Tesettür ne işe yarar, İslam’da gerçekten kimlere ve nasıl bir tesettür gerekir?

Toplumlarda birçok tesettür çeşidi ve kurallar var hem de Allah'ın kestirip "günah bu" diye söylemediği şeyleri insan kendi keyfine "bunlar zorunluluk" diyebiliyor. Bu bana göre Allah'a şirk koşmakla eşdeğer. Her neyse sadede gelelim, ben bebekken kapatılan bi kızım evet şu an 18 yaşındayım hâlâ kapalıyım, ailem bana neden kapanmam gerektiğini, kapanmanın ne işe yaradığını hiç öğretmedi. Hep sorguladım, babam kadınları aşağılayan kötü bi insandı ve korkunç bir suçtan cezaevine girdi 1 yıldır orada ve onunla ömür boyu asla konuşmamak istiyorum. Onun evinde hapis büyüdüm ve bana din diye sattığı hiçbir şeyin dinimizde olmadığını öğrendim. Tesettür, o toplumun ne kadar medeni olduğuyla ölçülür. Ahlaklı bir toplumda bir kadının kalbi temiz, o kıyafeti seksi olmak için değil bakımlı temiz olmak için giyiyorsa saçı açık olduğu için günahkâr ve kâfir olmaz, tabi bunlar benim görüşüm. Ben Müslümanlık diye lanse edilen kadınları aşağılayan her türlü mezhep ve düşünceye karşıyım, hele ki böyle toplumda özgürlüğüne düşkün, zeki ve güçlü kadınları intihara kadar sürükler. Kadın ve erkek eşittir ve ben başka bir dine değil, bir Müslüman olarak söylüyorum bunu. Gelenekler, yanlış mealler ve hadisler Müslümanlık olamaz. Benim psikolojimi bozdular, her isyanımda günah dediler, hep kandırdılar. O beni daha bebekken kapatan adam zaten Müslüman olmadığını, öldükten sonra bir hayatın olmadığını ve Allah'a inanmadığını itiraf etti, bana yazdığı bir mektupta "inandığınız Allah şahit olsun herkes yaptığının bedelini öder" diyerek yine suçunu kabul etmedi ve dini kullanarak beni manipüle etmeye çalıştı. Ben şu an üniversite sınavına hazırlanıyorum inşallah hedefim tıp. Gelecekle ilgili hayallerim var, asla pes etmedim, gücümü inancımdan aldım, en büyük hayalim maddi kazancımın tamamını çaresiz hayvanlar, çocuklar ve kadınlara güvenli hayatlar sunabilmeye adamak. Benim hayattan hiçbir beklentim yok. Bir ilişkim olma ihtimali yok, ben cinsiyetimi asla bulamadım, hiç arkadaşım olmadı, bana öyle baskı yaptı, öyle hayattan bıktırdı ki tek derdim hayatta kalmak oldu. Benim içimden gezmek, güzel kıyafetler giymek, güzel yemekler yemek gelmiyor. Beni artık mutlu eden doğada vakit geçirmek ve insanlara yardım edebilmek. Ben zengin de olsam zorunlu ihtiyaçlarım barınma ve beslenme. Bunları karşılayabildiğimde fazlası hiçbir şeyde gözüm yok. Bilgi ve ahlak beni mutlu ediyor. Ve ben Yüce Allah'ı hadislere ve kurallara sığdıramıyorum. Ben onu en yakın arkadaşım olarak görüyorum, her hareketimde onun haberi olduğu için utanacağım veya pişman olacağım hiçbir şeyi yapmıyorum. İbadetimi de yardımımı da gizli yapıyorum. Niyetim ve hedefimden bahsettim. Ben hep kadın gibi davranmak zorunda bırakıldım, hiç çocuk olmadım ve o adam hayatımdan çıktığından beri hayata döndüm, artık tek derdim o gün karnımı doyurabilmek ve o günü dayak yemeden geçirebilmek değil. Artık nasıl intihar edebilirim diye planlar kurmuyorum. Uzun zamandır araştırıyordum ve benim gerçek inancım İslam ama toplumun uyduğu kurallar değil, çünkü koskoca dünyada tek doğru kurallar buranın gelenekleri değil, her yerde farklı kurallar Müslümanlık diye satılıyor. Her milletin tesettür biçimi farklı. Ben gerçek olanı buldum, ben spor yapan, doğada vakit geçiren bi insanım ve her daim kapalıyım, bol giyinirim ama ben saçımı açmak istiyorum, ben hiç bilmiyorum koşarken saçlarıma gelen o rüzgâr nasıl bir his ve ben özgürlüğüne düşkün, kurallara uymayan, insanlara kendini beğendirmeye çalışmayan bi insanım. Etrafımdakilere saçımı açmak istediğimi söylediğimde çok günah diyorlar. Düşüncem yanlış mı?

Tesettür ne işe yarar, İslam’da gerçekten kimlere ve nasıl bir tesettür gerekir?
Cevapla