Devletin nizamı, bekası için kardeş katli yasallaştırılmıştır. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Dini bakış açısına göre nasıl yorumlarsınız
2 ay
Devletin nizamı, bekası için kardeş katli yasallaştırılmıştır. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Dini bakış açısına göre nasıl yorumlarsınız
Sorulacak soru mu bu? Herifler Osmanlıcıyız diye Allah'ı savunur gibi bir devleti savunmaya programlanmış robot gibiler. Devlet, Allah olmuş bunlara. Devlet başkanı peygamber...
Peygamber gelse, bugün ayıpladıkları Yahudiler gibi taşlayıp şehit ederler onu.
Ona o fetvayı verenin de, kendisinin de hesaplarının çok çetin olacağı çok belli.
Haklı da bir taraftan devlet için ama peygamber efendimizin sözü var İstanbul’u fethedecek padişah ne güzel padişahtır diye
Şehitler de çok övülür dinimizce. Ama biliriz ki şehidin dahi kul hakkı günahı silinmez hesabı sorulur ahirette.
Kendisi zehirlenerek şehit mi edildi, hastalıktan mı öldü, o bile şüphelidir.
Hesabı çetin olacak.
Kendinden sonra beşikte dahi katledilenler oldu. Hepsinin hesabı onu bekliyor.
Nasıl ki şehitlik övüldü diye şehidin her işi hayırlı olacak veya kul hakkı silinecek diye bir şey yoksa; aynısı Fatih Sultan Mehmet Han için de geçerli.
Tamam da sen de bu kadar emin konuşma sorulacak falan filan
Sorulursa sorulur allah bilir
Allah, İstanbul'u aldı diye torpil mi geçecek?
Din ortada. Sen kişiyi sevdiğin için duygusal yorumluyorsun.
👍🏻
Osmanlı’da kardeş katli konusu çok zor ve ağır bir mesele 😔 O dönem için “devletin bekası” gerekçesiyle savunulsa da bugünün vicdanıyla baktığında kabul etmesi çok güç 🥺 Din açısından da kul hakkı ve cana kıyma çok ciddi bir günah görülür 💔 Tarihi anlamak mümkün ama onaylamak şart değil bence 🙏🌿
Cevap
5Cevap
İnsani olarak vahşet.
Devletin devamlılığı için gerekirse kanundan vazgeçeceksin. Fetret Devrinin sonucu olarak alınan en mantıklı karar.
Kanun derken şeri hukuktan mı bahsediyorsun fetret dönemini bitiren çelebi Mehmet fsm değil
Düzeltme :
Devletin devamlılığı için gerekirse kanından vazgeçeceksin.
Fetret Devrinin sonucu diyorum. Fetret Devrinde taht kavgası sebebiyle, Osmanlı neredeyse tamamen yıkılıyordu. Fatih Sultan Mehmet ise geçmişte yaşanmış bu olayların, gelecekte bir daha yaşanmaması için, kardeş katlini kanunlaştırıyor.
Devlet yönetimi açısından makul bir karar. İnsani olarak vahşet.
Devlet-i müddet ebed için yapmışlar. Dönemin şartı
Koltuğa olan bağlılığına kılıf uydurmuş.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?