Aslında pek de önemi yok, bunu bilemeyeceğim bile. Ben varken ölüm yok, ölüm varken ben yokum diye boşuna dememişler değil mi
2 ay
Aslında pek de önemi yok, bunu bilemeyeceğim bile. Ben varken ölüm yok, ölüm varken ben yokum diye boşuna dememişler değil mi
Cevap
2Cevap
Çok üzücü son zamanlarda varoluşsal sancılar çekiyom inançlıydım çok ama zamanla bazı şeyler mantıksız gelmeye başladı yok olacaz gibi geliyor bana da bu gercege vardıktan sonra insanlara bakış açım değişti aileme yakınlarıma bakınca acı çekiyom onlar inançlı tek ben sorguluyom çok yalnız hissediyom sevdiklerimize bi daha kavuşamıycaz sevgi yarım kalacak onların acısıyla ölüp gidecez ve daha da kötüsü yapılan kötülükler cezasız kalacak cidden çok ağır bunları düşünerek yaşamak
İşte sorun da şu yani o korkuyu yaşasan da hissetmeyeceksin bile sen olmayacaksın çünkü
Yok olmaktan korkmaktan değil sonuçta hissetmedigim yokluk ne Kadar kötü olabilir ki ama bilincimizin olmayacak olması anılar herşeyin yok olup gidecek olması şimdi düşününce çok ağır
Evet hüzünlü son. Hayatın anlamı hem var hem yok gibi. Benlik yok olur ama varlık yok olmaz.
Ne demek istedin anlamadım. Ama ben denen şey zaten beynim. Bilincim yoksa ben de yokum varlığım da yok
Varlıkta yokluk yoktur, yoklukta varlık yoktur. Felsefik söz aslında. Yokluğun olmadığını savunur.
Öyle zaten acı olan zaten kendi ölümün değil sen varken yanı başında olan kişinin artık yok olması sevdiklerinin yok olması. Yoksa gerisi çok da koymaz be
Tamamen yok oluyor muyuz cidden onca hayata değdikten sonra?
Aksine bir kanıt yok inanç meselesi tabi. Ben inanmayı denedim ama bir sonuca varamadım Bilimsel olcutlerde ölüm bir son gibi gözüküyor.
Ben de yok olacağımızı düşünmeye başladım. Bir ara dedemin eline sıcak su döküldüydü ama soğuk su dökülmüş gibiydi yakmamıştı elini. Bilemedim şimdi.
...
Üzücü değil
Benim için üzücü. Hayatta sevdiklerim var ve eninde sonunda onları göremeyecek olmak benim için üzücü. Hatta birçok kişi için üzücü. Ama son bu
var mısın ki yok olmaktan korkuyorsun
Valla vardım ama beni tanıyan son kişi de ölünce yok olacağım evet. Sonrası hiçlik
kendini sadece fiziksel olarak görüyorsun ölmekten korkuyorsun sen var mısın yok musun onda bile emin değilsin
Emin olmayayım ne değişecek ki? Yoksam da varsam da ne değişecek. Bundan 100-150 sene sonra beni tanıyacak tek bir kişi bile olmayacaksa varsam yoksam ne önemi var
bak hala maddeler üzerinden varlığı yokluğu tartışıyorsun bir şeyin maddesel olması onun var olması veya yok olması anlamına gelmez ki hislerini görüyor musun maddeye sığdırabiliyor musun ama hissedebiliyorum diyeceksin e belki bana göre hissetmiyorsun sadece varlığı fiziksel anlama taşıman dolayısıyla yorum yaptım
Bence çok ekstra felsefe yapıyorsun şu an. Ki iyi de yapıyorsun tebrik ederim. Ama ben açık gerçekçi bir insanım. Sen ruha ölümden sonraya da mı inaniyorsun
maddesel olmak gerçekçi bir insan mı olmak anlamına geliyor ya garipsin öyle bi kodlamışsın ki kendini fiziksel olarak yok olduktan sonra yok olacağına inanıyorsun sen var mısın ki yok olmaktan korkuyorsun bence var olmamışsın sadece maddeler anlam yüklemişsin ve varlığı maddesel ortamda aramışsın çok yanlış insanı insan yapan içindeki ruhtur bedenler sadece fiziksel bir görünüm evet müslümanım ben
Yahu tamam da arkadaşım boşuna hiddetlenme. Birçok bilim adamına göre sadece bilinç var. Tüm yaptıklarımız beynimize göre. Yani ruh dedikleri şey bilinç ve beyne 10 dakika oksijen gitmese bitiyor. Maddesel düşünüyorsun diyorsun ama senin düşündüklerinin net bir karşılığı yok dünyada.
beyin olarak gelişememiş insanlar var belirli iq seviyesine sahip olmayan insanlar var hatta beyinsiz insanlar madem beyin her şeyi yönetiyor bu kişiler beyin fonksiyonlarına göre mi hareket ediyor biri için üzülmen acı duyman beyin tarafından mı yönetiliyor beyin nerede acı nerede mutlu olacağını nerden biliyor beyinden salgılanıyorsa beyinden önce de salgılanması lazım bu şeylerin bir anda beyninde belirlenemez bu duygular her şeyi geçtim sen olaya sadece maddesel olarak varlığı maddesele indirgeyerek başında hata yapmışsın bilinç yok olduğu zaman yok olduğun anlamına da gelmez ama görmek istemeyen 50 kere baksa neye yarar
ben müslümanım ve saygı duyuyorum neye inanıyorsanız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Ölümü böyle derin düşünmen çok normal 🖤 Zihnin hem korkuyor hem mantık arıyor. “Ben varken ölüm yok” kısmı insana biraz güç veriyor ama duygular her zaman mantığa uymuyor. Varoluşunu sorgulaman seni zayıf değil aksine farkında biri yapar 🌿 Kendine yumuşak davran. Bu düşünceler ağırlaşırsa biriyle konuşmak iyi gelir 💬✨