Ben evliliği artık ütopya kelimesi ile biçimliyorum. Bildiğiniz gibi Ütopyalar, bugün gerçekleşmesi imkânsız toplum tasarımlarıdır. Ütopyalar üzerine görüşler iki biçimde ortaya çıkmıştır. Bir kısmı özendirici, istenen nitelikte, diğer bir kısmı ise korkutucu, ürkütücü ütopyalardır. Yanlış mıyım?
Evlenmek o kadar zorlaştı ki insanlar evlenebilmek için yurtdışından kız bulma yoluna gidecek kadar veya internet ortamında arayacak kadar çaresiz kalmış. Aslında buna çaresizlik denir mi bilmiyorum. Ve insanları bu arayışa iten sebepler aslında ülkemiz sosyal ve ekonomik şartları olabilir.
Bir de distopya vardı ki olumsuz ütopyadır. Totaliter ve baskıcı toplumları ifade eder. Aşırı gelenekçi tutum yüzünden karşı tarafı maddi olarak zorlayan taraflar bu toplumsal sorunu ateşliyor. Bir arkadaşım bana anlatmıştı, kendisinden 1 kilo altın başlık parası istendiğini, pazarlıkla yarım kiloya düşürdüklerini söylemişti. Bir başka arkadaşım da evlilikten doğan borçlarını 2 yıldır gece gündüz çalışmasına rağmen ödeyememekten yakınıyor.
Başka bir şekliyle yorumlayacak olursak eutopya kavramını ele alalım... Bu olumlu ütopyadır. Mükemmel ama kurgusal değildir. Benzetme yoluyla iktibas yapıyorum, betimleme değil. Bunları uzunca yazıyorum ama okumayacağınızı biliyorum. Okuyucu ve kültürlü saygın kitleye hitap ediyorum bu yazıda. Soru biçiminde olması için de başlık yeterlidir. Dilerseniz sadece başlığa cevap verebilirsiniz. Zira bu tür soruları anlamak zeka ister. Ve xper için cevap yazanların umrunda değildir böyle sorular.
Hala anlamadıysanız basit bir soru cümlesi ile yardımcı olayım; Aslında toplumda bir güven sorunu mu var? Yoksa kızı istenen bir aile bundan çıkar sağlama peşinde mi? Belki de asıl sorun kızların taliplerini beğenmemeleri olabilir.
Evlenmek o kadar zorlaştı ki insanlar evlenebilmek için yurtdışından kız bulma yoluna gidecek kadar veya internet ortamında arayacak kadar çaresiz kalmış. Aslında buna çaresizlik denir mi bilmiyorum. Ve insanları bu arayışa iten sebepler aslında ülkemiz sosyal ve ekonomik şartları olabilir.
Bir de distopya vardı ki olumsuz ütopyadır. Totaliter ve baskıcı toplumları ifade eder. Aşırı gelenekçi tutum yüzünden karşı tarafı maddi olarak zorlayan taraflar bu toplumsal sorunu ateşliyor. Bir arkadaşım bana anlatmıştı, kendisinden 1 kilo altın başlık parası istendiğini, pazarlıkla yarım kiloya düşürdüklerini söylemişti. Bir başka arkadaşım da evlilikten doğan borçlarını 2 yıldır gece gündüz çalışmasına rağmen ödeyememekten yakınıyor.
Başka bir şekliyle yorumlayacak olursak eutopya kavramını ele alalım... Bu olumlu ütopyadır. Mükemmel ama kurgusal değildir. Benzetme yoluyla iktibas yapıyorum, betimleme değil. Bunları uzunca yazıyorum ama okumayacağınızı biliyorum. Okuyucu ve kültürlü saygın kitleye hitap ediyorum bu yazıda. Soru biçiminde olması için de başlık yeterlidir. Dilerseniz sadece başlığa cevap verebilirsiniz. Zira bu tür soruları anlamak zeka ister. Ve xper için cevap yazanların umrunda değildir böyle sorular.
Hala anlamadıysanız basit bir soru cümlesi ile yardımcı olayım; Aslında toplumda bir güven sorunu mu var? Yoksa kızı istenen bir aile bundan çıkar sağlama peşinde mi? Belki de asıl sorun kızların taliplerini beğenmemeleri olabilir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar