Arkadaşlar sizce burada kim haklı ve kim haksız size göre?

Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi akşamlar ve iyi pazarlar diliyorum şimdi ben size içimi dökmek istiyorum. Biraz uzun yazdım kusuruma bakmayın ama önemli bir konu şimdi konuya gelirsek ben 21 yaşındayım. Benim 25 yaşında bir abim var. Şimdi bizim bir iş yerimiz var, akaryakıt istasyonu, ben bu yıl üniversite sınavına hazırlandığım için gündüzleri oraya gitmiyorum, ders çalışıyorum. Bir de ben bu yıl ortaöğretim KPSS sınavına da gireceğim. Bu yüzden ayrıca KPSS'ye de çalışıyorum ve bu yüzden benim yerime gündüzleri abim oraya bakıyor ben de akşamları işe gidiyorum ama bana kalırsa oraya hiç gitmek istemiyorum çünkü ben bu işi sevmiyorum. Her gün işe gidince içimden of ya yine mi buraya geldim diye söyleniyorum. Çünkü dediğim gibi işi sevmiyorum nedeni ise hem çok yorucu bir iş, sürekli araçlar geliyor sahada onlara bakıyorsun öte yandan sürekli birileri markete geliyor ona bakıyorsun bir de oto yıkama yeri de var orayla da sürekli ilgileniyorsun yani yetiştirmek için sürekli oraya buraya koşturuyorsun. Sonra çoğu zaman POS cihazları çekim yapmıyor ya da bazen 2 defa çekim yapıyor yani bu yüzden hem karmakarışık bir iş hem de yorucu geçiyor. Bir de hiç tatil de yok her gün gitmek zorundasın ve bir de aldığın maaş da asgari ücret. O da bu devirde bu ekonomide neyine yetecek gerçi ben maaş da almıyorum çünkü benim yerime abim maaş alıyor o yüzden bana maaş vermiyorlar ve benim sigortam da yok. Yani ben orada kayıtlı çalışan da değilim. Bu yüzden bugün ailemle biraz bu konuda tartıştık ve ben aileme ben petrolde çalışmak istemiyorum, ben daha iyi şartlarda ve geleceği olan bir işte çalışmak istiyorum. Mesela üniversitede iyi bir bölüm kazanırsam gidip okurum. Eğer kazanamazsam KPSS çalışıp memur olmayı düşünüyorum. En azından çalışma günleri ve saatleri bellidir, mesela hafta içi saat 08-16 ya da 08-17 gibi çalışma saatleri, sonra hafta sonu 2 gün izin var dedim. Sonra devlet işinin maaşı da yüksek oluyor ve istersen ileride erken yaşta emekli de olabiliyorsun dedim aileme yani kısacası ben aileme ben burada çalışmak istemiyorum eğer kendi iş yerimiz olmasaydı oraya hiç gitmezdim çünkü ben bu işi sevmiyorum, bana çok zor ve yorucu geliyor. Bu yüzden ben bu yıl üniversiteye gitmek istiyorum eğer iyi bir bölüm kazanırsam gidip okurum eğer üniversite kazanamazsam da bu yıl ortaöğretim KPSS sınavına girerim. Oradan memur olmaya çalışırım dedim. Aileme ben petrolde çalışmak istemiyorum deyince bu sefer ailem bana sen zorluğa gelemiyorsun sen eğer üniversite okumazsan ya da memur olmazsan yarın bir gün kimse seni işe almaz, alsalar da 2 gün dayanamazsın üçüncü gün seni kapının önüne koyarlar çünkü sen aile işinde eğer böyle düşünüyorsan o zaman milletin işinde nasıl çalışacaksın falan diyorlar bana ve bir de bana petrolde herhangi bir maaş ya da küçük bir harçlık bile vermiyorlar. Arkadaşlar sizce burada ben mi haklıyım yoksa ailem mi haklı?

Arkadaşlar sizce burada kim haklı ve kim haksız size göre?
Cevapla