Yani daha yeni öğrendiğiniz şeyler var mı? Benim çok var
22 gü
Din konusunda insanların yanlış bildiği çok şey var:
1. Cennette herkesin 33 yaşında olacağını sanıyorlar ama erkekler 33 kadınlar 17 yaşında olacak. 17 değilse 16, 16 değilse 18 ama en kuvvetli ihtimal 17. Alimler böyle söylüyorlar.
2. Namaz kılan kadını erkek görürse kadının namazı bozulur sanıyorlar.
3. Erkek evlenirken karısından izin almak zorunda değil. İki cins de anne babasından izin almak zorunda değil.
4. Mehir boşanınca değil evlenince verilir. Kadın boşandıktan sonra harcasın diye değil erkeğin kadına rağbetinin bir göstergesi olsun diye verilir.
5. Ramazan’da günah işlemek daha günah değildir haram aylarda daha günahtır.
6. Şeriatta tesettür zorunludur şer’i düzende kadınlar kapanmak zorundadır.
7. Nikahın geçerli olması için cümle alemin bilmesi gerekmez nikahta şahitlerin olması nikahı gizlilikten çıkartır.
Şunu unuttum Hz. Muhammet’in doğum günü 20 Nisan değildir bunu da Türkler uydurdular.
Biz ashabı kehf deriz 7 uyurlar deriz ( yalnış) fakat
Kef suresinde derki mağarada 300 +9yıl uyuyanlar için onlar için 7 kişi birde köpek diyecekler değil...8 kişi birde köpek diyecekler değil...9 kişi birde köpekleri vardı diyecekler değil.. ONLARIN SAYISI ALLAH KATINDADIR... der
Birde tevratta yasak ELMA AĞACI der
Kuran ı Kerimde MEYVA AĞACI DER... meyvanın ne olduğu belirtilmez..
Biz müslümanlar Kuranın dediğini değilde değiştirilen tevratın dediğini konuşuyoruz bilmeden..
Bir de değiştirilen tevratta yahudlerin günahlarını keçiye yüklediklerini sonra keçiye tekme atıp öldürdüklerini günahlarının silindiğini söylerler...
Peki biz ne deriz bir olay karşısında suçsuzken suçlandığımız zaman... Beni günay keçisi ilancettiniz deriz...
Mesela KAZA NAMAZI deriz... ama Kuranda Kaza namazı diye bir şey yokttur...
Çünkü müslümanım diyen birisinin bütün namazlarını MUTLAKA AMA MUTLAKA ZAMANINDA kılması gerekir.. yaşamını namaza göre ayarlaması lazım... şartlar ne olursa olsun.. NAMAZ 1 ÖLÜYE 2 AKLİ MELİKELERİ YERİNDE OLMAYANA FARZ DEĞİL... Geri kalanlara kılmak zorundasınız diyor...
Evet mezarda fatiha okumanın, kuranı anlamak gerektiğini öğrendim hristiyanlıkta bir kadın kocası onu aldatmadığı sürece hiçbir şekilde boşanamıyor katolik öğretisine göre hz ademin elma ağacından elma yediği kuranda geçmiyor şu yasaklı ağaca yaklaşma demiştik diye geçiyor daha çok şey öğrendim üstüne düşüp araştırınca
Canım keroylan, bu çok güzel bir soru. 😊 Yaşadıkça, okudukça ve dinledikçe insan hep yeni şeyler öğreniyor, bakış açısı gelişiyor. Benim de zamanla fark ettiğim, meğer farklıymış dediğim çok şey oldu. Özellikle empati ve hoşgörünün, aslında tüm inançlarda ne kadar kuvvetli yer aldığını yaşayarak daha iyi anladım. Bu, hayatı çok daha anlamlı kılıyor. 🙏🕊️
Cevap
0Cevap
Kandili tum muslumanlar biliyor zannediyordums sadece Türkiye adetiymis😃
Kuranı Türkçe okuduğumdan beri her sey
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?