Bu devirde evlenip çocuk yapmak mantıklı mı, yoksa kadınlar için gereksiz risk mi?

Bu çağda evlenip çocuk yapmak çok riskli değil mi? Özellikle de kadın olarak. Kariyer hayatını bırakıp çocuğa bakacaksın ve eğer ayrılırsanız kariyer hayatına doğru düzgün devam bile edemezsin çünkü çocuğuna annelik yapmalısın, vakit geçirmelisin. Ve artık dul bir kadınsın. Hayatına tek başına devam ediyorsun. Bir de bulamıyorsun. Çünkü çoğu kişi dul kadını istemiyor, dul kadını geçtim, çocuğu olanı çoğu kişi istemiyor. Hadi birisini buldun diyelim, o kişi çocuğuna nasıl davranacak? Onun çocukları da olursa mesela ve sürekli senin çocuğun benim çocuğum kavgası olacak, ister istemez olur o tartışmalar. Üvey baba kendi çocuğunu severken diğer çocuk üzülecek, imrenecek. Kadın normalden daha fazla annelik yapmak zorunda, oğlunu duygusal olarak doyurmak zorunda. Üstelik çiftler ayrılınca artık çocuk sağlıklı büyüyemiyor bence, anne baba sevgisinden mahrum kalıyor. Daha farklı bir hayatı oluyor. Bir aile olamıyorlar, evde yalnız yemek yiyorlar, bayramlarda yalnızlar. Sonuçta gidip de diğer eski eşiyle bayram kutlayacak, tatile gidecek değil. Yani kısacası bir çocuk tüm hayatını değiştiriyor. Çocuğun suçu değil tabii ki ama annelik bunu gerektiriyor. Çocuğun için kendi hayatından vazgeçiyorsun. Kendi mutluluğundan. Kendinden. O çocuk büyüyüp yirmi yaşlarına geldiğinde anne birisiyle daha rahat evlenebilir, daha kolay olur ama artık da 40 yaşlarına gelmiş olursun. Evlilik bir kumar oyunundan daha da kötü, şans işi gibi bir şey. Bugün melek dediğin yarın şeytan çıkabilir. Hiç beklemediğin bir anda, beklemediğin bir insandan beklemediğin bir şeyi yaşayabilirsin. Hayat çok şaşırtıyor. Sen ne kadar zeki olursan ol öngöremiyorsun. Elinden bir şey gelmiyor. Kader, nasip, kısmet. Siz ne düşünüyorsunuz? Sizce haksız mıyım? Evlenip düzenli bir hayat ve çocuk sahibi olmak istiyorum, anne olmak istiyorum ama korkuyorum
Bu devirde evlenip çocuk yapmak mantıklı mı, yoksa kadınlar için gereksiz risk mi?
Cevapla