatamadim ama ayet apacik) Yok eger Allah Peygamberimizin ailesinden boyle seyler istiyebilir bizden istemez diyorsa biriler bende diyorum ki:"Ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında kıyamet günü Allah aranızda hükmünü verecektir." Hac 6900 YorumlaÖffff :D Allah hidayet versin hocam :D matematik konusunda yorum yapmayız matematik hocasına bırakırı fen ilimleri olunca işin erbabına bırakırız konu kuran olunca herkez götünden bişeyler uydurur.
Beyler bu kuranda bir ilimdir bir mucizedir ve bu işin erbabı HZ. MUHAMMET MUSTAFA S. A. V dir.!
Onun demediği bişeyi nasıl siz diyebiliyosunuz. Evet 1.5 milyar müslüman MAL SALAK ÖKÜZ ZORBA SIĞIR Bİ SEN AKILLISIN. 2000 YILDIR AYETİ YANLIŞ ANLAMIŞIZ SAĞOL ÖĞRETTİN DOĞRUSUNU BANA.
Ya adam gibi desenki ya doğru tesettür ama ben yapamıyorum desen kafir olmazsın ama kurana yanlış mana ver KEYFİ olarak sırf NEFSİ olarak sonrada tesettürü inkar et gel müslümanım de zor o işler zor07 Yorumla- +1 yıl
Bırakalım bu palavraları. Senin gibi düşünenler de ortaçağ'da "bunca insan hata mı yapıyor" diyordu. Bu yaklaşımın kendisi, Hz. Peygamber'e "atalarımızdan öğrendiklerimiz yanlış mı yani?" diyen zihniyetin kendisi. Bu zihniyetle nasıl o paygamberin yolunda olabilir bir insan
Ayeti kimse yanlış falan anlamadı. Anlayan anladı, anlamayan din sandı. Sen galiba herkesi kendin gibi zannediyorsun :) Öyle bir şey yok. İran'da da diğer ülkelerde de milyonlarca müslüman var. Bu hurafeye inanmıyorlar, kusura bakma. O yüze varlığı da böyle küçük işlerle uğraşan, tahtında oturan bir ilahmış gibi algılamıyorlar. Bunlar pek çocuksu kaldı, büyüyelim biraz :)
Bu Kuranda ne bir ilimdir, ne de bir mucizedir. Olan ayetin muaviye tarafından çarpıtılması ve şekilperestliği özleyen kitlelerce de hemen benimsenmesidir. Hz. Musa'nın arkasından altın buzağı yapıp tapmak gibi yani.
Kusura bakma, Kuran'a yanlış diyen sensin. Uydurma şeyleri ayet diye anlatanların hali zor asıl... Çok zor.. - +1 yıl
Allah a havale ediyorum hidayet versin vermeyecekse ıslah etsin. Ne anlatsam inanmıcaksın sapla samanı karıştırma tefsir diye bişey var kalkmış hadisi koymuşsun önüme peygamber o hadisi kime hangi olay üzere söyledi bilmiyosun gelmiş o hadisi bana söylüyosun peki hz. aişe validemiz kapalıydı acaba oda mı hurafeciydi üstelik kara çarşaflıydı yazık sana göre bir peygamber kadını hurafeci ve buzağaya tapar gibi bir hurafeye inanmıs üstelik kocası peygamber yok böyle bir hata. Yazık etmiş yani kendine öylemi diyosun
+1 yıl
Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini harama bakmaktan sakınsınlar; iffet ve namuslarını korusunlar. Mecbûren görünen kısımları müstesnâ, güzelliklerini ve süslerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine kadar örtsünler. Güzelliklerini ve süslerini; kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, kendi oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, kendi câriyelerinden, erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçilerden veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Bir de gizledikleri güzelliklere, süslere dikkat çekecek ve erkeklerde arzu uyandıracak şekilde ayaklarını yere vurarak yürümesinler. Ey mü’minler! Hepiniz tevbe ederek Allah’a yönelin ki kurtuluşa eresiniz.00 Yorumla
+1 yılGAYET AÇIK VE NET kapanın diyor evet ben kapanamıyorum ALLAH affetsin diyebiliyorsa bir bayan ona lafım yok ua ederim ama nefsine göre hareket edipte işine geldiği gibi ayetlere hadislere anlam katıp kendini zorla haklı çıkartmaya çalışıyorsa işte ona dur derim bğyğk gğnahtır nefsne uyma yapamıyorsan ALLAH afetsin de biz de sana duacı olalım kelam bilmezsin fıkıf bşlmezsin akaid bilmezsin arapca bilmezsin konu hakkında tahsilin yok kafana göre açıklama yaparsın işte bu olmaz yakışmaz
022 Yorumla- +1 yıl
Gayet açık ve net, kapanın falan demiyor. Din size uymuyor mirkelam bey, sizin işin esasını anlamaınızı bekliyor. "Başınızdaki örtüyü ziynetlerinize çekin" ile "başınızı örtün" çok başka şeyler. O güne kadar Yaratan'ın aklına gelmez miydi bu, daha evvelki dinlerde de söylesin? Ahlaka bakmak lazım, o da saçla başla olmuyor. Bakın bugün hırsıza, yalancıya, kindara secde ediyor nicesi. Neden? Şekilperest yetiştirildiklerinden, ahlakı saçta sanıyorlar. Gerçek ahlaksızlıkları kitabına uyduruyorlar. Bunların tartışılması bile, daha dini anlamaktan ne kadar geride kaldığımızı anlatıyor. "Meleklerin kanatları var mı yok mu"dan daha abes bir tartışmadır bu aslında. Bugünün çocukları kadar samimi ve dürüst olamayan koca koca adamlar, anlayamıyor nice şeyi.
- +1 yıl
ahmet jayanın dediği gibi nerden baksan tutarsızlık nerden baksan ahmakca siz don kişot gibi yel değirmenlerine savaş aömışsınız herşeyin en iyisini en mükemmelini örnek alıp yapmak varken kendinizce psikolojik heraketlerde bulunup hemen şekilperestlik örneği veriyorsunuz birde utanmadan güya laf olsun diye yazmış siz YARADAN mı olduğunuzu ima ediyor demişsiniz sevyeyii düşürmeye gerek yok ALLAH yolunuzu açık etsin
- +1 yıl
Anlamadım. Soru gayet açık: Madem bizim ne kadar ilmimiz var, neler bilip bilmediğimiz size aşikar, bunun olması için bir ilah olmanı gerekiyor, yanlış mıyım? Bunları nereden bildiniz öyle kesin, öyle net? Herkes ancak zannını bilir. Peygambere bile neler dediler zamanında, bu yolda samimiyetle yürüyenler bunlara alışıktır...
Ancak işin gerçeği şu ki, artık şekilperestliğin tadı iyice kaçtı. Şekil takıntısı yüzünden ortada din bırakılmadı birçok yerde, bunu göremiyor muyuz hala? Takım tutar gibi din tutup, ezberler için boğulan toplumlar tam tersine dinin özüne ihanet ediyor. Sonuçları da (sünnetullah gereği) sabit. Hiç de iç açıcı durumda değiller. Tecavüzden hırsızlığa, şiddetten zulme herşeyde başı çekmeye başladılar iyice. Bu mu dindarlık sizce
Ezberden yazmamak için verdik 24 senemizi Mirkelam bey. Ezberden yazmak, hurafeleri tekrarlayıp, günah olmayanı farz edenlerde var. Sevgiler, saygılar... - +1 yıl
yaşar nurri kafasıyla devam ederse daha çok 24 seneler verirsin boşa
- +1 yıl
dediğim gibi sen don kişot oluş yel değirmenlerine savaş açmışsın çok da boş konuşuyorsun oku araştır düşün önyarıgılı olma kimseyi düşmen görme kat edecpşn daha çok mesafe var yolun uzun ve çetin agresif de olma sayglı ol nefrette değil sevgide birleş düz mantıklada hareket etme namazlarını kıl herkese iyi davran dürüst erdemli fazileti ol bilge ol
- +1 yıl
Biz yapıyoruz da, sen de dini ezberlerden arınmış olarak bir öğren isterim. Bunları tavsiye etmek yeter mi iyi bir müslüman olmaya? Namazları bihaber kılan için ne diyor ayet? Lanet tonuyla "vay haline onların ki, kıldıkları namazlardan bihaberdirler" demiyor mu? Biz bihaber yapılan şekli ritüelin ayetler üzerinden nasıl da lanetlendiğini bilenlerdeniz. Bundan dolayı ne muaviye dinine eyvallah ederiz, ne de hurafelere...
- +1 yıl
muaviyenin dini nedir senin ki nedir bizimki nedir sapla samanı karıştırmayalım biz KURAN VE SÜNNET HADİS ışığında gideriz yapıcı olun yıkıvı değil
- +1 yıl
Yapıcı olmak lazım, katılıyorum. Ama yıkıcılık malesef muaviyenin Kuran'ı siyasi hedeflerine alet etmesiyle başladı ve yayıldı. Toplumlar şekilperestliğe güdülendi, cahil bırakıldı. Din adı altında hurafeler, ezberler, şekiller öğretildi. Sistemi okumaya yarayacak bilgi hep saklandı. Sapla saman çoktan karıştı. Bugün bunları tartışıyor olma nedenimiz, dine eklenen hurafelerin artık bizzat din halini almış olması nedeniyle.
Hadislerin ne kadar kolaylıkla eklenebileceğini, hem tasavvuf ehli hem de konusunun uzmanı olanlar kitaplarında anlatırlar. Hadisler ve sünnet diye anlatılanların güvenilirliği meçhuldür, dikkat etmek lazım. Dün söylenenin bugün dahi çarpıtıldığı bir yaşamda, 1.400 senenin ne demek olduğunu (hele ki yazmaya kağıt dahi yokken) ve nelerin çarpıtılabileceğini iyi düşünmek lazım. Bize dinin hakikati gerek, hurafesinden Allah korusun... - +1 yıl
KURAN ortada o yeter bize
- +1 yıl
Duruma bakıldığında, hiç de hakkını vermemiş, şekilperestliğe alet etmişiz onu ama... Hani eskiden putperestlik vardı ya. Muhyiddin ibn-i Arabi ne demişti bu konuda: "İnsan putperestliğe meyyaldir. Hak dini dahi sunsanız, onun içinden putlar yaratıp, o şekillere bağlanma eğilimi gösterecektir". Tam da o hesap... Hak din ve ayetler ortada ama ne bir gelişme var, ne de bir medeniyet yolculuğu... Elin gavuru dedikleri Müslüman olmasa da, o ahlaka sahipse, ne katkılar sağlıyor insaniyete... Biz ne yapıyoruz? "Ayetlerde vardı zaten" diyoruz. Sormazlar mı insana: "Be şaşkın. Onların kitabında yazmazken keşfettikleri senin dininde zaten varsa, buna rağmen bunu keşfetmemen ancak bir uzaklık belirtisi değil midir?" diye...
"Sünnetullah değişmez" dedikleri, "o dönemin gelenekleri değişmez" demek değil. Hz. Peygamber "Zaman değiştikçe ahkam da değişir. Zaman size uymazsa siz zamana uyun" demiştir ama dinleyen kim. Sünnetullah, yani doğa yasaları değişmez. Sözde dindar olup öze geçmezse, sonu bu - +1 yıl
b, rkere onu geç siz zamana uyun ne demek her haltı ye demek değil heralde müctehit kimdir zamana göre fetva veren kimdir KURAN DEĞİŞMEZ DİN değişmez ama hükümler vardır zamana göre verilecelecek faziz vb gibi yanlız millette iman gitmiş bediğzaman boşa iman dememiş önce imanı kurtarmak lazım zira boş bir nesil yetişmiş
- +1 yıl
İlk yorumunuza geri dönersek, "ben kapanamıyorum, Allah affetsin" demesi için bir kadının, önce Allah'ın böyle bir emri vermiş olması gerek. Oradan alıp buradan zorla yorumlayarak, olmayan bir şey emre çevirenler her kimlerse, o kadının ilahı değiller. Bu nedenle de, bir kadının günah işlememesine rağmen af dilemesi söz konusu değildir. Ortada günah yokken, olmayan günahı dine yamamaya çalışanlar özür dilemeli önce Allah'tan. Onun yüce dinini şekle şemale boğup, o vicdanı, o incelikleri, o samimiyeti ayaklar altına alanlar özür dilemeli; varsa dilenecek bir özür...
- +1 yıl
"Siz zamana uyun" şu demek: Ahlaklı olun, vicdanlı olun, bunlar değişmez. Ama dini öne sürüp de heykellere put diyecek kadar ahmaklaşmayın. Yahu heykeli put yapan, ona tapandır. Ona tapmayanın önünde heykel put mudur? Bunu yorumlayamayan gruplar bugün tarihi yerleri bombalamayı din zannediyor. Halbuki şeytaniyetin tecellisi olmuşlar. Onu bunu kesiyorlar. Neden? Zaten içlerinde nefret var, dine bulayıp kusacak. Dindar mı oldu? Hayır. Ama dine buladığı için, şeytan kadar bile O'na yakın değil. Yok müzik harammış, yok o, yok bu diye diye matbaa (ki bugün Kuran'ın basıldığı yerdir) yüzlerce yıl sonra gelemedi mi bu coğrafyalara? Ne dindarlığı? Bundan büyük ihanet var mı dine ve o mirasa? Bir hiç için yitip giden nesilleri son 100 yılda değil, kardeşini katleden zihniyetlerde arayalım önce. Tam tersine, yitip gitmekten kurtarıldı bu ülke, ortadoğu gibi olacakken. Ama bunu göremeyen gözler, elbette ki dini ve hakikatleri göremeyeceğinden; herşey gibi din de dejenere oldu, şekilperestlikle..
- +1 yıl
sen bu ayetti anlayamadıysan sana daha ne diyelim kibrin senii esir almış yazık yazık hemde çok yazık
- +1 yıl
Asıl bu dine yazık... Keşke bu konuları sorgulayanlar ve hakikatlerini öğrenme yolunda olanlar kadar buna da üzülseydiniz... Bu apaçık ayeti siz anlamamışsınız gibi duruyor malesef... "Başınızı örtün" diye bir ayet olmamasına rağmen, bunca zorlamayla, yorumla baş örttürme merakını ve şekilciliği ümmete kim zerkettiyse, bu dine en büyük zararı o verdi... Hadi inanırız bir devir ama hiç mi ayıkmayız? Henüz uyanamadık ama bir gün inşallah... Şekillerle, ezberlerle O'na ulaşılamayacağını, bunların hepsinin bir hatırlatıcı olduğunu, esas olanın yaşam içindeki ahlak ve vicdan olduğunu anlayana kadar, daha çok uyuturlar ve Allah diye diye ellerinde kutsal kitaplarla aldatırlar bizi...
- +1 yıl
bu dine yazık ne demek yahu kabul etmiyorum insanlara yazık bu din en kutsal dindir ve yaşar nuri gibi sizin gibilerin elinde asla oyuncak olamayacak kadar kutsak dindir topluma faydalı olacak konulara eğilmezler kafalarına göre fetva verirler bu mu şimdi ülkenin insanların sorunu yapıcı olun yıkıcı değil açık ve net bir ayet varken başörtğsğnğ şnkar edene soyleyecek lafım yok
- +1 yıl
Kibir konusunu ise hiç anlamadım. Ne kibri? Bir konuyu paylaşıyoruz burada, onu da mı yapmayalım? En kibirli olanları görmeyen ve onlara hayranlık besleyen gözlerimiz, bir konuyu konuşan insanı mı kibirli buluyor? Padişahlık dönemlerine gönderme yapıyorsunuz örneğin. Ayaklarına kapanıyor gelenler. Onlara hayransınız ama bunu kaldırana değil. Onların, bir kul olarak diğerlerini kul etmesine sözünüz yok, ama bizim insan onuru üzerine yazdıklarımız dikkatinizi çekiyor... Ne denir ki bunun üstüne? Bana sorarsanız buna yazık asıl. Bir insanın kendine bunu yapmasına...
- +1 yıl
bir iki şey okudunuz mu yaşar nuri gibi herşeyi bildiğinizi zannedip yanlışlarınızı kabul etmiyor burnunuzdan kıl aldırmıyor doğruları göremiyorsunuz
- +1 yıl
"Bu dine yazık" derken, dinin özüne değil, onu kendi emelleri için kullanan kindarların elinde oyuncak olmasına yazık diyoruz. Hırsızın, soyguncunun, din ile aldatanın ayaklarına kapanacak denli hayran olanlardan ne müslüman ne de dindar olmaz. İnsanlara yazık asıl. Bugün muaviye taklitçilerinin ve padişahlın özentilerinin eline kalmış olan şeyin adı din değil. Dinin ne olduğunu anlayacak kadar öğrendik çok şükür.
- +1 yıl
açık konuşsana kıvırtmadan direk akp ve tayipi hedef alıyorsun ve ona oy verenleri değil mi evet desene korkamdan cesurca
Aile & Toplum konusunda 11,7b cevap paylaştı. Ayette, hadiste, sünnette ne yazdığı önemli değil. Din kitapları erkek egemen toplumlarda insan yapısıdır ve temelde amaç mal gibi görünen kadınları diğer erkeklerin gözünden korumaktır.
00 Yorumlawww.kuranmeali.org/.../kurani_kerim_mealleri.aspx sana 10 kişiden tevsirli
10 YorumlaInsanoglu işte kitaba uyar gibi yapıp kitabına uydurmussunuz. :) bir ayet okumuştum önceden hatırlıyorum âyet var. Lakin nasıl yorumladiginizda önemli
062 Yorumla- +1 yıl
Muaviye'nin kitabına uyduranlar uydurmuş. Yorumdan da öte, Yaratan'ın kadının saçıyla uğraşmak yerine evrensel ilkeleri bildireceğini bugünün çocukları bile anlıyor artık. Ama ne yapsın küçüklüğünden beri beyinleri yıkananlar? Öğrendiklerini, gördüklerini ezbere tekrar ediyorlar. Düşümek, sorgulamak yok. Ayetlerde ise ancak düşünenin, sorgulayanın dinden nasip alacağı her an belirtiliyor. Allah önce vicdan ve ahlak versin, gerisi bunların yanında teferruat. Ama teferruata takılıp işin esasını kaçıran, dinin de esasını kaçırmış oluyor malesef.
- +1 yıl
Çok güzel bir noktaya değinmişsiniz. Yukarıda da yazdık. Mesele ahlak, namus meselesi değil. Saç örtmekle bunların olmayacağını zaten anlayabilecek kadar düşünebilecek insanlarız hepimiz. Bu ayet, peygamber eşlerinin ve onun yakınlarındakilerin tanınmasının riskli olduğu, gerilimin ve çatışmanın arttığı dönemde inmiştir. Ancak ona rağmen, yine de "başını ört" vb. bir ifade kullanılmamıştır. Gerçi kullanılmış olasaydı bile, bu yine "incitilmemesi için" ile kısıtlanmış olacaktı. Yani "çatışma" ve "gerilim" hallerine yönelik olmasıyla, bu haller için geçerli olacaktı. Ki bugün de geçerlidir. Birbirine garez besleyen iki aile varsa, sokakta tek başlarına yürürken tanınmaları hoş olmaz...
Kısacası, ayetler akla, mantığa uymamazlık göstermezler. Bundan dolayı "akıl ilk yaratılan 4 nurdan biri" olarak tanımlanmıştır. Ayetler için hep "akledenleredir" denmiştir. İslam çok güzel, çok yüce bir dindir. En özgürlükçü, en aydınlık din. Bugün onun adıyla yapılan ise malesef tam tersidir. - +1 yıl
Yok, sen anlamamışsın. Ruhban sınıfı Hz. Peygamber'in zamanında kaldırıldı. Daha evvelden dinlerde kurumsal haldeydi. O dinlerin geldiği anlarda yoktu elbette, sonradan oluşturuldu. Ama müslümanlıkta tamamen kadırıldı. Ama bugün pek meraklılar bunu geriye götürmek için bu coğrafyalar. Kula kulluk etmek için birbiriyle yarışan kitleler var.
Allah'ın ayrım yapacağını kim söyledi? Yanlış anlayıp, kendi yanlış anlamandan dolayı başkalarını yanlış yolda görme yanılgısına kapılma...
Örtünmek, hiçbir dinde ne temel bir emirdir, ne de zorunluluk. O kadar meraklı olan, kul icadı bu farza uyar. Tüm hayatı, rüzgarı saçlarında hissetmesini bile fazla gören bir zihniyetin Allah adına koyduğu sözde yasağa uyarak geçer. Ama hayırlı ameller işyene herkese cennetin kapısını açacağını bildiren ayetleri okur da, işi anlarsa, bu tip boş işlerle uğraşmayı bırakır. Cenneti iyi amel işleyen her inanç sahibine açan Allah'ın, başörtüsü takmıyor diye bir müslüman kadını cezalandırması gibi abes bir şeye güler - +1 yıl
Olmayan bir şeyin vebalinin olacağına inanmıyorum. Herşeyin başı ihlas, samimiyet. Dürüst, vicdanlı, ahlaklı insanı nasıl giyindiğine göre yargılayacak denli ilaha indirgenmiş bir Yaratan modeli zaten bize göre O'nun büyüklüğüne hakaret olur. Elbette herkes söylediklerinden mesul. Bunu bilerek bu kadar açık söylememiz boşa değil. Kadının örtünmesi ayette yok. Ancak dileyen dilediğine inanabilir. Kılı, saçı göründü diye kulunu cehenneme atacak türde bir varlık hiçbir kitapta geçmez. Kulların hayali yaratımı olan ilahlara yakışır bu, Kuran'da anlatılan Allah'a değil. Nihayetinde, görüşlerini paylaştığın için teşekkür ederim. Güzel bir paylaşım oldu.
- +1 yıl
Yaa yürü git... Allah allah yokmuş o kadar vaiz hafız arkadaşım var demin telefon etti m sordum. Herkes fetva verir oldu bu devirde zaten gerçek dini anlayan eden Yok. Sen örtUnme kitapta yok zaten bu kadar insan zevkine giyiniyor yazın bile. Ayetleri felsefeyle karip istediğin şeye uyduruyorsun. O zaman bende uydurim birsey kitapta zinaayA yaklasmayin diyor. Yapmayın demiyor. Barda discoda sarhoş bir kadın gelip sarildimi dudaklarima hiç elimin tersiyle itmim. Sonuçta ben zinaya yaklasmadim degilmi?
- +1 yıl
Avukatlar gibi hükümlerin açığını arar olmussunuz. Yahudiler ortunmuyor Hristiyanlar ortunmuyor. caga uuygunlar adamlar ama sanayi devriminden önce avrupada din inancı yüzde yüz du. ve o devrin kadınları örtülüdür dikkatinizi çekerim. Özellikle kardinallerde. Bugun Yüzde 40 seviyelerinde. Ve zina fuhuş aldatma tavan yaptı. Dinler bir makina değildir hanim efendi ihtiyaçlara göre modernize edilemez. Hükümleri kesindir. Ve kuranda degisirse diğer dinler gibi daha kitap gelmeyecektir. @dreams4×4 haksizmiyim bu işin experi sensin büşra.
- +1 yıl
Yazanları anlamamışsın sen hala. Yazan bir şeyi yorumlamıyoruz, yazmayan bir şeyi yazıyormuş gibi yapıp yorumlayanların yalanlarını söylüyoruz. Hala anlamıyorsun inatla. Yazanı yorumlamaya tepkin mi var? O zaman asıl tepkiyi, hiç yazmayan bir şeyi yazıyormuş gibi söyleyenlere bildir, bize değil. Dine böyle yaklaşanların bu devirde nasıl ortaçağdan beter yaşadıkları belli. Belli, abilerin var, fikirlerini almış, sevmişsin. Zaten sabit fikirli ve anlamayı bırakmış olanın bir şeyi anlamasını beklemiyoruz. Bizim sözümüz, dönen dolapların farkında olup, hak din diye muaviyenin yalanlarına secde etmeyi reddeden ve işin hakikatini arayanlara. Uykusuyla övünenlere değil. Sen devam et örtüyle, kılla, telle uğraşmaya. Kainatı yaratan kudretin başka işi gücü olmadığını hayal et, bunlarla uğraşıyor. Aynen devam et...
- +1 yıl
Bu işleri anlamak imam olmakla, vaiz olmakla olmaz. Tam tersine, onların işi sorgulamak değil, kendilerine öğretileni (ataların dininde olduğu gibi) aynen tekrarlamaktır. Vaizlere, imamlara, hocalara sormakla olsaydı bu işler, arabistan şimdi dünyanın en ileri medeniyeti olurdu. Önce kendin tefekkür et. Cevabı belli olanlara soru sorulmaz. Kendini kandırıyor, sana farklı bir cevap verebilecek olanlara soramıyorsun, belli. Çevrende de tutmuyorsundur böylelerini. Kendi uykunu paylaşanlara soru soruyorsun. Ne ala...
- +1 yıl
Size birsey demiyorum yaşar Nuri ve adnan Oktar gibi modern hocaların düşüncesinden etkilendiniz heralde. 2. Kuran i gözden bir daha geçirin ki sana desemki tamam başını örtme ama ayak bileklerin ve el bilegine kadar kapan desem ki hala fetva verecek biri değilim Genede kapanmazsiniz. Kılıf aramayın lütfen yapmiyorsaniz allah affetsin diyerek yoluna devam etmen
- +1 yıl
Tüm dünyanın bildiği şeyleri de bilmezlikten gelme. Bilmiyorsan da öğren: Tecavüzün tavan yaptığı ülkelerin başında, kadınların kapalı olduğu ülkeler geliyor. Yıllardır hiç değişmiyor istatistikler nedense. Bol bol oğlancılık, sapıklık kol geziyor. Demek ki neymiş? Öyle hayvanları ayırır gibi cinsiyet ayırmakla olmuyormuş. Bunu Allah bilmiyor mu? Yoksa bunu yapanlar mı yanlış yorumlamış? Sonuç belli çünkü. İşlemeyen bir zorlama durum var ortada. Sen hayran olabilirsin. Sürüyle de hayranı olan çıkabilir. Ama aklını işleteni dinde olmayan bir yalana inandıramazsınız. Din yerinde arap geleneklerine de taptıramazsınız. Muaviyenin uydurmalarıyla da cahilleştiremezsiniz.
- +1 yıl
Konuyu saptirmayin lütfen sizin düşünceniz e göre. Bana bunun cevabını verin namaz kılın diyor ama kuranda namaz nasıl kılınır bahsedilmiyor. Biz namazdami boşuna zevkine kiliyoruz. 2. Zinaya yanasmayin diyor zina etmeyin demiyor. yyani bir hayat kadını önümüze çıktığında onla yattigimzda bize günahı yokmu? Yani bunlarda arap adetimi? Sizin dusuncenizle bagdasiyor Sonuçta ayetlerde bunları bildirmemis
- +1 yıl
Kadının komple kapanmasını komple-ksli erkeklerin gelenekleri istiyor, Allah değil. Kompleksli erkeklere kendini ezdirmeyecek, aklını kullanan, bizzat okuyup anlayan, derinlemesine öğrenen kadınları boş laflarla kandıramaz kimse. Koca kainatı Yaratan'ı layık gördüğü kalıba bak, bahsi geçen zihniyetin. Kabile ilahından beter bir karikatüre çevirdiler, bundan dolayı da bir adım ilerleyemiyorlar yüzyıllardır. Tasavvufta "ilah-i meçhul" dedikleri şeyi Yaratan zannedenlere kurban gitti dinin özü. Sonucu, bugünkü gibi, elinde kutsal kitaplarla gezen hırsızlara, yalancılara, kindarlara secde edip, kendini dindar zannedecek kadar aklını kaçırmış olmak. İşte din adı altında şekilperestliğin sonucu bu. O şekillere tapanları, o şekillerle kandırıp, her türlü ahlaksızlığı arka planda yapmak. Böylelerinin (din maskesi ile aldatanların) ispat edilse bile yalanları, hırsızlıkları; yine de kendine tapmaya devam ediyor, yoldan çıkmış kulları. Firavun bile bunu başaramamışken, bugün pek yaygın...
- +1 yıl
Sözün özü, yaşın 40'lara geldiğinde elbette bugünkü gibi kalmayacaksın. Bundan dolayı, bunu uzatmaya gerek yok. Daha çok gençsin ve insan bu yaşlarda herşeyi bilemez. Ben de senin gibi düşünürdüm zamanında. İşler hiç öyle değilmiş meğer, gördüm arkada neler döndüğünü. Bu tip şeylerden kimlerin nemalanıp, kimleri Allah'ın adıyla kontrol ettiklerini. Benim Kuran'dan anladığım Yaratan, işin esasına bakan bir Yaratan. Kadının saçının teline takılmış, kendi yarattıklarına kızan (dolayısıyla kendine kızmış oluyor), onları sürekli tehdit eden, korkutan bir Yaratan değil. Çocuksu ve ilkel bir topluma o yüce manaların anlatılabileceği tek yoli sembollerle anlatmaktı o devirlerde. Ama o semboller zamanla döndü masala. Zannettiler ki, aynen o şekilde oluyor. Oysa hep "misal" denir, "cennet-cehennem" dahil çoğu tanımlamada. O misal anlaşılmadıkça, insan kabile tanrısı gibi hayal eder O'nu. O bundan etkilenmez de, kendi zannına tapan kaçırır, anlayış trenini...
- +1 yıl
En fazla şeriatla yönetilen ülkelerde yaygın oğlancılık. Şeriat dedikleri, çok anlamlı olan dinin, yönetimin başında olanın anladığı şeklinin kitlelere dayatılmasıdır, pratikte. Ve tam da din dışıdır, zulümdür. Hz. Peygamber devreinde kabileler vardı, bir yasa ve hukuk yoktu. O nedenle zorunluydu bunu yapmaya. Bugün ise bunun yapmak dindarlık falan değildir. Hz. Peygamber bizzat söylüyor: "Din 4 mertebede anlaşılır. Zahir, batın, iç ve kaynak" diye (Muhyiddin ibn-i Arabi). Bu derece mertebe mertebe olan bir dinde, anlamlar da mertebe mertebedir. Bu namazı yok saymaz, ama sadece şekille yapılan bir şey olmadığını anlatır. Buraları bilen bilir, arayan bulur. Burada açamayız. Kısacası "daimi namazda olanlar başka" ayeti ile ifade edilen şeydir be Hz. Peygamber'in Allah'ı bulduğu namazdır. Daha fazlasını söylemek haddimiz değil. Nasibi olan anlar.
- +1 yıl
Işte kendi agzinizla diyorsunuz kitaba uyduran ama kitaba uymayan adil olmayan toplumlarda bu olaylar var bunda dinin sucu yok hanimcik. Ve akıl yaşta değil bastadir. Antalyalı ya da İzmir kültüründen olduğunuzu düşünüyorum. Ve kurani bilmiyorsunuz bunu anladım şimdi. Iyi geceler din muaviye uydurmasimdan ibaret değil. Biz kitaba uymuyoruz uyduruyorUz. Bunda dinin hükümlerin günahı yok. Bizim var.
- +1 yıl
Güzel kardeşim senin daha hiçbir şeyden haberin yok. Din böyle sadece kabuğundan anlaşılmaz. İstersen bırakalım, çünkü anlamak derdin yok. Benim fikrimi zaten değiştiremezsin, ben senin geçtiğin terden 20 sene evvel geçtim. Ama senin benim durumum hakkında bir bilgin olması mümkğn değil. Sen de dilediğin gibi inan. Hiç boşa zaman kaybetmeyelim. Yaratan kadınların saçlarıyla, kendi yarattıklarını yakmakla meşgul olsun senin dünyanda. Bırakalım, olacağına varsın herkesin hayatı. Yazacağımızı yazdık, buraya sığmaz hepsi. Tek tek kaynak gösterirdim hepsine ama kolay değil 42 senenin birikimini 3 satırda özetlemek. Nasibin varsa öğrenirsin işin hakikatini. Ya da bildiğini zanneder, 19'unda neysen, 40'ında da o olursun. Bilemem, senin yaşamın...
- +1 yıl
Ve cevaplarınız hep felsefi safsatalar ile dolu. Acikinca karını yiyebilirsiniz diyen büyük imamlar türedi. Onlarda felsefe yapıyor siz gibi ve onlarda kendi menfaatine yontuyor. :) ve insanları tanımıyorsunuz eğer allah cenneti vaad etmeseydi allaha bile itaat etmezdi bu insanlar.
- +1 yıl
Zina yapmak, namaz vb. her konuda şekil giriş kapısıdır. Lazımdır ama ancak başlangıçtır. İşin aslına götürmek isteyen, ezberi iyi olan hocadan falan sormaz. O manalara dokunmuş birinden soracağını bilir. Çok seyrektir ama dileyen bulur böylesini. Ancak ondan sonra açılır gözleri. Kısmet işi. Biz de bu süreçlerden geçmeseydik, şimdi senin yazdıklarını yazıyor olurduk. Bu işler böyle. İyi, dürüst, ahlaklı biri olduğuna eminim. Ama bunların üzerine derinlik kazandığında, çok daha değerli bir şey katılacağına da eminim, olduğun kişiye.
- +1 yıl
Dogusunuzdan beri arastiriyorsunuz demek. :) aynen kapatalım dinin felsefesine kapilmissiniz. Ve din dogmatiktir. Felsefe yapmaksizin. Buyuzden felsefecilerin çoğu inancsizdir. Eğer bilgin biri olsaydınız yasinizla değil bana bu konuda ana kaynak olan kuranda n ayetler ile bu olayı aciklamanizi isterdim. Iyi geceler
- +1 yıl
Ayetlerle açıkladık ama anlamak yerine inanmayı seçtiğiniz şeyleri savundunuz. Tam tersine, din dogmatik değildir. Tam da felsefi yaklaşımla anlaşılır. Bahsettiğiniz gibi felsefecilerden bahsetmiyorum. "Düşünmez misiniz?", "bu ayetler aklını işletenler içindir" ayetleriyle anlatılan şekliyle aktif düşünmekten (tefekkür) bahsediyorum. Din dogmatik değildir. Ne varsa dogmatik, ölüdür. İşin içinde "düşünmek" varsa (ki ayetlere göre her yanında var), orada dogma yoktur. Bugünkü dogma, muaviyeden başlayan yalanın sonucudur.
Konuşma dilinde yaş yazılır. Başka türlü anlamaya meraklısınız. Bu yoldaki deneyimimin 24 sene olduğunu zaten yazmıştım, kelimlerle boşa vakit kaybediyorsunuz.
Sözün özü, ayeti olduğu gibi kabul etmeyen size, ayete inanmayınca başka başka şekillerde anlatmaya çalıştım. Ama düşünmek yerine ne cevap vereceğinizle uğraşmayı tercih ettiniz. Artık neyse ne :) Daha fazla zorlamaya gerek yok. İyi geceler... - +1 yıl
O değilde dikkatimi birsey çekti. Bu yasa lara kanunları oteleyen siz. Insanlarin hayatını rutine çeviren sabah 8 den Aksam 6 ya dek her gün onsan omrunden zamanını çalan dünya sistemini hiç sorguladinizmi? Veya özel sektör patronunun bir işçiye oranla neden daha çok el üstünde tutulup korunup kollandığını hiç düşündünüz mu? Hanim efendi dindar bir ülke değiliz dini yaşayan ülkede yok. Bunu unutmayın eğer kuran yasalariyla sikintiniz varsa ameller niyetlere goredir. Başınızı ne amel doğrultusunda açtığınızı gerekli şekilde izah ederseniz. Hani ise geç kaldiginizda patronu ikna etmek gerekir ya halbuki sabahın köründe dogmatik olarak kurulmuş bir sistemdir. O misal ikna ederseniz allah size birsey demez. Bb
- +1 yıl
Allah'ın ilkeleri esastır. Hz. Muhammed'in "din güzel ahlaktır" deme nedeni budur. Ahlak kavramının görüntüsü değişebilir ama ilkeleri değişmez. Çıplaklık, kimi yerlerde olağan, kimi yerlerde alışılmadıktır örneğin. Herkesin limiti farklı ve görecelidir. Ama hırsızlık her kültürde ahlaksızlık kabul edilir. Bu şekilde tefekkür edenin, Allah'ın baki hükümlerinin nasıl işlediğini anlaması mümkündür. Değişen kültürler, değişen insanlar sabit bir giyim-kuşamla bağlanamaz. Bu doğaya (sğnnetullaha) aykırıdır başta. Bundan dolayı da, şekle şemale "değişmez" denip, din putperestliğe dönmesin diye, şekil şemal geçmez Kuran'da. Çünkü O alimdir. De; kulları şaşkındır. Put (şekil-şemal) ararlar tapmaya...
- +1 yıl
Ama savunma nedeniniz o değil ki.. İşin temelinde korku vardır bu durumlarda.. İnsan bir şeyi öğrenir ve inandırılır.. Sonra da tersini düşünmekten korkar.. Çünkü korku, din adı altında onları kontrol etmek isteyenlerin baş silahıdır.. O olmadan, sorgulama ve hakikatlere erişme isteği kontrol edilemez.. Bence savunmanız bundan :) Yoksa elbette, dediğiniz gibi :)
- +1 yıl
Hanim efendi benim kaynağı m kuran ve sünnetittir. Başka lari beni alakadar etmez ama ben korkutulmakla ilgili şunlara deginmeden edemicem. Evli bir adamın karısını sevmek ten yuvasını yikmaktan korkarım. Gunahsiz bir kadına iftira etmekten korkarım eziyet etmekten korkarım. Yani ben cuzii irademle hareket ederim. Ama Dinime kufreden bir ateist sadist ruhlu birine kendi düşüncesi bana saygı duymak düşer deyip susmam. Buda kesin hükmüdür dinin. Senin özgürlüğünün alanı bir başkasının özgürlüğünü kisitlamadigi yer kadardır. konuya baglamaliyim teli kapatmam gerek kadın ziynetini kocasına saklamali ben hiçbir güzel veya çirkin bayanın güzel saçını veya kötü saçını görüp imrenmek veya igrenmek zorunda değilim. Elimden geldiğince sizi rahatsız etmemek adına susarim birsey demem lakın günümüzde özel hayat herkesin gözünün önüne serildi. Osmanlı zamanında taciz davası istatistiklerini bir araştırın. iiyi çalışmalar :) tabii banada
- +1 yıl
Benim yüzümden işinize veya okulunuza ayıracağınız zamandan olmayın isterim. Burada da kesebiliriz. Bizzat sizin düşüncenizi öğrenmek isterdim. Bir başkasının cevabını veya bir başkasına ezberletilmiş cevabı değil. Samimi cevabınız benim için değerli. Ama daha da güzeli, bunu bir soru olarak bırakmak ve cevapları yazmamak. O daha güzel... Çünkü gerçek cevaba ancak bu sistemi çözme yolunda belirli bir noktaya geldiğinizde ulaşmanız mümkün...
- +1 yıl
Ve itiraf edeyim. bbiz erkekler kadınların salinmasindan bile tahrik oluyoruz buna italyanda abdlide dahil abde sokak ortasında arkadaşı kadını tacz ediyor. millete ona neden yardım etmiyorsunuz diye sorduğumuzda belki zevk alıyordur diyor. Ve kızlar için taciz sıkıntı değil orada alkolluyDuk de ertesi sabah bir sıkıntı olmuyor. Ve adlı vaka olarak yansimiyor bu olay. Diğer müslüman ülkeler gibi.
- +1 yıl
Hah, işte güzel bir nokta yakalamışsın :) Bu işlerde sorumluluk karşıkıklı.. Ama elbette herkesin hayat görüşü farklı.. Ortada bir yerde buluşmak lazım, çünkü hayat kavga etmek için çok kısa..
Bu arada, sezgilerime güvenirim.. İyi bir insan olduğunu kendimce hissediyorum.. İnşallah Allah senin için en iyisini verir hayatta.. - +1 yıl
Ne kadının abartması hoş, ne de erkeğin.. Mesele herkesin "abartı" kabulünde :) Orası tutmuyor birbiriyle. Doğaldır. Ayette dediği gibi; insanların farklı farklı yaratılma sebebi, birbirlerini o farklılıklarla zenginleştirmek.. Herkesi bir model istemiyor.. Olsaydı, dağıtırdım demiyor mu? "Eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi helak eder, yerine günah işleyip, tövbe eden kullar yaratırdı". Bu da sırri ayetlerden biri. Çok derindir aslında. Kısacası, sonsuz ve sınırsız olan Allah, bu sonsuzluk ve sınırsızlığın ifadesi olarak yine sınırsız renk yaratır ve tek tenk istemez. Tevhid, tek renk olması değildir insanların. O renklerin ahenkli bütünlüğüdür. Bunu da yanlış anlattıkları için, ortalık savaş alanı bugün malesef..
- +1 yıl
O zor be abla ne kadar iyi niyetli insan taniyorsam karşısına çıkan 5 para etmiyor. Dini hassasiyeti olan biriyim İzmir bile bozmadı beni :) karadenizliyim. Allah bir iyiye bir kötü veriyor genelde. Bence bu dünyanın cennetide cehennemide bir estir. Biri hayatına anlam verir diğeri ızdırap. bbakalım bana kimin artığı gelecek belki şuanda ne haltlar yiyor :) allah bilir. Çağa uygun yasamadigimdan sikintiliyim. :) midem geniş değil. Dua Edersen sevinirim.
- +1 yıl
Kendini geliştiren, dürüstlükten sapmayan birine benziyorsun. En önemlisi budur bana sorarsan. Bence başarılı olacak bir insansın. Eğer sıkıntıların varsa (ki vardır bu yaşlarda mutlaka) emin ol 18-22 arası en zorlu dönemlerden biridir. Sonra oturmaya başlar her şey. Allah inşallah en hızlı şekilde zorlukları atlatmanı sağlar da, rahat rahat hayatını kurarsın...
+1 yılPeygamberefendimiz nasıl yaşamışsa, zevceleri nasıl yaşamışsa islamiyet o şekilde yaşanır. Kuranı okuyup yarım akılla anladığını uygularsan kesinlikle yanlış yola girersin. Bir ayeti 100 kişi okusa 50si farklı anlar hangisi doğru kabul edilir?
00 YorumlaYa sen kim oluyorsunda peygamberin Allahım bu insanı insanların hidayetine vesile kıl dediği insan hakkında askerlik arkadaşın gibi konuşuyorsun?
07 Yorumla- +1 yıl
Ne trollük yapıcam Peygamberimiz Hz. Muaviye radıyallahu anhuma "Allahım, onu (İnsanlara) hidayet edici ve kendisini de hidayete ermiş kıl, onunla (insanları) doğru yola sevket." diye dua etmiş birisine peygamberimizin bizzat kendisi kuran katibi olarak tuttuğu kişi hakkında peygamberimizin sevdiği sahabe hakkında böyle konuşmaya utanmıyor musun?
- +1 yıl
Bu bahsettiğin, Kuran'ın sayfalarını mızraklara taktıracak kadar din düşmanı olup, Yaratan'a şeytandan büyük saygısızlık yapan aynı Muaviye mi? Hakiki halifeleri katledip, her türlü ahlaksızlığı yapan Muaviye mi? Torunu 2. Muaviye'nin (kendi kanından olmasına rağmen) yaptığı şeytaniyete tahammül edemeyip, onun adına utandığı Muaviye'mi? Dalga mı geçiyorsun? Sen troll değisen de birileri fena trollemiş tarih bilgini.
Bu yazdıklarına cevaba dahi gerek yok... Konuya doğrudan "dünya tepsidir" şeklinde girenle hiç uğraşacak vaktimiz yok... Hele ki muaviye gibi ehl-i hakikat ve paygamberliğe düşman olup, onların anısını kitel kontrolü için kullanacak seviyede olanlara hz. diyenlerle konuşulacak bir şey yoktur... Aç biraz gözlerini, bayağı bir kandırmışlar seni...
+1 yılZekeriya beyaz mi senin hocan...
011 Yorumla- +1 yıl
Ozur dilerim oncelikle, sen bu konuda bayagi yol gitmissin akil vermek degil sadece fikrimi beyan etcem... kadinin sac teli erkege " haram midir"? bence haramdir ve kadinin zinnetidir.. ayet acikca "zinnetini koru" diyor, demekki "basortusu" sart...
- +1 yıl
"Kadının saç telinin erkeğe haram olması" veya "zinnet sayılması" nerede yazıyor? Kadının saç telinin erkeğe haram olması, benim için inan yazarken dahi zaman kaybına üzüldüğüm derecede absürd bir şeydir. Yanlış anlama, senin görüşlerinle ilgisi yok bunun. Ve haksız da değilsin. Mesele, dini bu hale düşürüp, kafalarımıza bunları bilerek veya bilmeyerek sokanlarda. Bizzat ben de yaşadım aynı şeyleri, bundan dolayı yanlış anlama. O zamanlar benim için de tam yazdıkların geçerliydi. Uzun bir araştırma ve derinleşmeyi takiben (24 sene) şu anda açık seçik yazabiliyorum ki, bunlar (bana göre) islama sokulmuş en büyük yalanlardır. Zamanında en ileri haldeyken, bugün malesef en geri coğrafyaların bunlara inanan coğrafyalar olması boşa değil. Hakikatinden koptular çoktan. Hurafelere tapanlar için ne diyor ayet: "Aklını kullanmayanların üzerlerine pislik yağdırırım". Yoksa O'nun emrini uygulayıp da bu kadar ilkel kalaır mıydı ortadoğu coğrafyası? Hem de o kadar petrole rağmen...
- +1 yıl
Sac telini "haram" gormuyorsan seninle ne kadar ileri giderek tartisabiliriz... cahil kulakdan dolma birisi soylese tamam derdim uzatmazdim lakin uzun yillardir ilim okudugunu soyleyenden bunu duymak beni "uzdu"...
- +1 yıl
Hocam çok komiksiniz :) Tam tersine, saç teline haram diyen biriyle din tartışmak mümkün değil. Bunların daha hakikatlerini anlamadan, nasıl derinleşeceğiz? Şekilde kalmaktan, dinin d'sine girememiş kitlelerden oluyorz malesef. Bir bilsek ki aslında ne kadar farklı bir aydınlık o. Ama vaz geçemiyoruz bize ezberletilen ve "din diye sunulan zan"lardan, ne yapalım :) Sevgiyle kalın...
- +1 yıl
Misyoner misin?
- +1 yıl
Ahzab suresi 59. ayet;
Ey peygamberim, eslerine, kizlarina ve muminlerin hanimlarina soyle cilbab larini bastan asagi sarkitarak ortunsunlr..
Cilbab; kelime anlsmi bas ortusu..
+1 yılHaklısın canım
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar