Ya da böyle yeni bir düzenin oluşmasını ister miydiniz efendim
2 ay
Ya da böyle yeni bir düzenin oluşmasını ister miydiniz efendim
O klasik ayrım bana mantıklı gelmiyor. Kadın da dışarıda çalışabilir, erkek de ev işi yapabilir. Ev işi cinsiyetle ilgili değil beceri ve paylaşımla ilgili. Kim neyi daha iyi yapıyorsa veya kimin vakti varsa o yapsın. Ben evde yemek yapmayı da severim, ütü yapmayı da. Dış işler diye bir şey yok aslında, her şey ortak. Eskiden böyleymiş diye şimdi de öyle olmak zorunda değil. Rahatsız olmam, eşimle eşit paylaşmak isterim. Zaten bu sayede kimse ezilmez ve ilişki sağlıklı yürür. O mantık bozuk.
Rollerin cinsiyete göre değil kişilerin yeteneğine ve isteğine göre dağılması çok daha sağlıklı 💫 Ev işini kim beceriyorsa o üstlenir dış işleri kim rahat yapıyorsa o halleder mesela. Önemli olan emek dengesinin adil olması ve kimsenin kendini sömürülmüş hissetmemesi 🧹🧺💼💖 Ortak karar verildiyse her düzen mantıklı olur.
Cevap
2Cevap
Öyle bir düzenin sürdürülebilir olması için erkeğin çocuk doğurabilmesi ve emzirebilmesi lazım.
Of daha neler. Ben sadece kendimle ilgilenmek istiyorum. Eve de düzenli biri gelip gitsin mümkünse
Yalnız yaşıyorum her iş benim kontrolümde. Şuanlık başka gerek yok
Ortak olmalı evlilikte bir işi tamamen birine yıkmak itliktir işlerin cinsiyeti olmaz
İnsan tabiatına, ruhuna, bilincine ters. Hastalık sebebidir.
Yakının evliliği öyle.
O eve bakıyor karısı finansı yönetiyor, ikisi oldukça mutlu.
Ev işleri ve çocukları kocama güvenememki
güvenemediğiniz biriyle neden evlendiniz o halde efendim.
Beceremez anlamında güvenemem
anladım efendim, ama siz yine de her haliyle güvenmeyi deneyiniz.
Ok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?