Bunu yorumlamak bize düşmez asla ama merak trim düşüncelerinizi bence çok normal sonuçta isteyerek kapanmadı ya da şu an fikri değişti ve kendini öyle daha mutlu hissedecek
Önceden aile baskısıyla veya kdndi isteğiyle kapanıp şimdi fikri değişen acilan kadinlar hakkinda ne düşünüyorsunuz?
Gayet normal. Zaten fıtratıyla tanışmış ve barışmış bir kadın kapanmak istemez. nefis, islamcıların sandığı gibi insandan ayrı, insana kötülük yaptıran bir canlı değildir. nefis demek lügatta insanın fıtratı, kendisi, özü anlamlarına gelir. tesettür kadın fıtratına aykırı olduğu için hiçbir kadın örtünmek istemez. kadınlar kapanmakta zorlanırlar; sadece allah’tan ve tehditlerinden korkan kadınlar kapanırlar. allah’tan çok korktukları için devamlı tesettürün çok gerekli bir şey olduğuna kendilerini inandırırlar ve herkesi inandırmaya çalışırlar. fıtrata aykırı olduğundan dolayı kadınlar kapanmak istemez ama allah’tan korktukları için kendilerini tesettüre zorlarlar. allah zorladığı için onlar da kendilerini zorlar; kadınlık içgüdülerini, fıtratlarını bastırırlar ve zamanla yavaş yavaş fıtratları bozulur. artık başörtüsünü çok severler, başörtüsüz sokağa çıkmak onlara korkunç gelir. Özellikle de bu sıcak yaz aylarında tesettür eziyettir. Güneşin tene direkt teması daha az terletir çünkü hava akışı sağlar. Güneşin tene direkt teması daha az terletir ama Allah korkusu yüzünden açılamayan kadınlar kendilerini kandırmak için aksini iddia ederler. Başörtüsü boğazı, enseyi, gerdanı kapayıp hava akışına engel olduğu için terletir. Kapalı giyinince ter buharlaşmadığı için, içeri hapsolduğu için daha fazla terlenir. Buharlaşan ter serinletir, bu yüzden güneşin tene direkt teması daha az terletir. Kapalılık terlettiği için yazlık kıyafetler açık üretilir. Yazın ve hava sıcakken insanlar açık giyinirler. Avrupa’dan Asya’ya dünyanın her yerinde durum bu. Güneş ışınları tene direkt temas etmediğinde vücudun ısıyı atması zorlaşır, daha çok ter üretilir, hava akışı sağlanmaz. Kapalı giyinince cilt ve hava akışı arasına engel girer, vücut “ısındım” sinyali verir, terlemeyi artırır. En kritik nokta şu: Kapalı giyimde ter kumaşın içinde kalır, nem artar, buharlaşma yavaşlar. Vücut yeterince serinleyemez. Daha fazla ter üretir. Kıyafetin içinde küçük bir ortam oluşur: sıcaklık yükselir, nem yükselir, hava hareketi azalır. Bu şeye bilimde mikroklima denir. Sonuç: içerisi sauna gibi olur, terleme sürekli artar. Hava dolaşımı yoktur. Dar ve kapalı kıyafetlerde rüzgar cilde ulaşamaz, hava akımı yoktur. Isı dışarı taşınamaz. Ter birikir. Güneşin tene direkt teması hava akışı sağladığı için daha az terletir.
Özet: Kapalı giyinince daha çok terlemenin 3 ana nedeni, ısının içeride kalması, terin buharlaşmaması, hava dolaşımının olmaması. Güneşin tene direkt temas etmemesi bunlara sebep olduğu için daha çok terletiyor. Güneşin tene direkt teması demek serinlemek demek. Saçların arasına hava girmemesi, içerde toplanması eziyettir. Ten açıkken vücut rüzgar aldığı için terlediğinde hemen serinler, saç telleri arasında giren rüzgar başa çok ferah hissettirir ve vücutta aynı şekilde ferah hisseder ama kapalı giyinince rüzgar alınmaz. Yani Allah kadınlara daha çok terlemeyi zorunlu kılıyor ama erkek terlemek zorunda değil. Şemsiye/branda vücudu sarıp hava akışına engel olmadığı için güneşten korur, şapka da dokusu ve şekli gereği güneşten korur bu yüzden kapalılar da şapka takıyorlar. Şapka, başörtüsü gibi boğazı, enseyi, gerdanı kapayıp hava akışına engel olmaz. Ne kadar açık giyinirsen bilime göre o kadar az terlersin.
İsteyerek kapanmadıysa gayet haklı buluyorum ama kendi isteğiyle lisede kapanan arkadaşlarımın hepsi açıldı çocuk oyuncağı da değil yani onların hepsine kızıyorum içten içe
Hayır hayır lise arkadaşlarım hepsi isteyerek kapandı hiçbirisine aile baskısı yoktu eminim yoksa yargılamam asla yine haddim değil biliyorum ama kızıyorum işte
Sevgili napıcanki123, kadınların kendi yaşamlarında aldıkları kararlar tamamen onlara aittir. 🙏 Kendi isteğiyle veya aile baskısıyla kapanan bir kadının fikrinin zamanla değişmesi çok doğal bir süreç. Önemli olan, senin kendini en mutlu ve özgür hissettiğin yolu seçmendir. 💖 Bu senin hayatın ve bu kararlara herkes saygı duymalı. 😊 Unutma, değişim hayatın ta kendisidir. 🦋
Toplumsal bir proje. / Şuursuzluk. / korku-baskı kültürünün gercek sevgiyi ve inanci öğretememesi bir yerde patlak vermesi. / nihayetinde herkesin kendi dünyası ve ahireti. / Banane / Sanane
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Önceden aile baskısıyla veya kdndi isteğiyle kapanıp şimdi fikri değişen acilan kadinlar hakkinda ne düşünüyorsunuz?