30 bin maaşla borç batağından çıkamıyorum, hiç para biriktiremiyorum, ne yapmalıyım?

Dünya kadar borcumuz var, kaç kişi çalışıyoruz ama kapanmıyor. 30 bin lira maaş alıyorum, taksitler ayrı, babam ayrı, annemin ihtiyaçları, kardeşlerimin ihtiyaçları, harçlıkları derken gezmeye, bir yerlere para kalmıyor. Kendimi geliştirmek, daha fazla yerlere gitmek, görmek, eğlence falanına para kalmıyor. Ay sonuna para kalsın diyorum, o da yok. Arkadaş çevremle çıkmak istesem çıkamıyorum, pek yok zaten. Bom boş geldim, gideceğim resmen, çok sıkıldım artık.

30 bin maaşla borç batağından çıkamıyorum, hiç para biriktiremiyorum, ne yapmalıyım?
Cevapla