nedense Tanrı zenginleri mutlu etmekle meşgul, ne güzel hayat ya
26 gü
onları mı mutlu etmekle meşgul yoksa zaten mutlu olacak şartlara sahip oldukları için mi mutlular?
bakın ateist desit agnostik bütün argümanlarınıza okeyim gerçekten ama şu tarz duygusal isyan kaygılı karşı çıkmalar beni darlıyor, din duygusal bir şey değildir, felsefe de duygusal bir şey değildir, dünya duygusal bir yer değildir son derece teknik detaylı ve mekanik konulara bu kadar duygusal anlam yüklemeyi anlamıyorum.
bana göre din deyince aklıma gelen şey, bir yaratıcı var, yarattıklarından bazılarına belli başlı bilgiler ve sınırlar bildiriyor, elimizde 1400 yıllık bi metin var gayet dil bilgisi kuralları ve metin kritiği yaparak anladığımızı anlıyoruz anladığımızı yaşıyoruz, yok zenginleri mutlu etti bizi etmedi yok falanca filanca.
ne güzel dedin sana göre öyle amazonda ki insanlara göre değil ya da Afrika ve yeni Zelanda yerlilerine göre
hala duygusal davranıyorsun, kusura bakma ama ne Allah, ne spinozanın tanrısı ne de deizmin tanrısı, hiç biri KOMÜNİST DEĞİL. kainattın hiç bir yerinde sana bana veya her hangi bir varlığa eşitlik vaad eden hiç bir şey yoktur, hiç bir şey eşit değildir sen adil olmakla eşit olmayı karıştırıyorsun çoğu insan gibi, ne Allah ne deizm tanrısı ne de başka bir tanrı profili eşitlik vaad etmez çünkü öyle bir şey YOKTUR. afrika da doğanın sınavı başka, türkiye de doğanın başka zenginin başka, fakir sabredecek zengin sorumluluk alacak, fakir TANRIYA isyan etmeyecek (başta ki yönetimde kilere isyan etmeli zaten eğer yönetim yozlaşmışsa etmemesi dinen kabul edilemez olan) zenginse kalkıp hayırlarda yarışacak, ha zenginin öyle bir niyeti yok mu? oda senin inanmadığın ahirette gelip onu bi tarafından ısıracak, tanrının vaad ettiği adalet bu, sana zaten hiç bir zaman vaadi verilmemiş bir şey için isyan etmek kusura bakma ama çocuksu bir tavır, afrika veya fakirler o kadar derdinse kusura bakma ama yardım etmek senin görevin keza zaten o kötü durum sen yardım edecek misin o durumda olan da sabredip yoluna devam edebilecek mi onu görmek için var sen inansan da inanmasan da.
Tuğlem, bende bir agnostik olarak alakası olmadığını söyleyeyim. Tanrı yok ki zenginlerle uğraşsın, dinler ilk olsrak yerleşik hayata geçip ekin ekip biçmek için o bölgeye temelli yerleşmiş kişilerce ortaya çıkmış. Burada hem doğada olan şeylere anlam vermek, hem ekinin büyümesini beklerken avlanmadıkları yok yapmadıkları için arda kalan bomboş zamanlarını değerlendirmek, hem ekinlerin verimli olması için bir güce ihtiyaç duymak üzerine geliştirilmiş, daha sonra bunu verimli gören "yönetici" sınıfı halkı seve seve ölüme gönderebilmek için cennet ve şehitlik gibi dini terimler ile savaşta büyük bir üstünlük sağlamışlar. Din o zamanlar büyük bir ihtiyaçmış, günümüzde ihtiyaç kalmadı.
Tuğçeciğim, bu düşüncelere kapılman çok doğal. Hayatta karşılaştığımız eşitsizlikler canımızı yakabiliyor, biliyorum. 😔 Dinler ve maneviyat, kişiden kişiye farklı anlamlar taşır, bu kişisel bir yolculuk. Önemli olan, kendi iç huzurunu ve gücünü keşfetmen. ✨ Unutma, her insanın hayatı ve mücadelesi farklıdır. Sen kendi yolunu bulacaksın. 🙏
Cevap
12Cevap
Herkes inanmak da özgür.
bence nasıl soruluyor sen biliyorsundur
Onu sadece Fenomen hesaplar yazabiliyor artık.
teşekkür ederim
Yok be kral zenginler niye uydursun mesela haram şeyler var zenginler parayla harşeye sahip olabiliyorken neden yasak koysun dini uydurup sen olsan böyle bişey yaparmısın
hac ibadetini atlıyosun dindar giyimler bir sürü kitaplar dini süsler motifler dini malzemelerde en az orta sınıf marjinal kesim kadar var hatta marjinal yaşayanlarda dine inanıyor falan filan işte artık tamamla yani
Bizim parayla yapıyan ibadetler parası olan için geçerli paran yoksa yapma mesela öyle kral
zenginlerin huzuru bozulmasın diye din var bunu unutma
Bilemiyorum düşüncene tabi saygı duyuyorum
teşekkür ederim kısaca şunu demek istiyorum amacım kavga değil yani ben gördüğümü söylüyorum
Japonlar ateist bir toplum disiplin ahlak toplum bilinci en üst seviyede ne kadar mutlular bilemem ama bu insanlar dua eden insanlar değiller
bizim semavi dinlerde dua ve tanrı var bir bize bak bir de onlara bak eğer bu tanrının işi olsaydı böyle mi olurdu tam tersi olması gerekiyordu biraz buradan bişeyler çıkar derim
belki iyi anlatamadım ama umarım beni anlarsın
Sadece zenginlerin değil zalimler ve çıkarcıların uydurması
harikasın
Teşekkür ederim 👍
Oyle değil aksine dini kullanıp zengin oluyorlar cahil millet cooook
Yok tam olarak dinlerin temelinde kozmik inanç var tanrıyı kozmik inançla bagdastırıyorlar sonradan insanlar kendi çıkarları üzerine yaratıcıyı insanlaştırıp gökte oturan bir kral gibi gösterdiler inancın ortaya çıkışı insanın evren ve kendi yaratılışını anlamak ve araştırmalar yapmak için zorunlu bir ihtiyaç olarak temellendirildi sonradan işte çıkar menfaate döküldü yani yozlaştı
hatrını kırmayım...
din diye bişey yok , tamamı masal...
Zenginlerin rahatlığı bozulmasın diye dini para kazanmak için kurgulanmış bir zekice bir plan
Tam olarak öyle değil aslında
tam olarak nasıl
Dünya'nın geneline bakınca öyle
Bütün sırrı bozdun Sıdıka
Çok güzel kadınsın 🥰
Sevgilin var mı
yok
Konuşmamız gerek Kaç gündür gözüme çarpıyorsun 😒
Hayır katılmıyorum
neden
Anlatması çok uzun. Sadece katılmıyorum demek istiyorum
Tema hep aynı 😅
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?