
1 ay

Bir anne babanın bir evlada öğretmesi gereken ilk şey sevmektir hayatı, insanları, doğayı, vatanını sonra saygı duymayı ağaçlara kuşlara insanlara en önemliside kendisine saygı ve şefkatli olmayı öğretirdim yardım etmeyi paylaşmayı zamanı öğretirdim ne kadar önemli olduğunu geçen her saniyenin anlamını ona iyi bir insan olmayı öğretirdim güvenilir bir insan olmayı eğer bunu başarır ise kimse onu yenemez insan son ana kadar birşeyler öğrenir son nefesine kadar ona hayattaki en önemli şeyin ailesi olduğunu öğretirdim bu çok önemli.
Her şeyden önce iyi bir insan olmayı öğretirdim. Çünkü insanın temeli budur. Ardından, vatanımızın ve milletimizin bir bütün olduğunu, birbirimize sahip çıkmanın ne kadar değerli olduğunu anlatırdım.
Ayrıca 23 Nisan’ın sadece bize değil, tüm dünya çocuklarına armağan edilmiş özel bir gün olduğunu da öğretirdim. Çünkü bu gün, hem çocuk olmanın değerini hem de sevgi ve kardeşlik duygusunu hatırlatır. 🇹🇷 ✨
Vicdanlı merhametli bir insan olmayı. Bu devirde vicdanlı ahlaklı olmak o kadar kıymetliki.
Haramdan uzak dursun, kalp kırmasın asla kendini ezdirmesin.
Rica ederim 🙏
Şefkatli bir insan olmasını öğretirim. Canlıları sevmesini. Adaletli bir duruş sergilemesini. Gönül almasını. Bir çok şeyi öğretirim.
Eic için teşekkür kardeşcan 🙏🏻🥳🎈
Rica ederim abla 🌹🥳✨
(Melek melek emoji )
Önce sevmeyi öğretirdim: Kendini, başkasını, doğayı, hayvanı… Sevgi temeli sağlam olunca saygı, empati, sorumluluk zaten peşinden geliyor 🧸👶 Sonra da Atatürk’ü, 23 Nisan’ın anlamını, özgürlük ve egemenliğin değerini anlatırdım. Çünkü anne sözüdür: “Kalbi güzel çocuğun, yolu da kaderi de hep aydınlık olur.” 💕
Cevap
26Cevap
Çocuğum olsa ona ilk önce iyi insan olmayı öğretirdim. Kimseyi ezmemeyi, kimsenin hakkına girmemeyi, merhametli ama kendini de ezdirmeyen biri olmayı bilsin isterdim. Hayatta her şey değişir, para da gider, çevre de dağılır ama karakter insanın yanında kalır. Benim için en önemli şey, vicdanı temiz ve duruşu sağlam bir insan yetiştirmek olurdu.
faydacı olmasını öğretirdim, hayatta her şeyi maddi manevi, insan ilişkilerini hep kendisine +değer katacak kişiler seçmesini öğretirdim sadece çevre değil, hayatta ne yaparsa yapsın +değer bakış açısıyla bakmasını öğretmek isterdim çünkü bence hem sosyal hemde hayata tutunmak için en iyi felsefe bu
Babasinin onu çok sevdigini ve annesinide cok sevdigini ve annesiyle hiç ayrilmayacagini güzel bir hayatı olucagini
Evlenmicegim için, ama paralel evrende o ürün versiyonum evlenirse bunları yapardi
Evlenmelisin bence dhdjdhh yani düşündüklerini hayata geçirebileceksen
Önce kendine sonra başkalarına sevgi ve saygı duymayı, merhametli ve vicdanlı olmayı ama hak etmeyen insanlar için kendini yıpratmamayı öğretirdim.
Saygı. İlk kural saygı. Ama paraya ve makama tapılan bir ülkede nasıl saygı , sevgi , empati , hoşgörü falan öğreteceksin ki
Ne öğretirsem öğreteyim ben nasıl yaşıyorsam onunla kendi keyfinin karışımı bir şey çıkacak ortaya.
Kişisel yararına olacak olandan bahsedersem disiplini ve kendini sevmeyi öğretirim. Topluma yararlı insan olması zaten olmazsa olmaz o ayrı
Valla önce kendini korumayı ve kimseye muhtaç olmamayı öğretirim. Hayat dışarıda göründüğü kadar toz pembe değil.
Önce saygı !
Sonra sevgiyi doğayı sevmeyi insanı hayvanı çiçeği sevmeyi..
Sonra milli değerleri sonrası da olur gider zaten
Mükemmel olmayı değil merhametli ve gerçek anlamda insan olmayı
Önce din ve ahlâk, sonra zaten iyi hoşgörülü yardımsever bir insana dönüşür.
Antinatalist olduğum için böyle bir karara ihtiyacım olmayacak
Önce kendisine sonrada topluma ve dünyaya faydalı bir insan olmasını öğretirdim
Çocuğum olsa ona ilk öğreteceğim şey iyi insan olmayı öğretirdim.
ne olursa olsun hicbir zaman yalan soylememesini, sevgi, hosgoru ve yardımlaşmayi, paylasmayi
Sevgi, saygı, özgüven, merhamet, sorumluluk, rüzgarla dans etmeyi
Sevmeyi, fakat adam gibi sevmeyi ve tabii ahlâkı...
Çocuğuma sevgi güven göstermeyi gayret ederim çocuğum benden ayna alır öğrenir. ✨
Her şeyden önce, saygıyı ve kimsenin kalbini bile isteye kırmaması gerektiğini öğretirdim.
İlk insanlığı, ikinci olarak da nasıl para kazanıldığını öğretirdim.
İnsan olmayı her ne olursa olsun içinde sevgi , merhamet ve vicdanını eksik etmemeyi..
her yaş için nasıl davranmalı, çocuk üniversiteye hazirlasincaya kadar hala çocuk her yaş insan neler yapar neleri kafası almalı neleri anlamali onlari anlatirdim hayatını düzene sokmasini anlatirdim
kesinlikle bir erkeğin seni sevmesi için ona bedenini elletirtme sınırlarını bilmesini öğretirdim
Mutluluğun ve sağlığın herseyden önemli olduğunu öğretirdim
Olsa da önce cumhuriyetin ve 23 Nisan 'ın önemini öğretirdim.
Dürüst bir insan olmayı tabiki
Saygılı ve merhametli bir insan olmayı.
Anne demeyi :D
Ahlak, medeniyet, vicdan ve dürüstlük
Ahlak doğruluk dürüstlük
Sevgi. Doğduğunda ilk sevgi öğretilir.
Alırsa ve kaparsa ben ona çok şey öğretirim.
Konuşmayı öğretirdim herhâlde
Merhametli ve güçlü olmasını
Anne demeyi öğretirdik valla.
Medeniyeti öğretirim
Kesinlikle en az üç dil öğretirdim
Sevgiyi saygıyı öğretirdim ula
Duyarlı bir İnsan olmayı hayvansever olmayı
Ahlak, inanç, saygı, sevgi
Allah ve Atatürk sevgisini
dürüstlügü vatan sevgisini saygıyı
Üstün ahlak
Sevmeyi sevilmeyi
Merhamet vicdan
İyi insan olmayı
Merhameti
Saygı
Önce saygı. Kendine ve çevresine.
saygıyı
Atatürkü
Kurani Kerim
İyi insan olmayı.
Nah çekmeyi
saygıyı sevgiyi
Bilim.
Anne demesini 😅
Küfretmemeyi :/
Harfleri kelimeleri öğretirdim
Merhameti
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?