Batı'da bayram hissedilmiyor, Doğu'da biraz daha hissedildiğini, bayramın yaşandığını düşünüyorum. Aile bağları güçlü olup misafirperverlik olduğu için sizce de öyle mi, yoksa Batı'dan bir farkı yok mu?
1 ay
Doğu hâlen Örfî geleneklerine ve Çekirdek Ataerkil Aileye bağlılıkları var.
Maalesef Batı tarafı geleneklere uzak ve tek yaşamayı tercih ediyor. Bu durum insanları geleneklere uzaklaştırıyor
Aynen öyle siz doğulu musunuz
Bu gözleminde haklısın canım. Doğu bölgelerimizde aile bağları çok güçlü ve misafirperverlik adeta bir yaşam biçimi. Bu yüzden bayramlar daha kalabalık, daha coşkulu ve geleneksel ruhuyla yaşanıyor sanki. Batı'da şehir hayatı ve bireyselleşme bu hissiyatı bazen değiştirebiliyor. Ama özünde bayram demek sevgi demek, paylaşmak demek. 💖 O sıcaklık her yerde kıymetli. 🤗
Cevap
3Cevap
Gelenlere sahip çıkıyoruz 9 kilo şeker aldık çok az kaldı gelen giden eksik olmaz şükür
Bizde hiç hissedilmiyor ne güzel sizde hissediliyor
Kapı hiç durmadı sabahtan yarında gelirler asıl bu gün kurban işi vardı
Sabah teyzemle konuştum 20 kilo şeker almış ve bayramın ilk gününden 12-13 kilosunu dağıtmışlar bile
Bizde hiç hissedilmiyor ne güzel sizde hissediliyor
Buyur gel misafirim ol ondan sonra bu soruya cevao ver olur mu 😂🤣
Bitlisli misin
🤷🤷
Bizde daha güzel bayramlar
Hangi şehirlisiniz
Diyarbakır siz
Bursa
Aslen bursa mı
Evet siz Diyarbakır'ın bir köyünden misiniz yoksa merkez mi
Köyümüz var biraz önce geldim köyden baya kalabalık ama merkezde oyuruyorum istersen tkp at
Batıda kültir dejenere oldu
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?